FLYR - er bunnen nådd?
Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Strategi
03.06.2021 kl 09:18
9604
En vakker dag, og jeg tror ikke det er så lenge til 👩✈️Åpner Flyr kl 0900 godt over 6 og muligens over 7 kr også.
Viktig å holde på aksjene tenker jeg for min egen del.
✈️✈️✈️🚀
Viktig å holde på aksjene tenker jeg for min egen del.
✈️✈️✈️🚀
Redigert 03.06.2021 kl 09:20
Du må logge inn for å svare
Strategi
03.06.2021 kl 11:15
9519
Av med linsedekselet! 📸 Fredag 4. juni lander vårt første fly, LN-FGA, på Oslo lufthavn Gardermoen. Flyspotteren, amatørfotografen eller den tilfeldig forbipasserende som tar det beste bildet vinner 2 tur/retur-billetter med Flyr! Mer informasjon kommer.🤩
#VelkommenHjemFlyr #FlyrNorway #avgeeks #avgeek #aviation #aviationphotography #boeing #boeing737 #planespotting #planespotter #boeinglovers #aviationdaily #Oslo #gardermoen #airplanes #aviation4u #airplane #aviationgeek
#VelkommenHjemFlyr #FlyrNorway #avgeeks #avgeek #aviation #aviationphotography #boeing #boeing737 #planespotting #planespotter #boeinglovers #aviationdaily #Oslo #gardermoen #airplanes #aviation4u #airplane #aviationgeek
fastinvest
03.06.2021 kl 11:24
9525
Jeg var med i emisjonen og sitter. Dette er en aksje man kan se tilbake på og si dæven jeg er glad jeg holdt på aksjene mine eller så kan man si dæven jeg er dum som ikke kjøpte tidlig.
Man må være rimelig dum om man ikke ser at aksjen skal opp. Sett prisene? De har opp mot 50% lavere kostnader en hva NAS og SAS har. Prisene de har nå er ikke tilbud, det er faste priser som vil ligge mellom 500-800kr. NAS og SAS kan ikke matche dette for da går de kraftig i minus.
Alt handler om faste kostnader, jo lavere disse er per flygning jo lavere billettpriser kan du tilby og enda tjene penger.
FLYR kan fint bli større en NAS og SAS og vinne racet om innenriks flygning i Norge.
Faktisk er eneste sjanse å slå FLYR på er å starte ett nytt selskap med enda lavere kostnader.
Man må være rimelig dum om man ikke ser at aksjen skal opp. Sett prisene? De har opp mot 50% lavere kostnader en hva NAS og SAS har. Prisene de har nå er ikke tilbud, det er faste priser som vil ligge mellom 500-800kr. NAS og SAS kan ikke matche dette for da går de kraftig i minus.
Alt handler om faste kostnader, jo lavere disse er per flygning jo lavere billettpriser kan du tilby og enda tjene penger.
FLYR kan fint bli større en NAS og SAS og vinne racet om innenriks flygning i Norge.
Faktisk er eneste sjanse å slå FLYR på er å starte ett nytt selskap med enda lavere kostnader.
Strategi
03.06.2021 kl 14:45
9390
Enig, mange som ikke forstår potensialet i Flyr.
Det kommer nok etterhvert når kursen går opp og de står igjen på rampa etter å ha solgt sine aksjer.
I morgen lander det første flyet på Gardermoen, se opp så ser du det flotte hvite og grønne flyet gå inn for landing.
Deretter vil det frem mot starten på juli stadig lande fly med nydelig grønn logo.
Dette blir stas, følg med i media, dette blir helt sikkert omtalt.
Regner med at Flyrledelsen og ansatte feirer med « hornmusikk «
✈️✈️🎺🎷🥁🥁🥁
Det kommer nok etterhvert når kursen går opp og de står igjen på rampa etter å ha solgt sine aksjer.
I morgen lander det første flyet på Gardermoen, se opp så ser du det flotte hvite og grønne flyet gå inn for landing.
Deretter vil det frem mot starten på juli stadig lande fly med nydelig grønn logo.
Dette blir stas, følg med i media, dette blir helt sikkert omtalt.
Regner med at Flyrledelsen og ansatte feirer med « hornmusikk «
✈️✈️🎺🎷🥁🥁🥁
danmark1
03.06.2021 kl 16:00
9316
I Danmark har det første charterselskab meldt ud, at de nu er på niveau med før Corona. De sælger rejser som aldrig før, selv om ikke alle lande er åbnet op endnu.
Single Malt
03.06.2021 kl 18:45
9188
Ser ut til at selgere av aksjen ikke tror Flyr kommer til å lette engang :-)
Håper på femmeren en gang til jeg.
Håper på femmeren en gang til jeg.
