HAV Topp 50 øker (>95%). Det rigges til et kjemperally.

Slettet bruker
HAV 15.03.2021 kl 19:11 11684

Da har HAV hatt nesten 2 uker å stabilisere seg på etter notering. For de som følger med kan man og se at Topp50 øker ganske betydelig. Nå er det under 1.5 mill aksjer utenfor Topp50 lista. Det må være noe av det mest ekstreme man kan finne på markedet i Oslo. Et minste pip nå sender aksjen opp 50%. kanskje man ikke renger det engang. At sektorene roterer litt tilbake til tech kan være nok, for hvor skal indeksregulerte eiere kjøpe aksjene når det ikke er noen tilgjengelig?

Triggere:

* Der er mange kjendiser i Topp20. Som typisk sett liker å doble 2 uker etter notering. (Hatteland, Spetalen, Fredly, osv osv..)
* Fearnley er meget positiv til HAV og kommer med analyse snart.
* HAV venter inn mange nye kontrakter, også internasjonalt
* Annual report som kommer til å guide fremtidsutsiktene.
* HAV skal starte mange nye forskningsprosjekt nå. For 45 mill. vent å se en strøm av Enova støtte inn mot disse.
* Greentech vannrens ordre landbasert oppdrett.
* Havila Kystrute Hydrogen ordre.
* SOV design og zero emission ordre
*osv osv..

Det sagt. Se på HAV fordi det er det ledende selskapet på maritime zero emission teknologi og ledende på vannrens/greentech og fordi de kommer til å vokse fort og kraftig fremover med Europas og Ernas klimameldinger. Priset til 500 mill i dag, er estimert til å få et resultat på 50 til 90 mill i 2021.
Redigert 15.03.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2021 kl 09:03 3386

DNB med Nicolai Tangen skql snakke om bærekraft denne uka.
Slettet bruker
20.03.2021 kl 20:52 3423

Aksjesladder snakker opp HAV litt. Blir spennende å se hvor mye økt volum og inngang det blir på mandag pga. US approval.
Slettet bruker
20.03.2021 kl 12:54 3497

Noe sånt ja. Følg med. US Coastguard godkjenningen av HAV systemet kan gi oss signert kontrakr med Crowley de neste dagene.
Kallanavn
20.03.2021 kl 11:33 3530

Greit nok det men på spørsmål om «hvordan det vil påvirke Hyard?» så vil det over tid også løfte Hyard om Hav går opp. Utover det så kan Hyard bevege seg opp/ned uavhengig av Hav, men avhengig av hvilke nyheter som kommer angående HST.
Redigert 20.03.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2021 kl 11:04 3556

Ja men HYARD kommer etterhvert. Det er ikke slik at HYARD trenger gå opp dag for dag selv om HAV går opp 20%
Kallanavn
20.03.2021 kl 00:32 3655

Går kursen i Hav opp så skal også Hyard opp. Hyard har blitt ekstra filleristet den siste perioden. Godt tidspunkt for inngang i begge aksjene skulle man tro.
Sarepta9
19.03.2021 kl 23:45 3633

Og hvordan tror du det vil påvirke Hyard da? Litt rart at kursen har brått vært lavere enn HAV!
Slettet bruker
19.03.2021 kl 19:04 3714

HAV er US godkjent nå. Volum gikk opp 650% nå den siste timen. Volum neste uke blir høyt. Mange som skal inn.
Redigert 19.03.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Kallanavn
19.03.2021 kl 17:04 3753

Så nå er du plutselig inne i HAV, Amore? Etter å ha baiset selskapet etter beste evne(grunnløst)..?
Mariobros
19.03.2021 kl 15:54 3809

Mener ceo sa at rensesystemet også er godkjent av us coastguard nå, men det skjedde før utskillelsen og dermed ingen børsmelding
Kallanavn
19.03.2021 kl 15:47 3816

Dette er spennende! Åpner opp et massivt marked for NES: https://newsweb.oslobors.no/message/528296
Slettet bruker
19.03.2021 kl 06:48 3964

L&Gs. ESG tørken er over for oljen skal ligge på langt mer balanserte nivå. Jeg tror i dag er siste dag under 15. Vi starter på oppturen som TECO.
Slettet bruker
18.03.2021 kl 10:10 4114

Heisann. Hva med å være vanlig?

