FLYR - er bunnen nådd?

Kratos
FLYR 17.03.2021 kl 11:30 281520

Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Winter is Here
28.03.2021 kl 12:37 4792

Takk for responsen, det blir interessant å se hvor mye de kommer til tjene med tanke på de 5 selskapene som Norge har i dag. Klarer de å få høye nok billettpriser (så de sitter igjen med noe etter å ha dekket utgiftene) ?
Redigert 28.03.2021 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
28.03.2021 kl 13:29 4739

Wizz forsvinner...
Single Malt
28.03.2021 kl 14:04 4711

kommer litt an på hvor mange som skyver :-)
Strategi
29.03.2021 kl 08:25 4447

Etter en oppdatering fra Flyr på fredag om at framdriftsplanen er i rute og at første fly ankommer i mai bør kursen nå igjen starte klatringen mot 6 kr.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/03/26/7649133/flyr-far-forste-fly-i-mai-starter-opplaering-i-juni

Et annet svært viktig signal som har kommet gjennom helgen er at vaksineringen i USA går på høygir og at New York nå åpnes opp og at andre amerikanske stor byer og stater vurderer det samme.
Dette vil øke optimismen og tallene for mennesker i arbeid USA vil skyte i været.
Det samme vil flyaksjene.
Tror på en fin dag for Flyr i dag og dagene fremover.

✈️✈️✈️

Hold på aksjene.
Redigert 29.03.2021 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
29.03.2021 kl 08:46 4400

Sweet 🤩
Strategi
29.03.2021 kl 09:18 4352

Kan fort dra seg mot + 10 % opp.
5.50
Strategi
29.03.2021 kl 11:21 4263

Det som kan konstateres så langt er at salgs iveren har har avtatt sterkt og at kursen er på stigende.
Dersom denne trenden fortsetter tror jeg på et sterkt støt opp.




Strategi
29.03.2021 kl 16:50 4117

Synes Flyr klarte seg bra i dag.
+ 3.27 %

Naturlig nok en del vingling da retning ofte må bekreftes.
Tror dette blir meget bra fremover.
Mesteparten av aksjene som av en eller grunn skal ut er vel nå ute, de som hadde ønske om å lette seg hadde gode muligheter i dag.
Ebit
29.03.2021 kl 18:58 4045

Skjønner lite av dette Flyr styret.
Når en ser den relativt sterke aversjonen mot vaksinering i endel innvandrermiljø kombinert med at disse drar til hjemlandene i hytt og pine, vil gjerne pandemien vare fram til 2024.
Da er Flyr konk.
Strategi
29.03.2021 kl 19:18 4007

I såfall er alle andre konk, men ikke Flyr.
Det er vel hele poenget.
Ebit
29.03.2021 kl 19:21 3979

SAS, Lufthansa og KLM vil leve videre på offentlige støtteordninger
Muggost
29.03.2021 kl 22:14 3874

Retning ofte bekreftes? Du tar jo disse tingene rett ut av løse lufta du! Har du noe som helst bakgrunn eller kompetanse innen luftfart? Jeg bare spør jeg, for du snakker som du ikke aner hva du snakker om :)
fabian2
29.03.2021 kl 23:16 3825

Jo mindre kompetanse , desto mer skråsikker :)
Strategi
30.03.2021 kl 08:05 3688

Det beste er å ikke mene noe muggost.
Man kan da kritisere andre over en lav sko uten å bli tatt på senga selv.
Dette forumet er vel ment for å ha en funksjon om meningsutveksling aksjer, man kommuniserer noe rundt hva man tror og deler dette.
Så vil man få meningsutvekslinger fra andre som mener det motsatte og dette må man ta til seg som nyttig informasjon slik at man kan tenke seg om og revurdere.
Når det gjelder flyr aksjen så har den vært handlet til 7.50 for så å gå ned til 4.60.
Altså 60 øre under emisjonspris som man av naturlige grunner vil anta er lavt.
Jeg mener aksjen snudde der og at det først og fremst var siste rest av emisjonsaksjer som sendte denne under 5 kr, godt hjulpet av 2-3 dager med fallende på USA børsene og OSE.
Så startet en forsiktig innhenting tilbake til 4.89 på fredag hvor den denne dagen ble handlet mye rundt 4 .70.
I gårdsdagens handel åpnet den opp og lå i store deler av dagen på kurser 4.99 og 5.10.
Ble mest handlet i intervallet 5-5.06.
Sluttkurs 5.05.

Jeg mente med mitt innlegg at det er et skifte i stemningen i aksjen, og at den mulig har bunnet ut (snudd på 4.60) og kan være klar for videre oppgang.
Dette vil vi se de nærmeste handelsdagene.

Jeg sitter i denne aksjen og kan gjerne beklage gårdsdagens innlegg ; (Synes Flyr klarte seg bra i dag.
+ 3.27 %)

Det er nok best å holde seg stum dersom man mener noe.
Så kan man bare slenge ut negative meldinger i hytt og pine, det er jo det enkleste.

Ha en strålende dag

Takk også til; fabian 2 som kom med et meget godt bidrag ref; Jo mindre kompetanse , desto mer skråsikker :)

Kjempefint!!!!

For det første så liker jeg og mene noe, dette leder ofte til at andre mener noe av det samme eller motsatt ( de argumenterer for annet syn).
Dette får oss mennesker til å tenke og revurdere sitt syn dersom motsatt mening er begrunnet godt.

Jeg har ikke sagt at retningen er satt, kun hva jeg tror.

fabian og muggost , så langt har dere ikke klart å overbevise meg om annet.

Så får vi se om Flyr skal opp eller ned, det er umulig å være skråsikker på noe som helst på børs.




Redigert 30.03.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
cinet
30.03.2021 kl 09:27 3663

Flyr vil møte en vegg av konkurranse innenlands i Norge. NAS er nå "reddet", og både NAS og SAS drar fordel av sine bonus/reward-programmer. Dette var hoveårsaken til at ColorAir og Nonstop/Henning Olsen fikk en kort og kostbar seiltur. Flyr kan ikke leve av Alicante-hytte eierne. Der vil også konkurransen være stor. Turister vil trolig ikke kunne fly i Europa, før i august. ( vaksinering går ekstremt treigt i EU, Britene har anslått utenlandsferie i august) Alle store tunge flyselskap vil kaste seg over melkerutene til/fra sydlige destinasjoner. Det vil bli konkurranse som aldri før på disse rutene. Er derfor sunn skeptisk til Flyr.
Strategi
30.03.2021 kl 10:01 3666

Bra innlegg.
Enig, det blir kamp om rutene.
Det er det ingen tvil om, når det er sagt vil det ikke ha så mye å si for flyr om de populære utenlandsrutene i Europa i åpner opp før i 2 halvår.
Det som er viktig nå er at selskapet komuniserer til markedet hvilke ruter de får rettigheter på.
Timingen til Flyr er god.
Muggost
30.03.2021 kl 10:50 3634

Vel, nå skriver du i dag et tilsvar der du begrunner meningene dine og kommer med påstander som er litt konkrete å vurdere. Det er bra, og jeg er enig i betraktningen din om at « forumet er vel ment for å ha en funksjon om meningsutveksling aksjer, man kommuniserer noe rundt hva man tror og deler dette.»

Og som du selv har erfart, her får man også passet påskrevet ganske raskt. At «retningen må bestemmes» derimot, er bare svada :) Retningen bestemmes av den til enhver tid gjeldende gjeldende gruppefølelse, og her på børsen er det bare to følelser som betyr noe: frykt eller grådighet. Man kan gjerne veksle mellom dette flere ganger ila dagen, så da blir det ikke noen retning som skal bestemmes. En må vokte seg vel mot å forelske seg i aksjer, da kan man gå på en skikkelig smell (vi har vel alle vært der en gang) og særlig luftfart er en ekstremt volatil bransje. Flyr vil ha motvind hele tiden, det er ikke dermed sagt at de ikke klarer seg, men motvind betyr vanligvis utvannende emisjoner før de får stabile inntekter.

Beklager den skarpe tonen i går, det var ikke meninga. :)
Slettet bruker
30.03.2021 kl 11:08 3644

Muggost har nok mer peiling på dette selskapet, en de som har startet det og satset store egne penger på dette.
De som drifter og eier dette selskapet har jo ikke på noen måte erfaring med luftfart som det Muggost har.
Muggost
30.03.2021 kl 11:38 3682

Moroklumpen du :)
fastinvest
30.03.2021 kl 11:46 3708

Jeg må si meg veldig uenig i en del av det negative som skrives her. Grunnen er som følger:

- Du har en ledelse Braathen og tidligere NAS topper som ønsker å starte ett nytt fly selskap. De investerer egne penger og planlegger hvordan de skal lykkes og tjene penger på bedriften.
- Før de går på børs har de laget avtaler med leasing av fly og rutene (som blir mellom norske storbyer og noen storbyer i Europa).
- Avtalene de gjør gir en besparelse på rundt 30-35%
- De ønsker å time markedet med 8 fly og vokse etter etterspørsel opp mot rundt 30 fly.
- De går på børs og henter inn 600 millioner
- De har 0 kr i gjeld

Nå får en spørre seg selv følgende
- Er ledelsen dum. Altså, de har 0 peiling og kan ikke lykkes ettersom de ikke har tenkt på konkurransen fra NAS, SAS, WIZZ ?
- Vi kommer ikke til å reise mer en nå etter at Corona forsvinner
- De har ikke tenkt på at marginalene kan bli kjempelave ettersom folk på finansavisen forum tror så?
- De må gjøre en emisjon ettersom de ikke har penger
- De vil tape penger fordi dem ikke kan regne

