Tung avslutning my ass
Supramax steg 1,3 prosent til 22.844 dollar pr. dag.
Thegoldenone
29.03.2021 kl 13:43
2453
Jeg vet ikke, men kanskje Pasific basins sin store supraflåte får mye mer ton miles hvis ever given er still stuck? Pasific kjører jo overalt og også i asia. Reduseres mengden båter på konkurrende ruter som jin har så kanskje vi ser økte rater også for Jin?
Jeg tror ikke på RAlly når ever given er løs. Da blir det shipping massakre!
Jeg tror ikke på RAlly når ever given er løs. Da blir det shipping massakre!
Ramleren
29.03.2021 kl 09:10
2635
Spot rater Asia/Far East iflg Fearnelys ukerapport 27/3: PM USD/D 27.442 (29.838 iflg Fearnleys 20.3) og SM 23.624 (24.457 iflg Fearnleys 20.3). Som tommelfingelregel tjener JIn kr 1,- pr aksje pr mnd ved oppnådd rater på USD/D 28.000 og kr 0,50 pr aksje pr mnd ved rater oppnådd på USD/D 18.000. Iflg Hellenic Shipping News 23/3 sine salsgsummer på båter, ser jeg at de ligger ca 10-20 % over Jin sine bokførte båtverdier. Ut i fra dette er det verdier på rundt 24 kr pr aksje i dagslege. Da går det an å sitte helt stille i båten!
Redigert 29.03.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
29.03.2021 kl 08:42
2669
Tror ikke JIN er påvirket med fysiske båter i kø her og har vel noen andre ruter på kartet :-) Uansett er det økende etterspørsel av produkter JIN frakter over hele Asia , så de vil nok lett opprettholde sine rater ++....Blir vel et lettelses rally uansett når containerskipet nå kommer ut av "dokk" Vi ser 8,20 og det utløser neste kjøps signal og vi fortsetter ferden mot 15 er mine tanker i det korte bildet
Virker kanskje som ubetydelig i den større sammenhengen. Men angående popularitet, så kan det også hende at denne blir hoppet over av nye aksjonærer på markedet fordi den ikke kan handles i ASK. Jeg liker det heller ikke men kjøpte allikevel. Jin er den eneste aksjen jeg har utenfor ask'en.
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:42
3144
Ja i dag blir en kritisk dag. Klarer de ikke å få løs skipet i dag så snakker man kanskje flere uker stuck. PGA at det er gunstige høyvannsforhold i helga.
Er skipet fortsatt fast i morgen tror jeg ratene vil gå opp kraftig. Vi får se.
Er skipet fortsatt fast i morgen tror jeg ratene vil gå opp kraftig. Vi får se.
tankardjr
28.03.2021 kl 13:37
3151
Ratene stiger til mandagen. Og utover uken. Blir fort stramt i shipping med slike forsinkelser
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:21
3159
Ryktes om at skipet har blitt beveget med 30 grader. Ja aksjer vil gå opp enda mer hvis skipet fortsetter å blokkere i lengre tid, men logisk sett burde ikke kursene gå helt tilbake til utgangspunktet. Contango-situasjonen var litt annerledes fordi da da ble det er slags zero sum situajon. Høye rater når contango skjedde, og helt elendige rater når all oljen som var på skipene ble sluppet løs igjen. I dette tilfellet blir jo ikke ratene dårligere enn utgangspunktet selv nå de klarer å slippe løs skipet. Men ja kursene vil falle. Hvis det gjør at JIN blir solgt til sub 3 kr så er jeg på kjøpern.
tankardjr
28.03.2021 kl 11:49
3218
The number of ships waiting to enter the Suez Canal is lengthening as the waterway remains blocked. Data compiled by Bloomberg shows there are 429 vessels queued up Saturday, compared with around 100 at the start of the blockage.
Bulk carriers typically hauling commodities such as grains, coal and iron ore account for the biggest share of the vessels stuck in and around the canal. The data also indicate as many as 14 vessels that could be carrying thousands of livestock.
Bulk carriers typically hauling commodities such as grains, coal and iron ore account for the biggest share of the vessels stuck in and around the canal. The data also indicate as many as 14 vessels that could be carrying thousands of livestock.
