REC trading tråd 3

Slettet bruker
RECSI 12.03.2021 kl 08:30 62962

Dagens oppdatering

https://www.tradingview.com/x/Jk7hE2Dm/

Vært vanskelig sette linjer på siste korreksjon, men begynner komme tydeligere frem nå.
1,2,3,4 times chart+dag chart viser vi kan få oppgang i dag og bryter ut av denne nedadgående kanalen som har klare topper og bunner.
RSI og stoch viser positive tegn oppover.

Så gjenstår det å se hvor lenge det varer ;)

Lykke til

Sitter som sagt stille i båten for øyeblikket kun basert på det fundamentale og venter på hva Røkke kommer til å foreta seg ;)
Redigert 19.03.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2021 kl 16:50 9096

Hemmeligholdes, litt som JFK arkivene, ryktes at begge åpnes for publikum 2036.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 16:54 9048

Dagens nedgang på 4% har neppe så mye med Rec å gjøre. Aker Horizon, Aker Clean Hydrogen, Aker offshore wind var ned rundt 8%. Aker Carbon Capture ned 5%. Robotene samarbeider nok.
Bjellesauen
15.03.2021 kl 17:18 8797

Denne har gått fra å være en favoritt til en møkkaaksje. Fersken at man skal låse så mye penger fast i denne, frustrende. Tror ikke det skjer noe før til høsten nå.
Ærligtalt
15.03.2021 kl 17:22 8735

DET kan du være helt sikker på at de gjør!

Plukket selv en del mer i dag, men er egentlig tom for tørt krutt og endte med å jekke opp bilen og selge hjulene (felgene solgte jeg sist uke) for å få supplert beholdningen med RECSI aksjer

Buen er spent, lykke til alle sammen
Slettet bruker
15.03.2021 kl 17:25 8705

Markedet venter på tale fra Powell. Forrige gang skuffet han ved å ikke kommentere repo rentene, men den talen var ikke en offisiell Fed tale (FOMC).

Denne gangen blir det selvsagt kommentert, og ESB har allerede sagt de skal støttekjøpe.

Klassisk Beartrap.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 17:35 8567

First quarter 2021 business plan for REC Silicon

Focus efforts on restart of the Moses Lake plant pursuing the following opportunities:
- Development of a non-Chinese PV value chain
- Agreement with silicon anode battery companies for
industrial scale production of silicon anode materials
- Compliance by China with Phase 1 Trade Agreement commitments

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/da47cbb7-544d-48da-9a15-c2f617f1e349

( At the same time, we have made progress in the discussions with battery companies concerning the use of Silane in making a more efficient batteries, so I am very optimistic that our effort to build a profitable portfolio to restart our USD 1.7 billion plant in Moses Lake will be successful )
Slettet bruker
15.03.2021 kl 18:01 8322

Selger snart hele bilen. 😎 Kassa er tom. Den røk da vi falt godt under emi-kurs i fjor, så jeg kan uansett ikke klage.
Det er lett å bli litt frustrert og utolmodig når en venter på at proppen skal løsne i ketchup-flaska, men hvis en tror at fabrikken i Moses Lake kommer til å starte opp er aksjen grisebillig. Fair value fra de som har tatt med ML ligger på rundt kr 50 (pluss/minus). Noen også vesentlig høyere.

Så det koker ned til det. Kommer ML til å starte opp igjen? Ja/Nei.
Mitt svar er JA. Noe annet er helt usannsynlig.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 18:21 8149

Når, og det er vel egentlig bare et spørsmål om når, REC annonserer oppstart av ML pga av leveringer til batterier eller solar burde de vurdere å notere aksjen på Wall Street. Det ville bringe mange fler og mer seriøse (ikke lotto-gamblende) investorer på banen og derved også kunne dra nytte av et helt annet kapitalmarked for eventuelle vekstemisjoner. Jeg tror også at muligheten til manipulerende robot-handel ville blitt langt vanskeligere på den lokale børsen i Oslo. Vi kunne også få flere analyser av REC gjort av profesjonelle analytikere og ikke kun de forhåndsbestemte lettvekteranalysene fra Aker Brygge fra folk med middels karakterer på innføringskurs i bedøk fra BI med tidligere store REC tap og derved et horn i siden til selskapet - og som er sjalu på at en fisker fra Molde med "guts" har danket ut gjengen.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 18:32 8013

