Plcs. Kampen mot kynismen

Stubben
PLCS 14.03.2021 kl 12:57 24555

Skal tro om Polarcus klarer å komme til enighet med bankene for videre drift. Jo mere jeg tenker på analysen av den tynne utgaven av mediaoppslaget, jo mere blir jeg satt ut av ufornuften. Dette blir å koste DNB store summer. Jeg skal ha min innsats tilbake.. De er ansvarlig for en meget ufornuftig handling, så langt.
Redigert 14.03.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
27.03.2021 kl 22:45 5557

Håper bare ledelsen vet hva de holder på med, siste ord er ikke sagt. Om det kommer uventet hjelp fra ny investor, en ny kontrakt, at DNB trekker frem havmineral satsingen sin og gir Polarcus håp. Tilbakekjøp av 2 skip fra Steckmest. Alt er mulig.
gilmore
28.03.2021 kl 22:19 5332

Tviler på at ledelsen vet hva de holder på med, hadde de manglet penger kunne de åpnet for emisjon når kursen var på 40-50 øre. DNB vet nok veldig godt hva de holder på med. Det vil gagne PGS (som har mer gjeld, mer lån og gått mer i minus), at Polarcus er på sidelinjen. Derav sikrer DNB mer penger med å redde PGS enn å redde Polarcus. Eneste som kan frikjenne Eley og Burlid fra å ikke ha handlet etter aksjonærenes beste interesse er om DNB har lovt noe og så trukket seg fra det.
Slettet bruker
29.03.2021 kl 10:42 5090

Det blir ikke Q4 rapport.
X-43 scramjet
29.03.2021 kl 10:55 5041

Det blir fortsatt handels stans mens forhandlingene med sikrede kreditorer pågår.
X-43 scramjet
30.03.2021 kl 21:51 4415

Nederlandske Fugro, et seismikk selskap, skal ha gjort en avtale med PXGEO Seismic Services, et firma grunnlagt av Polarcus grunnlegger Peter Zickerman, for å selge assets. Er backloggen til Polarcus med i dette?
M79
30.03.2021 kl 22:04 4415

Vil tro det, håper ikke det..
X-43 scramjet
30.03.2021 kl 22:09 4416

Enten blir det null her, eller så går aksjen sky high for siste gang, 300% opp til 72 øre hadde gjort seg nå.😃 Men handelen er stengt, er vanskelig denne.
M79
30.03.2021 kl 22:47 4354

Det er akkurat det, vi venter spent alle sammen, håper går rette vei😄😄
BIF78
31.03.2021 kl 08:01 4117

Spændende dag i dag. Mon ikke vi får et eller andet nyt, selvom Q4 blev aflyst
Gullhaugen
31.03.2021 kl 08:15 4096

Jeg tenker at vi må nok vente til etter påske. Surt å sitte låst med en del kapital i denne.
Stubben
31.03.2021 kl 08:19 4082

Ja, det er vondt. Har man enda visst... Ønske om at gjenoppståelsen er og blir et faktum er større enn Bibelhistorien om samme tema.
God Påske, alle sammen
Odi.1
31.03.2021 kl 08:24 4085

Hva venter en på egentlig?

At det er aktiva igjen å dele på?
At noen vil kjøpe skallet her for en X sum og fortsette med nye koster?
Selv tror jeg pengene mine er long gone i denne nå , har nesten gitt det helt opp.
Når andre en Ceo signerer ut WEB meldinger, da er vel signalet levert, skulle en tro.

