HAV Topp 50 øker (>95%). Det rigges til et kjemperally.

Slettet bruker
HAV 15.03.2021 kl 19:11 12224

Da har HAV hatt nesten 2 uker å stabilisere seg på etter notering. For de som følger med kan man og se at Topp50 øker ganske betydelig. Nå er det under 1.5 mill aksjer utenfor Topp50 lista. Det må være noe av det mest ekstreme man kan finne på markedet i Oslo. Et minste pip nå sender aksjen opp 50%. kanskje man ikke renger det engang. At sektorene roterer litt tilbake til tech kan være nok, for hvor skal indeksregulerte eiere kjøpe aksjene når det ikke er noen tilgjengelig?

Triggere:

* Der er mange kjendiser i Topp20. Som typisk sett liker å doble 2 uker etter notering. (Hatteland, Spetalen, Fredly, osv osv..)
* Fearnley er meget positiv til HAV og kommer med analyse snart.
* HAV venter inn mange nye kontrakter, også internasjonalt
* Annual report som kommer til å guide fremtidsutsiktene.
* HAV skal starte mange nye forskningsprosjekt nå. For 45 mill. vent å se en strøm av Enova støtte inn mot disse.
* Greentech vannrens ordre landbasert oppdrett.
* Havila Kystrute Hydrogen ordre.
* SOV design og zero emission ordre
*osv osv..

Det sagt. Se på HAV fordi det er det ledende selskapet på maritime zero emission teknologi og ledende på vannrens/greentech og fordi de kommer til å vokse fort og kraftig fremover med Europas og Ernas klimameldinger. Priset til 500 mill i dag, er estimert til å få et resultat på 50 til 90 mill i 2021.
Redigert 15.03.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 18:59 5571

HPUR signerer hydrogenkontrakt. Hydrogen roterer tilbake i fokus.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:37 5717

Ja det og skips design simulatoren til HAV design and solution. Den biten der har de tjent store penger på med EBIT margin rundt 20% i alle år (bortsett fra 2019 da).
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:31 5723

Jeg er enig i at broløsningen til windsupplyskipene er i en klasse for seg ;-))
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:17 5754

Har vi ikke satt en slags høyere bunn nå?
Jeg tror vi er klar for en korreksjon opp.
Mariobros
16.03.2021 kl 11:50 5872

greit nok at du ikke har troen på hydrogendelen, den er forsåvidt ikke priset inn heller... du finner ingen teknologiselskap som legger ut tegninger eller løsninger på store utfordringer i en presentasjon før de selv har fått godkjenning og deretter en oppdatert patentsikring, det må i så fall være aktører som ikke er ute etter å tjene penger...

rensesystem for ballastvann (der hav har den mest kompakte løsningen) er big business, samme gjelder når den skal modifiseres for å kunne rense vann for fiskeoppdrett og andre formål ellers i verden (ref presentasjonen med CEO). der sa han ganske klart at her var det mye penger å hente. hav har også broløsningssystemene og skipsdesign, enda to aktører som har markedet forran seg. er du like negativ til disse delene av hav? i så fall, hvorfor?
Slettet bruker
16.03.2021 kl 11:21 5897

Det kan jeg være enig i. Jeg var ganske overrasket når CEO sa det. Jeg er superfornøyd om det kommer i November eller Desember. :)

Men Hydrogen er jo fortsatt ikke den tingen man tjener mest på. Det er den tingen som er mest sexy å snakke om :) Så HAV kommer til å levere som pokker likevel.

Jeg tenker at markedet må få øynene opp for HAV til slutt. Det er ikke en TECO boble, det er en bedrift med 800 mill omsetning og sannsynligvis 50 til 90 mill resultat. Akkurat nå er den priset til bare 530 mill mcap. Vi får smøre oss med tolmodighet og finne på noe morsomt mens vi venter :)
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:52 5932

Jeg tror ikke mange er villige til å vedde på at det kommer en go fra DNV i kvartal 3.
La oss se hvem som får rett.
Det er ikke lenge til Juli-Sept.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:45 5950

I så tilfelle tror jeg det var et feilgrep å presentere dette på den måten det ble gjort.
Bjellesauene er ikke dumme, og mange av disse vil nå holde seg unna HAV sammen med andre logiske investorer.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:34 5975

Tror vi må til en viss grad bare være enige om at vi er uenige vedr. maritime H2. Maritime H2 jobber mange selskap med og det kommer til å skje. CEO sier et DNV godkjent system vil komme fra HAV i Q3. Det er utrolig langt forran alle andre. Når det gjelder NTNU presentasjonen så vil jeg minne om at lederen som presenterte da fra HAV Hydrogen presenterte sammen med konkurrenter. Selvfølgelig presenterte han utfordringene og ikke løsningene. Konkurrentene kan ikke få svaret i fanget.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:29 5996

Hvis man trekker fra hydrogen som etter min oppfatning sannsynligvis aldri vil kunne bli en realitet til maritimt bruk ut fra presentasjonen fra HAV Hydrogen for noen uker siden hvor man fra denne aktøren sin side viste hvor kort man faktisk har kommet i denne utviklingen, så blir H2 i skip over større strekninger en uovervinnelig barriere og ikke regningsvarende.
H2 drift vil ta alt for mye plass av skipets kapasitet, og bli kjempedyrt sammenlignet med elektrifiserte fartøyer..
Og ren hydrogen basert på vann vil koste alt for mye å fremstille.
Skal man basere H2 med utvinning fra elektrisk kraft, så vil man kaste bort elĺer miste minst 60% av den opprinnelige elektrisiteten.

Når det gjelder andre null utslipps løsninger så vil det etter min mening kunne bli en veldig sterk konkurranse mellom mange andre tilbydere, og man vil se store utvidelser og konsolideringeri dette segmentet.
Drømmen om store marginer for midre aktører kan fort bli med en våt drøm.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:12 6019

Oppgang kommer, jeg har jo lastet på bra allerede da ved et par anledninger. Jeg har troen kortsiktig fordi det finnes jo pokker meg nesten ikke aksjer tilgjengelig samtidig som folk flest vet at HAV er ganske solid, har superrelevant teknologi og tjener mye penger.

Det er bare et par grupper som snakker om aksjen ennå. Shareville er for eksempel ennå stille, men det vil ikke vare lenge. Rapporter kommer og pengestrømmen blir stadig bedre bevist.
Redigert 16.03.2021 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:43 6077

HAV har bunnet ut og setter en Higher Low før vi kjører opp igjen.

Sikreste og billigste kjøpet i Oslo.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 20:32 6249

Det er veldig sant :).

Men følg med Nasdaq ligger over SP500 og Dow nå. Det er på tide med balanse ;)
Slettet bruker
15.03.2021 kl 20:25 6270

Mye som er ulogisk på Oslo Børs. Hav som tjener penger og har lyse fremtidsutsikter har mcap på 500 mill. Mens bedrifter i samme sektor uten betydelig inntjening er priset til flere milliarder, LOL.
Patron72
15.03.2021 kl 20:08 6307

Fremtiden er grønn har verden bestemt. Men ja jeg har lodd i olje også.

Når det gjelder denne aksjen føles det trygt og godt å handle under emi kurs 💰💰💰
Slettet bruker
15.03.2021 kl 19:29 6371

Reservert