😂😅 har ikke du en elsykkel du også kan selge?
Slettet bruker
15.03.2021 kl 18:42 7953

👍Tiltredes.
(du glemte å ta med pressen i samrøret med meglerhus og analytikere)
Slettet bruker
15.03.2021 kl 19:50 7624

Det var kun en forglemmelse :) Det hører absolutt med. Tenk deg også når stjernereporterne i FA , DN og E24 skal forklare hvorfor at WSJ og Bloomberg etc. ikke har peiling....
Slettet bruker
15.03.2021 kl 22:10 6965

Bare et spørsmål om tid før REC kursen øker betraktelig. SItter rolig selv med massive tap.
manman01
16.03.2021 kl 06:24 6465

AFL-CIO urges U.S. to block imports of solar products from China's Xinjiang
https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-idUSKBN2B806L
Redigert 16.03.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
16.03.2021 kl 06:35 6435

Om et år til så kommer vi til å se på innganger på 16,- ish som helt latterlige bra. Noen syntes at Nel på 3,- var dyrt, noen syntes at Havyard var dyrt på 2,- og noen synes at Recsi på 16,- er dyrt :) tenker vi ser omtrent det samme i Recsi det neste året.

Når KIR har hastet inn som styreleder på den måten han gjorde, hvor lenge tror dere egentlig han kommer til å la et anlegg til flere 10 talls milliarder ligge brakk ?? Verden skriker jo etter materiale som kan produseres der. Det gjenstår nok bare formaliteter og at børsmeldingen slippes på den mest strategiske datoen.

En liten sammenligning: Du sitter på 1000 leiligheter i Oslo som står tomme. Du tenker....tja -jeg lar dem stå tomme en stund til for å se om prisene blir enda litt bedre om et år eller to. ML blir selvsagt åpnet så raskt som overhodet mulig, vi trenger ikke en melding for å skjønne det. Eller ? er det kanskje noen her som ville latt de 1000 leilighetene i Oslo stå tomme ?? :)

P.S. Kanskje vi må øke antall leiligheter til 10.000 for å få en riktig sammenligning :)
Redigert 16.03.2021 kl 06:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 07:44 6178

Opp i dag? 😅
Slettet bruker
16.03.2021 kl 08:25 5931

https://www.tradingview.com/x/x4JwafWg/

Signal UpdateOur system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 12.03.2021, 3 days ago, when the stock price was 16.8700. Since then REC.OL has fallen by -4.03%.
Fortsatt ingen salgsignal utløst, men det kom hint om det i går, men siden vi er så langt i bunn allerede tviler jeg på den blir utløst..

Kjøpsignalet fra fredag ble avblåst i går. Grønne aksjer fikk juling i går igjen...
Slik jeg ser det nå er det fult mulig vi går ned treffer 15.73, men da tror jeg vi stiger derifra. Dette er bunnen i kanalen jeg har satt.

Er lett å sette tvil på caset når aksjen faller så mye som den har gjort siste 2 ukene. For min del er jeg inne i caset pga av det fundamentale, og i tillegg trader jeg i samme aksje. Det fundamentale styrkes hele tiden og dette må vi ikke glemme. Er null bekymret for utsiktene eller hva som kommer til å skje slik det er i dag.
Har breakeven på REC på 16.85, har kjøpt masse over 20 kroner, men snittet ned etterhvert.