" God Påske, alle sammen " Ditto!
Redigert 31.03.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Julsken
31.03.2021 kl 10:22 3962

Ser mere og mere ut som et «lost case» denne nå dessverre 😏
IKM-ANSATT
31.03.2021 kl 11:01 3889

Jaja en kan tru ka en vil🧐 opp elle ner blir det.
Må nok venta te ette påske🥳
X-43 scramjet
31.03.2021 kl 12:31 3790

Kanskje vi får en bedre nyhet etter påsken. Er fortsatt håp, men ser vanskelig ut. God Påske
Gullhaugen
31.03.2021 kl 13:14 3702

hmmmmm er det en løsning med kreditorene på gang😎
Kan det bli påskeegg på oss allikevel.🐣🐣🚀
Redigert 31.03.2021 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Stones
31.03.2021 kl 14:11 3622

Er man stødig i engelsken er det her bare å ta fatt på denne 113 siders lange påskekrimen. Er ikke selv aksjonær her .en man prøver å følge med litt da man eier litt i andre selskaper i samme marked/bransje. Problemet mitt er at jeg ikke er i denne kategorien "stødig i engelsk" så klarer ikke få med meg innholdet her.
Men det ser da ut til at man blander in Østen og selskap der nede inn i dette nå?


Odi.1
31.03.2021 kl 14:16 3657

Bruk Google Translate , du får det til nærmet riktig , vertfall så du forstår det aller meste det dreier seg om.
Bare klipp ut av tekst ,og lim inn på GT :) https://translate.google.no/?hl=no

Til og med Kinesisk og Russisk kan du lese da,,,,
Redigert 31.03.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2021 kl 14:50 3638

Tja... Tror dette eventyret dessverre snart er slutt.

Slik jeg tolker det gjøres det nå et forsøk på enighet mellom obligasjonseierne i obligasjonene tilknyttet Polarcus Selma, nå VT på bareboat charter for russerne. Går obligasjonseierne med på foreslåtte løsning overføres denne til et nytt selskap, PXGEO. Polarcus Ltd vil så bli avviklet hvor øvrige kreditorer blir sidestilt under "Pari-passu" som i praksis betyr en lik dividende av det som realiseres av gjenværende verdier.

3.9 Polarcus Group
It is currently anticipated that, following the Guarantor Transfer and the completion of the
Restructuring, the provisional liquidation of the Issuer will be converted into an official
liquidation in the Cayman Islands, and that the Joint Provisional Liquidators will then be
appointed as Official Liquidators of the Issuer. In such circumstances, the Issuer and its
remaining subsidiaries (which have not been otherwise disposed of) will then be wound down.
The Outstanding Bonds which remain post-Restructuring will remain in place to allow
Bondholders to file a claim in the Issuer's liquidation estate, such claims ranking pari passu
with the claims of other unsecured creditors of the Issuer.
Redigert 31.03.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Stubben
31.03.2021 kl 15:27 3572

Hva med eksisterende aksjonærer i PLCS?
X-43 scramjet
31.03.2021 kl 16:21 3488

Forhandlinger med kreditorer pågår fortsatt, vil aksjen gjenåpnes for handel neste måned? Hvis ikke det skjer, så ser dette veldig vanskelig ut.
tv68
31.03.2021 kl 16:36 3457

Blir desverre slik som PetroMena. Når de store har fått sitt, er det tomt til aksjonærene (små sparere). Det er rått og brutalt.
M79
31.03.2021 kl 17:09 3471

Solgte alt i Thinfilm i dag 4-5 mill aksje gjørt klar cash, dersom PLCS åpner igjen for handel etter påske så blir d ALL INN i PLCS
Har sagt tidligere enten eller.
God påske alle sammen🐣
Gullhaugen
31.03.2021 kl 17:28 3486

Vi får se...nå er det påskeferie. Uansett så har ledelsen forsømt jobben sin og aksjonærene som eier selskapet. Hadde de hentet penger i høst så hadde dette vært unngått. Jeg har bestemt meg for å rævkjørt styret ,CFO og CEO om jeg taper pengene mine. Større idioter skal du lete lenge etter. Beviset på dette er DNB som vitne.
IKM-ANSATT
31.03.2021 kl 18:25 3413

Ja eg har veldig tru på en løsning👍 bedre dei jobber godt me kreditorene å gjer ting skikkelig nå😤 blir veldig gode tider i oljen fremover📈 nå tar me påske å koser oss me familien🐣 så får mine små 800.000 aksjer hvile te dess😅💥📈 God påske folkens🐥🌻
X-43 scramjet
31.03.2021 kl 19:01 3360

