Hunter Atla
Ved salg i 2020 ble salg børsmeldt 2-4 døgn etter ankomst i havn. Hadde forventet noe nå etter Kina, men det har gjerne vært vanskelig få utført det formelle ifm salg (inspeksjon++) ser følgende info på tracker nå : The vessel is en route to the port of Khor al Fakkan, sailing at a speed of 11.0 knots and expected to arrive there on Apr 5, 04:00.
****************************
Oslo, 23 February 2021
Hunter Tankers AS, a wholly owned subsidiary of Hunter Group ASA, has signed a Memorandum of Agreement for the sale of it's oldest vessel, Hunter Atla (2019 blt), for USD 84.5m to a Eurasian buyer. The vessel is expected to be delivered to its new owner during March.
***************************************
Håper det da tidlig i April kommer ny informasjon om hva oppgjøret skal benyttes til..
****************************
Oslo, 23 February 2021
Hunter Tankers AS, a wholly owned subsidiary of Hunter Group ASA, has signed a Memorandum of Agreement for the sale of it's oldest vessel, Hunter Atla (2019 blt), for USD 84.5m to a Eurasian buyer. The vessel is expected to be delivered to its new owner during March.
***************************************
Håper det da tidlig i April kommer ny informasjon om hva oppgjøret skal benyttes til..
Redigert 16.03.2021 kl 20:42
Du må logge inn for å svare
canarias
05.04.2021 kl 17:48
2050
Vi tror det blir meget bra og ikke minst meget innbringende for oss alle.
Som sagt før, fotballen har sin Messi mens vi har Fredly.
Som sagt før, fotballen har sin Messi mens vi har Fredly.
Redigert 05.04.2021 kl 17:49
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.04.2021 kl 10:35
2617
Alt vi "vet" er at det blir innen shipping - i følge artikkelen i Finansavisen vel å merke, men i nyttårsintervjuet så sa Fredly at de ikke hadde planer om å selge flere skip og to måneder senere fikk vi MoA for Atla... https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/25/7632874/fredly-sier-hunter-aksjen-handles-langt-under-slakteverdi
Er fullstendig i blinde ifht hva de har tenkt fremover, så jo før vi får en avklaring (med detaljer på caset) jo bedre
Er fullstendig i blinde ifht hva de har tenkt fremover, så jo før vi får en avklaring (med detaljer på caset) jo bedre
Buyin85
05.04.2021 kl 10:24
2652
Fint få avklart hvilket segment slik at en kan vurdere egen posisjon. Det er gjort mange riktige grep fra bestillingen av VLCC’ene, men syns det er på tide nå få avklart hvilken retning management ser for seg. Det er tross alt en stund siden AF uttalte seg til FA om prising og ny retning. Tålmodighet er bra, men trenger informasjon. Flere aktører på VLCC som kan være gode bet kommende år. En god avklaring ville være om en nå vil satse i to segmenter, eller bytte ut resterende VLCC om prisen er som for Atla eller høyere.
Tipper det nye ikke dreier seg om shipping overhode.
Ser noen spekulerer i Sdsd/Hunt, et slikt senario er vel ingen dum tanke, tanken har streifet meg selv flere ganger opp i gjennom, aller mest når Spetalen kjøpte inn tank i Sd, et rent olje servise case,
men jeg tror ikke Hunt fortsetter innen den grenen.
Ser noen spekulerer i Sdsd/Hunt, et slikt senario er vel ingen dum tanke, tanken har streifet meg selv flere ganger opp i gjennom, aller mest når Spetalen kjøpte inn tank i Sd, et rent olje servise case,
men jeg tror ikke Hunt fortsetter innen den grenen.
Redigert 05.04.2021 kl 10:11
Du må logge inn for å svare
Det får du ikke info om i en vlcc salgs melding
ks1977
05.04.2021 kl 10:05
2727
For meg så er det HVA denne nysatsningen er som er det spennende *krysser fingrene for at det ikke er container*
Buyin85
05.04.2021 kl 10:00
2750
Fint få avklart hvilket segment slik at en kan vurdere egen posisjon. Det er gjort mange riktige grep fra bestillingen av VLCC’ene, men syns det er på tide nå få avklart hvilken retning management ser for seg. Det er tross alt en stund siden AF uttalte seg til FA om prising og ny retning. Tålmodighet er bra, men trenger informasjon. Flere aktører på VLCC som kan være gode bet kommende år. En god avklaring ville være om en nå vil satse i to segmenter, eller bytte ut resterende VLCC om prisen er som for Atla eller høyere.
Cutter skrev Har ankret opp nå i morgentimene.
Hva er så spennende med dette?
De har vel allerede sagt at kapitalen skal holdes i selskapet/ ikke dividende, men brukes på nysatsingen.
De har vel allerede sagt at kapitalen skal holdes i selskapet/ ikke dividende, men brukes på nysatsingen.
Buyin85
04.04.2021 kl 20:22
3480
Klapper til Kai ila morgendagen. Børsmelding tirsdag eller onsdag om fullført salg skulle en tro. Håper den inneholder litt info om nytt segment.
Note 22 - Events after the reporting date
Extraordinary General Meeting was held on 1 February 2021. All resolutions were passed, including a dividend
distribution by NOK 1 per share by reduction of the Company’s share premium. The dividend was paid to
shareholders on 8 February 2021.
Bought back 517,000 own shares in the market at an average price of NOK 2.5106 per share on 5 February 2021.
Hunter Frigg was fixed on a 12-14 month TC as USD 28,500 per day, on back to back basis following the end of the
previous TC.
Signed Memorandum of Agreement for the sale of Hunter Atla for USD 84.5 million. Delivery to new owners expected
during April 2021.
Extraordinary General Meeting was held on 1 February 2021. All resolutions were passed, including a dividend
distribution by NOK 1 per share by reduction of the Company’s share premium. The dividend was paid to
shareholders on 8 February 2021.
Bought back 517,000 own shares in the market at an average price of NOK 2.5106 per share on 5 February 2021.
Hunter Frigg was fixed on a 12-14 month TC as USD 28,500 per day, on back to back basis following the end of the
previous TC.
Signed Memorandum of Agreement for the sale of Hunter Atla for USD 84.5 million. Delivery to new owners expected
during April 2021.
Buyin85
25.03.2021 kl 08:35
4071
I årsrapport er det oppdatert til forventet levering ila april 2021. Ellers lite informasjon on strategi og nytt segment.
Buyin85
17.03.2021 kl 17:50
4894
Lå minimum 14 dager utenfor havn i Kina. Usikker på årsak, men om det er forsinkelser, var det gjerne ikke mulig ligge lengre, men det kan vel komme en børsmelding ila uken. Det harmonerer bedre med tidspunkt gitt i MoA børsmelding.
Ved årsrapport bør en kunne forvente avklaring rundt sektor og ikke minst strategi (100% turnover fra tank, emisjon, belåningsgraden etc)
Ved årsrapport bør en kunne forvente avklaring rundt sektor og ikke minst strategi (100% turnover fra tank, emisjon, belåningsgraden etc)
Cutter
17.03.2021 kl 00:31
5276
Stopper nok i Singapore. Overlevering der. Der er det folk som tar en siste teknisk sjekk.
ks1977
16.03.2021 kl 21:08
5551
Dette var litt snodig.
23.02.2021 Børsmelding med MoA med forventet overlevering ila mars
12.03.2021 Ankomst Kina (kun to dager i havn)
05.04.2021 ETA Emiratene
Skulle tro at det var ankomsten i Kina de siktet til, i så fall er kanskje børsmelding rett rundt hjørnet?
Eller kanskje kjøperen ville ha båten levert "hjem på døra"? :) Høres ikke helt trolig ut det heller
Kunne jo være at MoA har feilet, men Atla er IKKE i poolen til TI lenger (har ikke fulgt helt med, men den var vel der før?).
Hvis det gikk 2-4 dager fra ANKOMST havn til børsmelding så er det kanskje mer nærliggende å tro at det kommer en børsmelding straks?
(eller bedre (?); at de annonserer det ifbm årsrapporten neste uke)
23.02.2021 Børsmelding med MoA med forventet overlevering ila mars
12.03.2021 Ankomst Kina (kun to dager i havn)
05.04.2021 ETA Emiratene
Skulle tro at det var ankomsten i Kina de siktet til, i så fall er kanskje børsmelding rett rundt hjørnet?
Eller kanskje kjøperen ville ha båten levert "hjem på døra"? :) Høres ikke helt trolig ut det heller
Kunne jo være at MoA har feilet, men Atla er IKKE i poolen til TI lenger (har ikke fulgt helt med, men den var vel der før?).
Hvis det gikk 2-4 dager fra ANKOMST havn til børsmelding så er det kanskje mer nærliggende å tro at det kommer en børsmelding straks?
(eller bedre (?); at de annonserer det ifbm årsrapporten neste uke)