Contemplated Private Placement

FkL
PNOR 11.03.2021 kl 16:34 21666

Contemplated Private Placement

11 March 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

PetroNor E&P Limited Announces Contemplated Private Placement

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES OF AMERICA (INCLUDING ITS TERRITORIES AND POSSESSIONS, ANY STATE OF THE UNITED STATES OF AMERICA AND THE DISTRICT OF COLUMBIA) (THE "UNITED STATES"), AUSTRALIA, CANADA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA OR JAPAN, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OF ANY OF THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN.

With reference to the press release dated 18 February 2021, PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the “Company” with OSE ticker: “PNOR"), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on sub-Saharan Africa, is pleased to announce a contemplated equity private placement of between NOK 275 million to NOK 340 (million (the “Offer Size”) (the "Private Placement") by issuing new shares (the "Offer Shares") in the Company through an accelerated book-building process.

The Company has mandated Arctic Securities AS, Pareto Securities AS and SpareBank1 Markets AS as joint managers and joint bookrunners for the Private Placement (the "Managers").

Petromal Sole Proprietorship LLC and related group companies (“Petromal”), the Company’s main shareholder owning 38.28% of all issued and outstanding shares in the Company, has committed to subscribe for Offer Shares at the Offer Price (as defined below) for an amount of minimum NOK 105.3 million and maximum NOK 130.2 million, which corresponds to their pro-rata share of the Private Placement. As disclosed in the press release dated 18 February 2021, subject to certain condition precedents, PetroNor will acquire Symero Limited’s ("Symero") shares in Hemla Africa Holding AS ("HAH") representing 29.293% of the share capital of HAH, equivalent to a 4.93% indirect interest in PNGF Sud, for a consideration of USD 18 million (converted into NOK 152.6 million) to be paid in-kind through issuance of new shares in PetroNor at a price equivalent to the Offer Price (the "Symero Transaction"). Symero is a company owned by NOR Energy AS, which in turn is controlled by Knut Søvold (CEO) and Gerhard Ludvigsen. Following completion of the Symero Transaction, PetroNor will own 100% of HAH.

In addition to Petromal and Symero, Snake Oil AS, a company owned by primary insider Claus Frimann-Dahl (CTO), will subscribe for and be allocated Offer Shares at the Offer Price for an amount of NOK 500,000.

The net proceeds from the Private Placement will be used to finance drilling of infill wells and other increased oil recovery initiatives on PNGF Sud and general corporate purposes, as well as to issue the consideration shares for the Symero Transaction. Following completion of the Private Placement, and as a result of an increase in oil prices and budget revisions, PetroNor will be in a robust financial position and fully funded for all sanctioned activities with significant flexibility to adjust its capital expenditure in a low oil price environment.

The subscription price per Offer Share (the “Offer Price”) and the final number of Offer Shares to be issued in the Private Placement will be determined by the Board of Directors or a subcommittee thereof (the "Board") in consultation with the Managers on the basis of an accelerated book-building process. The application period for the Private Placement commences today on 11 March 2021 at 16:30 hours (CET) and will close tomorrow on 12 March 2021 at 08:00 hours (CET) (the “Application Period”). The Company, together with the Managers, reserves the right to close or extend the Application Period at any time at their sole discretion, at short notice.

The allocation of the Offer Shares will be determined at the end of the book-building process. The final allocation will be made at the discretion of the Board in consultation with the Managers. Allocation will be based on criteria such as (but not limited to) existing ownership in the Company, price leadership, timeliness of order, relative order size, perceived investor quality, sector knowledge and investment horizon. Existing shareholders (except Petromal) will, to the extent possible, be allocated a number of Offer Shares which, assuming full subscription under the Subsequent Offering (as defined below), result in such shareholders retaining its respective pro rata ownership post completion of the Subsequent Offering. No allocation will be made for amounts less than a NOK amount equivalent to EUR 100,000, other than in accordance with applicable exemptions from relevant prospectus requirements.

The Private Placement will be divided into two tranches: Tranche 1 ("Tranche 1") consisting of Offer Shares for between NOK 27.8 million and NOK 92.8 million to be allocated to existing and new investors, including Petromal. The remaining Offer Shares will be subscribed by and allocated to Symero (for an amount equal to NOK 152.6 million (USD 18 million) ("Tranche 2a") and Petromal (for an amount equal to NOK 94.6 million) in order to retain its ~38.28% ownership ("Tranche 2b").

Delivery of the new shares allocated in the Private Placement, other than shares allocated to Petromal, will, in order to facilitate delivery-versus-payment and timely delivery of already listed shares to subscribers in the Private Placement, be made by delivery of existing and unencumbered shares in the Company, pursuant to a share lending agreement entered into between the Company, Arctic Securities AS (on behalf of the Managers) and NOR Energy AS and certain other shareholders of the Company (as lenders). The borrowed shares will be redelivered by the Managers to the lenders in the form of new shares in the Company to be issued in connection with the Private Placement, some of which may be issued on a separate ISIN pending approval of a prospectus for listing of the new shares on Oslo Euronext Expand.

The completion of the Private Placement is subject to all necessary corporate resolutions being validly made by the Company. Issuance of the Offer Shares pertaining to Tranche 1 and Tranche 2b will be subject to approval by the Board, provided however that issuance of Offer Shares in Tranche 2b is conditional upon completion of Tranche 2a. Offer Shares pertaining to Tranche 2a will be subject to approval by an extraordinary general meeting of the Company expected to be held on or about 26 April 2021 (the "EGM") and conditional upon completion of Tranche 1. Consequently, Tranche 2a and Tranche 2b will not complete unless Tranche 1 is completed and EGM approval is obtained. Completion of Tranche 1 is not conditional upon completion of Tranche 2a and Trance 2b, and hence allocations in Tranche 1 will be final and binding even if Tranche 2a and Tranche 2b should not be completed.

Further, the Symero Transaction is subject to successful completion of the Private Placement, and as previously disclosed, the Symero Transaction is a related party transaction, and the transaction is therefore subject to approval by ordinary resolution at the EGM. In connection with the Symero Transaction, the Company will publish an independent expert report (“Expert Report”) as required pursuant to the Australian Corporations Act. The Expert Report will be attached to the calling notice for the EGM. The shareholders’ approval required will include an approval in accordance with Chapter 2E of the Australian Corporations Act of 2001 as a related party transaction and potentially a separate approval under section 611 item 7 of the Australian Corporations Act of 2001 to permit an increase in the voting power in the Company that would exceed the thresholds. As an Australian domiciled company, PetroNor has been granted an exemption from the Norwegian take-over rules from the Oslo Stock Exchange. The Company has obtained voting undertakings for approval of the Symero Transaction from Petromal, members of the Company's Board of Directors and executive management, representing 19.90% of the existing shares (193,361,392 shares). While additional voting undertakings cannot be provided for regulatory reasons, Petromal has further confirmed its strong support of the Symero Transaction and the Private Placement. As the Symero Transaction is considered a transaction with related parties, 34.8% of the shareholders are not eligible to vote. Subject to shareholder approval and satisfaction of all conditions precedent, the Symero Transaction is expected to close by end of April 2021.

The Company has considered the Private Placement in light of the equal treatment obligations under the Norwegian Securities Trading Act and the rules on equal treatment under Oslo Rule Book II for companies listed on the Oslo Stock Exchange and the Oslo Stock Exchange's Guidelines on the rule of equal treatment, and the Board is of the opinion that the contemplated Private Placement is in compliance with these requirements and guidelines. Taking into consideration the time, costs and expected terms of alternative methods of the securing the desired funding, the Board has concluded that offering new shares in a private placement on acceptable terms at this time is in the common interest of the shareholders of the Company. The Company may, subject to completion of the Private Placement, and certain other conditions, resolve to carry out a subsequent repair offering of new shares (the "Subsequent Offering") which, subject to applicable securities law, will be directed towards existing shareholders in the Company as of 11 March 2021 (as registered in the VPS two trading days thereafter), who (i) were not invited to subscribe for shares in the pre-sounding of the private placement, (ii) were not allocated Offer Shares in the Private Placement, (iii) are n
Redigert 14.03.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
nkamok
12.03.2021 kl 08:36 3257

