HAV Topp 50 øker (>95%). Det rigges til et kjemperally.


Da har HAV hatt nesten 2 uker å stabilisere seg på etter notering. For de som følger med kan man og se at Topp50 øker ganske betydelig. Nå er det under 1.5 mill aksjer utenfor Topp50 lista. Det må være noe av det mest ekstreme man kan finne på markedet i Oslo. Et minste pip nå sender aksjen opp 50%. kanskje man ikke renger det engang. At sektorene roterer litt tilbake til tech kan være nok, for hvor skal indeksregulerte eiere kjøpe aksjene når det ikke er noen tilgjengelig?

Triggere:

* Der er mange kjendiser i Topp20. Som typisk sett liker å doble 2 uker etter notering. (Hatteland, Spetalen, Fredly, osv osv..)
* Fearnley er meget positiv til HAV og kommer med analyse snart.
* HAV venter inn mange nye kontrakter, også internasjonalt
* Annual report som kommer til å guide fremtidsutsiktene.
* HAV skal starte mange nye forskningsprosjekt nå. For 45 mill. vent å se en strøm av Enova støtte inn mot disse.
* Greentech vannrens ordre landbasert oppdrett.
* Havila Kystrute Hydrogen ordre.
* SOV design og zero emission ordre
*osv osv..

Det sagt. Se på HAV fordi det er det ledende selskapet på maritime zero emission teknologi og ledende på vannrens/greentech og fordi de kommer til å vokse fort og kraftig fremover med Europas og Ernas klimameldinger. Priset til 500 mill i dag, er estimert til å få et resultat på 50 til 90 mill i 2021.
Redigert 15.03.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare

Hørte gjennom selskapspresentasjon og ble imponert over hvor mange initiativ de har pågående. Kjøpe mine første aksjer, og planen er å ha disse som langsiktig investering. Jeg har også troa på store endringer i maritim sektor og at Hav Group er godt posisjonert for å kapitalisere på dette.

Kan være et godt inngangpunkt nå med kurs godt under noteringskurs, og nylig positiv analyse fra Fearnley.

Første kvartal er i ferd med å ebbe ut, og 3 måneder av 2021 er snart historie.
Er det noen her som har nogenlude oversikt over hvor mange bestillinger (eller verdi av bestillinger) på Zero emission fartøyer som er gjort i Q1 2021, og hvor stor andel som har gått til HAV gruppen og morselskapet Havyard?

Ser ut som Hyard holder godt følge med HAV kursmessig på mye lavere volum enn HAV, men volumet er høyt nok til at kursen må regnes som reell.
Det kan faktisk se ut som HAV Group er blitt en traderyngling med trading av opp mot 1 mill aksjer pr, dag med 2 til 3 topper pr dag.

Men som jeg har hevdet tidligere, så er det naturlig at HYARD vil følge HAV kursmessig i o m at de eier 2/3 av HAV, og i tillegg kan få bestillinger på SOV.
Redigert 27.03.2021 kl 12:06 Du må logge inn for å svare

Det er nok også mange som har stor, urealisert gevinst på ASK-kontoen sin de siste 2-3 årene, og hvis de skal kjøpe aksjer på indekser som ikke er innlemmet i ASK-konto systemet kan det koste dem nesten 1/3 av uttaket i skatt hvis egenkapitalen er brukt eller nærmest brukt opp.
Jeg vet dette er blitt et dilemma for veldig mange som kunne tenkt seg noen mulige raske penger gjennom nystartede selskaper på Growth-indeksen.

Da kan lån selvfølgelig være en løsning, men å låne på aksjer er heller ikke på langt nær gratis, så derfor er løsningen for mange å bare kjøpe aksjer som omfattes av Aksjesparekontoen.
Derfor kan jeg tenke meg at mange som gjorde en kule i HYARD ved å selge seg ut på + - 30, eller har blitt sittende gjennom fallet fortsetter å satse på HYARD.

At folk fortsatt sitter i Hyard isteden for Hav er for meg en gåte. Denne spin offen var jo et grep for å kvitte seg med mye av gjeld som verftet sto for og skille ut de 4 selskapene som faktisk har grei ebit margin og har lyse fremtidsutsikter i det grønne skiftet.

Realisten78

Jeg har forsøkt å gi forklaringer i mine 2 innlegg over her.

Mener du at 2/3 eierskapet i HAV er uten betydning, og at SOV-skipene ikke er en del av HAV.

Ikke sikkert at du hadde konvertert fra HYARD til HAV om hver aksje hadde kostet deg 31,68% mer enn kursen (skatt).

Nå gjenstår det å se hvordan denne adskillelsen ender, og hvordan kursen går i HAV vs HYARD.

Man må regne med større konsolideringer innen bransjen, og at konkurransen blir hard i dette som ser ut til å bli et stort marked fremover.

Har du noe svar på mitt første spørsmål om plasseringer av ordrer i 2021?




Det du lurer på der regner jeg med du får svar på i Q1 rapporten for Hav

Jeg håper på at både HYARD og HAV skal gå som et helvette i nær fremtid.

Se hvilket som helst hydrogenselskap på Børs. Så skal det prises til noen milliarder. For HAV Hydrogen skal visst nok ikke prises fordi det er vanskelig å si hvor mye de vil tjene. Virker som HYARD og HAV skal prises etter en helt annen standard. Men det vil ikke vare. markedet kjører nå og disse kommer som et skudd snart.

Hav kan jo faktisk prises til kr 30 basert på de tallene vi allerede vet idag, men som sagt , jeg har aldri blitt klok på Oslo børs.

Det kommer. Enkeltaktører i en svak Topp10 har stått for salgene så langt. Nå smeller det. De er ute.

Hvis noen skal ha uskyldige 250 000 aksjer nå så flyr HAV over 20. Om man vil lykkes og se gevinst så er det bare å komme seg inn. Nå har jeg vært hobbyskribent i mange år. Dette blir det beste rådet jeg kan gi.

Ikke bare litt. De er ute. Hvor tror du aksjen skal nå som salgspresset er fraværende? ;)

Blir kjøpt opp av en større aktør ! Røkke feks
tervi
07.04.2021 kl 10:21 355

Fra 17 rett ned til 16 i dag.
Nå rett opp igjen. Ser ut til at det brygger til større utslag i aksjen. EMI pris Next! 👍