FLYR - er bunnen nådd?

Kratos
FLYR 17.03.2021 kl 11:30 287064

Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
NeOpuntia
10.04.2021 kl 13:28 5375

Norse Atlantic med sin timing! Muy bien 🙌 Til uka starter reisen på euronext
danmark1
10.04.2021 kl 13:20 5387

Jeg kan fortælle, at vi i Danmark vil forsøge at vaccinere 100.000 i morgen. Det er mange og måske når vi det ikke, men det er målet at kunne klare 100.000 på 1 dag.
danmark1
10.04.2021 kl 13:17 5406

Der vil være flere hundrede tusinde, der er klar til at rejse i maj måned både i Norge og Danmark. Hen over de næste 2 måneder vil der komme endnu flere vacciner, så når sommeren er her, vil mange, mange millioner kunne rejse rundt i verden.
danmark1
10.04.2021 kl 13:12 5404

Og så er der dem, der er langt fremme.
https://direkte.dn.no/koronaviruset#80428
In the U.S., more Americans have received at least one dose than have tested positive for the virus since the pandemic began. So far, 179 million doses have been given. In the last week, an average of 3.03 million doses per day were administered.
https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/
vestlandsfugl
10.04.2021 kl 13:04 5409

Nåja, kravet skal være at det er gått 14 dager etter at man er vaksinert 2 ganger, kommer vi langt ut på sommeren. Nå vaksineres de fortsatt de over 70 år, om 12 uker + 2 uker er man kommet til 17.juli. For de fleste vil det bety at man kan få vaksinepasset i september +/-.
Det kan bli et bra 1. kvartal for flyselskapene i forhold til et vanlig år. Sommeren blir nok Norgesferie
danmark1
10.04.2021 kl 11:57 5697

Danske eksperter mener man bør åbne for rejser for folk, der er vaccinerede. Risikoen er uendelig lille for smitte. Hvis man følger deres råd, kan en del flytrafik komme igang med det samme.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/eksperter-vaccinerede-danskere-skal-nu-kunne-rejse-paa-ferie-til-udlandet
Piggvar 2
09.04.2021 kl 14:03 7012

Sikkert på grunn av du kan lese , men ikke forstå ?
Les en gang til hva jeg skriver.
Aldri nevnt øretrading i det hele tatt.

Som sagt les en gang til hva jeg skriver.
Men det er som sagt : det er mange som kan lese , men ikke forstå hva som står der.

Det blir som på en eksamen - man leser og ikke forstår spørsmålene. Du må nok være i den gruppen.
Redigert 09.04.2021 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
Strategi
09.04.2021 kl 13:40 7030

Har lest mye dumt på forum i min tid, ovenstående er helt i Toppsjiktet.
Uansett Flyr aksjen går bra, hadde vært morro å å passere 6 kr, nå mot helg.

Ser man litt nøye på ordreboka er det vanskelig å forstå at det er noe særlig å hente på denne øretradingen.
Vi ser veldig ofte at kursen snur opp igjen og da blir man gjerne løpende etter.
De som er ute av aksjen ved børslutt like så, mange solgte seg ned mot slutten i går på kurser ned mot 5,70 (sluttkurs 5,75) åpning i dag på 5,94 om jeg ikke husker feil.
I mitt hode er det bedre å sitte, men dersom noen får dette til å være fornuftig trade strategi som gir mye kroner så får det være en grei sak.

Kjøp Aksjer og sitt, det er det det blir kroner av.
Er det av en eller annen grunn åpenbart at det kommer et fall så selg og snitt ned.
Virker som mange trader bort antall aksjer og det er jo nettopp antall aksjer som gjelder når man investerer i aksjer, snakker ikke her om Flyr aksjen men på generell basis.
Jeg tror det er veldig mange som kjøper og starter trading etter noen øre opp.

Lykke til uansett.

Redigert 09.04.2021 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
09.04.2021 kl 13:12 7054

Joda, det kommer til og bli ellevilt når det åpner for fullt, da vil flyaksjer gå i været. Men når åpnes det for fullt ? det vet ingen pr dags dato.
Men når det gjelder Flyr selskapet så kommer det emisjoner etter emisjoner.(men til hvilken pris ?) Startkapitalen til flyr er borte på null komma niks .
Jeg tror Flyr kommer til å gå i været på kort sikt (1-4 mnd) så settes det en ny emisjon på høy kurs. Men selskapet må bevise ganske så raskt de klarer og bevise de klarer og vise lønnsomhet ganske så raskt. Hvis ikke - så blir dette en emisjonmaskin. Og da får vi se etterhvert prisen blir på selskapet.

Kommer det en noenlunde dato på når det åpnes - ja da vil flyaksjer gå i været, men Flyr selskapet må ha mye fllaks for og overleve dette på sikt.
Det gjelder og selge i riktig tid når aksjene går i været.
Mange klarer ikke det - de fleste tror aldri på en topp - det går bare oppover tror dem.
Håper på Flyr har en sjanse i dette tøffe markedet , men det blir tøft.
NeOpuntia
09.04.2021 kl 12:49 7091

Mye rett. Folk er naive i forhold til de nytoringene ingen tvil. Men når det gjelder akkurat fly aksjer så tror jeg ikke menigheten bommer så mye. Flyr er et smart bet. Ting skal åpne opp snart, og timingen er bra.

Tror timingen til gutta i NORSE er helt ellevill bra. Sentimentet begynner å komme på plass. Nå skynder de seg sakte med å få riggen 100% på plass til Desember. Og det er veldig smart timet og tilrettelagt, tett opp i mot perfekt tror jeg.

Det er jo bare å se for seg hva som skjer med mennesker når vaksinene er på plass og ting er trygt. Det kommer til å reises, og det over en lav sko. Eufori. Aksjemarkedet agerer i forkant og jeg tror NORSE aksjen kommer til å bevege seg i forhold til det. Den beveger seg oppover denne her.

Omsetningen kommer til å være på Norwegian nivå kjapt. Likvid sak
Piggvar 2
09.04.2021 kl 10:00 7214

Du/dere som har aksjer i Flyr må være glade for oppstarten med fly i luften ikke er før den 30 juni (usikkert det også),men det positive er at de ikke bruker så mye penger før den tid!
Med en gang flyene er i luften renner pengene ut.

Kan du som er så flink i aksjemarkedet fortelle meg hvorfor Flyr skal tjene penger, og ha et konkurranse - fortrinn enn alle andre flyselskaper som er på markedet ?
Alle som har vært i aksjemarkedet en del år - og som er dyktige - vet at selskapet trenger så mye penger som f. for og overleve i dette tøffe fly-markedet.
Emisjon maskin kommer dette til og bli - ikke for utvide , men for og overleve.

Det er så mange nybegynnere i markedet nå som tror alt går til himmels. De kommer til slutt til og tape alt.
Joda, har tro på oppgang på kort sikt i dette fly-selskapet , men det er på grunn av uvitenhet, og som aldri har skjønt matematikk.
Redigert 09.04.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:37 7261

Tror du bør ta deg en fisketur med skøyta istedenfor å gi råd å vink på børs
Redigert 09.04.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Strategi
09.04.2021 kl 09:28 7270

Sjansen er god for at den går over 6 i løpet av dagen i dag, om så er tilfellet vil den minimum etablere seg 6,15-6,20 tror jeg.
Piggvar 2
09.04.2021 kl 09:13 7306

Lenge siden jeg har vært på denne tråden:)
Sikker på over 90 % av de som har kjøpt denne kommer til og tape til slutt på denne aksjen.

Hvorfor ? Jo, de fleste klarer aldri og selge i tide.
Og de fleste i dag klarer ikke og regne på hva dette kommer til og koste til slutt.

Ok, kommer til og gå oppover på kort sikt,men tenk på konkurransen og på hva selskapet trenger av cash fremover hvis de hele tatt skal lykkes.

Selg i tide ,men lykke til !

sekshundremillioner bruker Kjell Inge på mat i året :)
Strategi
09.04.2021 kl 06:57 7452

Ny dag , nye muligheter.

Flyr aksjen en av de mest populære i DNB.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/04/08/7653100/de-heteste-aksjene-pa-oslo-bors

En av få vekst aksjer som fremdeles kan handles i nærheten av emisjonskurs, jeg snakker da om selskaper som har en fast plan og strategi.
Mitt tips er at dette blir en meget god aksje for de som sitter long og ikke søler bort aksjene sine under veis.
Tror flyr i løpet av rimelig kort tid er over 7 kr.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 16:47 7663

Du må tro akkurat det som behager deg, eneste du oppnår er å gå glipp av oppside.
Redigert 08.04.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.04.2021 kl 15:56 7673

Tonje Wikstrøm Frislid Har stått i denne stillingen en stund.
Damer er ofte mer ansvarlige enn menn så dette ser jeg som en fordel.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 15:25 7671

Nyutnevnt CEO i FLYR ifølge Linkedin - Tonje Wikstrøm Frislid
Redigert 08.04.2021 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.04.2021 kl 13:10 7786

Ser vel ut til at bunnen er nådd for lenge siden her.
Det går noen runder med store poster.
Vi har jo sett dette de siste børsdagene, det tas store posisjoner, det settes kursmål osv.
Vi vet nyhetsstrømmen fra Flyr vil øke på og da er det selvfølgelig lurt å holde seg inne om man er interessert i aksjen med lengre perspektiv enn noen timer.

Blue sea
08.04.2021 kl 11:59 7823

Tror ikke bunnen er nådd
Strategi
08.04.2021 kl 11:31 7841

Spiller ingen rolle for Flyr dette Kåre.
Bare positivt egentlig.
Spania turistene er nok snart ferdig vaksinert, mye eldre mennesker der som er fastboende.
De kan jo gå rett i karantene der nede også og bare vise neg. Test.
Det blir massiv reising i sommer sammenlignet med i fjor dersom signalene som nå gis holdes.
Kåre Grønn
08.04.2021 kl 10:40 7892

Latterlig at det ikke vaksineres i 100... De ønsker tydeligvis Norgesferie nok en gang...
Strategi
08.04.2021 kl 10:34 7907

Da er vi over i grønt farvann, regner med at kursen blir grønnere utover dagen.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:36 7949

Gjør dere i buksa pga Gårsdagens kursmål, eller utalelser fra Bent H ?
Om Norge åpner opp en måned eller 2 senere har ingen betydning for Flyr, glem å få denne under 5 kr igjen
At flyr har mulighet for å utsette billett salg er en fordel og sikkerhet for oss aksjonærer og kunder, de har mulighet til å tilpasse seg markedet, har full kontroll.
Ingen vil vel sitte i et nystartet fly selskap som starter med omboking og rør allerede på første flygning.

Dette blir bra 10 kr på sen sommeren
Redigert 08.04.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.04.2021 kl 09:32 7956

Hold på aksjene er mitt råd og ikke la dere manipulere.
Trenden er sterkt positiv.
Strategi
08.04.2021 kl 08:10 8003

Det er nettopp her Flyr har den store fordelen med å nå være tilpasningsdyktig til svært lave kostnader i forhold til andre flyselskaper.
Flyr starter opp innenriks og vi vet Slots - landings og avgangs tillatelser er oppe og står innenriks.
Jguiden
08.04.2021 kl 08:02 8042

Ja, ingen tvil om at oppsiden er stor i det korte bilde frem til høsten. Men hadde jo håpet at det skulle åpnes litt tidligere for utenlandsreiser uten karantene iløpet av sommeren. Sånn som regjeringen la det frem igår så blir det ikke noe utenlandsreiser uten karantene før tidligst høsten. Og det setter nok en liten demper på reiselysten til folk. Virket som FLYR hadde håpet å starte med sydenturer iløpet av Mai/Juni? Spørs om de ikke må satse på innenriks ihvertfall første del av sommern.
Strategi
08.04.2021 kl 07:56 8052