Ja der er flere positive aspekter i denne deal, men det kræver blot, at man tager det hele med i sin bedømmelse.
Vi skal da være mega glade for, at vi trods alt får mulighed for også at købe til 1,10 . Spændende at se, hvordan kursen arter sig de næste dage - og hvad Telinet gør 😬🤷‍♂️
Redigert 12.03.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
12.03.2021 kl 08:44 3206

Det er nå 2 uker til fristen for Senegal går ut. Dersom det er avklaring i sikte hadde jeg forventet at denne kommer i ''god tid'' før utløpet av frist, da det allerede er gjort to tidligere utsettelser. Må si jeg er meget spent på neste børsmelding på Senegal, sett i lys av denne emisjonen. Når det gjelder emisjonen så velger jeg å skyte inn at det ikke er noe ekstraordinært med denne ifht det å være aksjonærvennlig. En rep. emi og kurs til samme betingelser er normalen, ref. nylige emisjoner som har vært i andre børsnoterte selskaper.
nkamok
12.03.2021 kl 08:53 3151

Der er vel heller ikke nogen, der mener, at det er ekstraordinært - men blot at det er aktionær venligt for os nuværende aktieejere.
Havde det været en krise emi, var den jo blevet udbudt i en åben emi :-)
pelo
12.03.2021 kl 08:58 3112

FkL, min pointe er, at emi'en var kraftigt overtegnet, og nogle fik for mindre end halvdelen af de 100K Euro - 400K aktier er nævnt på XI.

For selskabets skyld, kunne man da ikke forestille sig, at en højere kurs havde været at foretrække ? (Det mener i hvert fald jeg, uanset at jeg selv skulle betale mere i repemi).
thief
12.03.2021 kl 09:02 3085

Sykt at noen hiver ut til 1.15kr!!!!Tror de det er krise😂😂Er jo en fantastisk avtale vi har gjort,og kursmålene vil nå stige enda mer tenker jeg,når nye analyser kommer!
hofa
12.03.2021 kl 09:07 3024

Det er emi kursen der er sat latterlig lav. Aktien sælges til 1,15 - 1,25 og købes tilbage i emi til 1,11. Amatører.
FkL
12.03.2021 kl 09:09 2998

Ja, det er jo helt merkelig. Må jo være noe som ikke har forstått caset. Det er jo ikke mulig å kjøpe de tilbake på dette nivået heller, da neste emisjon blir bitteliten. Den kan jo heller ikke være noen som var med nå? Da har de jo bommet helt. Tipper de kommer fort ut og så er det opp.
FkL
12.03.2021 kl 09:11 2976

Nei, de som eventuelt gjør dette er amatører og jeg tror også du tar feil. En stor aksjonær på XI fikk 400k hvilket må være en liten del av hans beholdning. Det vil si at ingen kan selge det de har og få tilbake i emi, verken nå eller senere. Tror heller vi snakker om folk som ikke følger med.
thief
12.03.2021 kl 09:13 2964

Fikk 35k ekstra til 1.15 på åpning,happy med det🙂Denne avtalen øker verdiene betraktelig,og nye analyser vil vise dette.Kursmålet blir nok hevet fra 2kr.Og nå har vi sikret økonomien til alle aktiviteter fremover,som vil øke verdiene enda mer.Drilling i congo,Nigeria og Guinea Bissau 💰Så kommer Gambia og kanskje Senegal senere.Blir jo gull dette
tuja
12.03.2021 kl 09:15 2930

Kjøpte også på åpning. Når man får kjøpe 1500bpd til en meget gunstig pris, er emisjonen innvannende. Men, noen ser ikke skogen for bare trær.

:)
lommebok
12.03.2021 kl 09:16 2927

Lenge siden jeg har skrevet her, men sitter fortsatt med ganske mange aksjer fra APCL-tiden. Har i dag valgt å kjøpe meg ytterligere opp, og håper på bedre tider i fremtiden.
FkL
12.03.2021 kl 09:16 2921

Jo, det kan man si, men man vet ikke på forhånd hvordan dette blir. I og med at vi få samme tilbud så er 15% uvesentlig slik jeg ser det. Det hadde blitt færre aksjer, men i det lengre løp og i verdiutviklingen så ser jeg ikke på det som et problem.
Makrobaronen
12.03.2021 kl 09:16 2918