Piggvar 2
04.06.2021 kl 10:21
8941
Synes denne var fin : Vi i Flyr har en overskuddsdelingsmodell hvor alle våre ansatte får ta del i verdiene og resultatene vi skaper sammen.
Ok , hva om den blir negativ ? Hva da :)
Ok , hva om den blir negativ ? Hva da :)
Strategi
04.06.2021 kl 11:05
8920
Med Flyr sin tilnærming til markedet og kostnadseffektive modell tipper jeg på raskt overskudd.
Tror Flyr blir studentenes og de unges selskap i tillegg til vanlige passasjerer.
Pris og et tydelig fokus på service vil gjøre selskapet til foretrukket av mange.
I dag lander det første Flyr flyet på Gardermoen , en merkedag for selskapet som burde være kursdrivende så det holder.
Frem mot juli og august kommer ytterligere flere fly ettersom flere ruter starter opp.
Tror Flyr blir studentenes og de unges selskap i tillegg til vanlige passasjerer.
Pris og et tydelig fokus på service vil gjøre selskapet til foretrukket av mange.
I dag lander det første Flyr flyet på Gardermoen , en merkedag for selskapet som burde være kursdrivende så det holder.
Frem mot juli og august kommer ytterligere flere fly ettersom flere ruter starter opp.
Strategi
04.06.2021 kl 16:19
8765
Flyers første fly av mange er nå på Gardermoen og døpt med vannkanoner.
Ligger en fin video på Flyr sin Facebook.
Hun er hjemme!✈️💙
Bestill billetter med denne skjønnheten fra mandag 7. juni på Flyr.com.
Ligger en fin video på Flyr sin Facebook.
Hun er hjemme!✈️💙
Bestill billetter med denne skjønnheten fra mandag 7. juni på Flyr.com.
Ilusion
04.06.2021 kl 18:51
8642
Her kommer kursen til å stige i takt med meldinger om fullbookede fly.Samt når nye ruter /fly/r startet opp😄
Kusen nå..På sitt absolutte bunnivå..Dobling allerede innen august..99% sikkert
Kusen nå..På sitt absolutte bunnivå..Dobling allerede innen august..99% sikkert
Redigert 04.06.2021 kl 18:52
Du må logge inn for å svare
Jguiden
04.06.2021 kl 19:14
8643
Er mange positive triggere fremover. Har vondt for å se at denne skal ned til 5 blank igjen. Eneste som kan kjøre denne ned nå er om markedet faller markant fremover, men lite som tyder på det med all vaksinering og gjenåpning. Har lastet tungt i flyr og har veldig troen på kursoppgang neste uke når billettsalget åpner for fult og meldinger om fullbookede flyr tikker inn. Etterspørselen kan faktisk være så stor at de velger å kjøre på enda mer i sommer og høst enn de hadde tenkt.
Strategi
04.06.2021 kl 21:29
8554
Tror dagen i dag var en « milestone « for Flyr og at kursen nå skal videre opp.
5.40 har vært brukbart testet som et støttenivå og jeg tror 6 kr passeres til uken, vi får se om jeg får rett i dette.
Tror det blir «fræs og fort moped» fremover sommeren.🏍
✈️✈️✈️
5.40 har vært brukbart testet som et støttenivå og jeg tror 6 kr passeres til uken, vi får se om jeg får rett i dette.
Tror det blir «fræs og fort moped» fremover sommeren.🏍
✈️✈️✈️
nima
05.06.2021 kl 08:59
8322
FLYR, i mine øyne så er det et selskap for de som ønsker å tape penger, utrolig at noen som tør ta sjansen
Strategi
05.06.2021 kl 09:30
8262
https://e24.no/boers-og-finans/i/OQ4vyl/her-kommer-det-foerste-flyet-til-flyr-naa-kribler-det-i-hele-kroppen
Tror Flyr er det selskapet som har hatt den laveste startkostnaden i flybransjen ever.
Dette blir veldig bra.
Tror Flyr er det selskapet som har hatt den laveste startkostnaden i flybransjen ever.
Dette blir veldig bra.
At de klarerer en CASK på under 60 øre km er utopi. Da er det bare og regne imot konkurrenter. At caset er høyrisiko er iaf. sikkert. Ingen av konkurentene vil ha dårligere leasing kontrakter. Alle så hvordan det gikk m NonStop Air . Hadde ikke gjeld de heller.
Strategi
05.06.2021 kl 12:43
8150
Det er jo ingen som presser noen til å kjøpe aksjer i FLYR, NAS eller andre flyselskap.
Det er lov å stå igjen på flystripa.
Det er lov å stå igjen på flystripa.
Kåre Grønn
06.06.2021 kl 10:39
7764
Spenn setebeltene! Stor risiko men også skyhøy avkastingsmulighet!! Tjener de penger og kommer inn med flere fly, så tar det av!
