FLYR - er bunnen nådd?
Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
OleR77
30.11.2022 kl 15:43
4607
Og mange sitter nå og lurer på hvordan man skal klare en emisjon til?
– Du kan ikke selge en aksje til ett øre når du kan få aksjen til 0,6 øre i markedet. Det går ikke. Så der har de et problem. Det ser veldig dårlig ut, slo Hegnar fast.
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/11/30/7964658/hvordan-skal-flyr-klare-en-emisjon-til
– Du kan ikke selge en aksje til ett øre når du kan få aksjen til 0,6 øre i markedet. Det går ikke. Så der har de et problem. Det ser veldig dårlig ut, slo Hegnar fast.
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/11/30/7964658/hvordan-skal-flyr-klare-en-emisjon-til
OleR77
30.11.2022 kl 18:09
4498
Trygve Hegnar og han fra Finansavisen ler godt når de snakker om at verdien til FLYR er ca det den skal være nå, på 0.6 øre. Og samtidig bemerker at det kan komme potensielt 45 milliarder nye aksjer. Aksjonærene vil nok slite å få noe verdi her.
Det ble handlet 677 millioner aksjer i dag på Oslo Børs. Av totalt 25,6 milliarder som er der ute i omløp. Interessen ser ut til å være på alltime low
Det ble handlet 677 millioner aksjer i dag på Oslo Børs. Av totalt 25,6 milliarder som er der ute i omløp. Interessen ser ut til å være på alltime low
Redigert 30.11.2022 kl 18:09
Du må logge inn for å svare
https://www.di.se/nyheter/det-ser-dystert-ut-ar-aktierna-varda-nagonting-alls/
Vil vi se en omfattende shorting i SAS i forkant av restruktureringen der ?
Noe Flyr evt. kan bli løftet opp på ?
Vil vi se en omfattende shorting i SAS i forkant av restruktureringen der ?
Noe Flyr evt. kan bli løftet opp på ?
OleR77
01.12.2022 kl 09:57
4300
Så mye har de såkalte "redningsmennene" trua på Flyr. Daytradere og bløffmakere hele gjengen
Redningsmann Riulf Rustad har kvittet seg med en fjerdedel av Flyr-aksjene
Investor Riulf Rustad, som stod bak redningsplanen i Flyr sammen med forvalter Jan Petter Sissener, har kvittet seg med over 200 mill. aksjer.
https://www.dn.no/luftfart/riulf-rustad/flyr/oslo-bors/redningsmann-riulf-rustad-har-kvittet-seg-med-en-fjerdedel-av-flyr-aksjene/2-1-1364176
Redningsmann Riulf Rustad har kvittet seg med en fjerdedel av Flyr-aksjene
Investor Riulf Rustad, som stod bak redningsplanen i Flyr sammen med forvalter Jan Petter Sissener, har kvittet seg med over 200 mill. aksjer.
https://www.dn.no/luftfart/riulf-rustad/flyr/oslo-bors/redningsmann-riulf-rustad-har-kvittet-seg-med-en-fjerdedel-av-flyr-aksjene/2-1-1364176
SomSa
01.12.2022 kl 16:05
4180
Øystein Stray Spetalen solgte med tap
BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER
1.12.2022 07:45 • TDN Finans
TYCOON INDUSTRIER AS Gått ut av listen
Kilde Nordnet
OleR77
01.12.2022 kl 16:57
4138
Se der ja, LOL. Men Gullhaugen og rischioso påstår jo hardnakket at denne bare kan gå opp. De vet jo bedre enn Riulf og Spetalen. Disse store investorene er jo noen fjols som selger med tap. De vet jo ingenting bedre enn finansavisens forumbrukere :)
Spetalen og Co vet nok hva det ligger an til
Spetalen og Co vet nok hva det ligger an til
Redigert 01.12.2022 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
OleR77
02.12.2022 kl 13:25
3966
Lykke til mot dette selskapet da
https://flysmart24.no/2022/12/01/dumper-prisene-flybilletter-for-en-50-lapp-over-nyttar/
https://flysmart24.no/2022/12/01/dumper-prisene-flybilletter-for-en-50-lapp-over-nyttar/
Ryanairs 59 kroners billetter er bare mulig pga. deres bruk av skatteparadis til lønnsutbetalinger. De bør
innklages til ESA for konkurransevridning.
Disse billigbillettene påvirker antagelig også hvor folk flyr, og en slik utvikling er betenkelig.
Nordmenn bør reise dit de primært ønsker å reise, unngå å la seg påvirke av til hvilke destinasjoner det tilbys billigbilletter.
innklages til ESA for konkurransevridning.
Disse billigbillettene påvirker antagelig også hvor folk flyr, og en slik utvikling er betenkelig.
Nordmenn bør reise dit de primært ønsker å reise, unngå å la seg påvirke av til hvilke destinasjoner det tilbys billigbilletter.
rischioso
02.12.2022 kl 18:33
3831
Lokketilbud over ett par dager hvor det er bagasje og returen som vill koste - vi har sett det før fra den kanten og vi vil sikkert se det igjen - verken varig eller av betydning - en gimmick, verken mer eller mindre... ;)
Ingen skatteparadis eller lugubre lønnsavtaler kan få en slik deal profitabel, men de er store og har mange fly og ansatte med betydelig faste kostnader og må gjøre noe for å fylle seter i vinter og da er en 2 dagers gimmick et markedsføringsstunt i håp om å få flere reisende.
FLYR taper langt mindre ved å la flyene stå på bakken eventuelt tjener litt gjennom wet-lease. Det er sommermånedene flyselskapene tjener penger og alle flyselskaper taper i vinterhalvåret så vinteren handler om å tape minst mulig og som vi kjenner til så vil tapet for FLYR denne vinteren bli redusert med over 400m nok som et resultat av de kreative tiltaka som allerede er iverksatt ... ;)
Ingen skatteparadis eller lugubre lønnsavtaler kan få en slik deal profitabel, men de er store og har mange fly og ansatte med betydelig faste kostnader og må gjøre noe for å fylle seter i vinter og da er en 2 dagers gimmick et markedsføringsstunt i håp om å få flere reisende.
FLYR taper langt mindre ved å la flyene stå på bakken eventuelt tjener litt gjennom wet-lease. Det er sommermånedene flyselskapene tjener penger og alle flyselskaper taper i vinterhalvåret så vinteren handler om å tape minst mulig og som vi kjenner til så vil tapet for FLYR denne vinteren bli redusert med over 400m nok som et resultat av de kreative tiltaka som allerede er iverksatt ... ;)
Redigert 02.12.2022 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Ryanair driver ikke 2 dagers salg. Det er sånne "stuntepriser" hele tiden.
Det er den forkastelige og konkurransevridende forretningsmodellen som muliggjør dette.
Hvor bl.a. skatteparadiser er et sentralt element. Og dermed snylting på velferdsgoder i
andre land utenfor Irland.
Ryanair har masse crossales. De får prosenter av omtrent alt du bruker på destinasjonen.
Ryanairs oppgave for å sikre seg profitt, er å få kjøpekraft til å bruke penger på destinasjonen.
Om 59 kroner da i seg selv er et nullsummsspill, spiller ikke det den store rollen. Stuntpris er
også et middel for å fly høyt booket tidlig i forveien. Så høster de høyere billettpriser i
forbindelse med sluttoppfyllingen av flyet nærmere flyavgang. Flere steder forlanger de også
deler av inntektene fra taxfree salget, for å trafikere destinasjonen.
Nøkkelen for Flyr, Norwegian, Widerøe og SAS, er å innklage Ryanair til ESA for konkurransevridende
virksomhet ved bruk av skatteparadis m.m.
O'Leary var i Oslo nylig, fordi han værer at Ola Viking kan være i stand til å sette i gang trøbbel for Ryanair.
Med f.eks. ESA. Ryanair har en skjør forretningsmodel. Det skal lite til for å lage trøbbel for korthuset til Ryanair.
Ja, hele den irske økonomien virker å hvile på korthuset skatteparadis og unngåelser av skatter og avgifter.
Hørt om Isle of Man, Jersey, Guernsey, Cayman Island, British Virgin Islands osv. Skatteopplegg meg her og
der. Irerne driver jo ikke med annet. Og jakter subsidier, goder og fordeler der disse kan melkes ut.
Og ulike "ping pong" ordninger mellom Irland og Storbritannia.
Kanskje det er en stor nullskatteyter og hvitvaskingsmaskin hele Ryanair ?
Det er den forkastelige og konkurransevridende forretningsmodellen som muliggjør dette.
Hvor bl.a. skatteparadiser er et sentralt element. Og dermed snylting på velferdsgoder i
andre land utenfor Irland.
Ryanair har masse crossales. De får prosenter av omtrent alt du bruker på destinasjonen.
Ryanairs oppgave for å sikre seg profitt, er å få kjøpekraft til å bruke penger på destinasjonen.
Om 59 kroner da i seg selv er et nullsummsspill, spiller ikke det den store rollen. Stuntpris er
også et middel for å fly høyt booket tidlig i forveien. Så høster de høyere billettpriser i
forbindelse med sluttoppfyllingen av flyet nærmere flyavgang. Flere steder forlanger de også
deler av inntektene fra taxfree salget, for å trafikere destinasjonen.
Nøkkelen for Flyr, Norwegian, Widerøe og SAS, er å innklage Ryanair til ESA for konkurransevridende
virksomhet ved bruk av skatteparadis m.m.
O'Leary var i Oslo nylig, fordi han værer at Ola Viking kan være i stand til å sette i gang trøbbel for Ryanair.
Med f.eks. ESA. Ryanair har en skjør forretningsmodel. Det skal lite til for å lage trøbbel for korthuset til Ryanair.
Ja, hele den irske økonomien virker å hvile på korthuset skatteparadis og unngåelser av skatter og avgifter.
Hørt om Isle of Man, Jersey, Guernsey, Cayman Island, British Virgin Islands osv. Skatteopplegg meg her og
der. Irerne driver jo ikke med annet. Og jakter subsidier, goder og fordeler der disse kan melkes ut.
Og ulike "ping pong" ordninger mellom Irland og Storbritannia.
Kanskje det er en stor nullskatteyter og hvitvaskingsmaskin hele Ryanair ?
Redigert 02.12.2022 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
03.12.2022 kl 12:08
3485
Fra intervju med Huse i Dagens Næringsliv
"Innenriks er det bare helgeflygninger mellom Oslo, Bergen og Trondheim som står igjen, i tillegg til noe i Nord-Norge gjennom julen. På hjemmemarkedet har det vært nok av seter å velge mellom for de få som har reist med Flyr.