Ingen tvil om at fremtiden som aksjonær i blir spennende.
Fra mai og utover høsten vil det komme massivt med nyheter fra selskapet i og med at nye ruter skal lanseres, noe som vil være kursdrivende.
Kortsiktig kursmål på 7.60 tror jeg sprenges i god tid før Jula setter inn.

https://e24.no/boers-og-finans/i/41waQe/flyr-ventet-paa-ernas-aapningsplan-naa-oppdateres-planene

Flyr virker veldig ansvarlige og ikke minst står selskapet i en gunstig situasjon i forhold til tilpasninger i forhold til Corona.
fastinvest
07.04.2021 kl 18:58 8152

Som jeg skrev tidligere er mitt kursmål 7.5kr og rundt 10 kroner i sommer/høsten når de begynner å fly.
Rafdal kom i dag med kursmål 7.6 kr som stemmer med mitt. Han har faktisk kursmål fra 4.1kr til 22.70kr som viser hvor vanskelig det er å sette ett kursmål i ett nytt flyselskap som lanseres i corona tider

Men det vi kan si er at om selskapet lykkes med guiding vil man kunne sette kursmålet til 22.7 og 4.1kr om man ikke lykkes som i dag tilsvarer cash beholdning.
Om selskapet får en EBITA på over 1 milliard om 3 år ja da snakker vi penger i kassa og store utdelinger. Personlig tror jeg FLYR blir en vinner og vil ekspandere raskere en guidet om de lykkes nå i starten. Det vil si vi fort kan se det dobbelte antall fly i luften om 3 år.
Når det gjelder guding har FLYR sagt at de vil først starte med flyging når grensene og corona situasjonen tillater det så selv om de blir 1-2 mnd forsinka så er det av liten betydning og uten større kostander for selskapet
Strategi
07.04.2021 kl 15:48 8244

Nesten litt utrolig at det går an å samle så mye negativitet på en tråd på en ettermiddag.
Skulle nesten tro dere var i samme vennegjeng.

Får satse på et skikkelig byks opp på slutten av dagen i dag.


danmark1
07.04.2021 kl 15:16 8265

Hvis den 3. bølge følger det, vi tidligere har set, vil der komme et fald i løbet af april og i maj måned vil verden åbne op igen. Selv uden vaccinering vil der på grund af bedre vejr komme en nedgang i antal smittede. Kapaciteten på vacciner er øget meget og det vil betyde, at mange lande vil være færdige med alle over 50 år i løbet af april. Jeg tror ikke, der går lang tid, inden vi ser de første fly i luften med folk, der skal syd på.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 14:16 8310

Tvilsomt med utenlandsreiser i juni
Erna Solberg heller kaldt vann i blodet på reiselystne
Slettet bruker
07.04.2021 kl 14:10 8310

Solberg: Reiseråd blir trolig forlenget ut juni
Regjeringens råd om å unngå unødvendige reiser til utlandet varer foreløpig til 15. mai. Men statsministeren sier det trolig vil bli forlenget til ut juni.

– Vår anbefaling kommer nok til å vare til ut juni fordi de fleste steder fortsatt vil slite med at de ikke har kommet så langt i pandemibekjempelsen, sier statsminister Erna Solberg (H).

Statsministeren sier at det ikke er lurt å planlegge for utenlandsreiser i juni.

– Planlegger du for noe senere, så bør du ha avbestillingsforsikring. Vi vet ikke hvordan utviklingen blir, og så vet vi ikke hvordan utviklingen blir der du har tenkt å reise, sier hun, og peker samtidig på at det trolig vil være enkelte land som åpner for innreise uten karanteneregler, slik som Island og deler av Finland.

– Jeg tror karanteneregler kommer til å vare ganske lenge i land hvor smitten er betydelig over det norske nivået, sier Solberg.
fastinvest
07.04.2021 kl 13:19 8332

Ja det har jeg og jeg anbefaler deg å være med på FLYR reisen om du ikke allerede er det.
Tjen penger og i stedet for å finne tråder å være negative i er mitt tips til alle her inne på forumet
vestlandsfugl
07.04.2021 kl 13:08 8343

Kan det være at regjeringen prioriterer folkehelsen framfor lommeboka til aksjonærene i flyselskapene?