FLYR - er bunnen nådd?

Kratos
FLYR 17.03.2021 kl 11:30 282113

Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Strategi
10.06.2021 kl 22:48 10703

Flyr er akkurat der selskapet skal være, klar for oppstart og flere ruter er klare for oppstart utover sommeren og høsten.
Ser man på kursen er den godt under der den burde være på dette tidspunktet, etter manges mening burde kursen nå vært 7-8 kr og i sterk trend.
USA gikk bra opp i dag og dagen i morgen kan bli en grei dag for Oslo børs, så får vi se om Flyr kan ta noen steg opp den også.
At aksjen nå handles kun 50 øre over emisjonskursen rimer ikke dersom man tar hensyn til hva selskapet har utrettet så langt.
Tar man med Wizz Air sin fratreden fra det Norske innenriksmarkedet bør kursen klatre kraftig fra dagens kurs.

✈️
Redigert 10.06.2021 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Strategi
11.06.2021 kl 09:49 10718

Investorer
Flyr er et lavprisselskap (LCC) med en etterspørselsdrevet og bærekraftig forretningsmodell, med fokus på å betjene det norske markedet med innenlandske og internasjonale flyvninger fra basen på Oslo lufthavn.

Why invest in Flyr?
Flyr målretter mot et moderne, digitalt og billig oppsett for å sikre høy effektivitet gjennom enkelhet, optimalisert ressursutnyttelse og smart bruk av teknologi. Flyr er det første nye flyselskapet i Europa som er børsnotert etter utbruddet av Covid19, og skaleres til å betjene et post-pandemisk marked.

Investeringshøydepunkter
Lavprisselskap som gir gode kundeopplevelser til konkurransedyktige priser
Målrettet marked med solid grunnleggende og høyt lønnsomhetspotensial
Lav fast kostnadsbase fra en automatisert plattform og mager organisasjon. Evne til å operere til et konkurransedyktig kostnadsnivå, selv ved lav produksjon
Etablere en slank og rettighetsorganisasjon tilpasset det nye markedsmiljøet, og tilpasser produksjonen til etterspørselsutvikling i post-pandemien gjenåpning av samfunnet
Gjennomsiktig og solid kapitalstruktur. Ingen eldre forpliktelser muliggjør realisering av lønnsom strategi
Engasjert og svært erfaren ledergruppe og organisasjon, støttet av anerkjente bransjeaktører.

Litt om styret.
https://www.flyr.com/board-of-directors

Litt om ledelsen;
https://www.flyr.com/management
Redigert 11.06.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Gullit
11.06.2021 kl 13:20 10635

https://www.vg.no/annonsorinnhold/flyr/norges-nye-luftfartseventyr/

Nå flyr vi snart !!
Redigert 11.06.2021 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Strategi
11.06.2021 kl 15:18 10580

Helt riktig, det er ikke lenge til.

Lauritzsen ble en av selskapets første piloter da han ble ansatt i februar og karakteriserer det som et «karrierehøydepunkt». Siden har han også tatt del i ansettelsesprosessen av sine nye kollegaer.

– Jeg syntes det så kjempespennende ut, og så ble jeg obs på de som var med fra start, som jeg vil påstå er Norges mest solide gjeng. Å få være med å utvikle noe med dem er en sjanse du bare får én gang i livet, sier Lauritzsen.

– Vi skal videreføre den kompetansen vi allerede har, starte på det nivået som konkurrentene våre er på, og så skal vi utvikle oss videre derfra. Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit».
----------------------------
En ting er sikkert og det er at Flyr har "alle" fordeler uansett hvordan man vrir på det.
Dersom markedet stenger ned ; fordel for Flyr i forhold til de andre på innenriks som må sitte med mange parkerte fly.
Markedet åpner opp og folk flyr mer; ønskestart for flyr.
Flyr har en liten organisasjon skreddersydd fra starten for å optimalisere drift, klar fordel i forhold til sine konkurrenter.
Flyr har lansert en bestillingsløsning som fungerer optimalt i forhold til brukervennlighet, en klar fordel.
Flyr behandler sine kunder som "gjester" og driller sin organisasjon i kundevennlighet, hvem har ikke kranglet med andre aktører på innenriks når det gjelder refusjoner og dårlig service, times vis for å komme igjennom på telefon.