Har dere solgt for billige billetter?
– Nei, vi klarer fint å leve med prisene vi har tatt. Problemet er at vi ikke har fylt flyene godt nok på innenriks."
"Men først kommer en lang og mørk vinter med blodrøde kvartalstall."
https://www.finansavisen.no/lordag/2022/12/02/7965591/flyr-sjef-huser-om-hvordan-flyr-skal-reddes
Høres ikke direkte lovende ut i kortsiktig ivertfall.
"Innenriks er det bare helgeflygninger mellom Oslo, Bergen og Trondheim som står igjen, i tillegg til noe i Nord-Norge gjennom julen. På hjemmemarkedet har det vært nok av seter å velge mellom for de få som har reist med Flyr.
Har dere solgt for billige billetter?
– Nei, vi klarer fint å leve med prisene vi har tatt. Problemet er at vi ikke har fylt flyene godt nok på innenriks."
"Men først kommer en lang og mørk vinter med blodrøde kvartalstall."
https://www.finansavisen.no/lordag/2022/12/02/7965591/flyr-sjef-huser-om-hvordan-flyr-skal-reddes
Høres ikke direkte lovende ut i kortsiktig ivertfall.
Gullhaugen
03.12.2022 kl 12:33
3465
Nå er du på kanten til å dumme deg skikkelig ut.På mandag skal alke inn 😎 HAPPY weekend 🎉🎉
Redigert 03.12.2022 kl 12:35
Du må logge inn for å svare
OleR77
03.12.2022 kl 12:51
3495
Vil du vedde noen tusenlapper mot meg på at kursen på Flyr kommer til å gå opp på Q4-tallene? :)
Vi kan lage escrow og så kan jeg stå for et motbud
Vi kan lage escrow og så kan jeg stå for et motbud
Redigert 03.12.2022 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
03.12.2022 kl 12:59
3485
Bevares for en fjott du er. 🤣 Ikke rart du ble bannlyst på NAS tråden.
https://www.dn.no/telekom/telia-norge/telenor-norge/konkurransetilsynet/telia-krever-en-halv-milliard-av-telenor-etter-brudd-pa-konkurransereglene/2-1-1362409
Har vi en lignende situasjon vis a vis norske flyselskap og Ryanair ?
Har vi en lignende situasjon vis a vis norske flyselskap og Ryanair ?
OleR77
03.12.2022 kl 13:26
3459
Tar det som et nei jeg og at du egentlig er veldig usikker på det du tror du lurer folk med her inne ;)
OleR77
03.12.2022 kl 14:27
3401
Registrerer at Nikko fra DesperateBagholders-tråden tror aksjen kommer til å nå 10 øre.
Flyr skal altså få en verdi på 2,6 milliarder kroner. 15x mer enn NORSE.
Tar man med emisjonene som kommer, så mener Pumperne fra tråden at selskapet altså skal være verdt ca det Norwegian er verdt.
God underholdning der altså. Det beviser vel nok en gang hvorfor norske hobbyinvestorer spyttet inn penger på FLYR på flere NOK og hvorfor de gikk inn i NAS under restruktureringen til tross for at advarslene var overalt. Glem Las Vegas, Nordmenn er 10x større tullinger.
Flyr skal altså få en verdi på 2,6 milliarder kroner. 15x mer enn NORSE.
Tar man med emisjonene som kommer, så mener Pumperne fra tråden at selskapet altså skal være verdt ca det Norwegian er verdt.
God underholdning der altså. Det beviser vel nok en gang hvorfor norske hobbyinvestorer spyttet inn penger på FLYR på flere NOK og hvorfor de gikk inn i NAS under restruktureringen til tross for at advarslene var overalt. Glem Las Vegas, Nordmenn er 10x større tullinger.
OleR77
04.12.2022 kl 19:29
3144
Ikke like mye positivitet å hente fra Braathen (eller kommentarfeltet) enn det vi fikk fra Huser.
https://e24.no/boers-og-finans/i/gEd1a9/mannen-bak-kriserammede-flyr-ble-ganske-trangt-i-doeren
https://e24.no/boers-og-finans/i/gEd1a9/mannen-bak-kriserammede-flyr-ble-ganske-trangt-i-doeren
Redigert 04.12.2022 kl 19:30
Du må logge inn for å svare
rischioso
04.12.2022 kl 20:31
3071
Det spiller jo ingen rolle hvilket av innlegga fra komiske ali vi ser nærmere på for faktafeila går igjen som en rød tråd og slik blir det jo når man ikke har peil på det man snakker om og kun støtter seg til sin egen kunnskapsløshet:
RE - Flyr skal altså få en verdi på 2,6 milliarder kroner. 15x mer enn NORSE
* NORSE har en MCap på 514m (2,6 milliarder/5,14) = 5x og ikke 15x, mao, her utgjorde feilen hele 300% så kan man jo bare spekulere i om det var nok en bløff eller manglende regneferdigheter alternativt en kombinasjon ...
RE - Tar man med emisjonene som kommer, så mener Pumperne fra tråden at selskapet altså skal være verdt ca det Norwegian er verdt.
* Her ble det en dobbelbløff for emisjonen var jo allerede medregnet i 10-øringen og en MCap på 2,6 milliarder. NAS har en MCap på 8,234 milliarder noe som betyr godt over 300% høyere så ikke sammenlignbart overhodet.
