Tung avslutning my ass
Supramax steg 1,3 prosent til 22.844 dollar pr. dag.
tobbelobb
30.03.2021 kl 09:24
2803
Thegoldenone skrev Markedet er deppa med rater på 20.000$+ ;)
hehe :-)--- Så mye dum trading. Plutselig ryker sperra og det er noen som skjønner at det er "velly velly billi "
tobbelobb
30.03.2021 kl 08:58
2853
Det er en som absolutt vil ha 7.9 i dag igjen ser jeg :-)....prøver seg på en teknisk sperre og plukker småskvettere under der :-) Han er flink
tobbelobb
29.03.2021 kl 22:52
3074
Jeg kunne vel ikke hvert mer enig !! Mere feilpriset aksje skal man lete lenge etter....Vi avslutter Q1 til onsdag og det skal bli artig å se resultatet i mai
bulkinvest
29.03.2021 kl 22:19
3108
Min strategi er enkel, selg alt annet og gå long i Jin, det er den sikreste måten å få gevinst på, har vært mye i minus, er godt i pluss nå og mer skal det bli, trade Jin gjør jeg ikke, da er det andre aksjer som er lettere, Jin går jo gjerne opp 10 prosent i slengen
Thegoldenone
29.03.2021 kl 21:58
3134
Vel før eller siden vil omsider markedet oppdage at Jin tjener en drøss med penger. Og folk vil omsider oppdage hvor lite verst Norwegian og Nel er. Det blir fint den dagen der skjer. Er jo allerede en flukt fra grønne luftslottaksjer. Kanskje investorene fremover vil begynne å kjøpe aksjer som har de fundamentale tall i orden?
tankardjr
29.03.2021 kl 21:21
3173
Den er prissatt til 7 kr men er lett verdt mellom 15 til 40 kr. Og det bare på P/E. Og den er verdt 14 kr hvis den skal opp på samme pris bokført verdi som golden ocean har i dag.
Bare vent til Q1 presentasjonen da blir det nok trangt inn døra i jinhui igjen. 23 000 dollar minus break Even på 6700 dollar. Og enda kjøper folk både Bell og norwegian, flyr samt Nel. Børsen er jaggu et sykt sted.
Bare vent til Q1 presentasjonen da blir det nok trangt inn døra i jinhui igjen. 23 000 dollar minus break Even på 6700 dollar. Og enda kjøper folk både Bell og norwegian, flyr samt Nel. Børsen er jaggu et sykt sted.
Redigert 29.03.2021 kl 21:40
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.03.2021 kl 21:01
3199
Longs, vi har helt forskjellig strategi. Du er trader, jeg er long. Kanskje du bør bytte nickname? Er vel ikke helt longsit i bulk? ;) Jeg tør ikke trade inn og ut av en aksje som er prisatt til 50 øre når den er verdt 1 krone. Jeg er nok mer løs på avtrekkeren hvis vi snakker 30kr :)
tankardjr
29.03.2021 kl 20:56
3200
Men du trader fra dag til dag jeg trader Long. Sist gang satt jeg med tap da også da lå den lenge nede. Jeg skal være med opp og må da sitte inne i denne nå. Den skal opp på gamle høyder vent å se.
Men jeg skjønner at du vil at alle skal følge deg med dine anbefalinger med kjøp og selg fordi da får du det momentum du ønsker i de aksjene du ser på. Men jeg følger bestandig min egen strategi
Men jeg skjønner at du vil at alle skal følge deg med dine anbefalinger med kjøp og selg fordi da får du det momentum du ønsker i de aksjene du ser på. Men jeg følger bestandig min egen strategi
Redigert 29.03.2021 kl 20:58
Du må logge inn for å svare
Jeg solgte 1,5kr lengre opp, tenk ikke på meg, følg eller utviklingen på andre bulk aksjer, så skjønner du nok hvor det bærer med Jin nå.
Ja det er veldig rødt i bulk i USA, når ratene nå svekker seg i tilegg er det vel bedre å slippe aksjen en å bli med ned for så å gamble på at det går enda høyere ved en senere anledning.
Men lykke til deg ønsker jeg selvsagt
Ja det er veldig rødt i bulk i USA, når ratene nå svekker seg i tilegg er det vel bedre å slippe aksjen en å bli med ned for så å gamble på at det går enda høyere ved en senere anledning.
Men lykke til deg ønsker jeg selvsagt
Redigert 29.03.2021 kl 19:43
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.03.2021 kl 19:00
3275
Longs, du kan med fordel være litt høffeligere. Nei jeg har ikke tap. Ja jeg har sittet i en årrekke. Jeg bryr meg ikke om disse blodbad meldingene dine.
tankardjr
29.03.2021 kl 17:37
2049
Det er en avsporing nei jeg har betalt skatt for gevinst i jinhui. Tapet tar jeg ikke men venter på gevinst som jeg er så sikker på kommer i jinhui. Tjener jo masse penger og da skal den opp. Synd du solgte for tidlig i jinhui
Du betaler vel ikke skatt når du selger aksjer med tap? Trodde du fikk tilbake jeg.
Har ikke du sittet støkk her i en årrekke?
Blodbad i Usa bulk nå
Har ikke du sittet støkk her i en årrekke?
Blodbad i Usa bulk nå
Redigert 29.03.2021 kl 17:25
Du må logge inn for å svare
tankardjr
29.03.2021 kl 17:20
2053
Ser du historisk på jinhui og kurstigning og rater så tar du direkte feil. Jinhui brukte 2 til 3 måneder sist gang når du den bunnet ut på 7 kr. Så gikk det i rykk og napp opp til 30 kroner ratene gikk opp og ned. Men ratene var høyere enn det var når den lå på 7 kr. Dessuten så fikk vi regnskap som ga bra bunnlinje og jinhui begynte sin himmelferd fra 15 kr til 30 kr.
Thegoldenone
29.03.2021 kl 15:32
2133
Ja det er mange turister. Det var det under contango og sannsynligvis nå. Men jeg er dårlig på timing og vil ikke betale så mye skatt så jeg holder Jin istedenfor å trade inne og ut
Du har sikkert rett i det kortsiktige bildet longs
Du har sikkert rett i det kortsiktige bildet longs
Redigert 29.03.2021 kl 15:33
Du må logge inn for å svare
tobbelobb skrev Kjøpte jo ikke JIN pga suez trøbbel , rater over 20k er grunnen
Snakker ikke om deg, men løk generelt som har handlet pga det, for Jin sin del har det ingen betydning overhode.
20 k rater er historie om få dager, neste kvartal viser 18 k, ikke dårlig det eller, men når ratene siger ned faller gjerne aksjene etter, en vet aldri når ratene slutter falle, de stiger gjerne i ukesvis og de faller gjerne i ukesvis
20 k rater er historie om få dager, neste kvartal viser 18 k, ikke dårlig det eller, men når ratene siger ned faller gjerne aksjene etter, en vet aldri når ratene slutter falle, de stiger gjerne i ukesvis og de faller gjerne i ukesvis
Redigert 29.03.2021 kl 14:40
Du må logge inn for å svare
Den siste setningen der har du rett i, mange har kjøpt shipping kun på Suez trøbbel, jeg tror som deg, når skipet ikke stenger mer kan en få et kortsiktig kraftig fall i shipping aksjer.
Faller godt i Forwarden, nytter ikke sitte i Jin da.
Forsvinner nå volum vil det være klin umulig å komme ut uten å senke aksjenivået betraktelig.
Man må gjerne si at Jin er billig, men glem ikke at aksjen gikk fra 3 til 9 kr på no time, mange har stor gevinst her, og det er helt naturlig å realisere deler av den når de kortsiktige driverene butter noe i mot.
Ikke negativ til Jin, men å tro på oppgang akkurat nå nytter ikke.
Forsvinner nå volum vil det være klin umulig å komme ut uten å senke aksjenivået betraktelig.
Man må gjerne si at Jin er billig, men glem ikke at aksjen gikk fra 3 til 9 kr på no time, mange har stor gevinst her, og det er helt naturlig å realisere deler av den når de kortsiktige driverene butter noe i mot.
Ikke negativ til Jin, men å tro på oppgang akkurat nå nytter ikke.
Redigert 29.03.2021 kl 14:32
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.03.2021 kl 13:43
2266
Jeg vet ikke, men kanskje Pasific basins sin store supraflåte får mye mer ton miles hvis ever given er still stuck? Pasific kjører jo overalt og også i asia. Reduseres mengden båter på konkurrende ruter som jin har så kanskje vi ser økte rater også for Jin?
Jeg tror ikke på RAlly når ever given er løs. Da blir det shipping massakre!
Jeg tror ikke på RAlly når ever given er løs. Da blir det shipping massakre!
Ramleren
29.03.2021 kl 09:10
2448
Spot rater Asia/Far East iflg Fearnelys ukerapport 27/3: PM USD/D 27.442 (29.838 iflg Fearnleys 20.3) og SM 23.624 (24.457 iflg Fearnleys 20.3). Som tommelfingelregel tjener JIn kr 1,- pr aksje pr mnd ved oppnådd rater på USD/D 28.000 og kr 0,50 pr aksje pr mnd ved rater oppnådd på USD/D 18.000. Iflg Hellenic Shipping News 23/3 sine salsgsummer på båter, ser jeg at de ligger ca 10-20 % over Jin sine bokførte båtverdier. Ut i fra dette er det verdier på rundt 24 kr pr aksje i dagslege. Da går det an å sitte helt stille i båten!
Redigert 29.03.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
29.03.2021 kl 08:42
2482
Tror ikke JIN er påvirket med fysiske båter i kø her og har vel noen andre ruter på kartet :-) Uansett er det økende etterspørsel av produkter JIN frakter over hele Asia , så de vil nok lett opprettholde sine rater ++....Blir vel et lettelses rally uansett når containerskipet nå kommer ut av "dokk" Vi ser 8,20 og det utløser neste kjøps signal og vi fortsetter ferden mot 15 er mine tanker i det korte bildet
Virker kanskje som ubetydelig i den større sammenhengen. Men angående popularitet, så kan det også hende at denne blir hoppet over av nye aksjonærer på markedet fordi den ikke kan handles i ASK. Jeg liker det heller ikke men kjøpte allikevel. Jin er den eneste aksjen jeg har utenfor ask'en.
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:42
2957
Ja i dag blir en kritisk dag. Klarer de ikke å få løs skipet i dag så snakker man kanskje flere uker stuck. PGA at det er gunstige høyvannsforhold i helga.
Er skipet fortsatt fast i morgen tror jeg ratene vil gå opp kraftig. Vi får se.
Er skipet fortsatt fast i morgen tror jeg ratene vil gå opp kraftig. Vi får se.
tankardjr
28.03.2021 kl 13:37
2964
Ratene stiger til mandagen. Og utover uken. Blir fort stramt i shipping med slike forsinkelser
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:21
2972
Ryktes om at skipet har blitt beveget med 30 grader. Ja aksjer vil gå opp enda mer hvis skipet fortsetter å blokkere i lengre tid, men logisk sett burde ikke kursene gå helt tilbake til utgangspunktet. Contango-situasjonen var litt annerledes fordi da da ble det er slags zero sum situajon. Høye rater når contango skjedde, og helt elendige rater når all oljen som var på skipene ble sluppet løs igjen. I dette tilfellet blir jo ikke ratene dårligere enn utgangspunktet selv nå de klarer å slippe løs skipet. Men ja kursene vil falle. Hvis det gjør at JIN blir solgt til sub 3 kr så er jeg på kjøpern.
tankardjr
28.03.2021 kl 11:49
3031
The number of ships waiting to enter the Suez Canal is lengthening as the waterway remains blocked. Data compiled by Bloomberg shows there are 429 vessels queued up Saturday, compared with around 100 at the start of the blockage.
Bulk carriers typically hauling commodities such as grains, coal and iron ore account for the biggest share of the vessels stuck in and around the canal. The data also indicate as many as 14 vessels that could be carrying thousands of livestock.
Bulk carriers typically hauling commodities such as grains, coal and iron ore account for the biggest share of the vessels stuck in and around the canal. The data also indicate as many as 14 vessels that could be carrying thousands of livestock.
Lim Gordon
28.03.2021 kl 10:40
3083
Nå skal dere følge med, pengejegere, for nå kan det skje svært interessante ting. Faren er, nemlig, at dette skipet bare setter seg bedre og bedre fast. Og det vil ikke hjelpe med flere og sterkere slepebåter. Jeg tror, kanskje, at løsningen ligger i å rigge traktorer i tandem på land. Husk at dette skipet har 20.000 containere om bord og det finnes ikke skipsmonterte kraner noe sted som kan flytte på disse, på meningsfylt vis. Har de ikke har klart å løsne det, til i morgen, kan det bli stående lenge. Og da starter markedskreftene for fullt, med eksplosjon i skipsrater. Jeg husker forrige gang, det ble sagt at en tankbåt nesten ble nedbetalt bare på en tur til Gulfen! Men husk, hvis det går slik, det som går opp kommer også ned. Lykke til!
Redigert 28.03.2021 kl 17:33
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
27.03.2021 kl 22:23
3210
Husk dette er en kanal i løs sand og vi skriver om et av verdens største skip. Det vil si at det ikke er stor avstand mellom bunnen til skipet og kanalbunnen. Når det seiler, oppstår det trykk og sugesoner langs skroget som kan gi det styreproblemer, særlig hvis skipet er utrustet med to propeller, hvilket det muligens er. Men det verste, når de skal kjøre akterover eller benytte slepebåter, for å få det løs, vil alle propellene sørge for å pakke sanden rundt skroget. Husk videre at når et skip, vanligvis, går på grunn i sand, så er det omtrent samme vanntrykk, tilsvarende dybden, som virker mot skipsbunnen. Det er det nok ikke her. Tipper det blir utvendig trykk på styrbord bunn som bare tangerer atmosfæretrykket, mens det på babord side virker fullt vanntrykk. Etter min teori kan dette føre til at skipet suges fast.
Redigert 27.03.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.03.2021 kl 16:37
3376
Vanskelig kanskje å si hvor mye supra blir påvirket av ever given. Den må uansett sikkert være stuck en god stund for at det har stor innvirkning på bunnlinjen til jin
tankardjr
27.03.2021 kl 14:23
3434
Thegoldenone skrev Skitten tank går så det griner. Bulk ned.
Det kan bli et skikkelig vakum i jinhui nå. Spesielt så lenge evergreen skipet ligger i suezkanalen. Blir spennende å se om de får den ut i natt med det høye tidevannet. Skjer ikke det så blir den liggende lenge. Og da får vi nok fantasi rater i bulk igjen. Nå ligger det 300 skip på vent og det tallet stiger for hver time. Må de gå rundt sør afrika så tar det 8 døgn ekstra. Da kan det bli veldig mangel på skip og vi får både vakum på skip og sikkert også vakum i jinhui aksjen. God helg fra Moss
Thegoldenone
26.03.2021 kl 17:14
3632
mithra skrev Supramax idag blir nok ned 2,5-3%
Skitten tank går så det griner. Bulk ned.
Thegoldenone
26.03.2021 kl 10:15
3851
To the moooon! Altså desto lenger det er en fortstoppelse i k-analen desto høyere vil ratene gå på de fleste av shippingsegmentene sier ryktene. Noen spår flere uker å få løst proppen. Vi får se.
tobbelobb
26.03.2021 kl 10:00
3865
ja ja :-) da får vi vente på BDI i dag da...blir spennende!! hehe :-)
Thegoldenone
26.03.2021 kl 09:52
3876
VIrker som markedet tror suez blokaden er forferdelig for shipping inntjeningen ;) jaja, bare å plukke opp.
tobbelobb
26.03.2021 kl 09:31
3897
bulkinvest skrev Trykke til i dag
Ja om prisen er 8 eller 8,040 så er jo dette ett fett , bare surre poster og datamaskin trading....Denne skal til 15,- i det kortet bildet ,så det er for meg likegyldig :-) Burde hvert i hele 1 kroner eller minimum 50 ører her nå----