Er korreksjonen i grønne aksjer over

Jensenpirken
GRøNN 11.03.2021 kl 15:56 1252

Ser flere og flere grønne aksjer er kommet tilbake i kjøpssonen. Er korreksjonen over, hva tror dere?
Jensenpirken
11.03.2021 kl 23:33 1098

Solid oppgang for «miljøaksjene» på Wall Street i dag.

Ingen synspunkter?
EnAksjeTil
11.03.2021 kl 23:43 1047

Jeg tror den største korreksjonen er over, men tror vi blir liggende på disse nivåene en stund. Mye fart i olja om dagen så trykket ligger nok der. Det grønne skiftet preges av etablering av selskaper og mye visjoner. Jeg savner handlekraft og igangsetting av prosjekter. Alt som forurenser skal vel avgiftslegges først. Sånn vi løser alle problemer her i Norge.
Redigert 11.03.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
12.03.2021 kl 00:03 978

Ok. Takk for svar. Tenker å kjøpe flere andeler i et miljøfond, men er litt usikker på hva som skjer fremover når det gjelder « de grønne».
Småplukker
12.03.2021 kl 00:12 931

Verste er bak oss. Men går mot at grønne nyskapinger ikke får "kastet penger etter seg" men blir gått nærmere etter i sømmene. Er det konkrete planer, løpende inntekter - eller kun store vyer om fata morgana et sted i horisonten?
Selskaper som Vow, Quantafuel, som nærmeste året vil åpne nye fabrikker jevnlig, tror jeg vil profitere på dette. Eller Otovo som vil etablere seg i nye markeder/land. Selskaper innen havvind som OHT og AOW må få de første kontraktene i havn før de slutter hoppe opp og ned kun drevet av ryktebørsen.
Pimpernell
12.03.2021 kl 07:10 696

Cloudberry er vel et av de selskapene som viser god balanse mellom produserende vannverk/Vindparker, dvs. genererer cash, - og god pipeline med prosjekter i utviklingsfase. Halen på pipeline inneholder prosjekter med 2500MW. I cloudberry snakker vi allerede om TWh produksjon i løpet av året!