Jeg velger å tro at de har rimelig kontroll og at kursen vil stige kraftig når nedsalget er ferdig. Igjen vil negative personer sitte som alltid vil være skeptisk og mene det er bedre å vente å se en å satse

Dere tror heller ikke det vil komme nyheter om selskap i det man nærmer første flyging og aksjen kommer ikke til å bli tradet opp men i stedet vil alle investorer fortsette å selge med tap

Dere tror ikke at meglerhus vil ta opp dekning og komme med kursmål høyere en dagens kurs men kursmål vil være under cash beholdning som er 4kr

Til slutt: Tro meg, denne vil stige og dagens kurs vil være en veldig bra inngang
Redigert 30.03.2021 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Muggost
30.03.2021 kl 11:59 3756

Det er selvfølgelig godt mulig du har rett! Men du kan jo stille deg samme spørsmålene rundt Norwegian også da. Og der er det mange folk som har tapt MYE penger...

Jeg tror at Flyr blir et nytt Color Air, så får tiden vise om jeg får rett eller ikke :)
Redigert 30.03.2021 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
fastinvest
30.03.2021 kl 12:02 3768

NAS gjorde det veldig bra før de gapet over for mye og de snudde til pluss før corona kom.
Vi leser også fra USA at flyene begynner å fylles på nesten samme nivå som før corona.
Problemet med NAS er at de har så mye gjeld selv etter de nå blir redda. Er vel over 20 milliarder så de vil slite fremover og må kutte der det kan kuttes noe som åpner opp for andre
Slettet bruker
30.03.2021 kl 12:10 3759

Dette er faktisk et av de beste inleggene jeg har lest på disse Flyr trådene.
En ting er klinkende klart, når massevaksineringen skrider frem, vil en på et eller annet tidspunkt få en massiv global rally i fly aksjer, å sitte å tro at Flyr ikke skal få delta i det rallyet er helt bak mål.
Så kan man diskutere i mente om når en bør kjøpe flyksjer og timingen, det er selvfølgelig ikke godt å si.
Selv kjøper jeg nå, får en inngang lik de store eierne noe som sikkert er helt greit, jeg skal eie Flyr en kort periode når oppsvinget i flytrafikk tar seg opp, noe veldig lang investering blir dette neppe for min del.

Er selv ingen fan av flyaksjer generelt, skyr det som pesten, har stort sett aldri eid fly aksjer, konkuransen er for stor og marginene for små til at dette er en bransje å satse penger i.
Men pandemien har ført til massacre , det har oppstått sjeldne muligheter, den sjansen griper Flyr og det Larsen dominerte fly selskapet, den reisen vil jeg selv ta del i når oppsvinget kommer senere i år.
Er overbevist at det er store penger å hente i fly aksjer det pandemien gradvis slipper taket, vi ser bra signaler fra Russland, England og Usa nå,der massevaksinering er i full gang.
Jeg velger Flyr som mitt "safe" bett på rewarden, gidder overhode ikke gamble i scam som Nas eller Sas, og Larsen selskapet får en neppe tak i til emisjons kurs.

Bjørn Tore Larsen er en investor en bør ta på alvor, har en unektelig god nese for gode investeringer, det gir signal effekt for min del også i Flyr.
Ikke glem hva Bjørn nylig fikk til i tank shipping nylig, den mannen vet hva en skal satse på, når en skal satse og når en skal selge.
Både Flyr og Larsen selskapet blir trolig oppkjøps kandidater på sikt.
Redigert 30.03.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
30.03.2021 kl 12:21 3762

Bra innlegg, men jeg lurer på:

hvor mye kommer de til å tjene med tanke på de 5 selskapene som Norge har i dag. Klarer de å få høye nok billettpriser (så de sitter igjen med noe etter å ha dekket utgiftene) ?
Slettet bruker
30.03.2021 kl 12:25 3785

Du stiller spørsmål du ikke får svar på her, du bør satse på at dette er en jobb lagt ned i forkant av de som etablerte selskapet, de er ikke amatører i bransjen.
Disse proffene har sikkert en kalkulator som er bedre en brukerene her på Hegnar forum.
Redigert 30.03.2021 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 15:53 3692

For meg ser det ut som Flyr er i ferd med å snu opp nå, jeg vil tro de fleste korte "hjørnestens investorene" nå har solgt seg ut, da begynner det å minke på salgs lysten.
Fly aksjer stiger generelt, nå venter jeg bare på at en eller annen nisse kommer med kursmål på aksjen, Dnb f.eks som selv sitter på en stor post.
Allrounder
30.03.2021 kl 16:05 3693

Ja, flyr bra nå ✈
fastinvest
30.03.2021 kl 16:14 3713

Om NAS, FLY og SAS selger billetter til 100kr så vil FLY tjene 30-35% mer en SAS og NAS. Mer en det vet jeg ikke men bruk huet så skjønner man hvilken timing og muligheter det finnes i dagens marked.

Når det gjelder corner stone investorer så har NORSE ikke tatt med bjellesauer men mer langsiktige investorer. Om børsnoteringen blir en suksess noen uker/mnd etter lansering vil nok bjellesauene slite med å komme seg med i kommende emisjoner til ulike selskaper som skal på børs. Det er lett å hente penger men de gruser jo kursen når de selger seg ut.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 16:22 3715

Har du fått akejer i Norse Fast?
Flyr er vel klare med første fly muligens allerede i juni, Norse ligger 1/2 år bak
vestlandsfugl
30.03.2021 kl 16:26 3702

Hvis NAS og Flyr selger billetter til 500 kr, Wizz til 199 kr og SAS til 700 kr:
Så vil bestefar som skal besøke barnebarnet velge Wizz, og hun som er på jobbtur til Harstad og vil fortest mulig hjem til Kristiansand velge SAS.
Er det nok igjen til NAS og Flyr som (helst) skal selge 180 billetter pr flyging?
Strategi
30.03.2021 kl 16:30 3712

Velger å holde kjeft etter kritikk.
Legger ved symbol, det burde holde.
✈️✈️✈️💥🚀
fastinvest
30.03.2021 kl 16:31 3710

Tipper mange velger ruter med gode tider. FLY skal som sagt ha direkte fly mellom de store byene i Norge og noen i Europa.
Men om du ikke tror de lykkes så ok. Jeg selv tipper de har mer peiling en både du, din bestefar, resten av fam + meg.
fastinvest
30.03.2021 kl 16:34 3734

Fikk bare for 300k, var overtegna så det holder.
De vil nok få gode ruter og tjene gode penger.
Jeg holder enda fast med at hele verden skal ut å reise så de neste 2-3 årene blir bra for flybransjen
Kåre Grønn
30.03.2021 kl 17:04 3713

Ingen fare! Åpning snart
vestlandsfugl
30.03.2021 kl 17:10 4565

Jeg vedder ikke imot tippingen din. Det som er mye mer interessant enn min peiling er om konkurrentene har peiling.
Jeg tipper også at gode tider er viktig. Og det er poenget mitt: Er det SAS med sine 80 kortdistanse, + ca 35 innleide fly, eller Flyr med 10 (økende til 30) som gir best tidtabell for de som er villige til å betale for det?
Husk at rett før krasjet hadde SAS en god del flere forbindelser enn NAS, nå skal NAS og Flyr dele med Wizz i tillegg
fastinvest
30.03.2021 kl 17:18 4607

Ja jeg vet ikke men som sagt regner jeg med ledelsen har regnet på dette og da blir det kun spekulasjoner fra min side. Man starter jo ikke ett fly selskap om man ikke tror man kan tjene penger på det. Husk, de har jo satsa egne penger, venner og familier er som regel med og da burde man ha litt tro på konseptet før man lanserer.

Personlig tror jeg vi får ett nytt selskap til syvende og sist som heter "Fly Norwegian" ;)
JeanPaul
30.03.2021 kl 17:31 4621

Bedrifter går konk hele tiden selv om alle i slekten satset pengene sine. Er vel ikke alene et argument for å kjøpe seg inn.
Strategi
30.03.2021 kl 17:35 4647

NAS har jo vært på innenriks i mange år nå og har redusert kraftig.
Det er klart at Flyr har en god plan her på hvilke destinasjoner og hvordan de skal starte opp, det trenger vi ikke bekymre oss for.
Når det gjelder bedriftsmarkedet så er jeg sikker på at det kommer raskt tilbake , driver selv bedrift og kjenner veldig mange som er bedriftseiere, behovet for møter og samlinger er stort og det er mye å ta igjen etter teams møter i et år ++.
Greit nok at det ikke kommer tilbake over natten men når det gjelder Flyr kommer selskapet til å vokse sammen med markedet.
Når det gjelder popularitet så tror jeg Flyr vil komme fint ut, SAS har et komplisert booking system og dårlig service på telefonen mange har slitt et år for å få refundert kansellerte billetter og jeg tror SAS statusen ikke er så veldig god på innenriks som vi snakker om her.
I NAS er det vel ca 30000 som fremdeles venter på refusjoner, så jeg tror også NAS også har noen riper i lakken.
Gjør Flyr dette riktig nå med enkle systemer når det gjelder booking og tilleggs tjenester så tror jeg selskapet fort blir populært.
Og... det er vel nettopp dette de har kommunisert.
Vi får se hva som kommer når de starter opp.
Redigert 30.03.2021 kl 17:38 Du må logge inn for å svare