Mao, skjønner godt at komiske ali ble kastet ut av NAS trådene for makan til kunnskapsløs bløffmaker skal man lete lenge etter - men for all del, underholdningsverdien er jo der - den skal han ha ... ;).
Fortsatt god helg!
RE - Flyr skal altså få en verdi på 2,6 milliarder kroner. 15x mer enn NORSE
* NORSE har en MCap på 514m (2,6 milliarder/5,14) = 5x og ikke 15x, mao, her utgjorde feilen hele 300% så kan man jo bare spekulere i om det var nok en bløff eller manglende regneferdigheter alternativt en kombinasjon ...
RE - Tar man med emisjonene som kommer, så mener Pumperne fra tråden at selskapet altså skal være verdt ca det Norwegian er verdt.
* Her ble det en dobbelbløff for emisjonen var jo allerede medregnet i 10-øringen og en MCap på 2,6 milliarder. NAS har en MCap på 8,234 milliarder noe som betyr godt over 300% høyere så ikke sammenlignbart overhodet.
Mao, skjønner godt at komiske ali ble kastet ut av NAS trådene for makan til kunnskapsløs bløffmaker skal man lete lenge etter - men for all del, underholdningsverdien er jo der - den skal han ha ... ;).
Fortsatt god helg!
OleR77
04.12.2022 kl 22:49
2928
Norse har en market cap på 194M fordelt på 77M aksjer. Sjekk Oslo Børs. Det vil komme 120M nye aksjer x 2.5NOK som gir da market cap på 444M men da har de i tillegg fått inn 250M cash. Ingen av tallene dine stemte. Ingen 🤡
Emisjonen til Flyr vil gi 70B aksjer ++, da det er inneforstått at emisjon på 1 øre vil da gjennomføres, fordelt på 10øre vil da være verdt 7B NOK. Ikke langt unna NAS. Et bittelite selskap som Flyr, med liten flåte og få ansatte og som er nesten tomme for penger 🤡
På tide at du sjekket tallene dine selv klovn, fordi du driter deg kraftig ut her nå. 🤡
Og jeg kan ikke huske å ha vært på noe NAS forum eller vært spesielt aktiv der selv om dere tapere har brukt timer på å gjennomgå historikken min. Jesus christ 🤡 Og det ser man jo ut i fra antall poster på forumet her du har kastet bort mot det lille jeg har vært aktiv. 🤦🤦♂️🤦♂️
Jeg husker dog å ha vært så vidt innom og eid NAS i en bitteliten periode og tjente en 30% eller hva det nå var under restruktureringen 😜
Du er en taper rischioso. Skaff deg et liv enn å leve her inne på et forum. Det er veldig tydelig at du er en butthurt usikker eier av Flyr-aksjer. 🤡
Emisjonen til Flyr vil gi 70B aksjer ++, da det er inneforstått at emisjon på 1 øre vil da gjennomføres, fordelt på 10øre vil da være verdt 7B NOK. Ikke langt unna NAS. Et bittelite selskap som Flyr, med liten flåte og få ansatte og som er nesten tomme for penger 🤡
På tide at du sjekket tallene dine selv klovn, fordi du driter deg kraftig ut her nå. 🤡
Og jeg kan ikke huske å ha vært på noe NAS forum eller vært spesielt aktiv der selv om dere tapere har brukt timer på å gjennomgå historikken min. Jesus christ 🤡 Og det ser man jo ut i fra antall poster på forumet her du har kastet bort mot det lille jeg har vært aktiv. 🤦🤦♂️🤦♂️
Jeg husker dog å ha vært så vidt innom og eid NAS i en bitteliten periode og tjente en 30% eller hva det nå var under restruktureringen 😜
Du er en taper rischioso. Skaff deg et liv enn å leve her inne på et forum. Det er veldig tydelig at du er en butthurt usikker eier av Flyr-aksjer. 🤡
Redigert 04.12.2022 kl 22:54
Du må logge inn for å svare
rischioso
04.12.2022 kl 23:09
2902
Selskapsnavn
Norse Atlantic
CEO
Bjørn Tore Larsen
E-post
investor.relations@flynorse.com
Hjemmeside
https://flynorse.com/
Hovedkontor
Kolbjørnsvik
Antall aksjer
77 684 314
Børsverdi
514 MNOK
https://www.nordnet.no/market/stocks/17473158-norse-atlantic-asa?details
Norse Atlantic
CEO
Bjørn Tore Larsen
E-post
investor.relations@flynorse.com
Hjemmeside
https://flynorse.com/
Hovedkontor
Kolbjørnsvik
Antall aksjer
77 684 314
Børsverdi
514 MNOK
https://www.nordnet.no/market/stocks/17473158-norse-atlantic-asa?details
rufus01
04.12.2022 kl 23:57
2824
Ser du stadig vekk mener det vil komme en massiv short inndekning i Flyr. Ser man på short listen så er det ingen massiv shorting i Flyr. Ingen synlige shortposisjoner på min liste iallefall, noe som betyr at det er ingen shortposisjoner som overstiger 0,5% av selskapet. Hvor henter du denne informasjonen fra?
rischioso
05.12.2022 kl 00:44
2875
Det er vel heller ikke å forvente når synlighetskravet på 0,5% tilsvarer 128,16m aksjer så fullt mulig at det er mange usynlige shortandeler på 128m og mindre ... ;)
Aldara
05.12.2022 kl 07:49
2782
Ole R----Skjønner ikke at du gidder følge flyr dersom du ikke har interesser! Jeg har mange interesser---og følger dem! Men de jeg ikke er eksponert i driter jeg selvsagt i...
