REC trading tråd #4

Slettet bruker
RECSI 19.03.2021 kl 08:22 191476

BULLISH HARAMI igjen i går.

The 3-month chart of REC.OL above graphically displays that a BULLISH HARAMI pattern is detected. BULLISH HARAMI pattern has a 49.02% chance of confirmation and a 60.00% probability of leading to a profitable trade in case of confirmation. The upside potential of the pattern is 7.44%. REC.OL is a highly rated stock (5★) in our system and the BULLISH HARAMI pattern is one of its most successful bullish patterns.

Blir bekreftet over 16.53
Gir stor mulighet for at denne slår gjennom denne gangen. I de fleste tilfeller lønner det seg følge disse signalene. De 2 siste både kjøp og short slo ikke igjennom... Så er enda større sannsynlighet det går denne gangen.

Motstands nivåene jeg finner er ved 17.3? ca og ved 18.5.

I dag er siste handle dag før REC blir effektiv inn i osebx på mandag. Vi får håpe dette gir litt kjøpspress i dag og at voleon dekker inn mer av shorten. De har som sagt startet og er ytterligere ned fra tallene i går. Ikke vært store volum denne uken, så tror ikke det er så enkelt få dekket inn så raskt som den roboten hadde ønsket. Kan fort bli en liten squeeze her... De har mange aksjer igjen .

Kan bli en bra dag og mandag kan bli enda bedre.

Potensiale opp til 17.3 i dag hvertfall og opp mot 18.5 videre i dag evt mandag . Blir det kjøpspress pga av osebx i dag og mandag kan vi fort havne over 18.5 med at shorten dekkes inn.

Lykke til og god helg :-))

https://www.tradingview.com/x/h4WknqwM/
Redigert 23.03.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2021 kl 17:02 13542

This week!

President Biden may meet with senators backing a bipartisan infrastructure deal this week, but the White House is waiting for more details before endorsing the framework, press secretary Jen Psaki said Monday.

https://thehill.com/policy/transportation/559371-white-house-waiting-for-more-details-before-committing-to-bipartisan
Slettet bruker
23.06.2021 kl 14:02 12764

Mitt bet

https://www.tradingview.com/x/ZKk6kJbC/

Sma 20 krysser i morgen/fredag over SMA100 oppover. Noe jeg ser på som veldig positivt for tiden fremover de neste ukene
ADX stiger jevnt oppover, noe som styrker trenden siste ukene OPP og at denne holdes!

Først skal vi teste motstands nivå på 18.7, deretter 19.3, deretter 20 kr, deretter er det fri bane nordover .

Dette er mitt bet.
Tror også det ligger ann til ny esg fest, da veldig mange har aksjer nå har korrigert opp fra bunn etter toppen vi hadde i februar.

Har ett sterkt håp vi slutter rundt 18.5, eller helst over for dagen. Det vil være ett veldig godt signal!

For de som evt ikke får det med seg er den grønne linjen strukket over flere dager. Dette er day candle chart, ikke daglige bevegelser fra bunn til topp

Redigert 23.06.2021 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2021 kl 08:27 12339

https://www.tradingview.com/x/Jb9kX2iG/

For denne uken samlet ser det veldig lyst ut teknisk slik jeg ser det.

Motstand på 18.7 er brutt.
Nytt motstands nivå nå er 20.2 short term.

Brytes 19.2 som jeg har satt som neckline i IHS formasjonen, er den komplett og sterkt bull signal ved brudd videre opp.

Støtte er flyttet oppover til 17.2

ADX viser trend styrke, og denne stiger nesten hver dag nå og ligger på 21 for øyeblikket.
MACD vpeker opp, stoch RSI peker på oppgang samlet sett denne uken fra dagens kurs.

Har stor tro på vi treffer mostandsnivå 20.2 denne uken.
Etter den er det lite hindringer oppover...

Vi kan forvente oss mye nyheter rundt solar og batteri delen på politisk nivå neste tiden, der det jobbes mye og som REC er en stor del av. Roundtable med regjeringen(lukket desverre) i morgen allerede, angående solar verdikjede. Regner med REC er med her. De er forsåvidt nevnt mange steder nå i rapporter fra the white house, Forbes veldig nylig.