Lim Gordon
28.03.2021 kl 10:40
3270
Nå skal dere følge med, pengejegere, for nå kan det skje svært interessante ting. Faren er, nemlig, at dette skipet bare setter seg bedre og bedre fast. Og det vil ikke hjelpe med flere og sterkere slepebåter. Jeg tror, kanskje, at løsningen ligger i å rigge traktorer i tandem på land. Husk at dette skipet har 20.000 containere om bord og det finnes ikke skipsmonterte kraner noe sted som kan flytte på disse, på meningsfylt vis. Har de ikke har klart å løsne det, til i morgen, kan det bli stående lenge. Og da starter markedskreftene for fullt, med eksplosjon i skipsrater. Jeg husker forrige gang, det ble sagt at en tankbåt nesten ble nedbetalt bare på en tur til Gulfen! Men husk, hvis det går slik, det som går opp kommer også ned. Lykke til!
Redigert 28.03.2021 kl 17:33
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
27.03.2021 kl 22:23
3397
Husk dette er en kanal i løs sand og vi skriver om et av verdens største skip. Det vil si at det ikke er stor avstand mellom bunnen til skipet og kanalbunnen. Når det seiler, oppstår det trykk og sugesoner langs skroget som kan gi det styreproblemer, særlig hvis skipet er utrustet med to propeller, hvilket det muligens er. Men det verste, når de skal kjøre akterover eller benytte slepebåter, for å få det løs, vil alle propellene sørge for å pakke sanden rundt skroget. Husk videre at når et skip, vanligvis, går på grunn i sand, så er det omtrent samme vanntrykk, tilsvarende dybden, som virker mot skipsbunnen. Det er det nok ikke her. Tipper det blir utvendig trykk på styrbord bunn som bare tangerer atmosfæretrykket, mens det på babord side virker fullt vanntrykk. Etter min teori kan dette føre til at skipet suges fast.
Redigert 27.03.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.03.2021 kl 16:37
3563
Vanskelig kanskje å si hvor mye supra blir påvirket av ever given. Den må uansett sikkert være stuck en god stund for at det har stor innvirkning på bunnlinjen til jin
tankardjr
27.03.2021 kl 14:23
3621
Thegoldenone skrev Skitten tank går så det griner. Bulk ned.
Det kan bli et skikkelig vakum i jinhui nå. Spesielt så lenge evergreen skipet ligger i suezkanalen. Blir spennende å se om de får den ut i natt med det høye tidevannet. Skjer ikke det så blir den liggende lenge. Og da får vi nok fantasi rater i bulk igjen. Nå ligger det 300 skip på vent og det tallet stiger for hver time. Må de gå rundt sør afrika så tar det 8 døgn ekstra. Da kan det bli veldig mangel på skip og vi får både vakum på skip og sikkert også vakum i jinhui aksjen. God helg fra Moss
Thegoldenone
26.03.2021 kl 17:14
3819
mithra skrev Supramax idag blir nok ned 2,5-3%
Skitten tank går så det griner. Bulk ned.
Thegoldenone
26.03.2021 kl 10:15
4038
To the moooon! Altså desto lenger det er en fortstoppelse i k-analen desto høyere vil ratene gå på de fleste av shippingsegmentene sier ryktene. Noen spår flere uker å få løst proppen. Vi får se.
tobbelobb
26.03.2021 kl 10:00
4052
ja ja :-) da får vi vente på BDI i dag da...blir spennende!! hehe :-)
Thegoldenone
26.03.2021 kl 09:52
4063
VIrker som markedet tror suez blokaden er forferdelig for shipping inntjeningen ;) jaja, bare å plukke opp.
tobbelobb
26.03.2021 kl 09:31
4084
bulkinvest skrev Trykke til i dag
Ja om prisen er 8 eller 8,040 så er jo dette ett fett , bare surre poster og datamaskin trading....Denne skal til 15,- i det kortet bildet ,så det er for meg likegyldig :-) Burde hvert i hele 1 kroner eller minimum 50 ører her nå----
tobbelobb
25.03.2021 kl 20:15
4293
Om Supra detter til 15 så tjener Jin cash uansett :-) Tipper ratene fyker rett opp i morgen jeg når de skjønner at det produseres og forbruker mer en de klarer å levere....samt at de ikke får flyttet den teite båten som står å stenger kanalen så fort som de trodde .....bare å plukke fra dumme selgere
Ref:
Konkurransen om shippingcontainere tiltar stadig, og nå betaler Kina overpris for å sikre seg tomme containere, skriver Financial Post. Ifølge avisen kommer dette som en konsekvens av overproduksjon - spesielt i Kina.