Håper virkelig PLCS åpner for handel i løpet av April, får til en løsning og 300% opp. Blir litt av noen reforhandlinger. Og hvis ikke det går veien, finne ut av neste gode aksje. Men er vel håp siden forhandlinger pågår.
M79
31.03.2021 kl 23:07 3160

Vil nok tro det, håper på en mega reforhandlinger dialog da går den opp 200-300% 🚀
Stubben
01.04.2021 kl 07:15 3002

Da hadde jeg gått av skaftet i glede. Dette tar virkelig på. Hele min fremtid ligger i hendene på de som forhandler om videre drift.
X-43 scramjet
01.04.2021 kl 08:33 2949

Nå må de innse at aksjen bør åpnes opp igjen og reforhandlingene går i orden, det er verdier igjen, hvis de skulle ordne dette, er ikke 300% opp urealistisk. Med en kjent eller ukjent stor investor på banen så legger inn en pen sum og fortsetter med å planlegge seismikk fremtiden for de neste årene, må vi holde hodet kaldt og håpe på en velsignelse.
Cliff
01.04.2021 kl 09:08 2956

Realiteten er vel at Polarcus ALDRI har tjent penger..

Selskapet er blant de uheldige.
Bestilte og bygget flåten da markedet og verftsindustrien var på topp, like i forkant av finanskrisa i 2008.
Båtene kom i aktivitet da markedet hadde kollapset etter finanskrisa.

Jeg tenker at selskapets historikk med uendelig rekke med underskudd... fører til mistillit mellom ledelse og gjeldseierne.

Dette blir en rå kamp fra oblig.eierne for å redde mest mulig av verdiene sine.
Mange oblig.eierne sitter også å kontrollerer gjeld i konkurrerende selskaper. De innser at noen må dø for at andre skal overleve...
Da prioriterer de selskapene som de har tillit til
Slettet bruker
01.04.2021 kl 11:28 2858

Her er oversettelse av kap. 3.9 som omfatter Polarcus.

Tar man seg tid til å gå igjennom deler av https://www.globenewswire.com/news-release/2021/03/31/2202209/0/en/Polarcus-Summons-to-Bondholders-of-a-Proposed-Written-Resolution.html og spesielt kap.3.9 er det nå klart at selskapet blir likvidert til fordel for nytt selskap PXGEO med dertil tilknyttede datterselskap. Dette selskapet blir tilført USD 10.000.000,- i ny driftskapital fra obligasjonseierne men vil sannsynlig trenge ytterligere funding.

3.9 Polarcus

Group Det forventes for tiden at etter garantistoverføringen og ferdigstillelsen av restruktureringen vil den midlertidige avviklingen av utstederen bli omgjort til en offisiell likvidasjon på Caymanøyene, og at de felles provisoriske likviderne deretter vil bli utnevnt som offisielle likvidere av utstederen. Under slike omstendigheter vil utstederen og dets gjenværende datterselskaper (som ellers ikke har blitt avhendet) da bli avviklet. De utestående obligasjonene som forblir etter restruktureringen vil forbli på plass for å tillate obligasjonseiere å sende inn et krav i Utstederens likvidasjonseiendom, slike krav rangering pari passu med krav fra andre usikrede kreditorer av Utstederen.

De felles provisoriske likviderne anser at nivået på enhver fremtidig distribusjon til usikrede kreditorer av utstederen fortsatt er usikkert, da det i stor grad vil være avhengig av utfallet av avviklingen av flertallet av de gjenværende datterselskapene og eventuelle konserninterne eller egenkapitaldistribusjoner som kan oppstå fra slike prosesser. Selv om det er gjennomført planlegging i forhold til en rekke av disse datterselskapene, er avviklingsprosessene ennå ikke igangsatt.