Denne duppen var meget forventet, da emisjonen ble satt til 1.10. Satser på høyt volum ut dagen så dannes det en fin bunn her. Oppgang her ifra er et faktum. Kjøpte noen lodd på 1.18. Som jeg forventer 100% avkastning på.
Nybegynner2
12.03.2021 kl 09:20 2873

Tror at mange av de som selger er profesjonelle investorer, som ikke har noe ønske om å sitte med aksjer i PetroNor da dette ikke passer deres investerings- og risikoprofil. De kjøpte i EMI til 1,1 og kan selge til 1,15+. Det er penger på gaten. Disse investorer har ingen intensjoner om å være langsiktig uavhengig av om PetroNor er et godt eller dårlig case. De tar en rask gevinst og det er forståelig når emi kurs ble satt så lavt. Som FKL sier, så tror jeg at i løpet av neste uke går kursen oppover.
FkL
12.03.2021 kl 09:20 2874

Vi var vel fra før en av de sikreste oljeknøttene, men med dette så står vi fjellstøtt økonomisk. Ikke noen over og ingen ved siden :)
thief
12.03.2021 kl 09:23 2850

PEN kjørte nesten tilsvarende emi pga kjøp,de satte vel emi på 15kr,nå er kursen 22kr.Og den steg første dag.Ser ut som de som hadde aksjer der er litt smartere,og så verdiene og ikke solgte.😂Her ser det ut som folk ikke bruker hue!Så var det jo en fantastisk oppgradering av reservene vi fikk i går også,den er helt glemt.Vært Morro om Senegal nå smeller om,så får de som selger på dette nivået en liten straff,He.. he
Fluefiskeren
12.03.2021 kl 09:30 2799

De satte emi på 15,50. Den hadde sluttet på 15,86 samme dag. Emisjonen ble overtegnet med 200 % på et par timer. Dagen etter startet den på 17,20 og siden har den aldri sett seg tilbake. Den ble altså satt med 2,2 % rabatt og denne vi diskuterer nå ble satt med 15 % rabatt. Og kursen faller altså relativt stygt. Enn så lenge.

Det er en forskjell. Emisjonen kom samme dag som en god melding og som et resultat av den. Kanskje burde Petronor gjort det samme da meldingen om eierandelene kom?
Redigert 12.03.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
FkL
12.03.2021 kl 09:30 2794

Tror du virkelig det? Jeg tror ikke man vil kjøpe større mengder aksjer på 1,1 bare for å selge til 1,15. Tipper i så tilfelle at vi snakker om få. Ut i fra meldingen så virker det som at de har sikret seriøse investorer som ønsker å bli i selskapet.
nkamok
12.03.2021 kl 09:34 2770

Jeg har 8000 PEN aktier, men har kun tegnet mig for det halve. Jeg vil hellere investere mere i PNOR, da denne case har langt større potentiale .
Fik da også 30 k til 1,15 i åbningen, men er klar længere nede, hvis nogen vil "skylle ud" :-)
thief
12.03.2021 kl 09:36 2743

Var noen forskjeller,men hovedpoenget er at begge gjorde gode avtaler,som øker verdiene mye.Pen fikk riktig betaling for dette med kursløft, mens petronor straffes🙂Det er jo helt på trynet.Satse på det kommer nye analyser straks,så folk skjønner litt mer,hva de eier!1.15kr er jo en vits
nkamok
12.03.2021 kl 09:37 2723

Jeg er enig med dig FKL - jeg tror også, at de har luftet deres fremtid og lagt lidt flere oplysninger på bordet til nogle af de store investorer, for at sikre deres deltagelse.
Selvom det måske ikke er helt efter reglerne ;-)
Fluefiskeren
12.03.2021 kl 09:42 2694

Ja. Det er derfor jeg spør meg om de ikke burde kjørt emisjonen med en gang. Uansett. Vi får aldri svaret på det. Gjort er gjort og spist er spist.
Foreigner
12.03.2021 kl 09:48 2650

Well, both companies have made presentations of expected free cash flow in two years. Have to admit PEN has more attractive numbers on their presentation. But PNOR has big potential which is not yet included in the presentation. Things will come:) I am in on both so it's all good for me:)
Slettet bruker
12.03.2021 kl 09:51 2635

Markedsverdien til PEN er p.t dobbel så stor som PNOR, så her er det stort potensiale!
FkL
12.03.2021 kl 09:58 2603