Nå står bransjen overfor stigende fraktrater og mangel på shippingcontainere. Det kan gå ut over tilgangen på blant annet dopair.
Årsaken er at fabrikker i Asia, særlig i Kina, står for store deler av verdens produksjon. Produktene fraktes så i containere og ut til betalingsvillige forbrukere - dermed trenger produksjonslandene stadig flere containere.
Kinesisk eksport økte med hele 60,6 prosent på månedsbasis i januar til februar, sammenlignet med samme periode i fjor.
Ref:
Konkurransen om shippingcontainere tiltar stadig, og nå betaler Kina overpris for å sikre seg tomme containere, skriver Financial Post. Ifølge avisen kommer dette som en konsekvens av overproduksjon - spesielt i Kina.
Nå står bransjen overfor stigende fraktrater og mangel på shippingcontainere. Det kan gå ut over tilgangen på blant annet dopair.
Årsaken er at fabrikker i Asia, særlig i Kina, står for store deler av verdens produksjon. Produktene fraktes så i containere og ut til betalingsvillige forbrukere - dermed trenger produksjonslandene stadig flere containere.
Kinesisk eksport økte med hele 60,6 prosent på månedsbasis i januar til februar, sammenlignet med samme periode i fjor.
Redigert 25.03.2021 kl 22:16
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
25.03.2021 kl 17:12
4408
Ok. Takk. Vel jeg vet ikke. Ratene er høye og selv om de skulle falle til 15000 mener jeg jin skal ha en høyere pris. Som du sier det fundamentale bør vinne til slutt. Men så lenge ratene faller så vil sikkert også aksjen falle. Gir kanskje ikke mening, men tror folk bare ser at ratene faller og selv om det faller fra 23000 så er fall et fall. Dessverre kanskje
tankardjr
25.03.2021 kl 16:43
4417
Thegoldenone skrev Men men skal ikke aksjen gå opp nå som Suezkanalen er propp? Høyere rater?
Nja det er mest tank, gass og container. Men det må være Bulk som står der også. Men det blir ikke nevnt i media. Med over til noe annet. Jeg tror det bygger seg opp et vakum i jinhui nå. Alle som tenker nøkkeltall vil ikke selge jinhui billig. På sikt så skaper det et vakum og jinhui skyter voldsomt opp. Det er derfor jinhui er kjent for å klatre voldsomt. Dette blir et potensielt vakum case garantert som de sier på aksjesladder.
Thegoldenone
25.03.2021 kl 15:57
4465
tobbelobb skrev Truseskvetterne gir jo fill til oss "her nede" da :-)
Men men skal ikke aksjen gå opp nå som Suezkanalen er propp? Høyere rater?
tankardjr
25.03.2021 kl 14:48
4528
Jeg skjønner ikke hvorfor folk bæsjer i buksa og selger på nedgang fra 23000 tusen dollar dagen. Dette er hold eller kjøp avhengig av strategi.
tankardjr
24.03.2021 kl 17:39
4755
Helt klart. Og siden vi har BDI indeksen så vet vi sånn noenlunde hvor bra inntjeningen blir. Og den må bli bra nå. Det er jo det folk drømmer om at selskapet skal tjene gode penger i forhold til investert kapital og god avanse alt dette har jinhui nå. Og her slipper man både å håpe og drømme som man gjør i så mange andre selskaper. De selskapene som har god inntjening som for eksempel equinor og yara har jo også en veldig høy kurs så der er det ikke mye å hente.
Redigert 24.03.2021 kl 17:43
Du må logge inn for å svare
Natt1369
24.03.2021 kl 16:38
4815
Ratene for supramax var såvidt ned i asia idag.
Pga. blokkeringen av Suezkanalen, så vil det nok ikke vedvare. Mulig det flater ut, før ratene drar nordover igjen rett over påske. Med tanke på alle faktorene som spiller inn, så vil det bli heftig utover våren innen hele sektoren!
Pga. blokkeringen av Suezkanalen, så vil det nok ikke vedvare. Mulig det flater ut, før ratene drar nordover igjen rett over påske. Med tanke på alle faktorene som spiller inn, så vil det bli heftig utover våren innen hele sektoren!
Ja, og den har klatret så utrolig fint i det siste. Tenkte at det var på tide med en liten korreksjon og var glad for inngangsbilletten nå.
tobbelobb
24.03.2021 kl 11:14
5011
teknisk analyse. Middels lang sikt, 19. mar 2021
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen på mellomlang sikt. Dette signaliserer enda sterkere stigningstakt, men den sterke oppgangen kan gi reaksjoner tilbake på kort sikt. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 8.20 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Jinhui Shipping and Transportation. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen på mellomlang sikt. Dette signaliserer enda sterkere stigningstakt, men den sterke oppgangen kan gi reaksjoner tilbake på kort sikt. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 8.20 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Jinhui Shipping and Transportation. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
tankardjr
24.03.2021 kl 11:03
5030
Velkommen! Skal du ha en shipping aksje så er dette aksjen å eie ihvertfall på nøkkeltall og inntjening. Det er en aksje som ikke er like populær som norske transport aksjer. Men på tall finner du ikke maken. Vi får håpe noen meglerhus i Norge eller utlandet tar opp analyse av aksjen igjen. Da blir det trangt inn i døra og ikke ut av døra.
Det du skriver er grunnene til at jeg kjøpte meg inn i duppet. Takk for din vurdering!
tankardjr
24.03.2021 kl 10:10
2476
Ikke 300 prosent men ca 150 prosent. Nå i dag er vi nede på 130 til 140 prosent. Men det spiller ikke noen rolle jinhui har fortsatt en pris bokført på 0.4 og det er halvparten av Gogl på 0.8. Golg har også steget 100 prosent. Men skulle jinhui ha tatt igjen gogl på bris bokført så skulle jinhui ha ligget på 16 kr. Jeg skjønner at tall er vanskelig. Dessuten er dette tall basert på Q4 2020. Og nå er tidenes Q1 for jinhui snart over. Dette blir knallsterkt på Pris earnings og også pris bokført blir enda lavere siden bankkontoene kommer til å svulme.
tankardjr
23.03.2021 kl 22:05
2739
Babyen longs griner for nedgang akkurat som en unge som gråter etter en ekstra sjokolade i butikken. Lykke til med ny inngang. Dessuten er det ikke oppgulp det er enda mere relevant siden spot er oppe i 23000 tusen. Og kursen har ligget på under det halve siden den gangen. Og det med kun 25 prosent flere aksjer fra 88 milloner aksjer til 120 millioner. Prisingen går ikke opp basert på historisk kurs og rater.
Petter hermanrud mener at han måtte pusse brillene sine på bulkers 2020. Jeg mener alle som ser på inntjeningen til Jinhui nå må pusse brillene sine 👍🤭
Petter hermanrud mener at han måtte pusse brillene sine på bulkers 2020. Jeg mener alle som ser på inntjeningen til Jinhui nå må pusse brillene sine 👍🤭
Redigert 23.03.2021 kl 22:35
Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.03.2021 kl 21:35
2778
Om noen er i tvil, Jin har 17 supramax, og 2 panamax.
https://www.braemarscreen.com/
Om denne stuper imorgen, så er det kun pga. massesuggesjon, og ikke fakta.
Tror Longs er blitt nervevrak etter mange magre år innen tørrbulk! lol
Ta deg en prozac, og kutt ut baissingen.
Det eneste oppgulpet her inne, er det du har å bidra med. NADA!
https://www.braemarscreen.com/
Om denne stuper imorgen, så er det kun pga. massesuggesjon, og ikke fakta.
Tror Longs er blitt nervevrak etter mange magre år innen tørrbulk! lol
Ta deg en prozac, og kutt ut baissingen.
Det eneste oppgulpet her inne, er det du har å bidra med. NADA!
Denne aksjen har steget 300% nå, det kom ikke forrige uke.men lykke til i morgen.
Og vennligst ikke kom med dette Thorleif oppgulpet, Jin var et helt annet selskap i 2013
denne stuper i morgen, det vet alle
Og vennligst ikke kom med dette Thorleif oppgulpet, Jin var et helt annet selskap i 2013
denne stuper i morgen, det vet alle
Redigert 23.03.2021 kl 21:23
Du må logge inn for å svare
tankardjr
23.03.2021 kl 21:18
2806
Man bæsjer i buksa etter en uke med oppgang. LONG bæsja i buksa på 6 kr og solgte over halvparten. Ikke noe vits i å ha rennemaga nå. Begynn heller å regn på hva jinhui tjener på rater over 15 tusen dollar. Det blir helt vannvittig på sikt.
Thorleif sitat
- I 2013, da fraktratene steg til 16.242 dollar pr dag, ble aksjekursen til Jinhui firedoblet på ett år....
Thorleif sitat
- I 2013, da fraktratene steg til 16.242 dollar pr dag, ble aksjekursen til Jinhui firedoblet på ett år....
Redigert 23.03.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.03.2021 kl 21:04
2832
Er det noen en virkelig ikke bør lytte til her inne, så er det nettopp deg.
Du spådde ratefall allerede i februar, og har siden gjentatt påstandene.
Jeg sa at de muligens kom til å flate ut, men ikke troa på noe større fall, det er bare å følge med på ratene i asia, så ser dere fasit.
Om du gjentar deg selv lenge nok, så får du vel rett til slutt, men det blir ikke på denne siden av 2021...
https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp
Du spådde ratefall allerede i februar, og har siden gjentatt påstandene.
Jeg sa at de muligens kom til å flate ut, men ikke troa på noe større fall, det er bare å følge med på ratene i asia, så ser dere fasit.
Om du gjentar deg selv lenge nok, så får du vel rett til slutt, men det blir ikke på denne siden av 2021...
https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp
Bare vær klar over at denne ofte er enklere å få kjøpt en å få solgt.
Blir det rennamage på børsene vil denne stupe, noe du trolig får en forsmak på i morgen.
Blir det rennamage på børsene vil denne stupe, noe du trolig får en forsmak på i morgen.
bulkinvest
23.03.2021 kl 20:50
2858
Jeg skal ikke ut, bare øke beholdningen og selger derfor de posisjonene jeg har i offshore/ olje da jeg har bedre tro på bulk og Jin.
De som vil ut nå må senke kursen 10% tipper jeg.
Bulk ned 10-15% i statene
Får vel et 15% fall i Jin nå, etter en 300% oppgang siste 4-5 måneder
Star bulk ned 18% nå
Bulk ned 10-15% i statene
Får vel et 15% fall i Jin nå, etter en 300% oppgang siste 4-5 måneder
Star bulk ned 18% nå
Redigert 23.03.2021 kl 20:35
Du må logge inn for å svare
Jeg kom meg endelig inn i dag, har ventet på en korreksjon for å gjøre det. Vet ikke om man trenger ikke bli så nervøs nå. Hørte CEO'ene prater på ISF en stund siden og de var positive til markedet for 2021
Natt1369
23.03.2021 kl 19:52
2940
Han håper bare på en større trading-range, slik at han får valuta for øre-trillinga si! Makan til misvisende nick skal en lete lenge etter. Mulig han var long en gang på 2000-tallet?!
bulkinvest
23.03.2021 kl 18:59
2959
Bare dit håp for å komme deg inn, må jo skjønne at momentet er på kjøp nå, det ser du i hvor mye aksjer som blir kjøpt blant annet i dag. Bare å kjøp med begge hender, større avkastning blir det
bubby
23.03.2021 kl 18:23
2968
tobbelobb skrev In Supra We trust , raser ratene til 1k er vi konkurs
Hva er kursmålet ditt Longsit?
Går raten ned på 16 k igjen kan jeg love deg en aksje som krakker
tobbelobb
23.03.2021 kl 17:25
3022
Enig med deg i det du :-) bare surr å selge nå og Supra We trust. Det var et forsøk på en spøk som longsit selvsagt ikke forsto :-) Han må jo inn igjen
tankardjr
23.03.2021 kl 16:43
3062
Klister og klister fru blom. Jeg har trua på bulksektoren fremover. Med rater på 16000 så gikk jinhui masse sist gang opp fra 8 kr. Nå er ratene 23 000 og kursen har kommet seg opp på 8. Ser ikke noe poeng i å selge.