FLYR - er bunnen nådd?

Kratos
FLYR 17.03.2021 kl 11:30 292483

Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
rischioso
05.12.2022 kl 18:08 3913

Se her ja - tydelig at det skjer ting på bakrommet - da er det nok ikke lenge til triggende nytt ... ;)
Gullhaugen
05.12.2022 kl 18:42 3870

Der kom olje pris fallet også som jeg trodde..det blir meget positivt for flyr.
OleR77
05.12.2022 kl 19:02 3838

Fantastisk dag folkens. Denne skulle jo fly opp til over 1 øre forrige uke. Og så skal den bli like mye verdt som Norwegian, i følge våre eminente pumpeeksperter :S
Like før kjendisinvestorene er ned 50% nå
Redigert 05.12.2022 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
OleR77
05.12.2022 kl 19:04 3833

Newsflash for deg Gullhaugen: Pris på drivstoff for fly er ca det samme som Februar 22 nå. Flyr blødde fortsatt massivt da også...
Gullhaugen
05.12.2022 kl 20:12 3742

Nope Flyr har en annen forretningsmodell nå en i jan-februar
https://newsweb.oslobors.no/message/555480
I Q2- Q3 var fuel kostnaden enorm. FAller olja på 70 tallet vil det ha mega utslag for Flyr
rischioso
05.12.2022 kl 21:17 3666

De fleste (men tydeligvis ikke alle) skjønner at når jetfuel utgjør nærmere 40% av det totale kostnadsbildet så vil lavere oljepris bety betydelige besparelser - burde være enkel matematikk for de fleste ...

Mao, får vi en slik besparelse på toppen av den betydelige besparelsen selskapet allerede er nær ved nå (400m) så kan den totale besparelsen fort bli det dobbelte ... ;)
Redigert 05.12.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
05.12.2022 kl 21:33 3677

Q3 nesten 332 millioner fuel cost. Nesten 46 prosent av totalt kost.
rischioso
06.12.2022 kl 01:29 3518

Ja - Det ligger an til at selskapet vil levere langt bedre enn først estimert og forventet på kostnadskutt så litt trist å se at flere lar seg finte ut nå rett før talla kommer på bordet - mao, det gjelder å ha litt is i magen så vi vil det med stor sannsynlighet bli rikelig belønnet om ikke lenge ... ;)
klaesp
06.12.2022 kl 07:43 3410

blir nok kraftig fall i dag..kanskje jeg kjøper en lyttepost
Redigert 06.12.2022 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.12.2022 kl 09:01 3356

Oversikt for FLYR (). Oppdatert VPS 06.12.2022 - 06 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV fortsetter å øke på. det samme gjør AVANZA BANK AB- så top 25 sitter rolig og har i sum økt beholdingen sin. At de også har lagt ut disse jobbene er spennende : https://career.flyr.no/jobs
Snår må nok disse naken short kortebukse gutta løpe buksene av seg. Trafikk tall kommer nå snart og algoen er på hugget . BOOM SOON,traderne tar nok tak i denne nå. For en mulighet nå.

01 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 7.80% 12m 2 000m
02 STADSSALG AS 5.85% 9 000k 1 500m
03 ORMESTAD TELLEF 4.76% 7 324.40k 1 221m
04 OJADA AS 4.11% 6 322.90k 1 054m
05 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3.52% 5 413.20k 902.20m -3 343k
06 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3.29% 5 066.10k 844.40m 42.86m
07 REVER VENTURES AS 2.22% 3 421.50k 570.30m
08 J.P. MORGAN SE 2.16% 3 328.90k 554.80m
09 SMARTERE INVEST AS 1.95% 3 000k 500m
10 MP PENSJON PK 1.59% 2 449.90k 408.30m
11 CLEARSTREAM BANKING S.A. 1.39% 2 133.40k 355.60m -10.51m
12 VILICO AS 1.33% 2 040.10k 340m
13 AVANZA BANK AB 1.24% 1 901.80k 317m 10.65m
14 TORVIK TRAILERREP AS 1.14% 1 758.60k 293.10m
15 NORDNET BANK AB 0.96% 1 471.70k 245.30m -736.90k
16 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.83% 1 269.10k 211.50m
17 RAGNVALD GABRIELSEN AS 0.70% 1 080k 180m
18 AARNES FRANK IVAR 0.68% 1 048.80k 174.80m
19 MIDDELBORG INVEST AS 0.59% 900k 150m
20 ALTO HOLDING AS 0.49% 750k 125m
21 SOLÅSEN INVEST AS 0.46% 714.89k 119.10m
22 MOCKER FRANK PETER 0.41% 630.21k 105m 3 800k
23 INRO HOLDING AS 0.40% 612.89k 102.10m
24 GTBA FORVALTNING AS 0.39% 600k 100m
25 HERBRANDSEN INVEST AS 0.39% 600k 100m
26 NARMO SIGRID 0.39% 600k 100m
27 SI SERVICE AS 0.39% 600k 100m
28 SKYLSTAD MAGNUS ÅSERUD 0.39% 600k 100m
29 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.39% 600k 100m
30 ZINOBER INVEST AS 0.39% 600k 100m
31 SANDSTRØM TROND STÅLE AANDAL 0.38% 583.39k 97.23m
32 HANASAND EINAR MIKAL 0.33% 510k 85m
33 CLEMCO HOLDING INVEST AS 0.31% 480k 80m
34 MYKLESET KARL JOHAN SVERRE 0.31% 480k 80m
35 GRØNLAND STEINAR 0.29% 450k 75m
36 WTOREK MIECZYSLAW PIOTR 0.28% 434.67k 72.44m
37 HEGGELUND JAN 0.27% 420k 70m
38 HERLOFSON CHRISTIAN BOE 0.27% 420k 70m
39 IMMENSE DYNAMIC AS 0.25% 390k 65m
40 BRÅTHEN TOMMY SOLBERG 0.25% 377.62k 62.94m
41 BNP PARIBAS ARBITRAGE SNC 0.25% 377.17k 62.86m
42 EFTEDAL RANDI WESSEL 0.23% 360k 60m
43 ERDAL ESPEN 0.23% 360k 60m
44 INTERFACE AS 0.23% 360k 60m
45 KRETI OG PLETI INVEST AS 0.23% 360k 60m
46 LENDE ODDBJØRN 0.23% 360k 60m
47 VINJE SIGURD HEGGSTAD 0.23% 360k 60m
48 SAXO BANK A/S 0.22% 338.19k 56.36m
49 HAIFY RONNY 0.22% 334.16k 55.69m 2 693k
50 MATUMA INVEST AS 0.21% 330.06k 55.01m
51 Other investors 44.15% 67.92m 11 320.00m
Redigert 06.12.2022 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Aldara
06.12.2022 kl 09:05 3351

Rolig nå Gullhaugen! Rolig....
Gullhaugen
06.12.2022 kl 09:11 3360

Er helt rolig jeg 😊Fra 0.05 til 0.01 og nå 0.006 det henger ikke på greip! Om det er naken short gutta som holder på så vil de brenne seg noe grusomt om noen tar tak nå. olja løper i favør flyr nå.
Redigert 06.12.2022 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2022 kl 10:08 3272

Interessant å se utviklingen ved de 3 danske flyplassene Billund, Aalborg, og Aarhus' utvikling fra oktober til november.
Særlig Billund har svært mange Ryanair ruter.
Og på Aarhus er Ryanair på gang. https://www.aar.dk/ryanair-saetter-mallorca-paa-afgangstavlen-i-aarhus-airport/
Nedgangen fra okt. til nov. på de 3 er hhv.: 44,0 %, 21,2 % og 32,8 %.
Jeg tror ingen norske flyplasser er i nærheten av slik nedgang fra oktober til november. Og dette viser at det norske
luftfartssystemet er mye mer robust. Og det hjelper tydeligvis fint lite med mange Ryanair ruter ved Billund.
Jeg tror forøvrig Ryanair leser på trådene her. De har interessert seg for disse 3 danske flyplassene ( de har Kastrup også)
fordi de ser utfra vår debatt at dette er potensielle oppsamlingssteder for Norden. Men Norge ser ut til å heller utvikle egne
direkteruter. Dog er det greit med noen ruter fra norske flyplasser til disse 3 danske. Også fra svenske flyplasser, og kanskje
finske i den grad det er grunnlag for det. 44 % ned på Billund fra oktober til november synes jeg var mye.
Har ikke studert det inngående, men det virker altså overfladisk sett som Billund må være en utpreget hva vi kan kalle
strandparasoll flyplass.
Redigert 06.12.2022 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.12.2022 kl 11:10 3193

Spennende. Olja gjør underverker for flyr nå.Enorme summer spares.Får vi slutt på krigen til våren ja så er olja 60 dollar. Da sparer flyr langt over 1 milliard i året i forhold til q3.
Slettet bruker
06.12.2022 kl 11:43 3152

Om ELdrift på fly blir kurant om noen år, kunne norske flyselskap tilgodesees med billig strøm.
Noe å ha i mente. Dette gjelder også hydrogen.
Om vi private i Norge får makt på havvind, så skal vi sørge for å presse igjennom billig drivstoff og
drivmiddel til kjøretøy, båter, tog og fly i Norge. Også til industri og næringsliv. Og EU må holde kjeft
ellers får de ikke energi fra oss. EU må godta det de blir tilbudt, og de burde være veldig fornøyd med det.
Redigert 06.12.2022 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
thief
06.12.2022 kl 12:24 3131

Hodeløs haussing etter at oppgangen aldri kom🙂Flyr er konkurs uten mer kapital,det vet alle. Og det skal nok bli veldig vanskelig å finne noen som putter penger i dette caset.Forrige emisjon ble dekt av tradere,som trodde de var smarte,det slo feil.Så de gjør neppe samme feilen igjen,og da er det ingen å hente penger fra.Konkurs i løpet av q1!
Nikko
06.12.2022 kl 13:11 3145

Takk for din utmerkede analyse og påfølgende gode råd :-)
rischioso
06.12.2022 kl 13:15 3157

Tydelig at det dekkes inn og det hver dag og vil fortsette så lenge noen er villige til å selge her nede noe som har ført til at Flax-lodda mine er blitt tilsvarende mindre verdt - enn så lenge ...
rischioso
06.12.2022 kl 13:31 3125

RE - Hodeløs haussing etter at oppgangen aldri kom🙂

* Mao, du garanterer at en oppgang aldri kan komme - og det kan du jo ikke ...

RE - Flyr er konkurs uten mer kapital,det vet alle.

* Ikke bare FLYR - alle selskaper uten kapital ender i konkurs, men så er det jo slik at FLYR pr nå har kapital og det jobbes med å finne ytterligere kapital så da er de jo ikke konkurs ...

RE - Og det skal nok bli veldig vanskelig å finne noen som putter penger i dette caset.

* Aldri lett å finne kapital i en utfordrende situasjon og et utfordrende marked, men av samme grunn så jobbes det med en ny forretningsmodell og er den overbevisende nok så kommer det penger på borde så litt tidlig å skulle påstå at det er umulig før alle muligheter er prøvd.

RE - Forrige emisjon ble dekt av tradere,som trodde de var smarte,det slo feil.Så de gjør neppe samme feilen igjen,og da er det ingen å hente penger fra.Konkurs i løpet av q1!

* Det er heller ikke riktig, det var en mix av kortsiktige og langsiktige større investorer med i emisjonen på ett øre hvor flere av de kortsiktige nå er blitt langsiktige. Grådigheten har det med å seire så man skal ikke se bort i fra at det vil være interesse fra både gamle og nye investorer ved neste korsvei - ikke ulikt grådigheten din som gjør at du bruker tid på å sirkle som en gribb over dette caset i påvente av at du synes det er blitt rimelig nok - og det er du jo i din fulle rett til ... ;)
Redigert 06.12.2022 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2022 kl 13:40 3099

Norge, Skandinavia og Norden trenger Flyr. Småsparerne putter på det som trengs av penger. Men nå forventer
alle at Flyr ikke behøver så fryktelig mye penger.
Videre må folk bruke Flyr. Og vi betaler gladelig litt ekstra for å fly med Flyr.
Flyr vil bidra til å sikre konkurranse i Skandinavia, og da på norske og skandinaviske premisser.
Ikke på Ryanairs skatteparadis og velferdssnyteri premisser.
Gullhaugen
06.12.2022 kl 14:08 3051

Dette snur nå og i morgen tidlig trafikk tall og update. Snart skal alle inn. Dagens avtale er nok en av flere som kommer. Det blir stapp fulle fly fremover og penger i kassen. Nå forstår jeg hvorfor de søker flere cabin ansatte.
Redigert 06.12.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.12.2022 kl 18:04 2884

Underholdning å se de retarda gamblerne bomme hver eneste dag da. 😅

Var ned og snuset på 0.0056 tidligere i dag. Kan nok se 0.0050 og ned mot 0.0040 etter hvert.
Bullrik
06.12.2022 kl 18:12 2865

Dersom du sitter fast spørs det om du ikke må begynne å få til større bevegelse i aksjen. Kansje vente til det stopper helt opp først. Kommer ikke flere til før det er lønnsomt å trade der. Nå ser denne ut som et stort sort hull som sluker alt.
Gullhaugen
06.12.2022 kl 18:23 2855

Dagens avtale med Norse beviser at Flyr blir å regne med fremover. Her har det nok blitt snudd alle steiner før avtalen ble signert. Tror du Norse og Tjos ønsker å skade seg selv og lage helevete for kundene sine som nå booker frem i tid ? Så lite smart er ikke ledelsen i Norse. Nå er olja nede på 70 tallet .

kanon bra.
Redigert 06.12.2022 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.12.2022 kl 18:36 2865

Hvorfor føk ikke aksjen opp i dag da? I følge deg og han andre pumptarden rischioso så ville jo den minste positive nyhet resultere i "kraftig rekyll" og at "aksjen går opp til 1 øre minst!!!"
Trodde dere var eksperter jeg
Redigert 06.12.2022 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.12.2022 kl 18:47 2863

Var det manipulatorene? Var det alle de shorterne som merkelig nok ikke finnes på noe som helst register? Fortell oss. Ta på dere aluminiumsfoilien og del deres ekspertmeninger. Vi venter spent
OleR77
06.12.2022 kl 19:05 2837

Norwegian slapp nettopp tall btw. De har 30% flere passasjerer enn Nov 21, men allikevel gikk aksjen ned.
De hadde 1.4 millioner vs 1.9 i Oktober.

Tipper nogenlunde det samme fra Flyr. Kanskje enda større bratt fall fra Oktober da de har satt mange fly på bakken. Blir interessant å se hvordan markedet vil reagere på det
Aldara
06.12.2022 kl 19:06 2839

Tror mye er inndiskontert allerede Ole!
Men igjen--- Hvorfor er du her?? Og forsåvidt sprer edder og galle..
Lyst på flyr nede på 0,0040-0,0050????
Redigert 06.12.2022 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.12.2022 kl 19:26 2806

Nja, mot 0.003-0.004 begynner det å se bedre ut ivertfall. Fortsatt en mulighet til å tape alt selvfølgelig.
rischioso
06.12.2022 kl 19:28 2804

OleR(ompis)77 virker å ha lyst på mye, men legger vi nicket til grunn så er nok han mer opptatt av å kjøre tog ...
OleR77
06.12.2022 kl 23:41 2540

Kom med spådommene deres til morgendagens tall da folkens. Tipper Huser skal prøve å hause opp data så mye han får til i morgen for å forsøke et siste forsøk å krype oppover igjen.

Tipper: Høyere sete%, men lavere enn Oktober. Spørsmålet er hvordan markedet tolker det. Er det høyt fordi de flyr færre avganger og må presse inn flere folk per fly?
golf`ern
07.12.2022 kl 08:21 2358

Ingen kommentarer til dagens tall....
Hvor er menigheta?
fastinvest
07.12.2022 kl 08:29 2341

Kabinfaktor på 77% er mye bedre en ventet. Guiding er positiv noe som er det aller viktigste.
Når det gjelder Flyr må vi huske at selskapet er verdt så og si 0 på dagens nivå. Om kursen går opp eller ned 10% er selskapet verdt så å si 0kr så alt handler om de overlever eller ikke. Personlig tror jeg Flyr kommer til å fikse finansen på en eller annen måte. Virker som de har fått kontroll på utgiftene, driften og jeg liker den nye sjefen. Tror aksjen kommer til å stige kraftig så jeg har tatt ett lodd
thief
07.12.2022 kl 08:40 2310

Hvor får du at kabinfaktor er mye bedre enn ventet??
Elendige tall jo.Ned fra 186.600 passasjerer og kabinfaktor over 81% i oktober!Nå kun 58k og 77.1%!Men du skriver jo at du har kjøpt aksjer,så da er vel alle tall bra🙂
fastinvest
07.12.2022 kl 08:49 2268

Som du vet har de kutta veldig mange flygninger og kutter man flygninger kan man ikke frakte passasjerer så når du skriver ned fra 186k passasjerer så høres det ut som du ikke har forstått hva flyr har gjort.

Når det gjelder kabinfaktor så ville 50-60% vært ille men ved 77% så er det normal drift i lavsesong noe som vi si at de gjør det ganske så bra. Det viktigste for flyr er at de klarer å holde fyllingsgraden oppe rundt 80% for da ungår de spørsmålet om passasjerene blir påvirket av bråket rundt flyr å heller velger andre reiseselskap. 77% er veldig veldig bra og de har tidligere sagt at i uken hvor det stormet som mest så var det mindre bookinger så tallene kunne vært enda litt høyere uten alt oppstyr.
Gullhaugen
07.12.2022 kl 08:53 2261

Oljeprisen / fuel som stuper vi gi et stort pluss på lønnsomheten.
Aldara
07.12.2022 kl 08:54 2262

Thief ønsker flyr lengre ned så han/hun kan handle..
thief
07.12.2022 kl 08:58 2232

Yield og PASK var også ned,så går ikke akkurat riktig vei!