Tiden er kommet for å gå inn i PCIB igjen

No-deal med AZ har gruset aksjekursen på tross av at FimaNac (der AZ samarbeidet foregikk) er den divisjonen som er lengst fra markedet og er tillagt minst verdi.
Bruddet gjorde at alle kortsiktige forsvant i tillegg til at mange mistet troen på leveringsteknologien.
Men den virker fortsatt. Det vet vi fra resultatene så langt i GGK (GalleGangKreft med over 2X overlevelsestid) og fra resultatene fra samarbeidet med AZ. (200X forbedret levering) og fra FimaVacc (8X forbedret T-celle respond)
Pandemien går mot slutten, rekrutteringen tar seg opp.

1 - Release (FimaChem) nærmer seg godkjenning (ca 2 år)
2 - Det kommer en partneravtale i Asia når som helst
3 - FimaVacc skal i følge Per kunne komme med resultater fra fase2 i 2022. Altså må fase2 starte meget snart. Antagelig med partner ettersom PCIB ikke har egenutviklet vaksine
4 - eTheRNA har forsket i FimaNac like lenge som AZ hadde da de fikk et ultimatum fra PCIB. Ettersom de fortsatt forsker (ikke ble utrensket sammen med bl.a Biontech) må de ha meget gode resultater å vise til. Det betyr at det trolig vil komme en ny fase (avtale) i samarbeidet.
5 - mRNA har fått ny oppmerksomhet gjennom pandemien. PCIB er best på presisjonslevering og "naked delivery". CRISPR + PCIB = fremtidens medisin

KONKLUSJON
Det smeller når som helst.
You have been warned :-)
For senere dokumentasjon : Kurs akkurat nå = 26,20
Redigert 10.03.2021 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
teaa
10.03.2021 kl 15:04 3865

Risikoen er at PCIB finner det nødvendig med en emisjon.
Dette er sjelden kursdrivende..

De har 190 mill på konto og brenner 20 mill i kvartalet.
Dessuten kan det komme avtaler med penger.

Tenk sjæl, så gjør vi opp status mot slutten av året.
Jeg skrev dagens kurs i trådstarten, så får vi se :-)

Scoopfinder - hvis PCIB ikke har svindlet med resultaterne, så har du nok rett

Ja, det er utrolige resultater.
Noen av dem er det AZ som står for - bl.a sammenlignet levering av mRNA med Amphinex mot lipider.
De brukte mus med 2 svulster - PCI på den ene svulsten og lipider på den andre (i samme musa). resultatet ble 200X bedre i PCI svulsten.

Det er tvilsomt om PCIB har muldvarper i AZ som jukser med tallene :-)

Pcib har 4 ess på hånden som alle kan gjøre Aksjen årets børsrakett

Podkast ( radforsk) behandler Pcib og gir gode svar på utvikling og muligheter
merida1
10.03.2021 kl 18:59 3605

Kan tenke meg at PciB sitt Release studium er satt tilbake med minst et halvår eller bort i mot ett år
At de har valgt å ikke melde ytterligere forsinkelser er vel fordi de håper på å kompensere for dette ved raskere innrullering
Men dette har de neppe full kontroll på
At PW ble overrasket over AZ sin beslutning var en tankevekker som ikke så lett blir glemt
Når en leser innlegg om PciB på diverse fora er spekulasjoner og teorier det mest fremtredende-slik det alltid har vært i denne aksjen
Redigert 10.03.2021 kl 19:54 Du må logge inn for å svare

Merida, takk for at du viser at jeg hadde rett i trådstarten :

« Bruddet gjorde at alle kortsiktige forsvant i tillegg til at mange mistet troen på leveringsteknologien.»

Så får vi se til jul ☺️

Kanskje AZ bør finne veien tilbake til Pcib
merida1
11.03.2021 kl 14:39 3096

Bare hyggelig Scoop
Du er vel den eneste som ikke har skjelt meg ut for min noe kritiske vinkling til denne aksjen 😊

Hvorfor skulle jeg skjelle deg ut ?????
Jo flere skeptikere jo bedre. Det betyr større oppside når det kommer nyheter som får dere til å endre mening :-)
merida1
11.03.2021 kl 17:09 2944

Spør ikke meg. Spør heller de som har gjorde det ;)
fabian2
19.03.2021 kl 19:29 2380

Voldsom omsetningsøkning like før sluttauksjonen-----lekkasje ?

Over 200000 aksjer omsatt på flat kurs.... noe er på gang

Raketten er ready for take off
Ebit
21.03.2021 kl 17:02 1788

Jeg tenker heller at det er Nordnet Liv , som fortsetter nedsalget
fabian2
21.03.2021 kl 19:29 1703

Akkurat ja , og åpenbart selvsagt ingen som kjøper
Newsman
21.03.2021 kl 21:46 1571

Denne aksjen kommer til å overraske mange når vi får første positive melding. På så lav kurs vi har i dag, vil den stige mye. Har tro på at Asia partner snart tikker inn. Som jeg har sagt før, denne aksjen vil gjøre oss veldig velstående. Det vil bare ta noe lenger tid enn vi først trodde. :)
Ebit
21.03.2021 kl 21:55 1537

Har også et håp om at aksjen vil overraske.
Men det hjelper lite bare å håpe.
Synes vi har vært på overtid i lengste laget, men, troen på en kortsiktig lottogevinst, er vel heller i det håpefulle enn det reelle.
Er litt oppgitt over nyhetstørken fra de høye herrer

Pcib kommer til å overraske stort - mye på gang.... AZ kan snart være på døren igjen
Newsman
22.03.2021 kl 11:51 1248

Det har vært diskutert en del om AZ skulle komme tilbake og jeg tror mange bare vil legge dette dødt, men det er sagt at de ikke ville inngå en avtale i det tidsrommet som ble avtalt. De hadde nok mange andre viktige prioriteringer i fjor. Jeg tar det heller som overraskelse om de gjør. Vi har så mye annet spennede å se fram til nå. Vi som leser mye på ulike forum må huske hva PW har sagt, hør heller på meg enn på ulike forum og jeg tolker dette som et positivt og selvsikkert utsagn. Hadde de ikke hatt så mye på gang håper jeg og jeg at han ville vært litt mer forsiktig. Reprising kommer!
Redigert 22.03.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
EBAN
24.03.2021 kl 20:28 986

Liker tendensen den senere tid, svakt opp både i kurs og omsetning.
bravi
24.03.2021 kl 21:55 900

Basert på historikken har man god tid før inngang i denne aksjen. Fra høsten 2018, etter emisjonen på 30 kr, tok det omtrent 1 år før kursen greide å etablere seg over 30. Da lå kursen omkring 26 i ett helt år, akkurat slik den har vært i de siste måneder. Hva skjer hvis det blir en emisjon på disse nivåene, la oss si emisjonskurs på 16-17 kr, da kan kursen historisk bli liggende mellom 10 og 15 i ett helt år. For selskapet og de ansatte er det knekkende likegyldig så lenge de får godt betalt og kan surre og tulle med jobbene sine uten at de leverer noe som helst. De får jo betalt uansett.

Et klassisk Bravi-innlegg der, altså :-) Jeg tenker at PCIB-aksjen minner meg litt om NANO for noen måneder siden. Den store majoriteten av optimister har blitt pessimister, alt er bare grått, trist og kjedelig. Så, plutselig kommer meldingen som forteller at ledelsen har visst ikke bare sittet foran PCen og tvinnet tommeltotter allikevel.