Tung avslutning my ass

noprofit
JIN 12.03.2021 kl 14:39 30945

Supramax steg 1,3 prosent til 22.844 dollar pr. dag.

tankardjr
24.03.2021 kl 11:03 4749

Velkommen! Skal du ha en shipping aksje så er dette aksjen å eie ihvertfall på nøkkeltall og inntjening. Det er en aksje som ikke er like populær som norske transport aksjer. Men på tall finner du ikke maken. Vi får håpe noen meglerhus i Norge eller utlandet tar opp analyse av aksjen igjen. Da blir det trangt inn i døra og ikke ut av døra.
tobbelobb
24.03.2021 kl 11:14 4730

teknisk analyse. Middels lang sikt, 19. mar 2021
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen på mellomlang sikt. Dette signaliserer enda sterkere stigningstakt, men den sterke oppgangen kan gi reaksjoner tilbake på kort sikt. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 8.20 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Jinhui Shipping and Transportation. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Slettet bruker
24.03.2021 kl 13:58 4635

Ja, og den har klatret så utrolig fint i det siste. Tenkte at det var på tide med en liten korreksjon og var glad for inngangsbilletten nå.
Natt1369
24.03.2021 kl 16:38 4534

Ratene for supramax var såvidt ned i asia idag.
Pga. blokkeringen av Suezkanalen, så vil det nok ikke vedvare. Mulig det flater ut, før ratene drar nordover igjen rett over påske. Med tanke på alle faktorene som spiller inn, så vil det bli heftig utover våren innen hele sektoren!
tankardjr
24.03.2021 kl 17:39 4474

Helt klart. Og siden vi har BDI indeksen så vet vi sånn noenlunde hvor bra inntjeningen blir. Og den må bli bra nå. Det er jo det folk drømmer om at selskapet skal tjene gode penger i forhold til investert kapital og god avanse alt dette har jinhui nå. Og her slipper man både å håpe og drømme som man gjør i så mange andre selskaper. De selskapene som har god inntjening som for eksempel equinor og yara har jo også en veldig høy kurs så der er det ikke mye å hente.
Redigert 24.03.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
tankardjr
25.03.2021 kl 14:48 4247

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bæsjer i buksa og selger på nedgang fra 23000 tusen dollar dagen. Dette er hold eller kjøp avhengig av strategi.
tobbelobb
25.03.2021 kl 14:57 4234

Truseskvetterne gir jo fill til oss "her nede" da :-)
Thegoldenone
25.03.2021 kl 15:57 4184

Men men skal ikke aksjen gå opp nå som Suezkanalen er propp? Høyere rater?
tankardjr
25.03.2021 kl 16:43 4136

Nja det er mest tank, gass og container. Men det må være Bulk som står der også. Men det blir ikke nevnt i media. Med over til noe annet. Jeg tror det bygger seg opp et vakum i jinhui nå. Alle som tenker nøkkeltall vil ikke selge jinhui billig. På sikt så skaper det et vakum og jinhui skyter voldsomt opp. Det er derfor jinhui er kjent for å klatre voldsomt. Dette blir et potensielt vakum case garantert som de sier på aksjesladder.
Thegoldenone
25.03.2021 kl 17:12 4127

Ok. Takk. Vel jeg vet ikke. Ratene er høye og selv om de skulle falle til 15000 mener jeg jin skal ha en høyere pris. Som du sier det fundamentale bør vinne til slutt. Men så lenge ratene faller så vil sikkert også aksjen falle. Gir kanskje ikke mening, men tror folk bare ser at ratene faller og selv om det faller fra 23000 så er fall et fall. Dessverre kanskje
tobbelobb
25.03.2021 kl 20:15 4012

Om Supra detter til 15 så tjener Jin cash uansett :-) Tipper ratene fyker rett opp i morgen jeg når de skjønner at det produseres og forbruker mer en de klarer å levere....samt at de ikke får flyttet den teite båten som står å stenger kanalen så fort som de trodde .....bare å plukke fra dumme selgere

Ref:
Konkurransen om shippingcontainere tiltar stadig, og nå betaler Kina overpris for å sikre seg tomme containere, skriver Financial Post. Ifølge avisen kommer dette som en konsekvens av overproduksjon - spesielt i Kina.

Nå står bransjen overfor stigende fraktrater og mangel på shippingcontainere. Det kan gå ut over tilgangen på blant annet dopair.

Årsaken er at fabrikker i Asia, særlig i Kina, står for store deler av verdens produksjon. Produktene fraktes så i containere og ut til betalingsvillige forbrukere - dermed trenger produksjonslandene stadig flere containere.

Kinesisk eksport økte med hele 60,6 prosent på månedsbasis i januar til februar, sammenlignet med samme periode i fjor.
Redigert 25.03.2021 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
bulkinvest
26.03.2021 kl 09:17 3841

Trykke til i dag
tobbelobb
26.03.2021 kl 09:31 3804

Ja om prisen er 8 eller 8,040 så er jo dette ett fett , bare surre poster og datamaskin trading....Denne skal til 15,- i det kortet bildet ,så det er for meg likegyldig :-) Burde hvert i hele 1 kroner eller minimum 50 ører her nå----
Thegoldenone
26.03.2021 kl 09:52 3783

VIrker som markedet tror suez blokaden er forferdelig for shipping inntjeningen ;) jaja, bare å plukke opp.
tobbelobb
26.03.2021 kl 10:00 3772

ja ja :-) da får vi vente på BDI i dag da...blir spennende!! hehe :-)
Thegoldenone
26.03.2021 kl 10:15 3758

To the moooon! Altså desto lenger det er en fortstoppelse i k-analen desto høyere vil ratene gå på de fleste av shippingsegmentene sier ryktene. Noen spår flere uker å få løst proppen. Vi får se.
Thegoldenone
26.03.2021 kl 17:14 3539

Skitten tank går så det griner. Bulk ned.
tankardjr
27.03.2021 kl 14:23 3341

Det kan bli et skikkelig vakum i jinhui nå. Spesielt så lenge evergreen skipet ligger i suezkanalen. Blir spennende å se om de får den ut i natt med det høye tidevannet. Skjer ikke det så blir den liggende lenge. Og da får vi nok fantasi rater i bulk igjen. Nå ligger det 300 skip på vent og det tallet stiger for hver time. Må de gå rundt sør afrika så tar det 8 døgn ekstra. Da kan det bli veldig mangel på skip og vi får både vakum på skip og sikkert også vakum i jinhui aksjen. God helg fra Moss
Thegoldenone
27.03.2021 kl 16:37 3283

Vanskelig kanskje å si hvor mye supra blir påvirket av ever given. Den må uansett sikkert være stuck en god stund for at det har stor innvirkning på bunnlinjen til jin
Lim Gordon
27.03.2021 kl 22:23 3117

Husk dette er en kanal i løs sand og vi skriver om et av verdens største skip. Det vil si at det ikke er stor avstand mellom bunnen til skipet og kanalbunnen. Når det seiler, oppstår det trykk og sugesoner langs skroget som kan gi det styreproblemer, særlig hvis skipet er utrustet med to propeller, hvilket det muligens er. Men det verste, når de skal kjøre akterover eller benytte slepebåter, for å få det løs, vil alle propellene sørge for å pakke sanden rundt skroget. Husk videre at når et skip, vanligvis, går på grunn i sand, så er det omtrent samme vanntrykk, tilsvarende dybden, som virker mot skipsbunnen. Det er det nok ikke her. Tipper det blir utvendig trykk på styrbord bunn som bare tangerer atmosfæretrykket, mens det på babord side virker fullt vanntrykk. Etter min teori kan dette føre til at skipet suges fast.
Redigert 27.03.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
28.03.2021 kl 10:40 2990

Nå skal dere følge med, pengejegere, for nå kan det skje svært interessante ting. Faren er, nemlig, at dette skipet bare setter seg bedre og bedre fast. Og det vil ikke hjelpe med flere og sterkere slepebåter. Jeg tror, kanskje, at løsningen ligger i å rigge traktorer i tandem på land. Husk at dette skipet har 20.000 containere om bord og det finnes ikke skipsmonterte kraner noe sted som kan flytte på disse, på meningsfylt vis. Har de ikke har klart å løsne det, til i morgen, kan det bli stående lenge. Og da starter markedskreftene for fullt, med eksplosjon i skipsrater. Jeg husker forrige gang, det ble sagt at en tankbåt nesten ble nedbetalt bare på en tur til Gulfen! Men husk, hvis det går slik, det som går opp kommer også ned. Lykke til!
Redigert 28.03.2021 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
tankardjr
28.03.2021 kl 11:49 2938

The number of ships waiting to enter the Suez Canal is lengthening as the waterway remains blocked. Data compiled by Bloomberg shows there are 429 vessels queued up Saturday, compared with around 100 at the start of the blockage.

Bulk carriers typically hauling commodities such as grains, coal and iron ore account for the biggest share of the vessels stuck in and around the canal. The data also indicate as many as 14 vessels that could be carrying thousands of livestock.
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:21 2879

Ryktes om at skipet har blitt beveget med 30 grader. Ja aksjer vil gå opp enda mer hvis skipet fortsetter å blokkere i lengre tid, men logisk sett burde ikke kursene gå helt tilbake til utgangspunktet. Contango-situasjonen var litt annerledes fordi da da ble det er slags zero sum situajon. Høye rater når contango skjedde, og helt elendige rater når all oljen som var på skipene ble sluppet løs igjen. I dette tilfellet blir jo ikke ratene dårligere enn utgangspunktet selv nå de klarer å slippe løs skipet. Men ja kursene vil falle. Hvis det gjør at JIN blir solgt til sub 3 kr så er jeg på kjøpern.
tankardjr
28.03.2021 kl 13:37 2871

Ratene stiger til mandagen. Og utover uken. Blir fort stramt i shipping med slike forsinkelser
Thegoldenone
28.03.2021 kl 13:42 2864

Ja i dag blir en kritisk dag. Klarer de ikke å få løs skipet i dag så snakker man kanskje flere uker stuck. PGA at det er gunstige høyvannsforhold i helga.
Er skipet fortsatt fast i morgen tror jeg ratene vil gå opp kraftig. Vi får se.
Slettet bruker
28.03.2021 kl 18:47 2652

Virker kanskje som ubetydelig i den større sammenhengen. Men angående popularitet, så kan det også hende at denne blir hoppet over av nye aksjonærer på markedet fordi den ikke kan handles i ASK. Jeg liker det heller ikke men kjøpte allikevel. Jin er den eneste aksjen jeg har utenfor ask'en.
tobbelobb
29.03.2021 kl 08:42 2389

Tror ikke JIN er påvirket med fysiske båter i kø her og har vel noen andre ruter på kartet :-) Uansett er det økende etterspørsel av produkter JIN frakter over hele Asia , så de vil nok lett opprettholde sine rater ++....Blir vel et lettelses rally uansett når containerskipet nå kommer ut av "dokk" Vi ser 8,20 og det utløser neste kjøps signal og vi fortsetter ferden mot 15 er mine tanker i det korte bildet
Ramleren
29.03.2021 kl 09:10 2355

Spot rater Asia/Far East iflg Fearnelys ukerapport 27/3: PM USD/D 27.442 (29.838 iflg Fearnleys 20.3) og SM 23.624 (24.457 iflg Fearnleys 20.3). Som tommelfingelregel tjener JIn kr 1,- pr aksje pr mnd ved oppnådd rater på USD/D 28.000 og kr 0,50 pr aksje pr mnd ved rater oppnådd på USD/D 18.000. Iflg Hellenic Shipping News 23/3 sine salsgsummer på båter, ser jeg at de ligger ca 10-20 % over Jin sine bokførte båtverdier. Ut i fra dette er det verdier på rundt 24 kr pr aksje i dagslege. Da går det an å sitte helt stille i båten!
Redigert 29.03.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.03.2021 kl 13:43 2173

Jeg vet ikke, men kanskje Pasific basins sin store supraflåte får mye mer ton miles hvis ever given er still stuck? Pasific kjører jo overalt og også i asia. Reduseres mengden båter på konkurrende ruter som jin har så kanskje vi ser økte rater også for Jin?

Jeg tror ikke på RAlly når ever given er løs. Da blir det shipping massakre!
Slettet bruker
29.03.2021 kl 14:25 2135

Faller godt i Forwarden, nytter ikke sitte i Jin da.
Forsvinner nå volum vil det være klin umulig å komme ut uten å senke aksjenivået betraktelig.
Man må gjerne si at Jin er billig, men glem ikke at aksjen gikk fra 3 til 9 kr på no time, mange har stor gevinst her, og det er helt naturlig å realisere deler av den når de kortsiktige driverene butter noe i mot.
Ikke negativ til Jin, men å tro på oppgang akkurat nå nytter ikke.
Redigert 29.03.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2021 kl 14:31 2133

Den siste setningen der har du rett i, mange har kjøpt shipping kun på Suez trøbbel, jeg tror som deg, når skipet ikke stenger mer kan en få et kortsiktig kraftig fall i shipping aksjer.
tobbelobb
29.03.2021 kl 14:34 2128

Kjøpte jo ikke JIN pga suez trøbbel , rater over 20k er grunnen
Slettet bruker
29.03.2021 kl 14:39 2119

Snakker ikke om deg, men løk generelt som har handlet pga det, for Jin sin del har det ingen betydning overhode.
20 k rater er historie om få dager, neste kvartal viser 18 k, ikke dårlig det eller, men når ratene siger ned faller gjerne aksjene etter, en vet aldri når ratene slutter falle, de stiger gjerne i ukesvis og de faller gjerne i ukesvis
Redigert 29.03.2021 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.03.2021 kl 15:32 2040

Ja det er mange turister. Det var det under contango og sannsynligvis nå. Men jeg er dårlig på timing og vil ikke betale så mye skatt så jeg holder Jin istedenfor å trade inne og ut

Du har sikkert rett i det kortsiktige bildet longs
Redigert 29.03.2021 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
tankardjr
29.03.2021 kl 17:20 1960

Ser du historisk på jinhui og kurstigning og rater så tar du direkte feil. Jinhui brukte 2 til 3 måneder sist gang når du den bunnet ut på 7 kr. Så gikk det i rykk og napp opp til 30 kroner ratene gikk opp og ned. Men ratene var høyere enn det var når den lå på 7 kr. Dessuten så fikk vi regnskap som ga bra bunnlinje og jinhui begynte sin himmelferd fra 15 kr til 30 kr.
Slettet bruker
29.03.2021 kl 17:25 1966

Du betaler vel ikke skatt når du selger aksjer med tap? Trodde du fikk tilbake jeg.
Har ikke du sittet støkk her i en årrekke?
Blodbad i Usa bulk nå
Redigert 29.03.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
tankardjr
29.03.2021 kl 17:37 1956

Det er en avsporing nei jeg har betalt skatt for gevinst i jinhui. Tapet tar jeg ikke men venter på gevinst som jeg er så sikker på kommer i jinhui. Tjener jo masse penger og da skal den opp. Synd du solgte for tidlig i jinhui