Om kort tid vil kursen stige kraftig er mitt tips.
-------------
Dette sier de ansatte i flyr selv;" Det er en helt unik situasjon, der «the sky is the limit"».

Fornøyde ansatte som føler seg inkludert og som blir ivaretatt av selskapet er også en stor fordel Flyr har og er helt avgjørende.
Da er det morsomt og givende å yte det lille ekstra.


Redigert 11.06.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2021 kl 15:27 10603

5.4550 - tror jeg tar fredagsvasken som er vesentlig mer spennende akkurat nå
Strategi
11.06.2021 kl 15:51 10595

Enig, jeg tar meg en pils.

Har vaskehjelp.
😎
Tp
11.06.2021 kl 16:00 10593

Igjen skuffa kunder hos Nas! Flyr fortjener en mye sterkere prising da dem så langt holder det som har blitt lovet. Helt sikker på at prisingen som fortjenes er rett rundt svingen🛫

https://canariavisen.no/kansellerte-alle-fly-til-ferieoya-passasjerene-raser/?fbclid=IwAR0v4xnnZ0Ve0WRwt4tSJttFDtIreMZJXEDs3FvraXayX4zDlgzbNA2VlMA
Strategi
14.06.2021 kl 12:58 10065

Etablering av nye selskaper i et marked som er gruset er det smarteste man kan gjøre.
Nå det gjelder Aviation i Norge består konkurransen av totalt 3 selskaper Flyr - SAS og NAS.
Tar ikke med Wiederøe her da det er litt annet marked og først og fremst utflyging fra kortbane flyplassene.
Det er svært få markeder med kun 3 aktører i Norge, det nærmeste vi kommer er vel dagligvare bransjen som består av 3 aktører hvor alle 3 er giganter.
Dette består av Norgesgruppen - Coop - Rema 1000.
Jeg kommer tilbake med fordelene av å sette opp et "nytt " flyselskap i et marked med kun 2 aktører som derav selvsagt er dominerende her hjemme.
Hvilke fordeler har et nytt selskap kontra de etablerte Flyselskapene og hvorfor når markedet har forsvunnet (pga.Corona) (vi har sette konsekvensene av dette).
Markedet er der fremdeles, og er oppadgående.
Fortsettelse følger (sannsynligvis) er litt travelt opptatt med andre ting om dagen.

Strategi
14.06.2021 kl 22:57 9897

Ref .; siste innlegg.
Etablering av nye selskaper i et marked som er gruset er det smarteste man kan gjøre.
Må ta en kortversjon på fortsettelsen her.
—————-
Vi snakker om Norsk luftfart og nedstengning som følge av Corona.
Ser vi tilbake på det siste 10 året i norsk luftfart har dette vært preget av sterk innenriks konkurranse mellom Først og fremst SAS og NAS,
De har bygd seg raskt opp og vært totalt dominerende, spesielt NAS har siste 10 år vokst ekstremt både innenriks og globalt og har tatt stor risiko.
Så kom corona.
Resultatet av stor vekst hvor følgesvennen er en enorm gjeld, store leasingavtaler samt alt for mange ansatte, enorme forpliktelser og som følge av dette ble nesten begge selskaper sendt til skifteretten.
Fly selskap har et forholdsvis enkelt oppsett sett i forhold til andre markeder som er mer komplekse, du skal i prinsippet transportere mennesker fra A-B på konkurransedyktige vilkår og sitte igjen med en god margin etter alle kostnader er dekket inn.
Siste halvår av 2019 så vi de første mørke skyer da epidemien corona startet i Kina, markedene tok for lett på dette og når det gjelder fly industrien satt de raskt i klemma.
Mot slutten av første kvartal 2020 var det full stopp.
Resultatet ble raskt at en enorm oppskalering av flåtene , nye fly i bestilling og mange ansatte osv osv. ( kall det enorme driftutgifter) satte selskapene i en umulig situasjon.
Resten av historien kjenner vi alle.
————————————————-
Poenget er at når det er «blod i gatene» og alle ligger nede er det gunstig å starte opp.
Selskapene som ligger nede vil selv etter restrukturering sitte med for mange ansatte, store kostbare hovedkontor, store kostnader rundt selve restrukturerings prosessen som vil henge med lenge.
De sitter med stor gjeld, sannsynligvis med mange flere fly en de trenger i lang tid fremover ( hvor mange blir stående parkert til stor kostnad) samt nye fly i bestilling, store advokat regninger osv.osv, bla, bla, bla, det er bare å ramse opp.