-REC har fortsatt over 1 milliard på bok som ble hentet inn i fjor til utvidelse av BUTTE , samt åpning av ML. Dette er veldig beroligende. Disse pengene er ikke blitt brukt enda.
-Vi vet BUTTE går veldig bra og tenker på sende forespørsel om utvidelse til ledelsen.
-Prisene fortsetter stige markant uke til uke.
-G 14 har gjort masse ansettelser i år, og rec og g14 skal break ground på kommersiell anode fabrikk i 2021-ingenting som tilsier dette ikke skal gå-vil igjen si åpning av ML
-Røkke har hastet inn som styreleder-Her vet vi enda ikke hva som skjer, men det blir utelukkende positivt... Hadde Aker ikke hatt troen, hadde de ikke tatt rec inn i AKH, Røkke hadde ikke tatt styrelederposten... De har god gevinst allerede, og hadde det vært dårlige utsikter hadde de kvittet seg med eierandelen sin og fortsatt hatt god gevinst.
-Phase 1 trade deal er jokeren i det hele, noe som kan tillatte oppstart umiddelbart.
og igjen så er det mange batteri produsenter som har tatt kontakt og REC melder om fremgang i dialogen med disse.

Så når kursen faller og faller, så er det viktig prøve sette seg inn i hvorfor man har investert og om noe har endret seg... I dette tilfellet har ingenting fundamentalt endret seg. Skulle noe endre seg, så ville jeg vurdert exit, men vi er langt ifra å komme dit :-) I mitt syn styrkes det fundamentale fra uke til uke, og det skrives mer og mer om høyere priser, høyere behov og etterspørsel etter rec sine produkter, og enda mer om batterier. Vi vet hvor veien går, det tar bare litt tid :-)

Vi ligger som sagt også helt i bunn skiktet, burde hatt rekyl flere ganger siden siste tekniske topp, men grønne selskaper har fått juling generelt... Jeg sitter stille så lenge alt det fundamentale er på plass og mye som skal skje fremover. Alt peker i positiv retning foreløbig selvom børsen er urolig..

I går var det omsatt rundt 4 mill aksjer.
Voleon sitter på 3.4 millioner aksjer i short.
Når denne skal dekkes inn vil det virkelig ta fyr på kursen...

Kun 4 handle dager igjen til index fond skal ta plass i REC.
Litt over en uke til årsrapport i tillegg.
Redigert 16.03.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.03.2021 kl 08:33 5816

Godt oppsummert

Lykke til alle sammen
Skalleknarp
16.03.2021 kl 08:52 5593

Slettet bruker skrev Opp i dag? 😅
Selvsagt - ca. 27 øre tipper jeg.....
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:05 5451

The temporary confirmation of the last bearish pattern failed, because the formation of a black body that is a prerequisite for a bearish confirmation is not fulfilled.
omac
16.03.2021 kl 09:05 5451

Frykter det blir blodrødt i dag og
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:07 5431

Slettet bruker skrev Opp i dag? 😅
Yepp de 4 første minutter
Qubase
16.03.2021 kl 09:10 5377

In a conference call with investors and analysts on October 13, Francine Sullivan, Vice President Business Development at REC Silicon, said the company would be “working hard” to get the plant in Moses Lake up and running within the “next 18 to 24 months.” That would be in the second or third quarter of 2022.

Gunnar88
16.03.2021 kl 09:13 5329

REC oppfører seg annerledes enn de tidligere sammenlignbare aksjene NEL, ACC og Aker Horizon. De tre andre er røde men REC er heldigvis motstrøms.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:17 5270

er fornøyd i dag om vi bare holder oss over 16.19...
Går vi over 17 kroner hadde det blitt en veldig fin dag
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:26 5131

Da er vel neste topp satt før neste stup
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:31 5089

neida ser greit ut så langt ;)

https://www.tradingview.com/x/UXDF1cgA/
Redigert 16.03.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
omac
16.03.2021 kl 09:56 4854

Så langt i dag tørker volumet inn når den faller, ser lovende ut om ikke ett fond eller noen skal tømme seg....
enurweb
16.03.2021 kl 10:17 4611

Er det bare meg som synes det er litt irriterende at såpass mange kommer sent til middagsbordet og får ukesvis til å fylle på superbillig mens andre (les. meg selv inkludert) har fulgt med hver eneste dag på alt som kan krype og gå av nyheter rundt REC for å "time" påfyll hele veien på vei oppover.