OG vi har størst produksjon og lavest break even!
Redigert 12.03.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
hofa
12.03.2021 kl 10:06 2552

Det er fantastisk at det kun er Jer der kan se potentialet i alt dette, har dog taget 50 t mere til 1,16 og håber så det bedste. Har solgt lidt DNO som på 3 måneder er steget 60 %, for at købe yderligere op i PNOR, som i samme periode er faldet 10 %. Fantastisk aktie.
Fluefiskeren
12.03.2021 kl 10:09 2548

Men ikke glem at emisjonsaksjene i den rettete emisjonen nå er inkludert for PEN og ikke for PNOR. Når det er skjedd vil jo MC også øke for sistnevnte.
Redigert 12.03.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
FkL
12.03.2021 kl 10:29 2456

Ja, det ser ut til at det er slik. For disse pengene dobler vi vår produksjon. 4000 bopd allerede i mai/april. Godt over 5000 bopd i løpet av et år fra Kongo alene. Kommer Bis så skal vi opp i 8000 bopd etter hvert fra Kongo alene. Med breakeven på under $20 og med dagens oljepris. De som ikke har forstått at dette er en ekstremt god avtale har også problemer med 1+1 :)
Slettet bruker
12.03.2021 kl 10:29 2461

Ja, det er sant, men potensialet til dobling i PNOR er stort!
FkL
12.03.2021 kl 10:32 2446

Ja, og mer til, men la oss ikke diskreditere PEN. Fantastiske selskaper begge to.
nkamok
12.03.2021 kl 10:39 2415

Ja Hofa vi har jo altid haft et godt øje til DNO ;-) Jeg kom desværre til at sælge mig ned for tidligt og flytte midlerne over i Pnor.
Med dine -10% vs. + 60%, kan du jo selv forstille dig, hvordan jeg bander lidt over mig selv ;-) Håber det går godt hos dig :-)
Redigert 12.03.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.03.2021 kl 10:52 2351

Du skulle ikke ha solgt deg ut av PEN. Lett å si etterkant😏

Har du noen tro på en fusjon mellom selskapene? Mye av de samme områdene i Afrika og det virker som de har funnet tonen. Jeg tillegger litt av æren for PEN sin framgang til CEO Hamilton. Virkelig en mann med stor entusiasme og flink til å prate. Dessuten drar vi nok også en viss fordel med Sannes i styret. Han har jo:meget godt ord på seg etter Lundin sitt funn av olje på Johan Sverdrup.

EDIT: Ved nærmere ettertanke er det kanskje nok om PEN nå på en PNOR tråd.
Redigert 12.03.2021 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
FkL
12.03.2021 kl 11:06 2294

Vel, jeg solgte meg ut av PEN med solid pluss på den meget lille posten jeg hadde og er egentlig fornøyd med det. At den skulle gå høyere med tiden var vel allerede da innlysende. Nei, har ikke tro på fusjon. Men enig, nok PEN :)
Dovretro
12.03.2021 kl 11:25 2228

Var det ikke noe med at du måtte ha aksjen i går og i 2 dager etter for å væremed, eller misforsto jeg dette?
Slettet bruker
12.03.2021 kl 11:28 2204

Artig om vi får positiv melding vedr. Senegal i helga. Kan fort skje.
FkL
12.03.2021 kl 11:36 2171

Nesten, de som kjøpte i går er ikke registrert i registeret før om noen dager. Derfor en «graceperiode».
thief
12.03.2021 kl 11:39 2183

Ja,deadline er jo like om hjørnet,så hadde vært Morro med forlik nå🙂Det fortjener de som selger ut nå😂Da hadde vi fått en voldsom rekyl. Alle vet jo verdien av et forlik,1kr!!!Ville vi nok startet på 1.7ish!Ståltro på at de kommer til en løsning
Gullhaugen
12.03.2021 kl 11:54 2124

De kan ikke være med sine fulle 5 de som selger i dag...men tusen takk 😎Nå er selskapet super rigget for vekst!! Kjøp med begge hendene for her komer det det en mega rekyl snart
Redigert 12.03.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Opp+
12.03.2021 kl 12:14 2073

Nei, will let you know, hvis jeg får svar:)