FLYR - er bunnen nådd?

Kratos
FLYR 17.03.2021 kl 11:30 297414

Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Strategi
11.04.2021 kl 17:54 5627

Absolutt, Flyr kunne også hatt suksess før covid 19.
Men nå er forutsetningene meget bedre, og det er vel nettop derfor det ble bestemt at tidspunktet var mer enn gunstig å gå inn i markedet nå.

Av en eller annen grunn er de fleste som skriver her inne mest interessert i SAS-NAS ELLER NORSE.

Om jeg eller andre har interesse av disse selskapene går vi på disse trådene og leser.
Dersom vi ønsker å legge inn et innlegg som handler om SAS-NAS ELLER NORSE legger vi det inn på respektive tråd.
Dette er en tråd om kun selskapet FLYR.

Personlig har jeg ingen aksjer i noen av de overnevnte 3 selskaper og skal ikke ha det heller på nuværende tidspunkt ELLER I NÆRMESTE FREMTID, har kun fokus på Flyr.
Jeg tror at flere her inne er passe lei av at tråden stadig blir infisert av innlegg som tilhører andre selskap.
Redigert 11.04.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
cinet
11.04.2021 kl 19:56 5532

Flyr. Vil møte en ekstrem konkurranse fra veletablerte selskaper med bonusprogrammer . Vil møte en ultra ekstrem konkurranse på rutene til Malaga, alicante og Nice. Flyr har heller ingen avtale med Forsvaret eller nordiske stater. Hvor skal de tjene penger ? Tromsø? De vil i tillegg få en oppstart som krasjlander med stadige corona utsettelser . NOrge åpner kanskje i juli, men europa ikke før august . Kan bli en gedigen nødlanding for flyr utover høsten .
Slettet bruker
12.04.2021 kl 00:11 5304

Her har du litt lesestoff, så kjøp Flyr så blir det noen kroner på deg i stedet for å finansiere Sas videre drift

Tallene SAS-aksjonærene bør frykte
Eier du SAS-aksjer og tror aksjekursen skal stige videre? Ta deg et glass vann,

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2021/04/11/7653934/dette-er-tallene-sas-aksjonaerene-bor-frykte
Slettet bruker
12.04.2021 kl 00:16 5287

Er du naiv, selv om mange fond har kjøpt Norse, akkurat som Flyr, er det garantert en del ´ hjørnestens ´ profitt investorer i Norse som i Flyr, bare vent, de dukker nok opp her også ´ gutta boys´ som pøser aksjer i trynet på løkene gang på gang på gang.
X
12.04.2021 kl 07:45 5125

Ikke bli grinete for at du skrev feil.

Åpenbart er det investorer som søker rask profitt i den dealen, som i alle andre, men de ble ikke def. som HJ.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 07:53 5118

Vi får vente å se, det er er bla endel mindre investorer her på forumet som har tegnet aksjer i Norse, og du sitter her å tror at gutta fra Calcutta ikke er i Norse?

Det er jo helt bak mål å tro noe slikt, de folka er i alle aksjer der løk tror at aksjer skal rett til værs.
Men kjøp gjerne Norse, gjerne i dag på morgenkvisten, det blir trolig rett opp noen dager, før det blir nedsalg i flere uker.

Jeg sitter muse stille i Flyr, men kjøper gjerne Norse under emikurs senere, hvis ikke blir det bare Flyr på meg, gidder på ingen måte å berike ´ hjørne sten´ investorer:-))
Redigert 12.04.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
12.04.2021 kl 09:24 4995

Ja , her var det mange som er sikre at Flyr vil overleve.
Det er det sikreste tegn og forbli blakk i aksjemarkedet.
fastinvest
12.04.2021 kl 09:29 4981

Jeg eier både FLYR og NORSE og ser ikke på de som konkurrenter. Begge vil gjøre det bra og for meg handler det om å tjene penger på min investering. Anbefaler at man ikke selger seg ut av FLYR eller NORSE på dagens nivå. Aksjene skal videre opp og fly bransjen (reiseliv) står foran en opptur man aldri har opplevd maken til. Det vil bli smekkfulle fly med høye billett priser og pengene vil renne inn i kassa til begge selskapene de neste årene. De vil nok også ekspandere raskere en guidet så når alt ser fantastisk ut ja da selger man med andre ord i 2022 og ikke nå før ting har starta noe som er rimelig idiotisk om man tenker etter.
Redigert 12.04.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
danmark1
12.04.2021 kl 10:03 4943

Der går max en måned, før der for alvor kommer gang i flytrafikken. Tyskland har åbnet op for rejser til Spanien og Portugal for folk, der er vaccinerede. Den ældre del af befolkningen har stort behov for at komme ud at rejse, og de har vaccineringen og pengepungen i orden.
X
12.04.2021 kl 10:45 4903

Jeg har aldri uttalt meg om andre aksjonærer i Norse-dealen.

Mye mulig de er med, men de er ikke hjørnestensinvestorer.

Men, nå legger vi denne død.

Lykke til med FLYR.
NeOpuntia
12.04.2021 kl 12:52 4820

Veldig sunn børs introduksjon. Som langsiktig var det akkurat dette jeg håpet på. Tyngre aktører i bunn som ikke kommer til å hoppe ut ved første anledning som dere nevner her. Sunt utgangspunkt. Ekspertene er allerede ute ser jeg, med en bekreftelse på sunn prising.

La bare Norse bygge sten for sten videre frem nå, så kan vi aksjonærer bare få bekreftet akkurat hvor sunn operasjon dette blir. Markedet får opp øynene for selskapet i dagene som kommer, garantert. Jeg er inne med 75 000 aksjer
Slettet bruker
12.04.2021 kl 13:01 4798

Det aller hyggligste hadde vært om Norse aksjonærene holdt seg på Norse trådene.
Vi som har satset i Flyr kommer ikke løpende ove uansett hvor mange aksjer du eier der NeOptunia, så det er kjedelig lesestoff for oss.
NeOpuntia
12.04.2021 kl 13:06 4456

Mottatt, og forstår! Skal holde meg unna fra nå av. Lykke til videre!
X
12.04.2021 kl 14:07 4300

Ditto;

Longsitinbulk;

"Her blir det samme lekse, rett opp på Løk handel et par-3,4 dager, så nedsalg i ukesvis i stabilitetsperioden."
Strategi
12.04.2021 kl 15:38 4186

Tar ikke dagens fall som negativt for Flyrkursen fremover, det meste på Ose er i rødt farvann.
Kan hende det bouncer opp på slutten i dag.
Blir ikke forundret om Flyr får sluttkurs over 5.70.
Kan gå begge veier men jeg «tror» nedsiden er svært begrenset.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 16:16 4105

Solgte alt på 5,9 dag 20% var helt greit, men kjøper ikke Norse før den faller under 20
Redigert 12.04.2021 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
cinet
12.04.2021 kl 16:18 4091

To viktige nyheter i dag, begge meget negativt for flyr.

Nas er reddet , og har et meget attraktivt reward program/ sterkt merkevare. Blir en meget brysom konkurrent til flyr.

Sas kom med elendige trafikktall for mars, og avslørte elendig billettsalg for sommeren. Dette Kanskje den mest negative nyheten for flyr. ( og Sas) Hvem skal kjøpe flytur til Tromsø? Uten Bonuspoeng ? Uten alliansepartner ? Konkurransen vil bli ekstrem.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 16:21 5960

Men hva f... skjer nå?
Bruker de Flyr som short hedge mot sine possisjoner i Norse? skulle ikke forundre meg.
morgendagen
12.04.2021 kl 16:22 5636

Her har nok en av de større solgt seg ut, blir spennende Åse på topp lista
Slettet bruker
12.04.2021 kl 16:33 5623

Haha, 16:16 skriver du at du har solgt alt på 5.9 når kursen er nede i12%. Gutten min lykke til med den der, backtrader så det holder. Men kos deg med aksjene som du liksom solgte i dag lol;)
cinet
12.04.2021 kl 16:38 5560

Fordi nye NAS har en helt helt feil aksjekurs pr.i dag ( men vil klare seg som nytt selskap, med ny STOR emisjon) SAS faller 4-5%, Flyr 12% .
Benabel
12.04.2021 kl 16:46 5514

hva tror du NAS ca riktig aksjekurs etter emisjon? 10+-
Redigert 12.04.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
danmark1
12.04.2021 kl 17:21 5388

Man kan også se det som en købsmulighed. Det gør jeg.
Strategi
12.04.2021 kl 18:12 5274

Helt riktig Danmark 1.
Satt rimelig lastet og var ikke tilstede under en del av fallet.
Men aksjene er intakt, og jeg er rimelig sikker på retningen, aksjen skal sterkt opp fremover.
Bare å tilpasse seg enhver situasjon.
Snart ser vi 8-10 kr. Det er jeg ganske sikker på.
Om det tar 1 mnd, eller 3 er ikke så viktig.
Positive nyheter vil løfte aksjen.
Redigert 12.04.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2021 kl 18:16 5267

Hvis Spetalen er i FLYR, ja da vet dere resten vel.
Strategi
12.04.2021 kl 20:06 5055

Dersom det var aksjer gjenværende fra spettet ( har tidlige hørt at han satt på mer emisjonsaksjer) og mesteparten nå er ute kan veien opp igjen bli rimelig kort.
Dette finner vi ut av i dagene som kommer.
Det var i dag ingen fornuftig grunn for denne dumpingen fra vanlige aksjonærer, jeg har fulgt denne rimelig tett i det siste og nedsalg herfra må bety store tap.
Tror derfor på rask opptur dersom det ikke fortsatt pøses ut med emisjons aksjer.
FunHouseComp
12.04.2021 kl 20:14 5028

Var ikke du Strategi med på nedturen i AKSO, så nedturen i Cambi, og nå nedturen i Flyr? Du har jo skrevet det samme i alle selskaper, og det er ingen grenser for alt du vet i ulike bransjer. Hvordan kan vi stole på det du sier er fakta? Du er farget av å være inne i selskapet, og må dermed bare håpe. På samme måte som du holdt på i AKSO og Cambi.
CheNa
12.04.2021 kl 21:17 4905

Det var kun 4,3 millioner aksjer omsatt i dag. Tror ikke noen større aktører dumpet.
AksjeRik
12.04.2021 kl 22:46 4739

Kjøpte meg selvfølgelig inn idag. Blir opp i morgen
Strategi
13.04.2021 kl 07:14 4514

Det er ikke godt å si hva som skjedde i flyr aksjen i går.
Virker nesten som en planlagt dump fra 5.90 og nedover.
Som Danmark 1 sier skaper dette en mulighet for god inngang.
Personlig synes jeg Flyr er det selskapet som er mest troverdig, legger opp til stein på stein oppbygging og er ikke drevet av» sirkushester» som kun er ute etter profitt.
Emisjonskursen på 5 kr var det ingen ting å si på og for de som vurderer inngang for første gang i Flyr er dagen i dag muligens en sjanse for inngang som ikke kommer igjen.

Jeg sitter med porteføljen intakt.

Lykke til uansett valg.
Redigert 13.04.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
13.04.2021 kl 07:53 4430

Troverdig? De har ikke tjent en krone og alle roper halleluja. Innse det, her gambler man på at Flyr blir en suksess. Mulig det blir en suksess, men det er gambling per dags dato.
JanH
13.04.2021 kl 08:11 4388

Jeg har 50.000 ledige midler nå. Og har følgende alernativer som har falt i det siste (og som gjerne får en rekyl etterpå): Kahoot, Frontline, Flyr. Jeg sitter med MGN og BergenBio, og vet ikke om jeg vil kjøpe mer i de, selv om begge disse også fort kan få en rekyl opp nå. Noen innspill fra dere som kjenner Flyr, om prisen på 5,17 er en grei inngang? (om den ikke bare går fra starten av da, til en høyere pris enn det).
fastinvest
13.04.2021 kl 08:32 4330

Det var uventet med en så kraftig nedgang. Trolig var det noen som ville ut og måtte ha pengene raskt og da ble nedturen ekstra kraftig.
Caset er det samme, ingen negative nyheter så vi skal videre opp inn mot sommeren.
At SAS har lite med bestillinger går jo hånd i hånd med at det meste er nedstengt. Jeg ønsker faktisk å fly Tromsø - Oslo med FLYR :) men kan ikke booke enda ettersom jeg ikke vet hvordan corona situasjonen er så derfor er jeg og min fam. på vent. Slik er det nok for 99% av samfunnet.

Når det gjelder strekningen Oslo- Tromsø så er dette en gull rute. Tromsø har så mye turister at de vurderer å bygge ut flyplassen 3 ganger så stor. De sliter med kapasiteten når turistsesongen er på sitt beste og når corona situasjonen tillater turister å reise igjen vil Tromsø være ett svært populært reisemål som igjen vil si at Oslo- Tromsø blir en av de beste rutene man kan få med stappfulle fly og med gode billettpriser

At NAS er redda er ikke det samme som at de vil klare seg så veldig bra. De har enda fryktelig med gjeld noe FLYR ikke har.
FLYR vil klare seg veldig bra og tjene penger. Kursmål ligger fra 4kr - 22kr men personlig tror jeg kursen vil kunne gå enda høyere ettersom FLYR vil få en kraftigere vekst en forventa og guidet.
danmark1
13.04.2021 kl 09:47 4293

Selvfølgelig har de ikke tjent en krone. Selskabet starter op, samtidig med at verden åbner op. Som nystartet har de alle muligheder for at finde de bedste priser på alt, hvad der indgår, for at drive selskabet og er ikke tynget af gammel gæld. Bedre muligheder gives ikke.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 13:12 4178

Johnson and Johnson vaksine halted, bad news reiseliv! selg!
Slettet bruker
13.04.2021 kl 13:33 4163

Helt klart noen som dumper videre her. Er det Spetalen mon tro? Rent tap ellers...
Slettet bruker
13.04.2021 kl 13:38 4184

spettet driter i om aksjevennene hans sitter igjen med svarteper, ut skal han. Sett det før i Deep Value Driller. Han blir aldri lenge. skal nok under 5 igjen nå som vaksinen er halted.
Strategi
13.04.2021 kl 14:18 4159

Det nye norske flyselskapet Flyr nærmer seg første flytur med stormskritt.

Flyr starter med to innleide Boeing 737-800 fra det tyrkiske lavprisselskapet Pegasus, og planlegger blant annet ruter til Spania i sommer.

Men før den tid skal Flyr satse innenriks i Norge, og den første ruta går fra Oslo til Tromsø 30. juni. Deretter følger ruter til Trondheim, Bergen, Stavanger, Alta, Molde, Ålesund og Haugesund og København.

For Spaniafarere kan det være interessant at selskapet også planlegger ruter til Barcelona, Malaga og Alicante. Sistnevnte får også rute fra Bergen. Etterhvert ønsker også selskapet å fly til Mallorca.

Ingen fare med Flyr folkens, absolutt også positivt med rute til København.

De som vil inn i selskapet får laste opp mens det er billig, tror ikke det varer mange dagene før vi er tilbake til kurser rundt 6 kr +-.

Det jeg tror vil overraske mange er booking systemet til flyr og da mener jeg positivt.

https://canariavisen.no/satser-trolig-pa-kanarioyene/?fbclid=IwAR1cH5JAGFhC-nZxP7IXlJo6OeuqDNzxgi1UXQYzOLKOBXg98v5AlLvsOsY
Redigert 13.04.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Strategi
14.04.2021 kl 09:42 3850

Stille og rolig i Flyr leieren.
Mange som sikkert venter på melding og billigere aksjer.
Tror de som skal inn bør benytte sjansen mens den ligger i brokete farvann, ved neste oppdatering fra Flyr vil det sannsynligvis være i seneste laget.
Jguiden
14.04.2021 kl 09:45 3863

Skulle jo egentlig tro at alle disse nyhetene om JJ og AZ setter en demper på håp om gjenåpning og mange reisende i sommer..
Har troen på flyr, men er redd for at det blir humpete de neste ukene. Solgte meg ut forrige uke, men håper å plukke rundt/under emisjonskurs.
fastinvest
14.04.2021 kl 10:09 3821

Sier det igjen. Selskapet er verdsatt til pre money på ca 200 mill som er svært lite.
Reiselivsbransjen står overfor en opptur som aldri tidligere har skjedd i historien.
FLYR har de laveste kostnadene i bransjen.
Første kursmål som har kommet er mellom 4-22kr

Nedsiden er veldig lav og det vil komme positive meldinger jo nærmere vi kommer første reise

danmark1
14.04.2021 kl 11:08 3759

Vaccineringen med Astra Zenica er kun sat på pause i Norge og Danmark. J&J stoppet får ikke nogen særlig stor betydning, da de andre producenter øger deres produktion væsentlig mere fra april. Med et Coronapas vil sommeren blive næsten normal og efterspørgslen på rejser vil blive enorm. Man bør benytte den lidt sure stemning til at fylde mere på, for der går ikke længe, inden verden åbner op.
danmark1
14.04.2021 kl 11:51 3728

NHO er som sædvanligt alt for negative. Med det antal vacciner, der kommer fra Pfeizer og Moderna vil Norge kunne vaccinere alle i risikogrupperne inden udgangen af maj. Hertil kommer, at smitten falder af sig selv med varmere vejr.