Det er her Flyr kommer inn, de drar store fordeler fra dag en , rimelige fly og leasingavtaler som er ekstremt gode.
De har stor erfaring fra hoved eier Erik Braaten samt har ubegrenset med tilgang på de beste av de beste i alle segmenter de trenger ansettelser til.
De ønsker å drive et ansvarlig selskap og vokse med markedet etterhvert som det åpner opp.
I motsetning til sine konkurrenter har de som nyoppstartet har ekstremt fokus på kostnadskontroll og implementering av nyeste teknologi rundt drifts systemer.
Konkurrentene blir ofte hengende etter i sine gamle systemer da strukturen i disse er komplekse og tilpasse, det er enklere og bygge opp fra scratch.

Ser man til andre selskaper som f.eks Seadrill ser vi nok et selskap som ble tatt av markedet etter for stor vekst, bølgen treffer nådeløst når den kommer og det tar lang tid å komme tilbake.
Små aktører kjøper gode rigger for en «slikk og ingenting» og går nærmest gjeldfrie inn i et marked i oppsving mens «selger av riggen» eksempelvis Seadrill kjemper med enorm gjeld og restrukturerer selskapet etter beste evne samtidig som de skraper 12 år gamle rigger.

Poenget er at «blod i gatene» skaper gode muligheter fo nye aktører dersom de har en god plan.

Jeg tror ledelsen i Flyr har det, og jeg tror at Flyr befester seg som et av 3 dominerende aktører i det norske markedet på sikt.
De vil skalere opp i takt med markedet.
Jeg tror også de blir en vinner på pris og service samtidig som de leverer gode tall, i mitt hode har de en stor fordel ihht. sine konkurrenter, ingen gjeld og en god nøye gjennomarbeidet modell.

Det gjorde selvfølgelig ikke noe at Wizz air gikk ut av det norske marked.

Kunne selvfølgelig brukt mye mer tid på dette innlegget hvor mange elementer ikke er nevnt og hensyntatt, men det har ikke så stor verdi i denne sammenhengen heller.




Redigert 14.06.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Jguiden
15.06.2021 kl 07:20 9787

Takk for flott innlegg.
Perdenlure
15.06.2021 kl 09:14 9752

Nå tar vi av ! Er nok ikke lenge før 6 kr passeres.
Lykke til:-)
Strategi
15.06.2021 kl 09:46 9710

6 kr burde vært passert med margin for lenge siden, vi nærmer oss første flygning med stormskritt nå og det kan forhåpentligvis komme store "klyv" opp her etter hvert.
Flere Fly vil nå komme i tiden fremover og dette vil være en stor driver i seg selv.

Flyr står i perfekt posisjon.
Strategi
16.06.2021 kl 08:50 9517

Ny dag og nye muligheter for nykommeren Flyr i Norsk luftfart.

14 dager til første avgang fra Oslo til Tromsø.
Flyr kommer til å frekventere media i stadig større grad fremover, selskapet vil i inneværende år.
Ref: Reisemål
Vi flyr til flere norske byer og populære reisemål i Europa, og vil utvide med flere spennende ruter i løpet av kort tid.
https://www.flyr.com/reisemal

Tror det blir mye fest og champagne fremover som aksjonær i Flyr utover sommeren og høsten som starter opp i en unik posisjon (low cost driftsmodell).
Redigert 16.06.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Tp
16.06.2021 kl 09:26 9490

Reiselysten til folk flest er sterkere en noen gang, hvem skal
Frakte alle menneskene rundt om i verden det kan man lett tenke seg frem til. Nemlig flyselskaper/flyr!

https://flysmart24.no/2021/06/15/okonomitopp-folk-vil-bruke-mye-penger-pa-feriereiser/
Redigert 16.06.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.06.2021 kl 10:24 9467

Vi investerer ikke her bare i et hvilket som helst flyselskap, slik jeg ser det investerer vi i et brandet "Flyr" en ny aktør i Norsk luftfart som 1 av 3 aktører.
Selskapet går inn i konkurranse med NAS og SAS med fordelen av å starte på scratch fra grunnen av med de beste avtaler fra sine leverandører og underleverandører og uten gjeld.
Flyr starter også opp med de beste systemer som igjen betyr effektiv kostnadsstyring.

Det hele handler vel om hvilket selskap som er mest kundevennlig og som kan frakte passasjerer fra A-B på den mest kostnadseffektive måten samtidig som de har den mest kostnadseffektive strukturen i egen organisasjon.

Flyr har en solid posisjon her som ikke drar med seg unødige kostnader som henger med selskapet.
Redigert 16.06.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.06.2021 kl 10:25 9478

Vi investerer ikke her bare i et hvilket som helst flyselskap, slik jeg ser det investerer vi i et brandet "Flyr" en ny aktør i Norsk luftfart som 1 av 3 aktører.
Selskapet går inn i konkurranse med NAS og SAS med fordelen av å starte på scratch fra grunnen av med de beste avtaler fra sine leverandører og underleverandører og uten gjeld.
Flyr starter også opp med de beste systemer som igjen betyr effektiv kostnadsstyring.
hamonrye
16.06.2021 kl 11:23 9433

Hvis Flyr er så fantastisk, hvorfor flyr ikke kursen opp?
Slettet bruker
16.06.2021 kl 11:36 9400

Fordi markedet ikke vet like mye som oss optimistene på forumet :-)
Strategi
16.06.2021 kl 16:51 9269

https://aksjelive.e24.no/article/gW5BXL

Flyr inngår tariffavtale med Kabinforbundet
24 minutter siden · Svein Olav Sæter
Flyr og Kabinansattes forbund har inngått en tariffavtale gyldig frem til mars 2024, ifølge en børsmelding.
– Vi er glad for at Flyr vil være en aktør som favoriserer norske ansatte og den norske modellen. Dette er en lenge etterlengtet strategi i en industri som i mange år har vært hard for de kabinansatte, sier Elin Roverudseter i Kabinansattes forbund.
Flyr melder selv at avtalen gir både selskapet og de ansatte et forutsigbart rammeverk for etableringen og utviklingen av bedriften.
– Vi starter opp et flyselskap fra bunnen av, og vi vil bygge det sammen med våre ansatte og fagforeningene, sier Tonje Wikstrøm Frislid, som er administrerende direktør i Flyr.
De ansatte tar ifølge børsmeldingen del i selskapets profittdelingsprogram.
– Vi skal bygge opp et flyselskap basert på direkte og fast ansettelse. Det vil motarbeide trenden med i flybransjen hvor man henter inn ansatte fra lavkostland på kontrakter eller lager egne ansettelsesbyrå, sier Wikstrøm Frislid.
Slettet bruker
16.06.2021 kl 18:00 9222

AOC er også på plass nå. En formalitet, men allikevel.
Strategi
16.06.2021 kl 19:37 9163

https://aksjelive.e24.no/article/gW5BXL
Flyr får flytillatelse og starter opp ruter allerede i juni
3 timer siden · Svein Olav Sæter
Flyr har fått driftstillatelse av Luftfartstilsynet, ifølge en børsmelding. Det er den siste formaliteten selskapet trengte før de kan sette i gang, ifølge Flyr, og deres første flyvning blir 30. juni fra Oslo til Tromsø.
– Nå som alle formalitetene er på plass, ser vi fram til å ta gjester ombord, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør i Flyr.
Flyrs første fly fikk registreringsnummeret LN-FGA, ifølge børsmeldingen.
Selskapet melder også at mens Oslo-Tromsø er deres første rute, vil Flyr i løpet av de neste par månedene begynne å fly flere andre ruter. Først og fremst blir det flyvninger innenriks, men også utvalgte europeiske destinasjoner.

Driftstillatelse - Air operator's certificate (AOC)
Redigert 16.06.2021 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
Ca
16.06.2021 kl 19:56 9149

Da er det bare å glede seg til antall bestillinger, nye ruter, trafikktall, nye avtaler... etc.
Strategi
17.06.2021 kl 13:39 8912

Hold på aksjen, ser det trades ned fra start daglig for så å gå opp på slutten, går nok mye kurtasje her.
Sitter pal med Flyr aksjene og vurderer å å kjøpe mer på disse duppende.
Er ikke i tvil om at Flyr aksjen snart handles på betydelig høyere kurser.

✈️✈️🚀
For de som vurderer å gå inn i aksjen er dette slik jeg ser det en gavepakke.
Redigert 17.06.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.06.2021 kl 08:36 7878

Dette ser mer enn lovende ut for Flyr «take off».

Ukens Investtech: Dette bør du gjøre med flyaksjene nå
Investtech har tatt en titt på de tre flyselskapene notert på Oslo Børs. Her er våre anbefalinger.

https://e24.no/boers-og-finans/i/Epdjl3/ukens-investtech-dette-boer-du-gjoere-med-flyaksjene-naa


Det er 1 av 3 flyselskaper med flygninger i Norge som har fest kommende uke og når en milepæl (Flyr)
———-
SAS ( SVAKT KJØP ) (skandinavisk selskap) med frynsete rykte og innsprøytet milliarder av kroner.

NAS - Norwegian Air Shuttle ( SELG) norsk selskap med frynsete rykte , innsprøytet milliarder av krone fra den Norske statskassa ( våre penger) uten takk samt å ikke vise respekt for motsatte midler).
Mest opptatt av strategiske grep for å berike ledelsen med mange millioners bonuser samt berike nye kjendis investorer og mangemilliardærer bosatt i utlandet med utrolig lave emisjoner. Aksjonær fiendtlig selskap.

Flyr (HOLD) Nytt helnorskt selskap, startet fra scratch.
Oppstart første rute 30 Juni med blanke fine fly, penger på bok , ikke tilført noe som helst, med fokus på høy service og høyt fokus på menneskelige verdier og gode priser.
Utløser kjøpssignaler ved passering av kurs 5.66.

Valget er enkelt for meg investeringsmessig.
Gjerder meg til å fly med dette selskapet med god plass til bena og god sete plass, jeg vet jeg kan slenge noe opp i hattehylla uten å bli uglesett, jeg vet også at jeg vil føle meg godt ivaretatt og ønsket velkommen om bord.
Dette blir stas for oss passasjerer.

✈️✈️✈️
Redigert 27.06.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.06.2021 kl 08:33 7579

Uavhengig av Oslo Børs forøvrig vil jeg tro at denne uken bli en sterk uke for Flyr kursen.
Onsdag er en merkedag for selskapet med første flygning til Tromsø.
Flere ruter står nå for tur og medieoppmerksomheten rundt det ansvarlige selskapet Flyr vil ta av.

Lykke til i tiden fremover for eksisterende og nye aksjonærer.
Hold på aksjene, det vil alltid være noen som prøver å overta de.
Trenden er opp og denne vil forsterkes massivt fremover.

Det er nå det hele starter.
Redigert 28.06.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.06.2021 kl 09:11 7568

Den vanlige « dagligdagse» kurs manipulasjonen» fortsetter som forventet.

Viktig å se litt forbi dette, dette har ingen ting med selskapet og gjøre.
Liten tvil om at dette snart er over i den størrelses orden vi har sett frem til nå.

Det legges sperrer rundt 5.50.
Se på dette som en unik sjanse for meget god inngang.
Redigert 28.06.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2021 kl 13:42 7419

Når starter reprisingen av Flyr, bare dager til oppstart. ✈🚀
touchstone
28.06.2021 kl 15:27 7327

2 dager til takeoff, og massiv medieoppmerksomhet. Hvorvidt det påvirker kursen eller ei er vanskelig å si, men tror det blir mye positiv omtale denne uka
Kåre Grønn
28.06.2021 kl 15:44 7317

Nærmer seg starten på er mulig nytt eventyr og det strammer seg til.
Strategi
28.06.2021 kl 16:46 7244

Har sett litt på topp 10 siden 31 mai.
Flere har økt sine posisjoner vesentlig.
Strategi
29.06.2021 kl 07:21 6974

Ny dag - nye muligheter.

1 dag før første takeoff for Flyr.

✈️✈️✈️👨‍✈️👩‍✈️💐💐💐
Perdenlure
29.06.2021 kl 08:38 6901

Ser nok 6 kr før stengetid Fredag👍
Strategi
29.06.2021 kl 09:26 6519

Teknisk kjøpssignaler utløses ved passering av 5.63.
Er ikke langt opp dit.

Dersom noen ønsker å gå inn med litt størrelse på volum så kan jo kjøp under 5.63 være en fin mulighet for dette.

Alle er sin egen «lykkes smed».
🛫🛫🚀
Redigert 29.06.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
luftskip
29.06.2021 kl 10:27 6403

NHOD nå. Der treff kursen over 5,68 og vi har fått en knuff i toppen av trendkanalen som samsvarer perfekt med katalysatoren om at Flyr går på vingene i morgen.

Vi har nesten dobbelt så mange passasjerer som i fjor innenlands flygning på denne tiden, og antallet flyvende innenlands er samtidig halvparten av hva som er vanlige trafikktall i Norge på denne tiden.

M.a.o. er dette den perfekte rampe for Flyr å ta av fra. Tallene de har nå betyr at de griper forsiktige markedsanedeler samtidig som TAM/SAM har potensiale for dobling. Norwegian har brukket rygg, Wizzair avlyser innenlandsflyvning.

Første smellen opp til 7-tallet eller hva det nå var var bare en høflig begynnelse. Nå skal potensialet den første kursbevegelsen viste til realiseres. Tallene som legges frem etter de første flyturene i august kan vi forsiktig forvente å gå mot en dobling i 2022-23.

Last opp i dag og sitt lenge, så vinner du. Last opp i dag og sitt kortsiktig, så vinner du litt da også.
Strategi
29.06.2021 kl 10:29 6441

Da ser det ut som motstand på 5.68 også brytes.
Det er da i prinsippet teknisk fri vei videre opp mot 6 kr og videre.
Dette ser veldig bra ut.

Hold på aksjene , det er nå det starter.

🚀🚀🚀
Redigert 29.06.2021 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Strategi
29.06.2021 kl 10:45 6489

En ting er «helt « sikkert.
Det blir hardt kjør i aksjen i morgen og i tiden fremover med innslag på de fleste nyhetskanaler inklusive «Dagsrevyen» en merkedag i norsk flyhistorie.

Last opp i forkant av dette dersom du er interessert i å være med videre som eier i Flyr.

Utrolig spennende blir det.

✈️✈️✈️👩‍✈️👨‍✈️
Redigert 29.06.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Strategi
29.06.2021 kl 16:13 6357

Fine kjøpsmuligheter nå før børs slutt.

I morgen og fremover blir det ytterligere « full frææs»

👨‍✈️👩‍✈️🚀✈️
Strategi
29.06.2021 kl 21:36 6117

Flott video av crew- fly - nye stilige uniformer.
Lat ut for 3 timer siden.
https://www.facebook.com/FlyrNorway/

I morgen kjører selskapet i gang og jeg må si at dette virker veldig gjennomtengt.

Det blir «stas» og fly med Flyr.