Som det fremkommer i denne redegjøringen vil avviklingsprosessen trekke ut i tid og i all hovedsak favorisere obligasjonseiere og ordinære kreditorer fremfor oss aksjonærer. Slik jeg ser det er det "jokeren" her hvilken pris man oppnår ved salg av fartøyer. (Underliggende datterselskaper pr. skip beslaglagt av DNB mf.) Dess lengre dette strekker ut i et stadig strammere marked, dess bedre pris hvor "best case" kan bli at obligasjonseierne i disse skipene får full inndekning. Skulle man få høyere pris vil dette i så fall etter all sannsynlighet tilbakeføres boet. Dette er vel lite sannsynlig men et "ørlite" håp for de som sitter med mye aksjer.

Som man sikker nå skjønner vil denne avviklingen trekke ut i tid da en full oversikt over gjeld og asset ikke kan være på plass før tvangssalgene av datterselskapene, dvs skipene, er gjennomført. Av annet asset som er relevant er kontantbeholdning og multiklient bibliotek. Skulle man være så heldig at obligasjonskreditorene mf. får inndekning vil resterende i så fall bli fordelt på nåværende aksjonærer iht beholdning.

Og til slutt en "liten gladnyhet". Som det også fremkommer redegjøringen er erstatningskravet fra den asiatiske kunden trukket da man har forhandlet frem en løsning om overførsel av kontrakten til PXGEO som vil benytte VT.

Jeg postlegger dette innlegget på denne tråden i respekt og sympati for Stubben og håper på det beste..
Stubben
01.04.2021 kl 15:11 2737

Tusen takk, GamlePu
Har ikke større ønske enn at dette går bra. For tiden er det mange tanker om min fremtidige situasjon
Faen at jeg skulle legge vekt på DNB og Nordea sitt estimat og anbefaling. Er virkelig lei meg.
God Påske, min venn
Odi.1
01.04.2021 kl 15:31 2714

DNB er helt på villspor ovenfor kundene sine, det beste eksempelet var nå når GM aksjen skulle leveres til kundene, dem kom på porteføljen ca to dager etter alle andre, og dem ble halvert fra over 40 kr og ned mot 20 -26 kr...
Ingen unnskyldning som kan godtas heller, for de var på Investortjeneste en god uke og to i forveien til lansering.
Ett SLAURESELSKAP og MØKKASELSKAP av de helt store.
Hadde planen min vært å solgt ( noe det ikke er ) , så kunnen jeg tapt 60 tusenkroner på DNB sitt slette arbeid
Ringer en inn der, så sier dem du er nr 1 i køen, så når du har hørt på møkkamusikk i ca 40 minutter klasker du på røret... Gang etter gang
Media, ( nesten alle ) skriver ikke en dritt om søppelet DNB, for de er så OPPKJØPT med reklamepenger der i fra .
Nett plattformene der har KOLLAPSET minst 8-10 ganger bare i 2020 , det er ikke nevnt med ett ord i noen MEDIA om skandale teknologien der.

( ja, leiter etter ett annet alternativ, selvsagt.. men problemet at også andre har sine minuser, kan en se og høre )
Redigert 01.04.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
01.04.2021 kl 15:46 2723

Dnb ska eg aldri ha igjen møkkaselskap deluxe😤 eg får vel se mine små 800.000 aksjer så tapt så får eg sprette sjampisen vis det blir en positiv vendig å 28% igjen av tapet💸🥳👿
Odi.1
01.04.2021 kl 15:56 2709

det nevnes mulig ,70 øre her inne, er dette realistisk, og hva er dette bygget på
Hva ASSET er det igjen etter at kreditorer har forsynt seg med PANT?

Har en meget dårlig magefølelse her, det eneste som er en mulighet, er at noen er interessert i ett ferdig Børsnotert selskap og har veldig mye penger til overs å spille med. Da må en jo også beholde Baclog ( av det som ikke allerede er kansellert, eller andre har begynt på )
Eier vel ikke noe Båt i det hele tatt , men hvordan er det med alt utstyret og teknologiene om bord i disse båtene som andre eier ??
Noe må de da sitte med å EIGE etter å BARE BETALT på Leasinger og tappet Capital år etter år....
Redigert 01.04.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare