PetroNor - Oljeknøtt med meget gode fremtidsutsikter

FkL
PNOR 12.03.2021 kl 21:02 96375

Selskapet har nå kjørt en vellykket emisjon for kjøp av 60% økt eierandel i Kongo, samt dekket videre utvikling.
Dette er oljemyggen som har alt på stell. Meget sterk økonomi, solide inntekter, solide eiere med Abu Dhabi som den største og ikke minst drøssevis av triggere.

Selskapet er godt underpriset og verken den seneste tids oljeoppgangen eller selskapsnyheter er gjenspeilet i kursen, deriblandt:
- Kjøp av Aje lisensen i Nigeria
- Tilbakeføring av A4 lisensen i Gambia
- Kjøp av Sinapa lisensen i Guinea Bissau
- Kjøp av 60% økt produksjon på PNGF Sud i Kongo
- Betydelig økte reserver i Kongo

Hjemmeside
https://petronorep.com

Siste selskapspresentasjon
https://petronorep.com/media/1834/20210311_pnor_company-presentation.pdf

Siste økonomirapport
https://petronorep.com/media/1827/20q4_pnor_interim_final.pdf

Detaljer om kjøp av 60% produksjonsøknng i Kongo med tilhørende emisjon
https://petronorep.com/media/1835/20210312_private-placement-completed.pdf
https://petronorep.com/media/1836/20210312_information-subsequent-offering.pdf

Siste topp 20
https://www.petronorep.com/investors/shareholder-information/

Siste analyse (kommer nok oppdaterng snart med bakgrunn i emisjon)
SB1M: 2 NOK (NAV 2,2 NOK)

Gestinater
XX.XX.21 - Avtalefrist forhandlinger nytt oljefelt PNGF Bis (Kan ventes når som helst)
XX.XX.21 - Myndighetsgodkjennelse Nigeria Aje
XX.XX.21 - Fordelingsvurdering aksjer/kontanter Aje oppgjør, innføring av nye aksjer (73mill med kurs 1,15)
XX.XX.21 - Avvikling av styremedlemmer i Australia
XX.03.21 - Flytting av selskapet fra Australia til Norge
XX.03.21 + Uavhengig revisjon av Symerotransasjonen. Trolig publisering av rapport.
XX.03.21 + Innkalling til EGM for godkjenning av Symerotransaksjonen
XX.03.21 - Nigeria Marginal lisensrunde - kunngjøring av vinnere (PNOR kun teknisk inne). Knyttet til Aje godkjennelse.
XX.03.21 - Flytting av selskapet til hovedlisten - vi er allerede på 25% free float.
01.04.21 - Total skal trolig borre på ROP (Kan være utsatt eller endret da Pacific Drilling ikke lenger har oppdraget på sin flåtestatus)
02.04.21 - Avklaring Senegal lisenstvist
26.04.21 + EGM for godkjenning av Symerotransaksjonen med 60% produksjonsøkning i Kongo
XX.04.21 - Avklaring budrunde Anadarko 30.000 bpd i Ghana
30.04.21 + 2020 årsrapport
XX.05.21 - Informasjon om andre steg i emisjonen rettet mot nåværende aksjonærer - 60mill aksjer fordelt på de aksjonærer som ikke deltok i del 1.
01.05.21 - Gjennomføring av Symerotransaksjonen og produksjonsøkning til 4045 bopd
30.05.21 + Senegal lisensrunde
15.06.21 - BP skal borre på A1 i Gambia
28.05.21 + 2021 generalforsamling
28.05.21 + Q1 2021 rapport
30.06.21 + Long Stop date for Aje avtale med Panoro
30.06.21 - Senegal lisensrunde - kunngjøring av vinnere
XX.06.21 - Lansering av ESG flaringprosjekt i Nigeria i samarbeid med Aragon
XX.06.21 - Lansering av øvrige ESG prosjekter
XX.07.21 - Innkjøp av ny FPSO på Aje i Nigeria med støtte for gass
XX.07.21 - Det skal borres tre nye brønner for gass og olje på Aje i Nigeria (2 gass og en olje) - produksjonsøkning
XX.07.21 - Lansering av produksjonsplan for Congo PNGF Bis - potensiale 2500 bopd
XX.07.21 - Myndighetsgodkjennelse Guinea-Bissau
XX.07.21 - Annonsering av partner på Sinapa i Guinea-Bissau
XX.08.21 - Infill drilling av 4 brønner i Congo PNGF Sud - Litanzi - prod.øk. 1000-3000 (PNOR 168-504) bopd
31.08.21 + 2021 halvårsrapport
XX.08.21 - Annonsering av partner på A4 i Gambia
XX.08.21 - Annonsering av partner på SOSP i Senegal
10.09.21 - FAR skal borre på A2 lisensen
19.09.21 + Avklaring videre aktivitet A4 i Gambia
20.11.21 - Long Stop Date for avtale med Svenska i Guinea-Bissau
30.11.21 + Q3 2021 rapport
XX.XX.21 - Produksjonskjøp for å nå produksjonsmål på 30.000 bopd
XX.01.22 - Infill drilling av 6-7 brønner i Congo PNGF Sud -Tchendo - prod.øk. 4500-6500 (PNOR 756-1092) bopd
XX.XX.22 - Produksjonsøkning x 4 på Aje i Nigeria (utgangspunkt 07.12.20)
28.02.22 + Q4 2021 rapport
XX.03.22 - Petronor skal borre på Sinapa i Guinea-Bissau
XX.03.22 - Infill drilling av 4 brønner i Congo PNGF Sud - Tchibeli
XX.04.22 - PetroNor skal borre på A4 i Gambia
29.04.22 + 2021 årsrapport
XX.07.22 - Produksjonsstart Congo PNGF Bis - potensiale 2500 bopd
XX.XX.22 - Produksjonsøkning x 6 på Aje i Nigeria (utgangspunkt 07.12.20)
XX.XX.22 - Produksjonskjøp for å nå produksjonsmål på 30.000 bopd
XX.XX.23 - Petronor skal borre på SOSP i Senegal
XX.XX.23 - Produksjonsøkning x 7 på Aje i Nigeria (utgangspunkt 07.12.20)
XX.XX.23 - Økning fra 13.08% til 17,4% eierandel på Aje i Nigeria

31.12.23 - Organisk produksjonsøkning til 12000 boepd på det vi har i dag (eks. letelisenser)
31.12.23 - Produksjonskjøp på minst 18.000 bopd innen utgangen av 31.12.23. Regner med kjøp over tid.
31.12.23 - Produksjonsmål 30.000 boepd

XX.XX.24 - Drilling av to nye gassbrønner på Aje i Nigeria
XX.XX.24 - Utbetaling av utbytte?
Redigert 29.03.2021 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.04.2021 kl 14:40 5604

Sett på annen måte - det blir nok ikke den siste emisjonen man får muligheten til å være med på i dette caset, og det med stor sannsynlighet på stadig lavere kurser så ser ikke helt logikken med å skulle være tidlig ute når status quo er slik det fremstår og være pr i dag.

Knøtter har det med å være svært sårbare nettopp fordi de har liten tilgang på likvider noe som også er årsaken til at Senegal ikke ønsket å satse videre på African Petroleum ei heller PNor for navneskifte endrer ikke den realitet.

Mao, det koster dyrt å være fattig noe ikke bare knøttene, men både Gambia og Senegal tidligere har erfart med å gi lisenser til nettopp knøtter som knapt klarer å betale leien for lisensene. Av samme grunn er det blitt en endring hvor disse landa argumenterer for at de gjør dette til landets beste slik at innbyggerne omsider vil kunne nyte godt av rikdommen som ligger på havbunnen. Knøttene har ikke fått opp en dråpe selv etter flere 10 år, ei heller betalte de leien for lisensene så det er naturlig at disse blir gitt videre til selskaper som har ressurser til å kunne gjøre det som er avtalt ved lisensiering - noe knøttene aldri har gjort ...

