Kan Flare Networks utfordre Etherum?

tf13
FLR 12.03.2021 kl 09:56 1624

Flare Networks går live i Q2 2021. De bringer bl.a. smartkontraktmuligheter til XRP, XLM og LTC. Kanskje BTC også kommer etterhvert?
Det bygges allerede DeFi apper på plattformen. Flare Finance går live en måned etter Flare Networks går live.

Flare Networks er tuftet på Federated Byzantine Agreement, og ikke PoW. Etherum sliter med deres PoW nettverk med høye avgifter. De jobber med å bytte til PoS. Det skulle vel ha gått live allerede, men tydeligvis er det forsinkelser...... Men selv PoS kommer til å slite mot FBA, tror jeg

FLR (spark) trades nå til over 0.8 USD, riktignok på en exchange i form av IOU, men det blir spennende å følge med fremover.
Redigert 12.03.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
tf13
14.03.2021 kl 10:43 1572

Før nettverket er lansert er det allerede flere applikasjoner som er bekreftet

Flare Finance - Desentralisert likviditetspool, forsikring, farming, lending
Trustline - Desentralisert kryptobank!!
Gala - Gaming
Sparkles - NFT's

Kanskje også Propy blir offentligjort snart. Eiendomsformidling uten tredjepart.

Det her kan bli stort. Alt på et nettverk som er raskt, billig, skalerbart, sikkert og miljøvennlig. Imotsetning til PoW som sliter med høye avgifter, flaskehalser, høyt strømforbruk.
tf13
16.03.2021 kl 11:31 1468

Flare (Spark) IOU's handles nå til 1.6 USD på Bitrue.

Ennå 2-3 mnd til nettverket går live. Det blir spennende å se hva neste prosjekt blir som bygges på Flare Networks og XRP Ledger
tf13
22.03.2021 kl 13:17 1340

Nå blir sannsynligvis Cardano lagt til Flare Networks også, som F-asset. Ryktet går

En etter en av de store valutaene kommer inn, snart kommer kanskje storebror, BTC?
Garagardo
22.03.2021 kl 13:31 1326

Uten tvil spennende nå i Q2 når dette går live :) Kjekt at vi som satt med XRP fikk/får utdelt litt over tilsvarende XRP beholding i FLR. Tror Flare network blir stort,med alle mulighetene som du nevner-xrp,xlm,ltc osv.
tf13
23.03.2021 kl 10:50 1207

Fra Flare Networks twitterkonto.

Vil foreslå at du sjekker litt på nettsiden, og ikke minst Flare Community på Youtube. Mange informative videoer.

Hovedsakelig kan man gjøre om f.eks. XRP til FXRP på nettverket, ved at noen stiller Flare token som collateral. Når man har FXRP, kan man bruke denne asseten til smartkontrakter på Flare sitt nettverk. Man kan også bruke FXRP i desentraliserte apper, som Flare Finance.
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 13:00 1182

Takk for info. Er så mye å sette seg inn i, så deilig å bare få servert den biten man lurer på! :D
tf13
23.03.2021 kl 13:13 1164

Det er litt mye å sette seg inn. Jeg har heller ikke helt oversikt ennå :)

Det som skiller Flare fra Ethereum (PoW) er at systemet er bygd på Federated Byzantine Agreement og consesus algorithm. Systemet er raskt, sikkert og skalerbart. Etherum sliter med høye avgifter og "forstoppelser" i systemet når det er høy aktivitet. Det så vi også med Bitcon, spesielt i forrige oppgangsmarked. Høye avgifter og transaksjoner kunne ta mange mange timer, om ikke mer. PoW fungerer rett og slett ikke optimalt.

Med Flare Network, så kan man "stake" FLR tokens til prisorakelet (i mangel på bedre ord) - Flare Times Series Oracle - for å tjene passiv inntekt uten at dine coins blir låst. Derfor kan du også stake de til F-asset creation, og tjene passiv inntekt fra det også. Og det er mer....... Må bare sette meg inn i det. SÅ vidt jeg har forstått, så er ikke dette mulig med PoW og PoS.
Redigert 23.03.2021 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 13:45 1145

Ethereum er på vei over til PoS (ref. ETH 2.0). Cardano bruker allerede PoS. Mange andre plattformer som bruker PoS. Jeg staker mine Cardano (ADA) for passiv inntekt gjennom min Yoroi wallet. De er ikke låst. De forlater faktisk aldri min wallet, og kan brukes når som helst. Men skal lese om Flare når jeg får tid.
Redigert 23.03.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
tf13
24.03.2021 kl 11:49 1077

Jeg vet at Etherum skal over på PoS, fordi PoW ikke virker. Men det drøyer visst. Skulle vært gjort ved årskiftet?
Jeg er ikke helt inne i ADA, så kanskje jeg har misforstått litt.

Her er en informativ video om Flare Network
https://www.youtube.com/watch?v=6EGazHsK9G8
tf13
30.04.2021 kl 15:57 870

Flare IOU's på Bitrue har gått fra 0,08USD til 2,1 USD, altså 26x fra desember til nå.

Nettverket skal gå live i slutten juni +- et par uker. Det blir utrolig spennende. Bare å glede seg for de som er posisjonert