đŸ”„đŸ”„30kr innen uka, gjennombrudd 24.03 presentasjonđŸ”„đŸ”„

Slettet bruker
ELE 17.03.2021 kl 11:08 43446

I dag er vi krypto no 1 iNorge

Toget gĂ„r .đŸ”„đŸ”„đŸ„‚đŸŸ
Redigert 29.03.2021 kl 11:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sorlandsinvest
23.03.2021 kl 23:01 3500

Han fÄr 1,26 mill aksjer i transaksjonen for DLT.

Andre ukjente for meg er 4th gen strategies Inc. (1,12 mill) og Ethos Investments XII (1,37 mill aksjer).

MĂžyfrid
23.03.2021 kl 22:15 3599

Blir spennende Ä se om han fÄr rett:

https://au.finance.yahoo.com/news/bitcoin-100k-december-2021-013516232.html

Hva tror du, Jan?
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 21:33 3632

Er han pÄ listen altsÄ?? Sjekket han ut pÄ Twitter. Ser definitivt(!!!!!!) ut som et bra navn Ä ha pÄ listen.
Sorlandsinvest
23.03.2021 kl 21:18 3576

Du har ikke funnet mer om vÄr kommende 7. stÞrste eier, Michael Terpin? Virker som et spennende navn Ä ha pÄ top-10 lista
Inord
23.03.2021 kl 19:09 3748

SÄ kan det jo hende at det kommer noen drypp av info fra Nathan Nichols og fra Compass som skal snakke om mining pÄ samme Summit.

For de uinnvidde, Nathan eier og driver flere selskap for bitcoin mining,. sammen med de som eier bitcoin minen der DLT ASA har en andel, Rhodium 30MW

Og som jeg har listet opp tidligere, det er nylig innhentet mange millioner til flere nye anlegg som skal bygges.
40 mill dollar til sammen, evt mer i ettertid, til 3 forskjellige prosjekt.

https://www.linkedin.com/in/nathannichols1
Det ene firmaet han er managing partner i, er i partnerskap med GDA Group,. Imperium investments
Redigert 23.03.2021 kl 19:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
hakketrua
23.03.2021 kl 16:41 3908

Tror det kan bli en fin ukeslutt, bÞr fÄ flere drypp om det som skjer. BÞr minimum fÄ fÞlgende:
- Haft sin presentasjon fra GDA
- Bekreftelse fra selskapet om fullfĂžrt SEA
- Navnebytte, eventuelt nÄr byttet skjer og ny ticker
- Roadmap
- Artikler i FA, DN, E24 etc.

Bonus hadde vÊrt melding om utvidelse av mining-fasiliteten. Denne avtalen var nÊrt ferdigstilt, og nÄ som SEA gjennomfÞres kan de gjerne melde DONE:)
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 15:53 4032

Det kan til og med hende at roadmapen er sÄpass at Element vil fremstÄ som et seriÞst selskap.

Tenk det!

Det har det vel ikke vÊrt siden "Molybdentiden". Den var vel relativt kortvarig og lÄ inneklemt mellom Jura og Kritt, sÄ vidt jeg husker.

Det var gullstandard pÄ den tiden?
Inord
23.03.2021 kl 15:46 4042

Ihvertfall en ting:
Styreformann i DLT ASA James Haft skal holde en presentasjon/debatt pÄ GDA Summit angÄende digitale assets i bÞrsnoterte selskap, deriblant DLT ASA.

Det andre som kan skje, er at det i forbindelse med det kommer ei bÞrsmelding om ukjente ting som det skal snakkes om + at nÄ er punkter i avtalen sluttfÞrt og Element er formelt blitt DLT ASA,
Redigert 23.03.2021 kl 15:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Highflow
23.03.2021 kl 15:32 4097

Vurderer og kjÞpe noen aksjer her nÄ men hva er det som liksom skal skje imorgen som kan gi en boost pÄ aksje kursen ?
Gullhaugen
23.03.2021 kl 15:30 4092

Tipper Det kommer en melding snart i lĂžpet av denne uken. Bare Ă„ laste pĂ„ 9 tallet fĂžr vi setter kursen mot 25.🚀
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 14:20 4207

TC som CEO er for meg (pr i dag) kanskje ikke det svakeste kortet, men det merkeligste.

Men vi fÄr se hvordan retning det bÊrer etter hvert.

Mulig det er "NoFreeLambos", Furey og Norr som skal vĂŠre "salgsingeniĂžrer" i tillegg til deres andre oppgaver.
Inord
23.03.2021 kl 14:08 4240

SÄ blir det jo ikke bare Haft, men totalt fire i ledelsen med bakgrunn innen nÊringen, pluss ti rÄdgivere som ogsÄ vil kunne bli samarbeidspartnere i enkelte prosjekter.
Og TC som CEO.
Redigert 23.03.2021 kl 14:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 14:03 4247

NĂ„r jeg ikke hadde noe valg lenger, Jan....

Sannhet med modifikasjoner. NÄr jeg "ikke hadde valg lenger" sÄ har jeg dykket litt dypere ned i materien og bestemt meg for Ä sitte og gi fyren en sjanse. Ikke minst nettverket hans. Med materien sÄ tenker jeg ikke fÞrst og fremst pÄ tullebukk-tokens, men hva slags case de klarer Ä bygge.

For Þvrig har jeg ogsÄ mer og mer tro pÄ BTC. Langt mer enn tradisjonell mining av feks nikkel pÄ hellig grunn :-)
Slettet bruker
23.03.2021 kl 14:01 4263

Slettet bruker skrev Hva skaper Gull? :)
Hjelp. NĂ„ blir det litt GjĂžkeredet her. Good luckđŸ„ł
Inord
23.03.2021 kl 13:29 4304

Skal tro om mange sitter pÄ gjerdet ennÄ, og vil se avtalen helt i boks fÞrst?
Inord
23.03.2021 kl 13:22 10787

FĂ„r gjĂžre som engelskmennene, sette ut noen.

Eller som Larkins, fÄ naboene til Ä sette ut noen.
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 13:12 10835

DÊven, du holder pÄ Inord :-)

Lov meg at du sender bilde fra hot-tuben til Haft i koia i Vermon nÄr dere skyller ned noen flasker 1953 Chateau Lafite Rothschild etter dagens fasanjakt.

Er det fasaner i Vermont?
Inord
23.03.2021 kl 13:03 10861

Haft er flyttet mot slutten av dagen for Ä fÄ gjort ferdig papirarbeidet med Element/DLT. SÄ fÄr vi se hva han presenterer i morgen.
Derfor er han ikke med i programmet, de holder klokkeslettet litt Ă„pent.

Jeg spurte han, regner med at dette ikke er noe som skal holdes hemmelig. Det er jo tross alt bĂžrsmeldt.
Redigert 23.03.2021 kl 13:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Inord
23.03.2021 kl 12:36 10931

Er det noen steder pÄ nettet man kan se hvilken ticker DLT ASA fÄr?
Jeg tror de fÄr DLTX
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 12:36 10927

Er det i morgen vi tidligst kan forvente formell navneendring?
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 12:34 10932

Ser dem skal ha Fireside Chat: Alternative Opportuities in Asia.

Der kunne de invitert Jan.

"Digital Asset Exposure Through Mindoro Nickel - The Airtoken"

Inord
23.03.2021 kl 12:29 10951

Nei, han skal delta. Bare GDA som har blingset pÄ redigering av programmet, nÄr de satte inn fjerde deltaker.
Redigert 23.03.2021 kl 12:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 12:18 11005

Ser ut som Haft er kicket ut fra paneldebatten, men jekket opp som keynote.
Inord
23.03.2021 kl 11:52 11112

Egentlig sÄ kan man jo si at store deler av samfunnet vi lever i er litt som en boble, basert pÄ at mye av nÊringslivet eksisterer ene og alene pga. et stort forbruk.
Eller som jeg bruker Ă„ si, vi produserer sĂžppel, dvs. forbruksgjenstander med kort levetid. Som vi egentlig ikke trenger.

Tenk for en enorm nĂŠring det er, uten mening, annet enn Ă„ selge mest mulig.
Redigert 23.03.2021 kl 11:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 11:15 11228

Her krĂŠsjer det helt. Bitcoin «skaper» ikke verdier. Et «normalt» aksjeselskap skaper normalt noe vi trenger. Vi trenger eiendom, mat, maskiner, software av diverse typer osv,osv. Bitcoin og de fleste crypto valutaer er bare et totalt unĂždvendig monopolspill og liksompenger som er og blir luft. ForsĂ„vidt har mange andre delvis «ordentlige» selskaper et stort element av luft i seg. Bitcoin i sĂŠrdeleshet er tregt, dyrt, og ueffektivt som «valuta». Jeg er en gamling og klarer ikke Ă„ se «nytten» av «frittstĂ„ende» crypto valutaer. Gigant boble slik jeg ser det, men jeg sĂ„ brukte vi hullkort da vi programmerte da jeg begynte pĂ„ NTH. Spetalen gikk noen Ă„r under meg sĂ„ han fikk nok en desk top og er mer avansert enn megđŸ€“đŸ˜‚
Inord
23.03.2021 kl 09:56 11396

Her er sÄnn som jeg ser pÄ bitcoin.

Mange som miner bitcoin, selger denne videre og fÄr betalt i USD.
SÄ etter litt tid, sÄ vil det meste av bitcoin vÊre omsatt minst en gang i dollar.

Det blir som pÄ bÞrsen, nÄr det nytegnes aksjer og man betaler 10 millioner. SÄ trenger ikke de aksjene Ä vÊre verdt en million til neste Är, men firmaet har fÄtt sine ti millioner.

SÄnn kan det bli med bitcoin ogsÄ, og da er det selvsagt siste eier som fÄr svi. Men bitcoin har innen da generert store verdier.
SÄ bitcoin er ikke lenger luft nÄr man har fÄtt solgt de og betalt i dollar.

Det samme kan sies om eiendom, eller om investering i produksjon og fabrikker.
Hvor mye verdt var Rec Silicon sin fabrikk for et Ă„r siden? Den kostet vel nĂŠrmest en milliard Ă„ bygge.
Hvor mye verdt var firmaet Kodak en gang i tiden?

SĂ„ hva som har verdi i dag og hva som har verdi i fremtiden blir to forskjellige diskusjoner.

DLT ASA skal omsette Bitcoin de miner til investeringer.
Redigert 23.03.2021 kl 10:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Stiajo
23.03.2021 kl 09:42 11463

Nyco og hb. Trþndesk sjampis😊
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 09:35 11507

SkjÞnner kritikken mot kryptovaluta selv om jeg personlig tror det kan bli en del av fremtiden. Glad for at du skiller mellom kryptovaluta og blokkjedeteknologi for Þvrig! Husk at Ethereum og Cardano ikke bare representerer valuta, men ogsÄ desentraliserte plattformer for applikasjoner (som kan vÊre alt fra finansielle applikasjoner, datalagringstjenester, kommunikasjonstjenester, sosiale medier mv.). Det er ingenting i veien for at myndigheter kan lage applikasjoner til slike nettverk, og dernest kommunisere med resten av nettverket pÄ plattformen. Hvis jeg har skjÞnt riktig sÄ er det nettopp dette Cardano delvis jobber med i Afrika, blant annet for Ä gi folk digitale identiteter. Jeg har ellers lest at Georgia vurderer Ä benytte Cardano for utstedelse av digitale vitnemÄl. Her kan dere lese litt om hva slike plattformer kan brukes til: https://cardano.org/enterprise/ . Dette er ikke reklame for Cardano selv om jeg har interesse for denne plattformen. Jeg nevner Cardano simpelthen fordi jeg kjenner denne bedre enn andre plattformer, og for Ä gi innblikk i mulighetene som blokkjedeteknologi og desentraliserte plattformer tilbyr. Og fÞr vi snakker om at slike plattformer er dyre i drift pga strÞmforbruk, sÄ er Ethereum pÄ vei over til Proof-of-stake, mens cardano allerede benytter proof-of-stake. Dette er omtrent 4 millioner ganger mer energieffektivt enn proof-of-work som bitcoin bruker.
Redigert 23.03.2021 kl 09:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 09:32 11516

Intruderen skrev E du trĂžnder?:)
Vel er ikke de fleste valutaer «digitale» allerede. Jeg kan ikke huske sist jeg tok i en seddel. Hvorfor er det sĂ„ inn i helvete viktig Ă„ bruke en «ikke fiat» «valuta»??Bitcoin er uegnet dyr luft som ingen trenger. Ingen «trenger» «frittstĂ„ende» crypto valutaer. Stort sett er det dyre,trege, energikrevende «valutaer» totalt uten sikkerhet. Dette har ingenting med at block chain kan vĂŠre interessant i visse sammenhenger, men hysteriet om at «valuta» ikke skal kontrolleres av statene er helt mĂžrkt. Hypen rundt crypto valutaer kommer sikkert Ă„ forsette og hoppe opp og ned, men langsiktig, glem det. Null tro pĂ„ det, og kommer til Ă„ gĂ„ inn i historien som en ny «tulipan boble». 100% enig med Spetalen, Hegnar, Powel og andre gamlinger som ikke har skjĂžnt noeđŸ„Ž
NoRiskNoReturn
23.03.2021 kl 09:23 11558

Intruderen skrev E du trĂžnder?:)
Dessverre...
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 08:43 11765

Etter hvert som flere og flere land de-digitaliserer, hva tror du blir mest sannsynlig betalingsform? Selv har jeg stor tro pÄ salt, evnt pepperkorn.
verbatim
23.03.2021 kl 08:41 11785

Det er jo vanlig valuta og isĂ„fall. Mange som har tapt mye pĂ„ langsiktighet i f. Eks tyrkiske lira...i 2012 var den pĂ„ ca 3.30 kr og nĂ„ 1.09. Kjempeinvestering😂

Nei, jeg tenker at hvis du ikke vet hva du snakker om sĂ„ er det nok best Ă„ holde kjeft. Ikke sant?đŸ€“
Zorin
23.03.2021 kl 08:07 11912

Kryptovaluta er et eneste stortpyramidespill i beste Ponzi-plan. En dag kommer millioner av mennesker til Ä miste enorme verdier og bÞrsene krakke fordi bitcoin i fÞrti forskjellige versjoner kollapser pÄ grunn av ubrukelighet. Det er sÄ utrolig trist at bÞrsene inkluderte kryptovalua i sine indekser, for nÄr en kryptovaluta som bitcoin er verdt 500k kroner per ubrukelig mynt, ja da har bÞrsene spilt falitt.
MĂžyfrid
23.03.2021 kl 07:53 11982

BTC tryner, men det betyr kanskje lite i denne sammenhengen...
Slettet bruker
23.03.2021 kl 07:52 11988

Tar fyr i denne i morgenđŸ”„đŸ”„đŸ”„presentasjon.

Enorm bra link :

https://www.marketwatch.com/story/support-com-stock-skyrockets-after-merger-deal-with-bitcoin-mining-company-11616425018?siteid=yhoof2
Redigert 23.03.2021 kl 07:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Inord
23.03.2021 kl 07:48 12005

5.2.3 Key principal activities
The key principal activity of the Company will be the development, acquisition and management of distributed ledger
technology assets which will serve as the foundation of this new industry, while substantially increasing shareholder value
over the long run

Artig at de bruker begrepet development. At de skal vÊre med pÄ Ä utvikle konsepter, eller om sÄ utvikle egne konsept.,
Acguisition kan bety alt fra kjĂžp til oppkjĂžp.

https://elementasa.com/assets/uploads/pdf/Element_ASA-Exemption_Document.pdf

Dette og forrige innlegg er fra prospektet. Jeg har ikke lenket til dette fÞr, fordi det er nesten umulig Ä lese. Det er som ei moderne bruksanvisning, der du blar gjennom 30 sider med vÊr forsiktig med ditt og datt, og mÄ sile ut viktig info.
Denne inneholder advarsler i forhold til lovverket, om alt som i verste fall kan gÄ galt hvis du investerer i DLT ASA.

verbatim
23.03.2021 kl 07:19 12061

Tror james mÄ fÄ notert denne i usa. Her pÄ berget skjÞnner ikke de fleste bjellesauene seg pÄ denne teknologien.
Inord
23.03.2021 kl 06:12 12199

5.2.5 Growth strategy
The cash-flow from the bitcoin mining will be opportunistically supplemented via the capital markets to be invested in
distributed ledger technology projects and other decentralized projects across industry verticals. The DLT DE team has
proven its ability to source opportunities within the new digital economy through their existing investments.
1. The team has also proven its ability to strategically partner with the industry's best-in-class operators through its
Bitcoin mining operations and its continuing expansion of these operations.
2. Going forward, the team plans to:
a. Using Bitcoin and other digital asset mining as a cornerstone of the cash-flow generating activities
b. Cash flows will be used to make investments in other decentralized projects across industry verticals
with a focus on projects that will serve as the infrastructure this new decentralized economy will be
built upon
c. Cash flows from operations will be supplemented via the capital markets, when economically
advantageous
d. The Company will continue to increase its leverage and reach within the industry through partnerships
across multiple industry verticals