For all del - det er ikke ulovlig å håpe, men det ender som oftest med tap på børs om man ikke forholder seg til realitetene for håpet - ja, det er en investors største fiende ...
Redigert 06.04.2021 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.04.2021 kl 14:42 5571

Ja. Takk, Det var nok den, men tenkte også på reserverapporten med anslag på alle prospektene. Ser at jeg husket korrekt på 11 % COS på Lamia.
tuja
06.04.2021 kl 14:45 5549

Lisensene i Senegal betydde mye når selskapet var APCL. Dagens PNOR kan ikke sammenliknes i det hele tatt, og lisensene der er bare en liten del av portefølgen til selskapet. Om du ikke vil kjøpe deg inn, er det ditt valg. Men baissingen din virker nok ikke hva gjelder PNOR. De som sitter long i selskapet, øker på slike dager.
FkL
06.04.2021 kl 14:53 5505

Dette viser igjen hvor lite du kan om caset og agendaen din. Det er ingen andre oljeknøtter som har bedre økonomi enn oss. Dette i tillegg til en kraftig og kontinuerlig økning i produksjon. Med liten gjeld og store inntekter, samt meget sterke eiere så er vi et klart førstevalg. Mer solid oljeknøtt finner du ikke, men det vet du selvfølgelig allerede. Her vil det ikke komme emisjoner for å holde selskapet gående, men verdiskapene emisjoner som gir meget god verdistigning for aksjeeierne. Bare å glede seg til stor verdistigning. Senegal har vist tydelig at de ønsker å lande en avtale med Petronor, så det er uten diskusjon. Det hjelper ikke å komme med generelt pjatt base fordi du ikke har innsikt i selskapet , saken i Senegal eller har noe som helst negativ dokumentasjon når det gjelder PetroNor.
Redigert 06.04.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:08 5450

Pengene bokstavelig talt renner inn med dagens oljepris. Kan hende vi må vente til selskapet legger frem q1 tallene før det går inn hvor gode marginer de faktisk har, innen den tid er også repemien overstått og telinet er etter alt å dømme ute av aksjen.
FkL
06.04.2021 kl 15:08 5444

Da har jeg fått bekreftet at Macky Sall ønsket å få i land en avtale og absolutt ikke ønsket å gå tilbake til rettsprosessen. "a return to arbitration was not the preferred route of the president's office". Dette har altså stoppet opp i den videre godkjenningsprosessen som vi antok ut i fra meldingen. Nå blir det en intern situasjon i Senegal med fristen for lisensrunden og eventuelt tap som de store mørke skyene. Kan umulig tenke meg at Total eller Petronas er særlig fornøyde heller.
Redigert 06.04.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
thief
06.04.2021 kl 15:12 5433

Gidder ikke diskutere med han en gang,er bare latterlig.Han kan jo ingenting om caset,selv om han prøver.Er så lett å gjennomskue😂
Ev88
06.04.2021 kl 15:21 5473

Etter å ha fordøyd dagens info er det jo overhengende sannsynlig med forlik. Uansett grisedeilig å få ut alle som var her bare pga forlik. Forhåpentligvis langsiktige aksjonærer som er kommet inn.
Fluefiskeren
06.04.2021 kl 15:47 5460

Kan fortsatt ikke fri meg for å synes det er veldig snodig at når presidenten og petroleumsministeren er enige så blir de likevel overkjørt av resten av partiet som ministeren er en representant fra. Presidenten er den som utpeker både Statsminister og resten av Regjeringen. At da et enkeltparti kan overstyre presidenten og ministeren er mildt sagt merkelig etter min mening. Hadde det endelig vært Statsminister og regjering hadde det hatt litt mening. Dog hadde også det vært litt rart i og med at det er Sall som har plukket dem ut.

De skal i all fall være glad det ikke er Idi Amin som er president. Da hadde de blitt funnet på bunnen av elven Senegal dagen etterpå.

Dolly
06.04.2021 kl 15:51 5445

Sikla litt på pnor en stund og ventet på en dropp. Digg å komme inn på disse nivåene:)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:03 5422

Mange her som kjenner detaljene mye bedre en meg, men dette ligner på siste del av forhandlinger før et forlik blir inngått. Handler nok om å få til en løsning som er spiselig politisk samtidig som den er god nok for selskapet. Jeg tolker på lik linje med flere her at pnor har «the upper hand» her og siden det heller ikke er gitt nye tidsestimater så kan det fort være et forlik på plass før lisensrunden.
FkL
06.04.2021 kl 16:06 5420

Jeg har ikke fått noen bekreftelse på petroleumsministeren, kun Macky. Jeg trodde selv at det også gjaldt ministeren ut i fra selve børsmeldingen, men dette er ikke bekreftet.

EDIT
Det er jo ikke usannsynlig at man uenige i Senegal selv om man er i samme parti. Se bare på den tidligere petroleumsministeren som valgte å si opp på grunn av uenigheter med nettopp Macky Sall og om tildelingen av vår ROP til Total.
Redigert 06.04.2021 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Jeren
06.04.2021 kl 16:20 5381

We have had an extensive dialogue with and support from the President’s office
and the ministry, however, as the Senegalese party has not been able to move the
dialogue forward, the process is now to return to arbitration. We will update
the market accordingly as the case progresses."

Slik som jeg ser det ut fra dette.Legger nå Pnor skikkelig press på Senegal.
De har nok sett seg lei av dette tullet med utsettelser visst det skal bare være bagateller igjen
Og kanskje at de til stadighet henger seg opp i Corona ting med kan ikke ditt eller datt
Håper og tror at det kommer en løsning fra Senegal i løpet av noen uker.
De har nok sett at det er treneringer hele veien og at NOK er NOK
Fluefiskeren
06.04.2021 kl 16:34 5358

Det synes jeg ikke er så rart. Sall har jo mye makt, men her i vår sak virker det som han ikke har noe makt enda han er enig i ministeren. Her i Norge tar da Regjeringen avgjørelser uten å gå til sine respektive partier hvor jo meningen uansett vil være delt i de fleste saker. Derimot har vi Stortinget. De kan stoppe det meste, men her snakker vi tydeligvis om et parti.

Ja-ja. Vi får ikke gjort noe med det.

EDIT: Er temmelig sikker på at de mener regjeringen og ikke partiet. Det gir mye mer mening. Her er meldingen da de begynte å forhandle direkte:

« Norwegian independent oil and gas exploration and production company, PetroNor, has announced that the Company has reached a mutual agreement with the Government of Senegal to suspend the Arbitration related to the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond licence areas for a period of six months with a view to reaching a satisfactory outcome for all parties. A formal request has been lodged with ICSID to suspend the process»

https://africa-oilweek.com/Articles/petronor-makes-progress-in-senegal



Redigert 06.04.2021 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
zaq1
06.04.2021 kl 16:52 5318

Hei, er ny i dette selskap / tråd. Har derfor ett grunnleggende spørsmål. Noen som vet hva P/B er i PNOR?
Ser Nordnet opererer med 21..
Pris/Bok er et verdsettelses-nøkkeltall som sammenligner markedsprisen til et selskap med egenkapitalen til selskapet.
Makrobaronen
06.04.2021 kl 18:02 5174

Presidenten og partiet er ikke uenige. Skal prøve å forklare det. Setningen fra meldingen er "the Senegales party has not ...», her refereres det altså ikke et politisk parti sånn som dere skriver. Det de mener i denne børsmeldingen er trolig ": part/motpart, og ikke parti da "party" med liten p ikke er det samme som Party med stor P. Håper det gjorde ting litt mer oversiktlig, eller at det gir mer mening.
Opp+
06.04.2021 kl 18:10 5155

De skriver mer eller mindre at Sall er positiv og enig med de om en løsning, men det har ikke gått gjennom hos den andre part. Andre part er ikke bare Sall, men også partiet regjeringen/government. Virker også på meg at de er ikke veldig uenig, bare veldig trege. Tror det vil komme løsning her ja. Ingen grunn til at de skal gå hele veien gjennom iscid når de er så nære hverandre, det gangner ingen av partene og kanskje minst Senegal.
FkL
06.04.2021 kl 18:20 5130

Da bøyer jeg av og går for regjeringen :) Har ingen praktisk betydning. Sall er positiv, men tar ikke denne beslutningen alene og det er «de andre» som er problemet.
rischioso
06.04.2021 kl 19:28 5007

Du må nok dessverre i likhet med alle andre bøye det av og være innforstått med at SOSP lisensen er langt ute i det blå - har vært det , er og vil fortsatt være det ... ;)
FkL
06.04.2021 kl 19:35 4988

Nok en udokumentert og feilaktig påstand fra din side. Akkurat det samme som du sa om Gambia og vi vet jo alle at du også der bommet totalt. Hadde jeg sunket til ditt nivå så hadde min påstand vært at Senegal er i boks.
Opp+
06.04.2021 kl 19:37 4982

Har egentlig ikke noe å si om den ikke kommer. Det spruter olje og penger fra petronor alene og skal vokse mye framover uten sosp. At du er så opptatt av sosp, sier meg at du fortsatt tror det er APCL vi sitter i, et aksje jeg aldri verden hadde kjøpt. Noe som igjen sier meg at det du skriver er så håpløst at det kun blir litt som å se en lite guttunge prøve å få litt oppmerksomhet. Blir du ikke sliten av deg selv. Sitter bare å små humrer her:)
thief
06.04.2021 kl 19:50 4932

Ja,han nevner ingenting om alt det fantastiske PNOR har fått til i det siste.Forlik i Gambia, Guinea Bissau og ikke minst en utrolig avtale i congo.Betale 150mill for 1500fat om dagen,må vel være noe av det billigste man har sett på ose på lenge.Og at vi i kriseåret 2020 fikk net profit på 11musd, desidert best av alle knøttene. Og at vi nå har 4100fat i produksjon,opp fra 2650 i 2020,og at dette øker til 6000 i 2022.Da vil vi gå med rundt 500mill i overskudd🙂Da skjønner vel de fleste at sosplisensen bare er bonus for petronor, og ikke gjør noen forskjell om vi mister. Men det skjønner ikke ris😂At noen solgte så lavt som i dag,er ene og alene pga uvitenhet.Tror folk mcap er på rundt 1.3mrd,når overskuddene kommer inn på 500mill???Selvfølgelig ikke,kursen er godt opp på 2tallet!Og disse 6000fatene er ikke drømmer,men noe som garantert kommer om ikke lenge.På tide folk våkner 🙂
rischioso
06.04.2021 kl 20:10 4886

Det eneste denne påstanden beviser er jo hvor langt ute på viddene du befinner deg - du dokumenterer tull - det skal ingen ta i fra deg ....

Bommet?? - Er det noen som har bommet så er det ingen ringere enn deg og resten av menigheten. Jeg har fortalt mang en gang hvor dette vil bære hen noe gamle tråder bekrefter og de er det mange av, men jeg er ikke så opptatt av å fortelle hver gang hva var det jeg sa for skulle jeg ha gjort det så ville jeg ikke hatt tid til så mye annet ... :)

Underholdningen er det du som står for - du har jo ikke gjort annet enn snakket tull siden du entret APCL/PNor trådene og gjennom det er rene definisjonen på bommert noe både kursutviklingen og arbitration utviklingen til det fulle bekrefter MEN allikevel tar du deg friheten med å fortelle andre hvor mye de bommer - Ja, det henger vel sammen - tull på tull - snakk om å være ute av kurs - så til de grader ... :)))

Forhåpentligvis så vil flere finne ut av det etter hvert ....
Opp+
06.04.2021 kl 20:14 4908

Se på gamle tråder? Du sammenligner med et helt annet selskap. Blir litt som å skrive, jeg advarte dere mot zenith energy, på en panoro tråd. Blir jo bare tull dette.
rischioso
06.04.2021 kl 20:22 4897

Nei, det blir jo feil. Skal epler sammenlignes så må de sammenlignes med andre epler og ikke blande inn pærer og bananer. En knøtt (APCL) slår seg sammen med en annen knøtt (Petronor) - altså 2 knøtter - den ene med en knøttliten oljeproduksjon og den andre med lisenser som er helt eller delvis låst av landets myndigheter.

Krangelen om lisensene fortsatte som flere år tidligere, men resultatet ble det samme noe dagens melding beviser - mao, same/same but different ... ;)
Opp+
06.04.2021 kl 20:27 4885

Slå seg sammen? Du har jo virkelig ikke peiling, det var en reversed takeover. Apcl finnes ikke lengre. Se på det som petronor kom seg på børs og fikk med seg noen lisensmuligheter i tillegg.
FkL
06.04.2021 kl 20:29 4880

Nei, dette er nok en feilaktig påstand. Du husker tydeligvis veldig dårlig, men det gjør ikke jeg. Du bommet på at vi tapte 41-5 mot Gambia, du bommet på at ble forlik i Gambia og du bommer selvfølgelig på Senegal for de er i dialog og de ønsker absolutt å komme frem til en avtale med oss. Jeg tror faktisk at jeg har truffet på alt i motsetning til deg.

Du bommet også stygt på at det skulle komme emisjon i APCL. Var vel ett til to år du hevdet at den kom hvilken dag som helst. Ikke veldig imponerende.

Det stemmer også godt at du har baiset denne nedenom og hjem, men verdiene bare stiger og stiger. Nok en totalbom.

Du husker tydeligvis ikke hvem som har skrevet hva heller, for jeg kommer aldri med påstander om kurs.

Tror det er ganske tydelig for alle hvem du er, hva du forsøker på og hvor latterlig til kort du kommer i dette selskapet.
rischioso
06.04.2021 kl 21:01 4803

Dette blir jo bare ordspill - om man tar over noe slik som i denne settingen hvor ting gikk begge veier så slåes noe sammen som tidligere ikke var der - altså noe tilføres. Legger vi børsmeldingen til grunn som sier følgende:

“African Petroleum”, with OSE ticker: “APCL”) is pleased to announce that the Company has entered into an agreement to combine with PetroNor E&P Ltd (“PetroNor”)

"Combine" betyr å kombnere og i dette tilfellet sammenslåing - altså ikke en reversert takeover - reverserte takeover kom senere som et resultat av sammenslåingen - en liten men betydelig forskjell - en detalj som så ofte blir oversett av de som tror de har mest peil ... ;)

https://newsweb.oslobors.no/message/472453

Uansett, casets knøttestatus er ikke endret. Navneskiftet gir ikke annet enn nye muligheter til å spille videre på forhåpninger om det umulige og gjennom det nye emisjoner basert på håpet om det samme som ble brukt opp under APCL navnet etter mange år og like mange emisjoner uten at det kom noe ut av det - mao, same-same, but different ... ;)

Litt artig dette her for det du i realiteten påstår er jo at bomme mentoren din (FKL) har etablert en tulletråd om noe han ikke har peil på:

APCL - African Petroleum slår seg sammen med PetroNor

https://finansavisen.no/forum/thread/24284/view

Mao, det er av sine egne man skal få høre det - sies det ... ;)

Redigert 06.04.2021 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
FkL
06.04.2021 kl 21:10 4791

Herregud, snakk om å drite seg ut. De slo seg selvfølgelig ikke sammen først, de slo seg sammen ved en reverse takeover. Hjelper ikke å hente opp gamle artikler når du ikke forstår dem.

Du er jo rimelig naiv når du tror at du kan hoppe innom caset 1 gang i året og hevde ditt og datt ovenfor de som faktisk kan det.
Ramo007
06.04.2021 kl 21:27 4757

Rent teknisk så er askjen på en negativ trend. Den har krysset 200 Moving average.

Det snakkes mye om aksjen med det jeg ser at store institusjoner som er sterke drivere, er ikke med som investorer i selskapet. Det er vel derfor Sparebank 1 skrev at de ikke vil komme med ny pricetarget før Senegal tvisten er løst. Tror dette kan ta flere måndeder. Jeg solgte meg ut og kjøper ikke aksjen før den er over 200 moving average. Den har også brytet gulvet i trendkanalen. Hadde mye håp, men venter nå og ser til aksjen er på vei opp.
thief
06.04.2021 kl 21:33 4742

At du igjen gidder å gjøre deg til latter.Du er jo helt på viddene😂Alle som kan noe om tall,ser at PNOR er/blir en syk pengemaskin.Når man går med net profit på 11musd i 2020,med snittpris 41 og produksjon 2650,da skjønner man hvor det bærer med 4000 i 2021 og 6000 i 2022,med priser rundt 60💰Selge på dagens nivå fremstår ikke annet enn som utrolig dumt!
Du får nok baise en annen aksje ris,her kommer du til kort.Pnor er bunnsolid, ikke noe du kan gjøre noe med🙂
Opp+
06.04.2021 kl 21:59 4673

Dette er en reversed takeover, rich, vær så snill og les deg litt opp flr du diskuterer. https://www.investopedia.com/terms/r/reversetakeover.asp Uansett, gikk raskt å finne ut at du ikke har så alt for mye kunnskap om dette.
Merk denne: An RTO is also sometimes referred to as a reverse merger
De slå jo seg sammen? Men det er fortsatt en reversed takeover. Et helt nytt selskap, som ikke har noe med APCL å gjøre, bortsett fra lisensene de tok over.
Men ser du ikke forstår dette.
Redigert 06.04.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
FkL
06.04.2021 kl 22:05 4647

Senegal er helt ubetydelig for analysene og har aldri vært med. Jeg er rimelig sikker på at det snart kommer oppdatering fra SB1. De pleier å være først ute når det gjelder PetroNor. Ligger allerede på 2, NAV 2,2.

Jeg har ikke sett uttalelsen fra dem og tar gjerne en link.
Børsbjarne
06.04.2021 kl 22:23 4589

Min regnemaskine fortæller mig at overskuddet bliver mere end 100% højere i Q1 end Q1 2020 så jeg fik suppleret med 280000 aktier i dag
FkL
06.04.2021 kl 22:52 4032

Har ikke fått tid tidligere i dag, men har nå sjekket litt i Senegal. Det vi ser nå er svar fra Senegal. Det interessante her er at Petrosen har sendt ut en melding om at SOSP nå er inkludert i lisensrunden. De har jo ikke så mye annet å true med.

LICENSING ROUND: The Senegal Offshore Sud Profond oil block in the lot.

April 6, 2021Writing 0 comment081 views
Share this article
In a press release received from the communication services of PETROSEN, it is recalled that “the Senegal Offshore Sud Profond (SOSP) block is included in the twelve (12) blocks proposed in the international call for tenders (licensing round) launched in November 2019 by the State of Senegal.

https://senpetrogaz.sn/2021/04/06/licensing-round-le-bloc-petrolier-senegal-offshore-sud-profond-dans-le-lot/
FkL
06.04.2021 kl 22:54 4034

Towards the resumption of the standoff between the Senegalese state and the Norwegian PetroNor
Towards the resumption of the standoff between the Senegalese state and the Norwegian PetroNor
Creation date: 06 April 2021 17:23
(Agence Ecofin) - Senegal plans to become an oil producer by 2023. If production is to start from the Sangomar field, other important areas must also come into production. However, they are the subject of disputes likely to prevent the proper course of their development.

https://www.agenceecofin.com/gestion-publique/0604-86905-vers-la-reprise-du-bras-de-fer-entre-l-etat-senegalais-et-la-norvegienne-petronor