Så WHAT SAY YOU---Hva er din agenda??
Så WHAT SAY YOU---Hva er din agenda??
rischioso
05.12.2022 kl 09:57
2657
jacob22 skrev Hei ka er plan b ?
Plan A er i realiteten også plan B og eventuelt plan C om du vil da dette er en coctail som handler om en turn-around med basis i suksessen fra i sommer - mao, spissing av tilbudet mot populære EU destinasjoner toppet med charteravtale(r) og wet lease.
Betydelige sparetiltak gjennom lavsesong hvor de bare i vinter er godt på vei til å nå målet med og redusere kostnadene med 400m.
Kapitalinnhenting fra rep emi og retter på 1 øre og/eller alternativ finansiering
Mao, det jobbes kontinuerlig med et sammensurium av muligheter på flere plan hvor det som et resultat av det er å forvente at det vil tikke inn kurstriggende nyheter fremover.
Betydelige sparetiltak gjennom lavsesong hvor de bare i vinter er godt på vei til å nå målet med og redusere kostnadene med 400m.
Kapitalinnhenting fra rep emi og retter på 1 øre og/eller alternativ finansiering
Mao, det jobbes kontinuerlig med et sammensurium av muligheter på flere plan hvor det som et resultat av det er å forvente at det vil tikke inn kurstriggende nyheter fremover.
Redigert 05.12.2022 kl 09:58
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
05.12.2022 kl 10:50
2573
Nå er det lagt nye stillinger ?? Hva skjer?wow :) https://career.flyr.no/jobs/2257725-senior-cabin-crew-member
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=65662
Det meldes at Air France - KLM åpner rute til Tromsø. Viser at Tromsø begynner å komme
på kartet. Det bør også skje med Bodø.
Og på sikt Harstad/Narvik og kanskje nye Mo i Rana ?
Det meldes at Air France - KLM åpner rute til Tromsø. Viser at Tromsø begynner å komme
på kartet. Det bør også skje med Bodø.
Og på sikt Harstad/Narvik og kanskje nye Mo i Rana ?
Bamse
05.12.2022 kl 16:28
4168
Gullhaugen skrev Nå kom avinor sine tall , da venter vi på melding fra Flyr nå.
Har de kommet nå?
rischioso
05.12.2022 kl 18:08
4028
Se her ja - tydelig at det skjer ting på bakrommet - da er det nok ikke lenge til triggende nytt ... ;)
Gullhaugen
05.12.2022 kl 18:42
3985
Der kom olje pris fallet også som jeg trodde..det blir meget positivt for flyr.
OleR77
05.12.2022 kl 19:02
3953
Fantastisk dag folkens. Denne skulle jo fly opp til over 1 øre forrige uke. Og så skal den bli like mye verdt som Norwegian, i følge våre eminente pumpeeksperter :S
Like før kjendisinvestorene er ned 50% nå
Like før kjendisinvestorene er ned 50% nå
Redigert 05.12.2022 kl 19:03
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.12.2022 kl 19:04
3948
Newsflash for deg Gullhaugen: Pris på drivstoff for fly er ca det samme som Februar 22 nå. Flyr blødde fortsatt massivt da også...
Gullhaugen
05.12.2022 kl 20:12
3857
Nope Flyr har en annen forretningsmodell nå en i jan-februar
https://newsweb.oslobors.no/message/555480
I Q2- Q3 var fuel kostnaden enorm. FAller olja på 70 tallet vil det ha mega utslag for Flyr
https://newsweb.oslobors.no/message/555480
I Q2- Q3 var fuel kostnaden enorm. FAller olja på 70 tallet vil det ha mega utslag for Flyr
rischioso
05.12.2022 kl 21:17
3781
De fleste (men tydeligvis ikke alle) skjønner at når jetfuel utgjør nærmere 40% av det totale kostnadsbildet så vil lavere oljepris bety betydelige besparelser - burde være enkel matematikk for de fleste ...
Mao, får vi en slik besparelse på toppen av den betydelige besparelsen selskapet allerede er nær ved nå (400m) så kan den totale besparelsen fort bli det dobbelte ... ;)
Mao, får vi en slik besparelse på toppen av den betydelige besparelsen selskapet allerede er nær ved nå (400m) så kan den totale besparelsen fort bli det dobbelte ... ;)
Redigert 05.12.2022 kl 21:21
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
05.12.2022 kl 21:33
3792
Q3 nesten 332 millioner fuel cost. Nesten 46 prosent av totalt kost.
rischioso
06.12.2022 kl 01:29
3633
Ja - Det ligger an til at selskapet vil levere langt bedre enn først estimert og forventet på kostnadskutt så litt trist å se at flere lar seg finte ut nå rett før talla kommer på bordet - mao, det gjelder å ha litt is i magen så vi vil det med stor sannsynlighet bli rikelig belønnet om ikke lenge ... ;)
klaesp
06.12.2022 kl 07:43
3525
blir nok kraftig fall i dag..kanskje jeg kjøper en lyttepost
Redigert 06.12.2022 kl 07:44
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.12.2022 kl 09:01
3471
Oversikt for FLYR (). Oppdatert VPS 06.12.2022 - 06 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV fortsetter å øke på. det samme gjør AVANZA BANK AB- så top 25 sitter rolig og har i sum økt beholdingen sin. At de også har lagt ut disse jobbene er spennende : https://career.flyr.no/jobs
Snår må nok disse naken short kortebukse gutta løpe buksene av seg. Trafikk tall kommer nå snart og algoen er på hugget . BOOM SOON,traderne tar nok tak i denne nå. For en mulighet nå.
01 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 7.80% 12m 2 000m
02 STADSSALG AS 5.85% 9 000k 1 500m
03 ORMESTAD TELLEF 4.76% 7 324.40k 1 221m
04 OJADA AS 4.11% 6 322.90k 1 054m
05 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3.52% 5 413.20k 902.20m -3 343k
06 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3.29% 5 066.10k 844.40m 42.86m
07 REVER VENTURES AS 2.22% 3 421.50k 570.30m
08 J.P. MORGAN SE 2.16% 3 328.90k 554.80m
09 SMARTERE INVEST AS 1.95% 3 000k 500m
10 MP PENSJON PK 1.59% 2 449.90k 408.30m
11 CLEARSTREAM BANKING S.A. 1.39% 2 133.40k 355.60m -10.51m
12 VILICO AS 1.33% 2 040.10k 340m
13 AVANZA BANK AB 1.24% 1 901.80k 317m 10.65m
14 TORVIK TRAILERREP AS 1.14% 1 758.60k 293.10m
15 NORDNET BANK AB 0.96% 1 471.70k 245.30m -736.90k
16 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.83% 1 269.10k 211.50m
17 RAGNVALD GABRIELSEN AS 0.70% 1 080k 180m
18 AARNES FRANK IVAR 0.68% 1 048.80k 174.80m
19 MIDDELBORG INVEST AS 0.59% 900k 150m
20 ALTO HOLDING AS 0.49% 750k 125m
21 SOLÅSEN INVEST AS 0.46% 714.89k 119.10m
22 MOCKER FRANK PETER 0.41% 630.21k 105m 3 800k
23 INRO HOLDING AS 0.40% 612.89k 102.10m
24 GTBA FORVALTNING AS 0.39% 600k 100m
25 HERBRANDSEN INVEST AS 0.39% 600k 100m
26 NARMO SIGRID 0.39% 600k 100m
27 SI SERVICE AS 0.39% 600k 100m
28 SKYLSTAD MAGNUS ÅSERUD 0.39% 600k 100m
29 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.39% 600k 100m
30 ZINOBER INVEST AS 0.39% 600k 100m
31 SANDSTRØM TROND STÅLE AANDAL 0.38% 583.39k 97.23m
32 HANASAND EINAR MIKAL 0.33% 510k 85m
33 CLEMCO HOLDING INVEST AS 0.31% 480k 80m
34 MYKLESET KARL JOHAN SVERRE 0.31% 480k 80m
35 GRØNLAND STEINAR 0.29% 450k 75m
36 WTOREK MIECZYSLAW PIOTR 0.28% 434.67k 72.44m
37 HEGGELUND JAN 0.27% 420k 70m
38 HERLOFSON CHRISTIAN BOE 0.27% 420k 70m
39 IMMENSE DYNAMIC AS 0.25% 390k 65m
40 BRÅTHEN TOMMY SOLBERG 0.25% 377.62k 62.94m
41 BNP PARIBAS ARBITRAGE SNC 0.25% 377.17k 62.86m
42 EFTEDAL RANDI WESSEL 0.23% 360k 60m
43 ERDAL ESPEN 0.23% 360k 60m
44 INTERFACE AS 0.23% 360k 60m
45 KRETI OG PLETI INVEST AS 0.23% 360k 60m
46 LENDE ODDBJØRN 0.23% 360k 60m
47 VINJE SIGURD HEGGSTAD 0.23% 360k 60m
48 SAXO BANK A/S 0.22% 338.19k 56.36m
49 HAIFY RONNY 0.22% 334.16k 55.69m 2 693k
50 MATUMA INVEST AS 0.21% 330.06k 55.01m
51 Other investors 44.15% 67.92m 11 320.00m
Snår må nok disse naken short kortebukse gutta løpe buksene av seg. Trafikk tall kommer nå snart og algoen er på hugget . BOOM SOON,traderne tar nok tak i denne nå. For en mulighet nå.
01 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 7.80% 12m 2 000m
02 STADSSALG AS 5.85% 9 000k 1 500m
03 ORMESTAD TELLEF 4.76% 7 324.40k 1 221m
04 OJADA AS 4.11% 6 322.90k 1 054m
05 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3.52% 5 413.20k 902.20m -3 343k
06 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3.29% 5 066.10k 844.40m 42.86m
07 REVER VENTURES AS 2.22% 3 421.50k 570.30m
08 J.P. MORGAN SE 2.16% 3 328.90k 554.80m
09 SMARTERE INVEST AS 1.95% 3 000k 500m
10 MP PENSJON PK 1.59% 2 449.90k 408.30m
11 CLEARSTREAM BANKING S.A. 1.39% 2 133.40k 355.60m -10.51m
12 VILICO AS 1.33% 2 040.10k 340m
13 AVANZA BANK AB 1.24% 1 901.80k 317m 10.65m
14 TORVIK TRAILERREP AS 1.14% 1 758.60k 293.10m
15 NORDNET BANK AB 0.96% 1 471.70k 245.30m -736.90k
16 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.83% 1 269.10k 211.50m
17 RAGNVALD GABRIELSEN AS 0.70% 1 080k 180m
18 AARNES FRANK IVAR 0.68% 1 048.80k 174.80m
19 MIDDELBORG INVEST AS 0.59% 900k 150m
20 ALTO HOLDING AS 0.49% 750k 125m
21 SOLÅSEN INVEST AS 0.46% 714.89k 119.10m
22 MOCKER FRANK PETER 0.41% 630.21k 105m 3 800k
23 INRO HOLDING AS 0.40% 612.89k 102.10m
24 GTBA FORVALTNING AS 0.39% 600k 100m
25 HERBRANDSEN INVEST AS 0.39% 600k 100m
26 NARMO SIGRID 0.39% 600k 100m
27 SI SERVICE AS 0.39% 600k 100m
28 SKYLSTAD MAGNUS ÅSERUD 0.39% 600k 100m
29 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.39% 600k 100m
30 ZINOBER INVEST AS 0.39% 600k 100m
31 SANDSTRØM TROND STÅLE AANDAL 0.38% 583.39k 97.23m
32 HANASAND EINAR MIKAL 0.33% 510k 85m
33 CLEMCO HOLDING INVEST AS 0.31% 480k 80m
34 MYKLESET KARL JOHAN SVERRE 0.31% 480k 80m
35 GRØNLAND STEINAR 0.29% 450k 75m
36 WTOREK MIECZYSLAW PIOTR 0.28% 434.67k 72.44m
37 HEGGELUND JAN 0.27% 420k 70m
38 HERLOFSON CHRISTIAN BOE 0.27% 420k 70m
39 IMMENSE DYNAMIC AS 0.25% 390k 65m
40 BRÅTHEN TOMMY SOLBERG 0.25% 377.62k 62.94m
41 BNP PARIBAS ARBITRAGE SNC 0.25% 377.17k 62.86m
42 EFTEDAL RANDI WESSEL 0.23% 360k 60m
43 ERDAL ESPEN 0.23% 360k 60m
44 INTERFACE AS 0.23% 360k 60m
45 KRETI OG PLETI INVEST AS 0.23% 360k 60m
46 LENDE ODDBJØRN 0.23% 360k 60m
47 VINJE SIGURD HEGGSTAD 0.23% 360k 60m
48 SAXO BANK A/S 0.22% 338.19k 56.36m
49 HAIFY RONNY 0.22% 334.16k 55.69m 2 693k
50 MATUMA INVEST AS 0.21% 330.06k 55.01m
51 Other investors 44.15% 67.92m 11 320.00m
Redigert 06.12.2022 kl 09:02
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.12.2022 kl 09:11
3475
Er helt rolig jeg 😊Fra 0.05 til 0.01 og nå 0.006 det henger ikke på greip! Om det er naken short gutta som holder på så vil de brenne seg noe grusomt om noen tar tak nå. olja løper i favør flyr nå.
Redigert 06.12.2022 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
Interessant å se utviklingen ved de 3 danske flyplassene Billund, Aalborg, og Aarhus' utvikling fra oktober til november.
Særlig Billund har svært mange Ryanair ruter.
Og på Aarhus er Ryanair på gang. https://www.aar.dk/ryanair-saetter-mallorca-paa-afgangstavlen-i-aarhus-airport/
Nedgangen fra okt. til nov. på de 3 er hhv.: 44,0 %, 21,2 % og 32,8 %.
Jeg tror ingen norske flyplasser er i nærheten av slik nedgang fra oktober til november. Og dette viser at det norske
luftfartssystemet er mye mer robust. Og det hjelper tydeligvis fint lite med mange Ryanair ruter ved Billund.
Jeg tror forøvrig Ryanair leser på trådene her. De har interessert seg for disse 3 danske flyplassene ( de har Kastrup også)
fordi de ser utfra vår debatt at dette er potensielle oppsamlingssteder for Norden. Men Norge ser ut til å heller utvikle egne
direkteruter. Dog er det greit med noen ruter fra norske flyplasser til disse 3 danske. Også fra svenske flyplasser, og kanskje
finske i den grad det er grunnlag for det. 44 % ned på Billund fra oktober til november synes jeg var mye.
Har ikke studert det inngående, men det virker altså overfladisk sett som Billund må være en utpreget hva vi kan kalle
strandparasoll flyplass.
Særlig Billund har svært mange Ryanair ruter.
Og på Aarhus er Ryanair på gang. https://www.aar.dk/ryanair-saetter-mallorca-paa-afgangstavlen-i-aarhus-airport/
Nedgangen fra okt. til nov. på de 3 er hhv.: 44,0 %, 21,2 % og 32,8 %.
Jeg tror ingen norske flyplasser er i nærheten av slik nedgang fra oktober til november. Og dette viser at det norske
luftfartssystemet er mye mer robust. Og det hjelper tydeligvis fint lite med mange Ryanair ruter ved Billund.
Jeg tror forøvrig Ryanair leser på trådene her. De har interessert seg for disse 3 danske flyplassene ( de har Kastrup også)
fordi de ser utfra vår debatt at dette er potensielle oppsamlingssteder for Norden. Men Norge ser ut til å heller utvikle egne
direkteruter. Dog er det greit med noen ruter fra norske flyplasser til disse 3 danske. Også fra svenske flyplasser, og kanskje
finske i den grad det er grunnlag for det. 44 % ned på Billund fra oktober til november synes jeg var mye.
Har ikke studert det inngående, men det virker altså overfladisk sett som Billund må være en utpreget hva vi kan kalle
strandparasoll flyplass.
Redigert 06.12.2022 kl 10:15
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.12.2022 kl 11:10
3308
Spennende. Olja gjør underverker for flyr nå.Enorme summer spares.Får vi slutt på krigen til våren ja så er olja 60 dollar. Da sparer flyr langt over 1 milliard i året i forhold til q3.
Om ELdrift på fly blir kurant om noen år, kunne norske flyselskap tilgodesees med billig strøm.
Noe å ha i mente. Dette gjelder også hydrogen.
Om vi private i Norge får makt på havvind, så skal vi sørge for å presse igjennom billig drivstoff og
drivmiddel til kjøretøy, båter, tog og fly i Norge. Også til industri og næringsliv. Og EU må holde kjeft
ellers får de ikke energi fra oss. EU må godta det de blir tilbudt, og de burde være veldig fornøyd med det.
Noe å ha i mente. Dette gjelder også hydrogen.
Om vi private i Norge får makt på havvind, så skal vi sørge for å presse igjennom billig drivstoff og
drivmiddel til kjøretøy, båter, tog og fly i Norge. Også til industri og næringsliv. Og EU må holde kjeft
ellers får de ikke energi fra oss. EU må godta det de blir tilbudt, og de burde være veldig fornøyd med det.
Redigert 06.12.2022 kl 11:46
Du må logge inn for å svare
thief
06.12.2022 kl 12:24
3246
Hodeløs haussing etter at oppgangen aldri kom🙂Flyr er konkurs uten mer kapital,det vet alle. Og det skal nok bli veldig vanskelig å finne noen som putter penger i dette caset.Forrige emisjon ble dekt av tradere,som trodde de var smarte,det slo feil.Så de gjør neppe samme feilen igjen,og da er det ingen å hente penger fra.Konkurs i løpet av q1!
rischioso
06.12.2022 kl 13:15
3272
Tydelig at det dekkes inn og det hver dag og vil fortsette så lenge noen er villige til å selge her nede noe som har ført til at Flax-lodda mine er blitt tilsvarende mindre verdt - enn så lenge ...
rischioso
06.12.2022 kl 13:31
3240
RE - Hodeløs haussing etter at oppgangen aldri kom🙂
* Mao, du garanterer at en oppgang aldri kan komme - og det kan du jo ikke ...
RE - Flyr er konkurs uten mer kapital,det vet alle.
* Ikke bare FLYR - alle selskaper uten kapital ender i konkurs, men så er det jo slik at FLYR pr nå har kapital og det jobbes med å finne ytterligere kapital så da er de jo ikke konkurs ...
RE - Og det skal nok bli veldig vanskelig å finne noen som putter penger i dette caset.
* Aldri lett å finne kapital i en utfordrende situasjon og et utfordrende marked, men av samme grunn så jobbes det med en ny forretningsmodell og er den overbevisende nok så kommer det penger på borde så litt tidlig å skulle påstå at det er umulig før alle muligheter er prøvd.
RE - Forrige emisjon ble dekt av tradere,som trodde de var smarte,det slo feil.Så de gjør neppe samme feilen igjen,og da er det ingen å hente penger fra.Konkurs i løpet av q1!
* Det er heller ikke riktig, det var en mix av kortsiktige og langsiktige større investorer med i emisjonen på ett øre hvor flere av de kortsiktige nå er blitt langsiktige. Grådigheten har det med å seire så man skal ikke se bort i fra at det vil være interesse fra både gamle og nye investorer ved neste korsvei - ikke ulikt grådigheten din som gjør at du bruker tid på å sirkle som en gribb over dette caset i påvente av at du synes det er blitt rimelig nok - og det er du jo i din fulle rett til ... ;)
* Mao, du garanterer at en oppgang aldri kan komme - og det kan du jo ikke ...
RE - Flyr er konkurs uten mer kapital,det vet alle.
* Ikke bare FLYR - alle selskaper uten kapital ender i konkurs, men så er det jo slik at FLYR pr nå har kapital og det jobbes med å finne ytterligere kapital så da er de jo ikke konkurs ...
RE - Og det skal nok bli veldig vanskelig å finne noen som putter penger i dette caset.
* Aldri lett å finne kapital i en utfordrende situasjon og et utfordrende marked, men av samme grunn så jobbes det med en ny forretningsmodell og er den overbevisende nok så kommer det penger på borde så litt tidlig å skulle påstå at det er umulig før alle muligheter er prøvd.
RE - Forrige emisjon ble dekt av tradere,som trodde de var smarte,det slo feil.Så de gjør neppe samme feilen igjen,og da er det ingen å hente penger fra.Konkurs i løpet av q1!
* Det er heller ikke riktig, det var en mix av kortsiktige og langsiktige større investorer med i emisjonen på ett øre hvor flere av de kortsiktige nå er blitt langsiktige. Grådigheten har det med å seire så man skal ikke se bort i fra at det vil være interesse fra både gamle og nye investorer ved neste korsvei - ikke ulikt grådigheten din som gjør at du bruker tid på å sirkle som en gribb over dette caset i påvente av at du synes det er blitt rimelig nok - og det er du jo i din fulle rett til ... ;)
Redigert 06.12.2022 kl 13:34
Du må logge inn for å svare