Føles som man har lagt ned masse jobb da det jo tar ganske mange timer hver uke å følge godt med også kommer etternølere og får år og dag på å kjøpe seg inn på GAV som nå sannsynligvis ligger langt under den jeg har på rundt 17-18 etter store påfyll rett før og etter 20 tallet.

Litt frustrert selv om jeg skal sitte med aksjene en god stund :)
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:26 4577

Skjønner frustasjonen, men dersom det virkelig er plagsomt ville jeg satt noen kursalarmer til epost (eller stop loss - men du skulle jo sitte lenge) og slett appen til Nordnet eller hvor enn du trader. Legg en alarm i kalenderen om å sjekke igjen om 3 måneder.

På den måten sover du litt bedre, men kan delta "når det blir morsomt igjen". Ville vært morsomt å få en epost om at REC er opp f. eks 20% og at du endelig ser grønne tall på kontoen igjen, right? ;)
Redigert 16.03.2021 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
omac
16.03.2021 kl 10:40 4463

Del av gamet, ingenting er rettferdig handler bare om litt dyktighet og litt flaks. Du får trøste deg med at det er få som kjøper ellers hadde aksjene blitt tatt ut av sirkulasjon
Redigert 16.03.2021 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
enurweb
16.03.2021 kl 10:46 4373

Ja det er mulig jeg må bare legge vekk og logge ut en stund :)
Ikke det at jeg ikke unner andre også gode ting selvsagt men føles bare litt surt å bruke masse tid og noen som kanskje kommer til bordet helt tilfeldig uten å ha lest en artikkel kommer inn lavt :) Skulle gjerne hatt et sånn le og gråte smiley.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:50 4322

Trading har mye til felles med stangfisking. Det kan gå perioder hvor en bare sitter og glor på skjermen og ingenting skjer.
Tommelfingerregel:
-Ta gevinst når du har den.(500kr ,1000kr, 5000kr whatewwa!)
-Husk; aksjene blir alltids billigere
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:41 3812

Liten salgsvilje idag.
Folk har vel skjønt at nabotomten til Recsi I ML faktisk er solgt.

:)
Ærligtalt
16.03.2021 kl 14:46 3937

Det er litt skummelt dersom folk begrunner sine aksjekjøp med at nabotomtem er solgt... Hva om den er solgt til et stråselskap fordi Group 14, violet eller en annen aktør ikke ønsker å fremstå som rett eier ennå... skal vi da få panikksalg og mating til shorterne

Nei - fokuser på det elementære folkens; selv er jeg overbevist om at en formidabel økning i selskapets verdi ligger foran oss...Langt forbi de 24/ 25,- som aksjen sto i for kort tid siden
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:54 3979

Det er mer det at for min del så har jeg vært i aksjen en stund. Så når det skjer ting rett over gaten for Rec når det tidligere har vært snakk om samlokalisering så blir det spennende.

For min del har det lite og si for om jeg kjøper mer eller selger. Som du sier, det fundamentale.

Jeg for min del har nådd grensen for hva jeg skal utsette meg for risikomessig. Nå venter jeg på at ting spikres mer før jeg evt kan øke min posisjon ytterligere.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 15:01 3946

bygget er solgt, og ligger så nære REC sin fabrikk som det går ann å komme. Hvis dette er en batteri produsent vil dette medføre ny avtale(hvis det ikke er g14) når kjøpet er helt gjennomført. Som igjen vil gi reprising av aksjen... Vi må bare vente å se HVEM som har kjøpt denne. Med tanke på uttalser fra selskapet om fremgang i dialog med batteri produsenter og at rec har stor tro på de klarer lage en lønnsom portofølje, er det vel høyst sannsynelig det kommer noen relevant for rec enn motsatt med tanke på beliggenheten og etterspørselen etter REC sine produkter i batteri segmentet.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 15:13 3892

Straks Påske , så folk som vil inn/ut med store volum må begynne å sette ordrer.

Slettet bruker
16.03.2021 kl 15:24 3788

Røkke fikk skikkelig dårlig tid og dette er ikke uten grunn:)
Furuen
16.03.2021 kl 15:36 3693

Shorten ble redusert fra 0,91 % til 0,86 % i går.