Ha en fin uke :-)
Anywhere
28.06.2021 kl 09:34 11970

Motstand rundt 20,2 er tydelig nok i horisontalplanet, deretter 24, og strengt tatt er nivået rundt 24 target dersom vi betrakter en kortsiktig IHS.
Jeg heller mer til at aksjen har brutt ut av kilen den har ligget i siden februar. Den ville nådd spissen i konvergeringen i disse dager og "måtte" brutt ut en eller annen vei, men jeg ser brudd ved starten av juni på rundt 17 kroner. Aksjen er i fin bevegelse på oppsiden, og det er et temmelig repetitivt mønster som man så i oktober- januar. Aksjen mener jeg kan få et løft på 15-20 kroner de neste 3-4 månder.
Slettet bruker
28.06.2021 kl 10:41 11889

REC holder seg bunnsolid i en ellers rød Oslo børs. Var også knallsterk på fredag. Nå er momentet på vår side folkens. Snart vil folk begynne å få FOMO og hoppe inn.

Det morsomste er at dette alt skjer uten at norske journalister har dekket alt av det politiske som har skjedd siste en to ukene i USA.
Snart er vi tilbake på 20-tallet - og deretter er det nye ATH for siste 5 år.

Fortsett å akkumulere til billigsalgs kurs så lenge det er mulig. Snart vil det komme perioder hvor vi må by langt over usle 19kr per aksje. Det er jeg helt sikker på.
omac
28.06.2021 kl 10:53 11852

I dag kom pengene, hadde jo håpet på 17 tallet på kjøp men det blir nå slik det er.
Slettet bruker
28.06.2021 kl 10:59 11808

Hvis vi treffer taket i siste kanal vi har oppover vil høy kunne være 20.26-20.45 kr ca. i dag. Skulle den gå forbi der igjen, blir det ENDA mer gøy :-)

https://www.tradingview.com/x/GVh9qrXP/

Ved treff i taket der, kan den korrigere ned noe, MEN er roundtable med DOE i morgen innen solar verdikjede, som kan dra oss videre opp ;)
JML
28.06.2021 kl 11:49 11430

Ja nå er det endel som har begynt å våkne her 👍
Slettet bruker
28.06.2021 kl 11:55 11491

Ser ut som vi gikk til 20.3 før noen begynte med et stort nedsalg for å presse moment ned. Tror vi skal ned en liten tur på 19-tallet igjen også må moment bygges opp, men tipper at vi avslutter over 20kr for dagen. Blir gøy å se hvor langt ned de klarer å presse den til før kjøpspress er tilbake.
Slettet bruker
28.06.2021 kl 13:35 11122

ser nesten ut som vi skal opp å teste taket i kanalen igjen :/ Veldig sterk i dag...

Nummer 1 på omsetning i dag :-) Skjer ting her nå...
Langt foran andre plassen
Redigert 28.06.2021 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2021 kl 13:37 11244

Da ser det ut som om vi har gått ned for å samle kreftene igjen og kan nok en gang gå oppover. Blir gøy om vi klarer å overstige 20.30kr nå. Kommer vi oss over 20.4kr så kan ting bli utrolig spennende i dag!

Kjøp, kjøp, kjøp!
seth
28.06.2021 kl 13:39 11305

Kan dette ha noe med oppgangen å gjøre idag?

Mainstream Renewable Power kjøper solkraftprosjekter i Vietnam
Slettet bruker
28.06.2021 kl 13:40 11348

Vi brøyt motstandsnivået på 20.2 på høyt volum første gang. Neste gang den brytes tror jeg vil holder oss over.
Ja, blir veldig gøy om vi bryter over 20.2 igjen og slår over 20.4 ca utav siste ukers trendkanal på oppsiden :-)
Slettet bruker
28.06.2021 kl 22:04 11012

Hvordan ser ting ut for i morgen Sirbalo? Ser at Nasdaq er godt i grønt og på nye ATH hvis jeg ikke tar feil. Dette er gøy, spesielt på en ellers rød børsdag. REC holder som oftest følge med Nasdaq.

Over i USA ser vi First Solar som blant annet har hatt flere gode dager på rad nå. Solaksjer jeg følger har gått opp en del. ESG-comeback er her, fordi grønt er virkelig fremtiden. Biden sørger for det :)

Gøy at vi er tilbake på 20-tallet. Jeg håper at dette er permanent og at vi nå kan bevege oss mot 30-tallet, fordi aksjen er fremdeles særdeles underpriset i mitt syn. Da tar jeg for gitt at det ikke kommer noen nyheter fra RECsi. Da forandres alt.

Folk har begynt å våkne litt opp rundt potensialet rundt RECsi. Dette kan virkelig bli det nye, store norske selskapet som virkelig etablerer seg på tvers av landegrenser. Markedet RECsi har over 30 års bransje erfaring innenfor står ovenfor en revolusjon. Mulighetene til RECsi har vært begrenset i flere år, fram til nå. Nå åpner dører seg og gir selskapet en mulighet til å virkelig blomstre. Konkurrentene må enten samarbeide med RECsi, eller bestille varene fra Kina, som CEO av selskapet selv har sagt.

Samtidig er jo god, billig aksjekurs veldig bra for akkumuleringen. Hmmm. Win-win begge veier, egentlig ^^
Slettet bruker
29.06.2021 kl 00:24 10305

La oss heller se på effekten av at tradere ikke får et ferdig teknisk chart fra Sirbalo 😉 psykologien i markedet er nå at ‘melding kommer når som helst’,jo flere som holder på aksjene er gunstig. Vi vil vel alle se 22-25 uten nyheter?
Redigert 29.06.2021 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2021 kl 00:49 10222

Jeg kjøper aksjer ut fra to ting:
1) kalkulator
2) marked

RECsi er i en perfekt match.

Erstatningkost på fabrikker er ca 27 milliarder
Markedet er snudd trill rundt under Biden-administrasjonen.

RECsi lever i 3 segmenter: semi - sol - batteri
USA skal satse på: semi - sol -batteri

Kina skal boikottes - RECsi har patentene - know how - interessenter (Merk batteri) og penger på bok. Og. RECsi sitter rundt bordet når Biden-administrasjonen skal sikre fullverdig nasjonal batterikjede i et offentlig - privat samarbeid.

RECsi flerdobles i løpet av året.

Redigert 29.06.2021 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2021 kl 08:06 9740

Helt enig. Deler resonnementet, Vilter.

Biden administrasjonen var en game changer på nivåer få hadde sett for seg. Majoritet i senatet gjør alt så mye mer gøy.

Jeg synes det er gøy at vi er tilbake på 20-tallet og håper vi kan bevege oss mot 30-tallet uten noen form for nyheter, men rører ikke en eneste aksje før vi ser tresiftet + i aksjekurs. For nå er det kun akkumulering. Potensialet er for stort til å realisere gevinst på disse kursene. 7 milliarder i markedsverdi rettferdiggjør ikke Butte alene nesten. Nei, her er det bare å vente og se de skjulte verdiene bli synlig.
Slettet bruker
29.06.2021 kl 08:43 9554

La det ikke være tvil. Skulle jeg anbefale noen noe som helst i REC for øyeblikket, er det å sitte rolig med aksjene. Dette grunnet alt det fundamentale som skjer rundt REC og på politisk nivå i USA rundt deres egne verdikjeder.

Teknisk er det allikevel gøy å følge med på

ADX ligger på 23 i verdi nå og fortsetter å stige. Når den kommer over 25 , kan vi si aksjen er i en sterk trend, noe som er veldig positivt

Oscillators antyder vi fortsatt skal OPP de neste dagene, day chart. Styrker motstands bruddet i går på 20.18 kr på høyt volum.
Bryter vi over denne igjen og over 20.46 ca som er i taket i siste uker trend kanal opp, ser det veldig lyst ut neste ukene :-)

Vanskelig tegne noen lengre linjer her. Vi har brutt motstand på 18.7, 19.3 og skøyt gjennom 20.18 i går på høyt volum og avsluttet dagen 2 øre under 20.18, som er mostandsnivået. Brytes den siste der på nytt 20.18 og deretter 20.46 , må jeg sette meg ned prøve dra nye linjer oppover ;)

https://www.tradingview.com/x/cO4kY51c/

Solar i USA hadde en knall sterk dag i går
Invesco solar ETF som rec følger ganske tett var opp 5-6%
REC sitt markedet for øyeblikket!

Ny spennende dag å følge med på!
Lukket roundtable i kveld innen solar verdikjede. Hva som kommer i etterkant av denne er også spennende :-)

Day chart
https://www.tradingview.com/x/VisN8rkc/

Har mer å gå på i dag og i morgen iflg stoch RSI
Redigert 29.06.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
omac
29.06.2021 kl 08:57 9460

Ligger "sperre" på 20,3 og 20,5.
Slettet bruker
29.06.2021 kl 10:10 9333

Fantastisk. Takk for god informasjon, Sirbalo! :)

Vi er over 20.46 med høy volum. Nå handler det bare om å etablere seg over 20.5kr. Tror faktisk at vi kan gå enda høyere ila. dagen, når alle er ferdig med å selge på 20.4-20.5 så tar vi nok hakket opp.

Blir gøy å se de nye linjene du lager. Markedet er BULL igjen for RECsi og det vil ikke overraske meg om vi overgår forrige ATH for siste 5 år i løpet av kort tid.
Som du sier, lukket roundtable kan også bli veldig spennende. Håper bare dette ikke blir som the big announcement de kom med her om dagen, for det virket så propaganda-aktig, selv om budskapet var bra for oss som er investert i fornybare verdikjeder.
Slettet bruker
29.06.2021 kl 10:56 9133

Tar sommerferie/pause nå

Skal jeg ta et siste bet , så ser vi 23 kr fra 1-4 uker fra nå.
https://www.tradingview.com/x/iHxfpWhX/

Så får vi se når jeg er tilbake om det stemmer ;)

God sommer til alle!

RENKO chart stoch rsi krysset i bunn
https://www.tradingview.com/x/LQClA45V/

Her fra oppgangen som startet i oktober
En lengre oppgang er ventet iflg dette chartet som understøtter target på 23 kroner som jeg tror innen 1-4 uker.

Redigert 29.06.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2021 kl 12:29 8680

Håper at du får en fin sommerferie, Sirbalo! :)

Spennende. Teknisk ser ting bullish ut igjen og vi kan ha mye oppgang de neste ukene. Macd positiv, SMA 20 og 50 positiv, SMA 100 og 200 positiv. Verken oversolgt eller overkjøpt. Dette blir bra.

Synd at et salg på 8M presset oss fra 20.5 tilbake til 19-tallet og til røde tall. Det psykologiske aspektet er ekstremt viktig når det gjelder RECsi. Er bare midlertidig så er det opp igjen - om det skjer i dag eller i morgen er jeg usikker på. Det samme skjedde med NEL og Scratec, men begge hentet igjen i løpet av kort tid. På recsi derimot, så er det nok flere som er redd for at nedgangen nå har begynt - så de begynner å gevinstsikre allerede. Sånt som skjer når man har hatt flere måneder med store svingninger. Regner med at når selgerne er ferdig så kommer kjøpspresset tilbake, fordi RECsi burde ikke være rød på en dag som i dag og en markedsverdi på 7 milliarder er rett og slett ingenting i forhold til verdiene de besitter og potensialet i fremtiden.

Nyhetene fra de siste ukene blir fremdeles fordøyet, men Nasdaq, fornybar og tech-sector er skikkelig i gang igjen. Ikke like flink som deg på TA, men jeg støtter at vi burde nærme oss 25krish ila. de neste ukene, uten noen nyheter. Kommer det nyheter så må jeg justere dette igjen. Jeg mener at en ny positiv ESG-bølge er på vei og at REC aksjonærer vil komme godt ut av det.

Bare å akkumulere videre.
omac
29.06.2021 kl 12:40 8548

Vi ser nok 17 tallet igjen men lykke til, akkumuler i vei
Slettet bruker
29.06.2021 kl 12:44 8474

REC trades mye det er sikkert ;)
https://www.tradingview.com/x/OBywByJP/

God trend oppover!

Mange gode positive tegn TA messig nå, hvis man ser litt lengre en daglige svingninger.
Er nok over 20 kroner igjen innen 1 juli allerede. Skraper bunn her nå
Slettet bruker
29.06.2021 kl 12:49 8543

Hvis du tror den skal ned til 17 så burde du jo bare selge :) Ser ikke helt hvor du ser det som største sannsynlighet men men...

Sist gang sma 20 krysset sma 100 oppover var i fjor før vi fikk en LANG oppgang :-)

Redigert 29.06.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2021 kl 13:25 8201

https://www.tradingview.com/x/24ocXqsh/

Her er enkelt forklart hvorfor jeg mener vi skal OPP igjen og dette er bunn de neste 2-3 dagene :-)
Slettet bruker
29.06.2021 kl 13:29 8181

Det er kjøp som gjelder nå. Det er helt greit å trade, men selskapet er i en svært gunstig posisjon - så når denne tar sats opp så går den langt.

Hele selskapet prises nå til 7,5 milliarder😂 Helt utrolig at markedet ikke tar innover seg Biden administrasjonens handlinger - og hvordan dette har påvirket RECsi sin framtid. Game changer.
omac
29.06.2021 kl 13:43 8091

Stort sett oppfører REC seg likt hva jeg sier og motsatt av hva jeg gjør, jeg tar ikke sjansen ;-)
Redigert 29.06.2021 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2021 kl 14:13 7970

hehe... kan bare nikke igjenkjennende der.
Slettet bruker
29.06.2021 kl 14:19 8018

Jeg liker at Sirbalo underbygger sin påstand gjennom en faktisk teknisk analyse. Dersom du er så sikker på dette, så må du jo gjerne underbygge den påstanden en smule?

Faktum er du nå bare fremstår ekstemt useriøs. Du nevner ingen horisont, nevner ingenting om evt. rekyl og atpåtil har du glemt at par kommategn. Bare å applaudere.
Stonks_
29.06.2021 kl 14:22 8046

Elsker hvordan folk får panikk med engang rec faller på børs. Den har steget ganske bra 2 dager på rad, og så detter den den tredje grunnet at den ikke klarte å bryte 20.50. Ro ned folkens det er ikke slutten på verden
Anywhere
29.06.2021 kl 15:42 7885

Synes det ble en helt grei trade på retest av 19,30-nivåene:)
Slettet bruker
29.06.2021 kl 15:54 7906

Tror at årsaken Omac tipper at vi skal teste 17kr igjen er på grunn av historikken de siste månedene. Teorien i seg selv er forståelig, ettersom RECsi har svingt opp og ned en del. Det har lønnet seg å være en swingtrader, sett i ettertid, gitt at man timet riktig.

Med det sagt så tror jeg uten tvil at vi vil stabilisere oss på 20-tallet og bevege oss opp mot 30-tallet. Dette er grunnet ekstremt gode nyheter på makro nivå samt at RECsi nå er bull igjen teknisk, fremfor bear mode - som vi var i siden februar.

Og husk; all oppgangen vi feirer nå er peanøtter i forhold til hva som er i vente.
omac
29.06.2021 kl 16:08 7861

Nå satte du meg skikkelig på plass, føltes det godt?
Slettet bruker
29.06.2021 kl 16:21 7759

Kanskje, kanskje ikke? :)

Altså, du ser jo hva Uchi skriver. Han spekulerer jo i årsaken til din påstand på kr 17. Det skal jo skjeldent mer til enn noe slikt. Det er mulig jeg undervurderer hvilke bidrag du har kommet med her inne tidligere, og at du derfor har kredibiliteten til å slenge ut en slik ubegrunnet påstand. For meg fremsto det i hvert fall useriøst. Det er litt for mange som trekker tilsynelatende tilfeldige sifre opp av hatten her inne. Innlegget mitt ble vel litt farget av den irritasjonen.
Slettet bruker
01.07.2021 kl 08:05 7046

Vanskelig holde seg unna dette forumet :-)

https://www.tradingview.com/x/L1EKzVOV/

Følg trenden :-), den er fortsatt gjeldene!
Fholm
01.07.2021 kl 08:15 7269

Som alltid, tusen takk for morgengrafen :)
Null
01.07.2021 kl 10:13 7037

Liten omsetting nå på nedgangen traderene er ute
Liten vilje til å ta nye posisjoner.
Starten på Q3 i dag de ro første har vært gode
Slettet bruker
01.07.2021 kl 11:24 6798

https://www.tradingview.com/x/hsFxED2r/
https://www.tradingview.com/x/Tmr5Ace5/

Ser bra ut her nå :-)

Neste HIGH blir godt opp herifra :-)
Skal vi følge trenden burde vi være på 20.4 igjen alt fra 4-10 dager, og ny high følgende etter når vi treffer den høyeste markerte boksen. Ny evt high ligger på 21 kr+
Redigert 01.07.2021 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 12:28 6556

Helt enig. Trenden er oppover. Høyere highs og høyere lows. Samme trend som vi så i desember 2020 perioden som tok oss fra 10kr til toppen på 24kr ila. noen måneder. Her er det bare å fortsette å akkumulere og slappe av så vil vi nok stabilt dra oppover mot 25-30kr ila. kort tid. Nada omsetning. Så fort man er ferdig med å presse alle aksjene på dette nivået så kommer vi enten til å ta et hakk opp eller ned før omsetningen kommer - og jeg tipper opp. Omsetning bør begynne å øke så fort vi er tilbake på 20-tallet. Vi bør begynne å få en rekyl opp snart.