Fortell folk hvorfor du mener at EBIT Margin 11% i 2020 ikke er bra likevel. Hvorfor du ikke liker HAVs omsetning på nesten 700 mill i coronaåret 2020 og hvorfor du ikke tror de skal vokse dette inn i 2021 når de utvider drift med Greentech og Hydrogen samt slipper Corona. Ingen pålegger deg å være positiv. Vi bare påpeker på at HAV er et selskap som allerede generer resultat typ 50 mill i året og det ser lovende ut. HAV har resultat 50 mill i mange år. Det er ganske lavt å prise et sånt selskap til 500 mill, derav kjøps anbefaling. Et selskap som HAV kan koste både 2 og 3 ganger mer innen kort tid.
Redigert 18.03.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Mariobros
18.03.2021 kl 08:45 4132

forøvrig også enda interressant å se at siden januar 2020 har du bare 2 kommentarer på andre tråder enn hav/hyard, og samtidig helt sykt mye baissing på disse hav/hyard trådene i samme tidsrom.
Mariobros
18.03.2021 kl 08:40 4121

Venter enda på at du skal bryte ned og argumentere vekk omsetningen HAV har hatt og ligger an til å øke i fremtiden helt uavhengig av hydrogendelen.
Amore
18.03.2021 kl 07:57 3942

Tulleaksje, Største hauserne er de aksjonærene som har forkjøpt seg for å unngå fullstendig kollaps.
mts001
17.03.2021 kl 23:28 4244

Do not buy then if you are not interested. Do not waste your time and our time here.
Redigert 17.03.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 23:13 4504

Nikola har holdt på ja. Men se på Hyundai trucks. De har 10 prototyp som kjører rundt i europa. Funker strålende. Snakkes bare mindre om.

Slettet bruker
17.03.2021 kl 21:13 4615

Jeg skal ikke si mer om dette.
Du får se selv.

Nikola har nå holdt på med å få store trucker på veien i en del år.
så vidt jeg husker skulle de ha vært på veien før flere år siden.

Slutt fra meg.

ps
Jeg skal ikke ha HAV aksjer.

Lykke til.

.
Mariobros
17.03.2021 kl 20:46 4653

Amore skrev Innlegget er slettet
Hydrogendelen er jo enda langt langt unna å være priset inn så skjønner ikke helt hvorfor OK og Amore henger seg opp i den. Løsning på kjøling og trykk finnes allerede, er bare et par dager siden man kunne se det på nyhetene i beste sendetid ang norske ferger.
Uansett hvor negativ man er så kan dere ikke argumentere vekk omsetningen selskapene i HAV har hatt, og veksten de ligger an til å få, ex hydrogen...
Redigert 17.03.2021 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 19:11 4757

Amore skrev Innlegget er slettet
Hva med å lese deg opp litt Amore. DNV sier noe helt annet enn deg. Tiden er rett for Hydrogen!

OG HAV holder ikke på med flytende. Havila Kystruten er lagd for komprimert for å unngå sloshing effekten.

Sett dere inn i ting.
Redigert 17.03.2021 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:59 4775

HAV jobber med komprimert H2 som de fleste andre, ikke flytende :)

CEO sier nå selv at de skal ha DNV godkjent system i Q3.

Hva sier DNV om dette?

"DNV GL’s latest research suggests a more certain future for hydrogen, and that the time is right to begin scaling the hydrogen economy."

https://www.dnv.com/oilgas/hydrogen/index.html


Oppgang Kommer. Jeg har en god del respekt for det du har fått til som investor. Jeg håper du ikke faller for fristelsen å begynne å si negativt for å si negativt bare fordi du har solgt deg ut. Jeg kjenner jo selv og at det kan være fristende av og til, men prøver å la være. Det du snakker om her vedr. DNV er jo noe du kunne sjekket selv. Som du ser så har DNV en veldig positiv innstilling og sier dette oppfordrer de til for det lar seg gjøre. Lovverk og standard for godkjenning er under utarbeidelse.
Redigert 17.03.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:53 4780

HAV selskapene har mye bra på reportoaret, men etter å ha sett presentasjonen av H2 prosjektet, så oppfattet i hvertfall ikke jeg at det finnes noen løsnimger for hydrogen i store båter eller skip.
Hydrogen og brenselceller tar den plassen det tar og det blir det ingen forandring på.

Det som må til for å få plass er kanskje en skipskonstruksjon med mye dypere kjøl.
Og hvis det lar seg gjøre blir det sikkert så dyrt at det ikke er formålstjenlig.
Og minst like store utfordringer er helt jevn temperatur på den flytende H2 gassen, helt jevnt trykk, og garantert sikkerhet for mannskap og evt passasjerer.

De kumme jo sagt at de hadde en løsning på noe av dette, men det
gjorde de altså ikke.
Redigert 17.03.2021 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:29 4807

For noe tull. Det er mange artikler om Hydrogen som løsningen for zero emission skipsfart. Andre alternativ (som Ammoniakk) har et betydelig CO2 avtrykk og er ikke i nærheten av å komme ned i samme kost (det vil vel bare bli tøffere jo mer CO2 avgift går opp?). Siste shakeout tror jeg du så i dag. Om du lurte på hvor aksjene som ble solgt kom fra så var det ASK CAPITAL (og disse er vel fri for aksjer nå). Til gjengjeld har Farstad Capital økt med 500 000 aksjer. #2 på lista trumfer en del annen prat :).

Ellers har HAV 900 mill ordrer i ordrebok og har i alle år produsert et resultat typ 50 mill (også i 2020 om du korrigerer for kontrakts bruddet de måtte ta pga. verftet). Dette var før de fikk omsetning fra Greentech. Men siden Greentech nevnes så vil jo det selvfølgelig øke resultatet. 1-2 mill er jo beviselig feil om du leser HYARDs egen børsmelding 3 Mars. Jeg tenker at du har en uke på å komme deg inn nå før vi flyr over 20. Hydrogen på skip er igjen aktualisert med nye kontrakter på vei fra Veidekke.
Redigert 17.03.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Amore
17.03.2021 kl 18:05 3140

Folk som selger er folk som har skjønt at hydrogen for langdistanse ikke er i nærheten av kunne bli virkelighet på mange mange år enda. Selskapet prates opp av folk som har forkjøpt seg på aksjer , med håp om å trade seg ut på oppgang ved å lure andre inn. Les hva nicket oppgang kommer skriver nå som han har solgt seg ut . Les hva han skrev da han var inne blant topp 10 i Hyard. Han kom seg ut på topp over 30. Derfor blir det nå knallhardt salgspress framover. Ballast rens alene kan ikke holde denne oppe alene- 1-2 mill pr. system. De hauset med 4-5 mill-
Slettet bruker
17.03.2021 kl 17:10 4897

Men det jeg ikke skjønner bæra av er, hvem i svarte er det som selger på disse nivåene.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 17:08 4896

Tror nok ikke de økte, var nok en del av totalen de kjøpte på emisjonskurs kr 18 som lå under Fearnley emisjons post i starten.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:36 4929

Det gjør meg forbannet at folk kan ennå kjøpe den så billig. Men det er ikke lenge nå. #2 på aksjonærlista økte med 500 000 aksjer i sist liste.

Nå er det ikke lenge.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:30 4929

Fikk kjøpt 2000 til på lavt 14 tall idag, det er jeg meget fornøyd med, Ellers, hysj hysj, vil kjøpe mer før den store horde oppdager den.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 15:57 4971

Topp 10 og Topp 20 Øker og øker. jeg tror ikke det er så mye tid igjen før toget går.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 06:55 5191

Synes det er nok nå. HAV burde ikke være omsatt for under 30 kroner aksjen. Tidenes mes åpenbare rakett.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 23:52 5314

Ja det er derfor folk ikke må oppdage denne før jeg er ferdiglastet.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 23:02 5377

Det tror jeg ingenting på. Den blir å hoppe opp før den tid. Se tittel på tråden Topp 50 har 95.5% av aksjene og øker. Den minste interesse fra folket vil sende den langt over emi kurs oppover 20 tallet.
Mariobros
16.03.2021 kl 21:59 5460

Ja syns den kan vente til typ neste tirsdag 👌
Redigert 17.03.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 21:28 5493

Trenger ikke og komme noe nyheter fra HAV enda, jeg vil laste opp mere under emi kurs før den skyter fart. :-)
Slettet bruker
16.03.2021 kl 19:00 5535

HPUR signerer hydrogenkontrakt. Hydrogen roterer tilbake i fokus. Ikke lenge før vi ser noe mer fra HAV også på dette.

Nå er vi og tilbake på fokus på skip og hydrogen. https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/16/7641363/31-rederier-konkurrerer-om-veidekke-kontrakt

Redigert 16.03.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare