FLYR - er bunnen nådd?
Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
OzSurfer
19.08.2021 kl 07:59
6112
Kabinfaktoren for juli-reiser var i nedre ende i begynnelsen av måneden, mens den nådde en topp på nesten 70 prosent mot slutten av juli.
Intensjonen for 2022, avhengig av pandemiutviklingen, er å legge til ytterligere 6-10 fly i produksjonen i løpet av året og ha en flåte på 12-18 fly innen utgangen av 2022
Intensjonen for 2022, avhengig av pandemiutviklingen, er å legge til ytterligere 6-10 fly i produksjonen i løpet av året og ha en flåte på 12-18 fly innen utgangen av 2022
Cashisking
19.08.2021 kl 09:32
5943
Jeg tolker dette som svært positivt! Flyr kommer til å ta norge med storm!
alocacoc
19.08.2021 kl 14:41
5687
Flyr la frem resultater fra første halvår i dag. De økonomiske resultatene ble som forventet, det er positive tall for selskapet, og det viser at en ny emisjon ikke er aktuelt for øyeblikket. Det var skuffende at det ikke ble delt mer informasjon om leasingavtalene, fordelsprogram, drift fremover og nye ruter. Rute Stavanger - Oslo kommer snart, men det ble ikke annonsert. Vi får håpe de kan dele mer informasjon underveis før neste kvartalsrapportering, men samtidig viser de en form for forsvarlighet når de ikke gjør det.
Fra mitt innlegg 01.08:
"Flyr har i perioden hatt 338 avganger og 27.760 passasjerer. Fyllingsgrad er 50% og antall passasjerer per flyvning er 82".
Faktiske tall:
Flyr har i juli hatt 337 avganger og 26.428 passasjerer. Fyllingsgrad er 48% og antall passasjerer per flyvning var 78.
Jeg har brukt en litt høy feilmargin som forklarer differansen. Disse tallene er tilnærmet 100% korrekt.
I august har det vært trøbbel med leveranse av flere fly der de har leid inn gamle fly. Det er et kortvarig tiltak, og ikke så dramatisk som kanskje noen tror. Kostnadene vil øke i perioden, men det er ikke pengesluk som setter betydelig preg på regnskapet. Jeg kan legge til at de har fire kanselleringer hittil i august pga. mangel på fly, der de har omdirigert flyene til de nye rutene som kom 16.08. Jeg tror ikke det kommer til å gjenta seg mer denne måneden. Jeg har passasjertallene for rutene hittil i august, men jeg vil vente med å eventuelt publisere disse til månedsslutt.
Jeg vil tro Carnegie kommer med en ny analyse av selskapet snart, ref. spørsmålrunden i dag. Arctic Securities kom også med analyse av Flyr tidligere i år. Det var en veldig svak analyse, så forhåpentligvis hører vi mer fra de også.
Fra mitt innlegg 01.08:
"Flyr har i perioden hatt 338 avganger og 27.760 passasjerer. Fyllingsgrad er 50% og antall passasjerer per flyvning er 82".
Faktiske tall:
Flyr har i juli hatt 337 avganger og 26.428 passasjerer. Fyllingsgrad er 48% og antall passasjerer per flyvning var 78.
Jeg har brukt en litt høy feilmargin som forklarer differansen. Disse tallene er tilnærmet 100% korrekt.
I august har det vært trøbbel med leveranse av flere fly der de har leid inn gamle fly. Det er et kortvarig tiltak, og ikke så dramatisk som kanskje noen tror. Kostnadene vil øke i perioden, men det er ikke pengesluk som setter betydelig preg på regnskapet. Jeg kan legge til at de har fire kanselleringer hittil i august pga. mangel på fly, der de har omdirigert flyene til de nye rutene som kom 16.08. Jeg tror ikke det kommer til å gjenta seg mer denne måneden. Jeg har passasjertallene for rutene hittil i august, men jeg vil vente med å eventuelt publisere disse til månedsslutt.
Jeg vil tro Carnegie kommer med en ny analyse av selskapet snart, ref. spørsmålrunden i dag. Arctic Securities kom også med analyse av Flyr tidligere i år. Det var en veldig svak analyse, så forhåpentligvis hører vi mer fra de også.
Redigert 19.08.2021 kl 14:57
Du må logge inn for å svare
wibesen
19.08.2021 kl 17:41
5620
Takk for info! Solgte alt jeg har i dag… fikk bare en dårlig følelse. Blir spennende å følge med denne.
rvmossi
19.08.2021 kl 18:12
5632
Samme her. Har troen på sikt, men ser for meg en lang ørkenvandring nå.
Tp
19.08.2021 kl 19:26
5594
Burde ikke komme som en overraskelse at det er - i regnskapet når det er 2 flyvninger med i første kvartal.Samt kostnader rundt oppstarten. 514 millioner igjen i kassa samt penger kommer også inn i kassa. Tar tid og bygge opp ting bra bunn.
https://flysmart24.no/2021/08/19/flyr-sjefen-fornoyd-apner-forste-billigsalg-i-dag/
https://flysmart24.no/2021/08/19/flyr-sjefen-fornoyd-apner-forste-billigsalg-i-dag/
fastinvest
19.08.2021 kl 22:02
5698
Jeg mener FLYR er billig og kjøpte i dag. Forventer snarlig rekyl opp mot 6kr.
Ca
20.08.2021 kl 10:16
5455
Har kjøpt mer på FLYR dipper tidligere, men nå er jeg usikker... Forventet markedet utbytte i går?
fastinvest
20.08.2021 kl 10:56
5452
Ligger lengere ned å venter i tilfelle det kommer enda en dipp. FLYR leverer etter planen og er positive. Hvorfor FLYR faller er merkelig, nå selges det med tap.
Uansett forventer jeg videre vekst og at kursen vil stige. Bunnen burde være nær så kan være ett kanon kjøp på dagens nivå
Uansett forventer jeg videre vekst og at kursen vil stige. Bunnen burde være nær så kan være ett kanon kjøp på dagens nivå
CheNa
20.08.2021 kl 11:06
5462
Så lenge utålmodige små aksjonærene velger å tape penger enn å vente noen måneder til, kan ingen stoppe dem og kursen går ned pga. dem.
OzSurfer
20.08.2021 kl 13:24
5309
Man må virkelig lure på hvilke forventninger investorene hadde til gårsdagens melding. Flott med kjøpsmulighet
True
20.08.2021 kl 13:30
5315
Dersom man tenker langsiktig er det vel ingen bedre kjøpsmuligheter enn akkurat nå. Ingen garanti for at Flyr lykkes, men dagens pris kontra 5 år frem i tid er ikke verdens største risiko for å si det slik...
5 år var lang tid, tror nok muligheten for at det ikke er noen Flyr aksjer på børs da er stor.
Har ofte vist seg at dem som sitter langsiktig taper mye mere penger enn dem som solgte med litt tap.. er nok sikker investorer med kunnskap som også solgte seg ut i dag.
Har ofte vist seg at dem som sitter langsiktig taper mye mere penger enn dem som solgte med litt tap.. er nok sikker investorer med kunnskap som også solgte seg ut i dag.
OzSurfer
20.08.2021 kl 13:58
5453
Hvorfor kjøpte de kunnskapsrike investorene FLYR i utgangspunktet, og hva har endret seg?
Skrev jo bare at dem hadde kunnskap, ikke kunnskap om luftfart, men dem har nok tatt frem kalkulatoren og gjort en beregning fremover når vi kan forvente at dem må hente penger. Det blir røde tall i lang tid fremover.
Ca
20.08.2021 kl 16:31
5351
Mange som valgte å ta tap i dag. Jeg tror på korreksjon tilbake til 5 tallet neste uke, etterfulgt av positiv analyse.
Mange som har mistet troa her ja, ser nok 3 tallet før vi evt ser 5 tallet, ørkenvandring og røde tall må man regne med fremover 😕
Møyfrid
20.08.2021 kl 18:00
5371
Tja, man kan spørre seg hva som skjedde.
Holdt seg "greit" i går på rød børs.
I dag ble det en hyggelig melding, høyt volum og ned 7,41%...
Ikkje bra....
Holdt seg "greit" i går på rød børs.
I dag ble det en hyggelig melding, høyt volum og ned 7,41%...
Ikkje bra....
Cashisking
20.08.2021 kl 22:28
5334
Jeg tåler å se eventuelt 3 tallet å fylle på før 10+ kommer neste år, 12 til 18 fly slutten neste år, ja takk
Cashisking
22.08.2021 kl 19:33
4755
Nas? 😅 Næi næi, flyr har jo ikke starta ordentlig enda, denne kommer seg! Neste år 12 til 18 fly i lufta
Green2030
22.08.2021 kl 20:41
4713
Flyr skulle hatt sin første flygning til Alicante i går, men de hadde problemer med flyet sitt og de reisende måtte fly med et annet selskap, og "jomfruturen" var kun halvfult fly. Det er tydelig at Flyr har et par barnesykdommer samtidig som de er uheldig med delta viruset i Europa
OzSurfer
22.08.2021 kl 21:38
8379
Det var sikkert det innleide flyet fra airseven som er leaset inn i påvente av flyleveransen som er forsinket.
Cashisking
22.08.2021 kl 22:02
8349
Barnesykdommer er jo vanlig det, påvirker jo kursen selvsagt kortsiktig, men long har det lite å si
Strategi
23.08.2021 kl 07:57
8181
Flyr står i en litt vanskelig posisjon om dagen.
Etter å ha hatt alt på stell i oppstartsfasen, er det nå litt rotete.
De har ikke klart å skaffe nok egne fly til ekspansjonen, de har heller ikke vært flinke nok til å informere markedet.
At de er nødt til å sende reisende med annet selskap til Alicante på jomfruturen skaper ikke tillit og viser litt dårlig planlegging når det gjelder flyflåten.
De store investorene sitter muligens godt på sine posisjoner, men privatpersoner med egne midler vil nok trå litt tilside.
Jeg har selv måttet ta den beslutningen kortsiktig.
Hvilken vei kursen nå tar ettter et moderat fall skal jeg ikke spå, men det er viktig at Flyr som selskap ikke vingler fremover og inntar en stø posisjon når det gjelder fremtid og fremdrift.
De er ikke helt der for øyeblikket.
Etter å ha hatt alt på stell i oppstartsfasen, er det nå litt rotete.
De har ikke klart å skaffe nok egne fly til ekspansjonen, de har heller ikke vært flinke nok til å informere markedet.
At de er nødt til å sende reisende med annet selskap til Alicante på jomfruturen skaper ikke tillit og viser litt dårlig planlegging når det gjelder flyflåten.
De store investorene sitter muligens godt på sine posisjoner, men privatpersoner med egne midler vil nok trå litt tilside.
Jeg har selv måttet ta den beslutningen kortsiktig.
Hvilken vei kursen nå tar ettter et moderat fall skal jeg ikke spå, men det er viktig at Flyr som selskap ikke vingler fremover og inntar en stø posisjon når det gjelder fremtid og fremdrift.
De er ikke helt der for øyeblikket.
OzSurfer
23.08.2021 kl 08:46
8114
Så lenge flyene går i rute så er jo dette nada å melde til markedet.
fastinvest
23.08.2021 kl 09:43
8122
Om flyr gjør en avtale om leveranse på ett fly f.eks 1 sept og flyet ikke blir levert så er det jo vanskelig å gjøre noe med. Da løser man det etter standarden innen fly bransjen. Er jo ikke første selskapet som må leie inn ett fly fra utleieselskaper. Flyr har selv sagt at dette er kortvarig.
Det viktige er at det finnes de som har gått kraftig inn i selskapet og satsa mye penger (ledelsen/innsidere). De har regnet og laget en plan på hvordan de skal lykkes. Det er denne planen som blir fulgt og som de har klart å gjennomføre til nå. Dette gjelder ruter som blir åpnet og kostnadskontroll i forhold til det som er kalkulert.
Om man ønsker å tjene store summer må man satse og satse når selskaper er billig. Vil du ha 5% avkastning velger du bank aksjer.
FLYR kan mangedoble seg og om det tar 1 mnd eller 2 spiller fint lite for meg. Det er sånn man tjener penger
Det viktige er at det finnes de som har gått kraftig inn i selskapet og satsa mye penger (ledelsen/innsidere). De har regnet og laget en plan på hvordan de skal lykkes. Det er denne planen som blir fulgt og som de har klart å gjennomføre til nå. Dette gjelder ruter som blir åpnet og kostnadskontroll i forhold til det som er kalkulert.
Om man ønsker å tjene store summer må man satse og satse når selskaper er billig. Vil du ha 5% avkastning velger du bank aksjer.
FLYR kan mangedoble seg og om det tar 1 mnd eller 2 spiller fint lite for meg. Det er sånn man tjener penger
Redigert 23.08.2021 kl 10:07
Du må logge inn for å svare
Strategi
23.08.2021 kl 11:02
8047
Det kan også være 1 år eller 2.
Det er vel det som er usikkerheten nå.
SAS bombarderer rutenettet med nye ruter.
Vi får håpe Flyr leverer på tall og punktlighet i alle ledd fremover.
Det er vel det som er usikkerheten nå.
SAS bombarderer rutenettet med nye ruter.
Vi får håpe Flyr leverer på tall og punktlighet i alle ledd fremover.
harris73
23.08.2021 kl 11:11
8030
Bra risk/reward i Flyr, kan lære av alle feilene til NAS og legger opp til en balansert finans fremover. Mcap bare litt over 600mill, brenner moderat cash i starten, har normal innkjørings problematikk, men blir ok på lenger sikt. Vi må nok se neste kvartals tall og inn i 2022 for å få en bedre oversikt. Hele poenget er å holde kostnadene nede og komme i pluss, der har Nas og Sas store utgifter ifht Flyr.
Strategi
23.08.2021 kl 15:45
7862
Et spørsmål som må stilles er : til hvilken kost leier nå Flyr inn fly i mangel av egne.
Et annet spørsmål er; hvis Flyr hadde fått tak i fly til oppstart av nye ruter, hva er anskaffelses kost på disse.
Hva er bakgrunnen for at de ikke har vært i stand til å få på plass nye Fly i tide, jeg vil tro at markedet for fly absolutt er tilstede.
Det er sikkert ikke noe dramatikk i overnevnte, men viktig informasjon for eksisterende og nye aksjonærer.
Ser forholdsvis store aksjeposter selges ut, lover ikke bra på sikt.
Faller den videre ned på 3 tallet kan det bli stygt.
Et annet spørsmål er; hvis Flyr hadde fått tak i fly til oppstart av nye ruter, hva er anskaffelses kost på disse.
Hva er bakgrunnen for at de ikke har vært i stand til å få på plass nye Fly i tide, jeg vil tro at markedet for fly absolutt er tilstede.
Det er sikkert ikke noe dramatikk i overnevnte, men viktig informasjon for eksisterende og nye aksjonærer.
Ser forholdsvis store aksjeposter selges ut, lover ikke bra på sikt.
Faller den videre ned på 3 tallet kan det bli stygt.
Redigert 23.08.2021 kl 15:51
Du må logge inn for å svare
harris73
23.08.2021 kl 19:11
7939
Det er et stygt fall, lite ny info og noe rart når Flyr så vidt er igang. Man kan ikke konkludere etter 1.mnd flygning. Dette er sikkert noen større tradere som utnytter denne perioden med solid shorting intradag. Man kan omtrent tegne en rett strek nedover idag før utflating og inndekning. Algoer trigger stop loss nedover skaper negativt momentum osv. Ser ikke endringer i topp 20 enda iallefall. De er 50%. Så flere små kan også påvirke. Kursen er snart lik penger på bok. Utrolig.
Grunnen er nok at det er veldig langt fram til dem kommer til å tjene penger i dette markedet.. om dem noen gang komme til å gjøre det. Over nyttår må dem nok hente inn mere kapital og spørsmålet er om dem greier det.
harris73
23.08.2021 kl 20:32
7910
Det var aldri et problem for Nas og Sas:-) poenget er at de oppnår en modell som er bedre, da vil de gå i pluss. Lav mcap, kun 1.mnd flygning. Denne kommer greit opp igjen på så lav prising. I Usa er Dal, Ual, Aal opp over 3% ikveld. Kommer tilbake både flygning og reiseliv på mer vaksine m.m.
sheepman
23.08.2021 kl 20:55
7915
Både Flyr og Norse skal lengre ned. Kan nok ikke stoppe denne fallende kniven ennå
fastinvest
23.08.2021 kl 21:45
7848
Når det gjelder emisjon behøver ikke FLYR mer penger før om 3-4 år om de overhode behøver det.
De har guidet overskudd i 2023 og dagens kostnader er i følge prosjekt presentasjonen som de gav investorene før lansering.
Når selskapet henter inn fly for å dekke ruter så må folk forstå at dette ikke er en mega kostnad. Fotball lag leier jo inn fly i bland når de skal på bortekamper, så tenk litt før dere utaler dere.
At kursen faller til ATL er selvfølgelig ikke gøy men på disse nivåene er vi nær cash og de som selger velger å gjøre det med tap.
Kursmål ligger langt over dagens nivå så jeg har valgt å kjøpe mer. Er nå oppe i 225.000 aksjer og kommer til å sitte med dem en god stund. Faller kursen videre kjøper jeg litt til.
Snart kommer høstferien og juleferien. Da vil selskapet kunne tjene inn store summer på høyere billettpriser så vi skal ikke se bort ifra at Q4 blir en overskudds mnd
De har guidet overskudd i 2023 og dagens kostnader er i følge prosjekt presentasjonen som de gav investorene før lansering.
Når selskapet henter inn fly for å dekke ruter så må folk forstå at dette ikke er en mega kostnad. Fotball lag leier jo inn fly i bland når de skal på bortekamper, så tenk litt før dere utaler dere.
At kursen faller til ATL er selvfølgelig ikke gøy men på disse nivåene er vi nær cash og de som selger velger å gjøre det med tap.
Kursmål ligger langt over dagens nivå så jeg har valgt å kjøpe mer. Er nå oppe i 225.000 aksjer og kommer til å sitte med dem en god stund. Faller kursen videre kjøper jeg litt til.
Snart kommer høstferien og juleferien. Da vil selskapet kunne tjene inn store summer på høyere billettpriser så vi skal ikke se bort ifra at Q4 blir en overskudds mnd
harris73
24.08.2021 kl 12:15
7588
Ser ut som Verdipapirfondet Nordea Norge rebalanserte fondet og lettet seg for noen hundre tusen aksjer i Flyr siste dagene. Ingen andre endringer i topp 20. De hadde rundt 8.5 mill så neste oppdatering rundt 8.3. Alltid vrient når noen skal selge i aksjer med mindre volum. Mye bedre å finne en kjøper for den posten de skal redusere med enn å selge i rykk og napp. Det kan også være utlånte aksjer. Kan godt være shorting. Med litt info om problemer med fly så skape et press nedover. Tror vi skal oppigjen om ikke lenge. Håper en større aksjonær plukker billige aksjer på ATL.
harris73
24.08.2021 kl 12:26
7661
Delta Airlines, UAL, AAL er forresten opp premarket. Ser bra ut for fly og reiseliv til tross for Covid problematikk. Løses ved vaksinasjon, booster vaksine osv. Blir gjenåpning etterhvert. Markedet er ofte i forkant og tolker alle signaler som kommer. Idag er NAS og FLYR ned, SAS trekker oppover. NAS på 10.21. Når NAS har gått sidelengs nå er 10.10 rundt det laveste. Så bør bli en rebound.
JeanPaul
24.08.2021 kl 13:30
7607
Virker som eneste argument er at "folk skal fly" = selskapene tjener peng. Blir som å starte is-salg om sommeren og være 100% overbevist om at man blir rik...
fastinvest
27.08.2021 kl 12:29
7095
Nå er FLYR snart priset til cash. Noen som har updates på trafikk tallene?