Jguiden
06.06.2021 kl 18:52
7508
https://e24.no/naeringsliv/i/39vAVM/jeg-har-nok-vaert-en-liten-ramp
Flott artikkel. Har veldig troen på flyr fremover.
Flott artikkel. Har veldig troen på flyr fremover.
cinet
06.06.2021 kl 19:32
7477
Uten bonus poeng/reward og alliansepartnere, har selskapet en utmagrende fremtid. Hva skjedde med color air/NON stop air? Wizz air forstod alvoret , da nye NAS ble berget . Flyr vil brenne penger i sommer . Flyr de til høsten?
Tp
06.06.2021 kl 19:52
7519
Du har fått med deg at Nas har milliardgjeld selv om dem ble redda? Disse pengene skal betales tilbake! De andre selskapene brenner penger hver eneste dag med fly som står på bakken. Har du fortsatt ikke trua så hvorfor ikke holde seg unna Flyr?😅
Jguiden
06.06.2021 kl 21:25
7525
Klassisk nett troll. Flyr er det eneste selskapet som i teorien vil tjene på en bølge til i sommer. Enda en bølge ville betydd konkurs for norwegian. Men ja, flyr har noen bonusprogrammer å konkurrere mot. Men de har helt sikkert en plan på det også, utenom billigere flybilletter enn SAS og nas.
hamonrye
07.06.2021 kl 09:52
7341
En nyhetssak eller to hadde gjort seg nå. Billettene er ute, prisene er gode det er fine bagasjebetingelser. På tide at kommunikasjonsansvarlig begynner å selge inn saker.
Tp
07.06.2021 kl 17:38
7269
Helt enig må komme frem flere gode nyheter! Som selges inn!
https://dinside.dagbladet.no/reise/har-apnet-for-bestillinger/73872874
https://dinside.dagbladet.no/reise/har-apnet-for-bestillinger/73872874
Strategi
07.06.2021 kl 18:22
7234
Det begynner å lukte « potent « av Flyr, tipper på kraftig kursoppgang fremover.
Man ser dynamikken endrer seg.
Ser man på billettprisene er de gode og konkurranse dyktige , men dyre nok til god inntjening.
Man ser dynamikken endrer seg.
Ser man på billettprisene er de gode og konkurranse dyktige , men dyre nok til god inntjening.
Tp
07.06.2021 kl 19:34
7246
Nas prøver desperat og kopiere strategien til flyr, at dem kjenner presset fra flyr er helt sikkert!
https://flysmart24.no/2021/06/07/flykrigen-virker-na-er-det-gratis-endring-av-billettene/?fbclid=IwAR3dRqauf81-dzFWOHYa35BuDHaoDL8_bW8QPgpjERfi4uhG7dc3VI8Ck54
https://flysmart24.no/2021/06/07/flykrigen-virker-na-er-det-gratis-endring-av-billettene/?fbclid=IwAR3dRqauf81-dzFWOHYa35BuDHaoDL8_bW8QPgpjERfi4uhG7dc3VI8Ck54
Kåre Grønn
07.06.2021 kl 23:57
7068
Svært spennende selskap. Høy risiko, men går det bra så kan det komme til å mangedobles!
Strategi
08.06.2021 kl 08:41
6889
Ny dag og nye muligheter.👨✈️👨✈️
Når det gjelder risiko så er vel ikke risikoen i Flyr større enn risikoen i Nas eller SAS i mitt hode.
Virker som folkene bak Flyr har rett fokus, meget god kostnadskontroll, en forsiktig nok tilnærming til markedet.
Tror på sterk utvikling i Aksjekurs fremover.
Det er nå rett under 10000 aksjonærer fra Nordnet som eier ca 4 % av selskapet.
Vi ser totalt sett at interessen er stigende for selskapet og at det settes sterkere fundament i bunn, trenden er sterkt opp.
Tolmodighet er en dyd, ikke kast bort muligheten på veien.
Når det gjelder risiko så er vel ikke risikoen i Flyr større enn risikoen i Nas eller SAS i mitt hode.
Virker som folkene bak Flyr har rett fokus, meget god kostnadskontroll, en forsiktig nok tilnærming til markedet.
Tror på sterk utvikling i Aksjekurs fremover.
Det er nå rett under 10000 aksjonærer fra Nordnet som eier ca 4 % av selskapet.
Vi ser totalt sett at interessen er stigende for selskapet og at det settes sterkere fundament i bunn, trenden er sterkt opp.
Tolmodighet er en dyd, ikke kast bort muligheten på veien.
Redigert 08.06.2021 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Benabel
09.06.2021 kl 00:45
6618
Mange av Norwegians kunder har vært sinte og oppgitte over at deres bonuskonto i Norwegian Reward har vært stengt
Strategi
09.06.2021 kl 10:47
6452
Virker som mange tror kursen skal ned.
Det er liten tvil om at kursen skal kraftig opp.
Flyr kommer så det suser fremover, det som hittil muligens har vært usikkert er nå levert, alt går etter planen ifølge selskapet.
Kursen burde på nåværende tidspunkt stått over 7 kr. på forventning og det som er levert så langt.
✈️✈️✈️
Det er liten tvil om at kursen skal kraftig opp.
Flyr kommer så det suser fremover, det som hittil muligens har vært usikkert er nå levert, alt går etter planen ifølge selskapet.
Kursen burde på nåværende tidspunkt stått over 7 kr. på forventning og det som er levert så langt.
✈️✈️✈️
NAS og SAS letter i dag mens Flyr står igjen på gate`n... Siste analyser spår dobling i Flyr og halvering i SAS. Forstår ikke hvorfor mange tydligvis mener at kursen skal ned. Tipper Flyr snart melder fullbookede fly fremover.
Jguiden
09.06.2021 kl 11:57
6702
Kan jo ikke annet enn å si at Flyr sin timing har vært helt perfekt. De åpnet billettsalg en del måneder frem i tid innlands og til Syden bare dager før lettelser i reiserestriksjoner og coronapass fikk grønt lys. Forventer hyggelige meldinger fra ledelsen om at billettsalget går over all forventning. Alt i rute for flyr sin del. Veldig imponert.
Redigert 09.06.2021 kl 11:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.06.2021 kl 16:16
6586
Man kan jo undres hvorfor prisen forsøkes presset ned konstant.
Dette er bare og ta helt med ro, plutselig blir det et "run" og kursen går kraftig opp.
Jeg tror dette er nært forestående,
🚀🚀🚀
Dette er bare og ta helt med ro, plutselig blir det et "run" og kursen går kraftig opp.
Jeg tror dette er nært forestående,
🚀🚀🚀
Strategi
10.06.2021 kl 07:26
6367
Se dagens E-24 pod .
E24-podden: Nå er Flyr-sjefen klar til å ta av
Det nye norske flyselskapet Flyr er bare dager unna sin første flight. I E24-podden blir du kjent med selskapets sjef og hva som egentlig skal til for å starte et flyselskap.
https://e24.no/boers-og-finans/i/9O5EwW/e24-podden-naa-er-flyr-sjefen-klar-til-aa-ta-av
Publisert: 10. juni 2021 06:00 E24
Veldig bra.!
Dagens pod underbygger at Flyr har full kontroll fra A-Å.
Fokus for selskapet er ; kundene, ærlighet, brukervennlige systemer, konkurransedyktige priser, ærlighet, ta vare på ansatte , skalere opp i takt med markedet , skape god lønnsomhet også med begrenset drift.
Det skal være enkelt for kundene å fly med Flyr, kundene i fokus når det gjelder enkelhet, de skal føle seg godt ivaretatt , fokus på god service.
E24-podden: Nå er Flyr-sjefen klar til å ta av
Det nye norske flyselskapet Flyr er bare dager unna sin første flight. I E24-podden blir du kjent med selskapets sjef og hva som egentlig skal til for å starte et flyselskap.
https://e24.no/boers-og-finans/i/9O5EwW/e24-podden-naa-er-flyr-sjefen-klar-til-aa-ta-av
Publisert: 10. juni 2021 06:00 E24
Veldig bra.!
Dagens pod underbygger at Flyr har full kontroll fra A-Å.
Fokus for selskapet er ; kundene, ærlighet, brukervennlige systemer, konkurransedyktige priser, ærlighet, ta vare på ansatte , skalere opp i takt med markedet , skape god lønnsomhet også med begrenset drift.
Det skal være enkelt for kundene å fly med Flyr, kundene i fokus når det gjelder enkelhet, de skal føle seg godt ivaretatt , fokus på god service.
ErikNordnet
10.06.2021 kl 12:58
6254
Se oppdaterte presentasjonen fra Mai
https://www.mynewsdesk.com/no/flyr/latest_media
Selskapet har nok cash til å oppnå positiv cash flow.
Detta kan bli veldig bra.
https://www.mynewsdesk.com/no/flyr/latest_media
Selskapet har nok cash til å oppnå positiv cash flow.
Detta kan bli veldig bra.
Strategi
10.06.2021 kl 22:48
10954
Flyr er akkurat der selskapet skal være, klar for oppstart og flere ruter er klare for oppstart utover sommeren og høsten.
Ser man på kursen er den godt under der den burde være på dette tidspunktet, etter manges mening burde kursen nå vært 7-8 kr og i sterk trend.
USA gikk bra opp i dag og dagen i morgen kan bli en grei dag for Oslo børs, så får vi se om Flyr kan ta noen steg opp den også.
At aksjen nå handles kun 50 øre over emisjonskursen rimer ikke dersom man tar hensyn til hva selskapet har utrettet så langt.
Tar man med Wizz Air sin fratreden fra det Norske innenriksmarkedet bør kursen klatre kraftig fra dagens kurs.
✈️
Ser man på kursen er den godt under der den burde være på dette tidspunktet, etter manges mening burde kursen nå vært 7-8 kr og i sterk trend.
USA gikk bra opp i dag og dagen i morgen kan bli en grei dag for Oslo børs, så får vi se om Flyr kan ta noen steg opp den også.
At aksjen nå handles kun 50 øre over emisjonskursen rimer ikke dersom man tar hensyn til hva selskapet har utrettet så langt.
Tar man med Wizz Air sin fratreden fra det Norske innenriksmarkedet bør kursen klatre kraftig fra dagens kurs.
✈️
Redigert 10.06.2021 kl 22:56
Du må logge inn for å svare
Strategi
11.06.2021 kl 09:49
10963
Investorer
Flyr er et lavprisselskap (LCC) med en etterspørselsdrevet og bærekraftig forretningsmodell, med fokus på å betjene det norske markedet med innenlandske og internasjonale flyvninger fra basen på Oslo lufthavn.
Why invest in Flyr?
Flyr målretter mot et moderne, digitalt og billig oppsett for å sikre høy effektivitet gjennom enkelhet, optimalisert ressursutnyttelse og smart bruk av teknologi. Flyr er det første nye flyselskapet i Europa som er børsnotert etter utbruddet av Covid19, og skaleres til å betjene et post-pandemisk marked.
Investeringshøydepunkter
Lavprisselskap som gir gode kundeopplevelser til konkurransedyktige priser
Målrettet marked med solid grunnleggende og høyt lønnsomhetspotensial
Lav fast kostnadsbase fra en automatisert plattform og mager organisasjon. Evne til å operere til et konkurransedyktig kostnadsnivå, selv ved lav produksjon
Etablere en slank og rettighetsorganisasjon tilpasset det nye markedsmiljøet, og tilpasser produksjonen til etterspørselsutvikling i post-pandemien gjenåpning av samfunnet
Gjennomsiktig og solid kapitalstruktur. Ingen eldre forpliktelser muliggjør realisering av lønnsom strategi
Engasjert og svært erfaren ledergruppe og organisasjon, støttet av anerkjente bransjeaktører.
Litt om styret.
https://www.flyr.com/board-of-directors
Litt om ledelsen;
https://www.flyr.com/management
Flyr er et lavprisselskap (LCC) med en etterspørselsdrevet og bærekraftig forretningsmodell, med fokus på å betjene det norske markedet med innenlandske og internasjonale flyvninger fra basen på Oslo lufthavn.
Why invest in Flyr?
Flyr målretter mot et moderne, digitalt og billig oppsett for å sikre høy effektivitet gjennom enkelhet, optimalisert ressursutnyttelse og smart bruk av teknologi. Flyr er det første nye flyselskapet i Europa som er børsnotert etter utbruddet av Covid19, og skaleres til å betjene et post-pandemisk marked.
Investeringshøydepunkter
Lavprisselskap som gir gode kundeopplevelser til konkurransedyktige priser
Målrettet marked med solid grunnleggende og høyt lønnsomhetspotensial
Lav fast kostnadsbase fra en automatisert plattform og mager organisasjon. Evne til å operere til et konkurransedyktig kostnadsnivå, selv ved lav produksjon
Etablere en slank og rettighetsorganisasjon tilpasset det nye markedsmiljøet, og tilpasser produksjonen til etterspørselsutvikling i post-pandemien gjenåpning av samfunnet
Gjennomsiktig og solid kapitalstruktur. Ingen eldre forpliktelser muliggjør realisering av lønnsom strategi
Engasjert og svært erfaren ledergruppe og organisasjon, støttet av anerkjente bransjeaktører.
Litt om styret.
https://www.flyr.com/board-of-directors
Litt om ledelsen;
https://www.flyr.com/management
Redigert 11.06.2021 kl 09:50
Du må logge inn for å svare
Strategi
11.06.2021 kl 15:18
10825
Helt riktig, det er ikke lenge til.
Lauritzsen ble en av selskapets første piloter da han ble ansatt i februar og karakteriserer det som et «karrierehøydepunkt». Siden har han også tatt del i ansettelsesprosessen av sine nye kollegaer.
– Jeg syntes det så kjempespennende ut, og så ble jeg obs på de som var med fra start, som jeg vil påstå er Norges mest solide gjeng. Å få være med å utvikle noe med dem er en sjanse du bare får én gang i livet, sier Lauritzsen.
– Vi skal videreføre den kompetansen vi allerede har, starte på det nivået som konkurrentene våre er på, og så skal vi utvikle oss videre derfra. Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit».
----------------------------
En ting er sikkert og det er at Flyr har "alle" fordeler uansett hvordan man vrir på det.
Dersom markedet stenger ned ; fordel for Flyr i forhold til de andre på innenriks som må sitte med mange parkerte fly.
Markedet åpner opp og folk flyr mer; ønskestart for flyr.
Flyr har en liten organisasjon skreddersydd fra starten for å optimalisere drift, klar fordel i forhold til sine konkurrenter.
Flyr har lansert en bestillingsløsning som fungerer optimalt i forhold til brukervennlighet, en klar fordel.
Flyr behandler sine kunder som "gjester" og driller sin organisasjon i kundevennlighet, hvem har ikke kranglet med andre aktører på innenriks når det gjelder refusjoner og dårlig service, times vis for å komme igjennom på telefon.
Om kort tid vil kursen stige kraftig er mitt tips.
-------------
Dette sier de ansatte i flyr selv;" Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit"».
Fornøyde ansatte som føler seg inkludert og som blir ivaretatt av selskapet er også en stor fordel Flyr har og er helt avgjørende.
Da er det morsomt og givende å yte det lille ekstra.
Lauritzsen ble en av selskapets første piloter da han ble ansatt i februar og karakteriserer det som et «karrierehøydepunkt». Siden har han også tatt del i ansettelsesprosessen av sine nye kollegaer.
– Jeg syntes det så kjempespennende ut, og så ble jeg obs på de som var med fra start, som jeg vil påstå er Norges mest solide gjeng. Å få være med å utvikle noe med dem er en sjanse du bare får én gang i livet, sier Lauritzsen.
– Vi skal videreføre den kompetansen vi allerede har, starte på det nivået som konkurrentene våre er på, og så skal vi utvikle oss videre derfra. Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit».
----------------------------
En ting er sikkert og det er at Flyr har "alle" fordeler uansett hvordan man vrir på det.
Dersom markedet stenger ned ; fordel for Flyr i forhold til de andre på innenriks som må sitte med mange parkerte fly.
Markedet åpner opp og folk flyr mer; ønskestart for flyr.
Flyr har en liten organisasjon skreddersydd fra starten for å optimalisere drift, klar fordel i forhold til sine konkurrenter.
Flyr har lansert en bestillingsløsning som fungerer optimalt i forhold til brukervennlighet, en klar fordel.
Flyr behandler sine kunder som "gjester" og driller sin organisasjon i kundevennlighet, hvem har ikke kranglet med andre aktører på innenriks når det gjelder refusjoner og dårlig service, times vis for å komme igjennom på telefon.
Om kort tid vil kursen stige kraftig er mitt tips.
-------------
Dette sier de ansatte i flyr selv;" Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit"».
Fornøyde ansatte som føler seg inkludert og som blir ivaretatt av selskapet er også en stor fordel Flyr har og er helt avgjørende.
Da er det morsomt og givende å yte det lille ekstra.
Redigert 11.06.2021 kl 15:23
Du må logge inn for å svare
5.4550 - tror jeg tar fredagsvasken som er vesentlig mer spennende akkurat nå
Tp
11.06.2021 kl 16:00
10838
Igjen skuffa kunder hos Nas! Flyr fortjener en mye sterkere prising da dem så langt holder det som har blitt lovet. Helt sikker på at prisingen som fortjenes er rett rundt svingen🛫
https://canariavisen.no/kansellerte-alle-fly-til-ferieoya-passasjerene-raser/?fbclid=IwAR0v4xnnZ0Ve0WRwt4tSJttFDtIreMZJXEDs3FvraXayX4zDlgzbNA2VlMA
https://canariavisen.no/kansellerte-alle-fly-til-ferieoya-passasjerene-raser/?fbclid=IwAR0v4xnnZ0Ve0WRwt4tSJttFDtIreMZJXEDs3FvraXayX4zDlgzbNA2VlMA
Strategi
14.06.2021 kl 12:58
10310
Etablering av nye selskaper i et marked som er gruset er det smarteste man kan gjøre.
Nå det gjelder Aviation i Norge består konkurransen av totalt 3 selskaper Flyr - SAS og NAS.
Tar ikke med Wiederøe her da det er litt annet marked og først og fremst utflyging fra kortbane flyplassene.
Det er svært få markeder med kun 3 aktører i Norge, det nærmeste vi kommer er vel dagligvare bransjen som består av 3 aktører hvor alle 3 er giganter.
Dette består av Norgesgruppen - Coop - Rema 1000.
Jeg kommer tilbake med fordelene av å sette opp et "nytt " flyselskap i et marked med kun 2 aktører som derav selvsagt er dominerende her hjemme.
Hvilke fordeler har et nytt selskap kontra de etablerte Flyselskapene og hvorfor når markedet har forsvunnet (pga.Corona) (vi har sette konsekvensene av dette).
Markedet er der fremdeles, og er oppadgående.
Fortsettelse følger (sannsynligvis) er litt travelt opptatt med andre ting om dagen.
Nå det gjelder Aviation i Norge består konkurransen av totalt 3 selskaper Flyr - SAS og NAS.
Tar ikke med Wiederøe her da det er litt annet marked og først og fremst utflyging fra kortbane flyplassene.
Det er svært få markeder med kun 3 aktører i Norge, det nærmeste vi kommer er vel dagligvare bransjen som består av 3 aktører hvor alle 3 er giganter.
Dette består av Norgesgruppen - Coop - Rema 1000.
Jeg kommer tilbake med fordelene av å sette opp et "nytt " flyselskap i et marked med kun 2 aktører som derav selvsagt er dominerende her hjemme.
Hvilke fordeler har et nytt selskap kontra de etablerte Flyselskapene og hvorfor når markedet har forsvunnet (pga.Corona) (vi har sette konsekvensene av dette).
Markedet er der fremdeles, og er oppadgående.
Fortsettelse følger (sannsynligvis) er litt travelt opptatt med andre ting om dagen.
Strategi
14.06.2021 kl 22:57
10142
Ref .; siste innlegg.
Etablering av nye selskaper i et marked som er gruset er det smarteste man kan gjøre.
Må ta en kortversjon på fortsettelsen her.
—————-
Vi snakker om Norsk luftfart og nedstengning som følge av Corona.
Ser vi tilbake på det siste 10 året i norsk luftfart har dette vært preget av sterk innenriks konkurranse mellom Først og fremst SAS og NAS,
De har bygd seg raskt opp og vært totalt dominerende, spesielt NAS har siste 10 år vokst ekstremt både innenriks og globalt og har tatt stor risiko.
Så kom corona.
Resultatet av stor vekst hvor følgesvennen er en enorm gjeld, store leasingavtaler samt alt for mange ansatte, enorme forpliktelser og som følge av dette ble nesten begge selskaper sendt til skifteretten.
Fly selskap har et forholdsvis enkelt oppsett sett i forhold til andre markeder som er mer komplekse, du skal i prinsippet transportere mennesker fra A-B på konkurransedyktige vilkår og sitte igjen med en god margin etter alle kostnader er dekket inn.
Siste halvår av 2019 så vi de første mørke skyer da epidemien corona startet i Kina, markedene tok for lett på dette og når det gjelder fly industrien satt de raskt i klemma.
Mot slutten av første kvartal 2020 var det full stopp.
Resultatet ble raskt at en enorm oppskalering av flåtene , nye fly i bestilling og mange ansatte osv osv. ( kall det enorme driftutgifter) satte selskapene i en umulig situasjon.
Resten av historien kjenner vi alle.
————————————————-
Poenget er at når det er «blod i gatene» og alle ligger nede er det gunstig å starte opp.
Selskapene som ligger nede vil selv etter restrukturering sitte med for mange ansatte, store kostbare hovedkontor, store kostnader rundt selve restrukturerings prosessen som vil henge med lenge.
De sitter med stor gjeld, sannsynligvis med mange flere fly en de trenger i lang tid fremover ( hvor mange blir stående parkert til stor kostnad) samt nye fly i bestilling, store advokat regninger osv.osv, bla, bla, bla, det er bare å ramse opp.
Det er her Flyr kommer inn, de drar store fordeler fra dag en , rimelige fly og leasingavtaler som er ekstremt gode.
De har stor erfaring fra hoved eier Erik Braaten samt har ubegrenset med tilgang på de beste av de beste i alle segmenter de trenger ansettelser til.
De ønsker å drive et ansvarlig selskap og vokse med markedet etterhvert som det åpner opp.
I motsetning til sine konkurrenter har de som nyoppstartet har ekstremt fokus på kostnadskontroll og implementering av nyeste teknologi rundt drifts systemer.
Konkurrentene blir ofte hengende etter i sine gamle systemer da strukturen i disse er komplekse og tilpasse, det er enklere og bygge opp fra scratch.
Ser man til andre selskaper som f.eks Seadrill ser vi nok et selskap som ble tatt av markedet etter for stor vekst, bølgen treffer nådeløst når den kommer og det tar lang tid å komme tilbake.
Små aktører kjøper gode rigger for en «slikk og ingenting» og går nærmest gjeldfrie inn i et marked i oppsving mens «selger av riggen» eksempelvis Seadrill kjemper med enorm gjeld og restrukturerer selskapet etter beste evne samtidig som de skraper 12 år gamle rigger.
Poenget er at «blod i gatene» skaper gode muligheter fo nye aktører dersom de har en god plan.
Jeg tror ledelsen i Flyr har det, og jeg tror at Flyr befester seg som et av 3 dominerende aktører i det norske markedet på sikt.
De vil skalere opp i takt med markedet.
Jeg tror også de blir en vinner på pris og service samtidig som de leverer gode tall, i mitt hode har de en stor fordel ihht. sine konkurrenter, ingen gjeld og en god nøye gjennomarbeidet modell.
Det gjorde selvfølgelig ikke noe at Wizz air gikk ut av det norske marked.
Kunne selvfølgelig brukt mye mer tid på dette innlegget hvor mange elementer ikke er nevnt og hensyntatt, men det har ikke så stor verdi i denne sammenhengen heller.
Etablering av nye selskaper i et marked som er gruset er det smarteste man kan gjøre.
Må ta en kortversjon på fortsettelsen her.
—————-
Vi snakker om Norsk luftfart og nedstengning som følge av Corona.
Ser vi tilbake på det siste 10 året i norsk luftfart har dette vært preget av sterk innenriks konkurranse mellom Først og fremst SAS og NAS,
De har bygd seg raskt opp og vært totalt dominerende, spesielt NAS har siste 10 år vokst ekstremt både innenriks og globalt og har tatt stor risiko.
Så kom corona.
Resultatet av stor vekst hvor følgesvennen er en enorm gjeld, store leasingavtaler samt alt for mange ansatte, enorme forpliktelser og som følge av dette ble nesten begge selskaper sendt til skifteretten.
Fly selskap har et forholdsvis enkelt oppsett sett i forhold til andre markeder som er mer komplekse, du skal i prinsippet transportere mennesker fra A-B på konkurransedyktige vilkår og sitte igjen med en god margin etter alle kostnader er dekket inn.
Siste halvår av 2019 så vi de første mørke skyer da epidemien corona startet i Kina, markedene tok for lett på dette og når det gjelder fly industrien satt de raskt i klemma.
Mot slutten av første kvartal 2020 var det full stopp.
Resultatet ble raskt at en enorm oppskalering av flåtene , nye fly i bestilling og mange ansatte osv osv. ( kall det enorme driftutgifter) satte selskapene i en umulig situasjon.
Resten av historien kjenner vi alle.
————————————————-
Poenget er at når det er «blod i gatene» og alle ligger nede er det gunstig å starte opp.
Selskapene som ligger nede vil selv etter restrukturering sitte med for mange ansatte, store kostbare hovedkontor, store kostnader rundt selve restrukturerings prosessen som vil henge med lenge.
De sitter med stor gjeld, sannsynligvis med mange flere fly en de trenger i lang tid fremover ( hvor mange blir stående parkert til stor kostnad) samt nye fly i bestilling, store advokat regninger osv.osv, bla, bla, bla, det er bare å ramse opp.
Det er her Flyr kommer inn, de drar store fordeler fra dag en , rimelige fly og leasingavtaler som er ekstremt gode.
De har stor erfaring fra hoved eier Erik Braaten samt har ubegrenset med tilgang på de beste av de beste i alle segmenter de trenger ansettelser til.
De ønsker å drive et ansvarlig selskap og vokse med markedet etterhvert som det åpner opp.
I motsetning til sine konkurrenter har de som nyoppstartet har ekstremt fokus på kostnadskontroll og implementering av nyeste teknologi rundt drifts systemer.
Konkurrentene blir ofte hengende etter i sine gamle systemer da strukturen i disse er komplekse og tilpasse, det er enklere og bygge opp fra scratch.
Ser man til andre selskaper som f.eks Seadrill ser vi nok et selskap som ble tatt av markedet etter for stor vekst, bølgen treffer nådeløst når den kommer og det tar lang tid å komme tilbake.
Små aktører kjøper gode rigger for en «slikk og ingenting» og går nærmest gjeldfrie inn i et marked i oppsving mens «selger av riggen» eksempelvis Seadrill kjemper med enorm gjeld og restrukturerer selskapet etter beste evne samtidig som de skraper 12 år gamle rigger.
Poenget er at «blod i gatene» skaper gode muligheter fo nye aktører dersom de har en god plan.
Jeg tror ledelsen i Flyr har det, og jeg tror at Flyr befester seg som et av 3 dominerende aktører i det norske markedet på sikt.
De vil skalere opp i takt med markedet.
Jeg tror også de blir en vinner på pris og service samtidig som de leverer gode tall, i mitt hode har de en stor fordel ihht. sine konkurrenter, ingen gjeld og en god nøye gjennomarbeidet modell.
Det gjorde selvfølgelig ikke noe at Wizz air gikk ut av det norske marked.
Kunne selvfølgelig brukt mye mer tid på dette innlegget hvor mange elementer ikke er nevnt og hensyntatt, men det har ikke så stor verdi i denne sammenhengen heller.
Redigert 14.06.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare