REC trading tråd #4

Slettet bruker
RECSI 19.03.2021 kl 08:22 191504

BULLISH HARAMI igjen i går.

The 3-month chart of REC.OL above graphically displays that a BULLISH HARAMI pattern is detected. BULLISH HARAMI pattern has a 49.02% chance of confirmation and a 60.00% probability of leading to a profitable trade in case of confirmation. The upside potential of the pattern is 7.44%. REC.OL is a highly rated stock (5★) in our system and the BULLISH HARAMI pattern is one of its most successful bullish patterns.

Blir bekreftet over 16.53
Gir stor mulighet for at denne slår gjennom denne gangen. I de fleste tilfeller lønner det seg følge disse signalene. De 2 siste både kjøp og short slo ikke igjennom... Så er enda større sannsynlighet det går denne gangen.

Motstands nivåene jeg finner er ved 17.3? ca og ved 18.5.

I dag er siste handle dag før REC blir effektiv inn i osebx på mandag. Vi får håpe dette gir litt kjøpspress i dag og at voleon dekker inn mer av shorten. De har som sagt startet og er ytterligere ned fra tallene i går. Ikke vært store volum denne uken, så tror ikke det er så enkelt få dekket inn så raskt som den roboten hadde ønsket. Kan fort bli en liten squeeze her... De har mange aksjer igjen .

Kan bli en bra dag og mandag kan bli enda bedre.

Potensiale opp til 17.3 i dag hvertfall og opp mot 18.5 videre i dag evt mandag . Blir det kjøpspress pga av osebx i dag og mandag kan vi fort havne over 18.5 med at shorten dekkes inn.

Lykke til og god helg :-))

https://www.tradingview.com/x/h4WknqwM/
Redigert 23.03.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 12:33 12495

https://www.tradingview.com/x/tNCuCaK9/
Fortsatt inne i boksen :-)

Jeg tipper også vi holder trenden, og vi får rekyl herifra med ny høyere high og ny høyere low, men som sagt tidsperspektivet strekker seg på flere dager til evt ny high :)
Får se hva som skjer i dag og i morgen
Fholm
01.07.2021 kl 13:27 12980

Ligger 143k i kjøp på 18,5 så noen vil inn, ( såfremt det ikke er en lurepost)
Fholm
01.07.2021 kl 14:29 12958

Satan hvor fort de 800k aksjer på 19 ble spist!
Anywhere
01.07.2021 kl 15:05 12984

Det hjalp dessverre ikke denne gang...
Slettet bruker
02.07.2021 kl 08:25 12362

Dagens værmelding

https://www.tradingview.com/x/cxo70ZT4/

Følg trenden :)

Sterkt kjøpspress siste del av dagen i går. Ser ut som ny LOW er satt.

Bullish harami kom etter sluttspurten i går.
The chance of a bullish confirmation that will change the signal to BUY is very high.

Signalet blir bekreftet om vi slutter over 19.25 i dag.

Sterk trend, som mest sannsynlig tar oss opp til ny HIGH, innen 1-10 dager.
Target her rundt 21.5 kroner og oppover, alt etter hvor raskt den nye toppen kommer.


Fholm
02.07.2021 kl 09:14 11992

Virker som om noen er imot varslet ditt, voldssomt til hurtig dumping på gang. 1kr i diff på noen min nå
seth
02.07.2021 kl 09:17 12178

Det var noen som dumpet aksjene sine ja.... startet fint, så plutselig rett ned...
Slettet bruker
02.07.2021 kl 09:21 12115

Ja noen som valgte dumpe masse aksjer rett ved confirmation level :/ Høyt volum bare 10 min etter åpning!

Vil helst ikke havne under 17.7...

REC i ett nøtteskall det her.
-4-5%, og kan slutte i dagen for alt vi vet i +

Håper trenden holder...

Ulogisk åpne på 19.3 for deretter dale ned til 17.98...
Redigert 02.07.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 10:12 11712

Ekstremt ulogisk. Synes det egentlig er litt frustrerende at et bunnsolid selskap som RECsi fremdeles ligger på så lavt markedsverdi, mens andre selskaper der ute har gått opp 100-300% de siste månedene. Vi er på 19.3, det er kjøpere der ute, men noen presser den flere prosenter ned og skaper negativ moment. Andre følger på og vi går fra 19.3 til 17-tallet.

Har heldigvis klart å holde 17.85kr til nå og det ser ut som vi begynner å bunne ut her. Som du sier, vi kan alltid ende opp i + for dagen. Kjøpspress må tilbake. Men dette understreker jo hvorfor så mange er redd for RECsi. Aksjen er jo så volatil som det går an. Tradere herjer med denne i mellomtiden, men når børsmelding først kommer; så kommer de til å angre.

Teknisk er vi fremdeles i bullish pattern, selv om vi nærmer oss bunnen av bullish pattern nå. Blir spennende å se hvordan dagen i dag utvikler seg.
Fundamentalt kan aksjen flerdobles i dag uten at jeg ville ha blitt overrasket, denne er så underpriset som det går an. Når ML er oppe og i drift ser vi 100kr. Kommer det flere fabrikker og utvidelser kan vi se noen hundre kroner i aksjekurs samt god utbytte underveis.

Alle tenker jo i ettertid "Skulle ha solgt meg ut på 20.5 og kjøpt meg inn igjen nå" - og aksjen påvirkes enormt av det psykologiske aspektet. Jeg får dessverre ikke lastet opp under denne dippen. Får ikke lønn før om to uker, men det blir kjøp for 100-200k denne måneden også. For akkumulering kan denne fortsette å gå ned - men for vår mentale helse hadde det vært hyggelig å bevege seg mot 30-tallet.

Uavhengig; dette betyr ingenting i det store bildet. Ekstremt mye foregår på politisk nivå. Biden er involvert, sec. Gra. er involvert. Alle er på ballen. Her skjer det ting. Sommerferien; til da blir politiske tiltak vedtatt og jeg håper virkelig at vi hører mer fra REC snart, fordi de har jobbet i ett sett bak kulissene, men vi savner bare å se resultatene, ettersom de ikke kan si noe før alt er på plass.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 10:22 11693

Kan velge å se på dette som en test av trenden.

Fallet i morges var det null logikk i hvertfall. Vi ligger fortsatt høyere en siste LOW, så trenden er ikke brutt, så derfor ikke bekymret :-) Kjedelig se så mye papir gevinst forsvinne , men igjen så sitter jeg langsiktig og venter på avtaler blir formalisert og melding om gjenåpning av ML. Så 18 eller 21 kr akkurat nå betyr lite.
Redigert 02.07.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 11:54 11387

Dette er siste graf , nå tar jeg pause i 2 uker :-)

https://www.tradingview.com/x/kUa7za09/

Støtten holdt på 17.5 så langt!

Dette er hva jeg tror de neste 2 ukene, med forbehold om støttenivå på 17.5 ikke blir brutt eller vi faller under 17 kroner.

Så er det viktig tenke over det fundamentale, der har ingenting skjedd annet enn positive :)

Slettet bruker
02.07.2021 kl 12:27 11382

Jeg MÅTTE bare kjøpe mer, nå på salg. Ble 750 aksjebrev på 17.70,-
Det hadde jeg aldri trodd.
Bullfight
02.07.2021 kl 13:02 11303

Samme her, 9000 nye aksjer lavt 17
Slettet bruker
05.07.2021 kl 08:09 10583

Måtte bare komme med status etter det store fallet fredag :P

https://www.tradingview.com/x/aua3Sa05/

Hvor står vi nå...

Vi ligger fortsatt over siste LOW i trendkanal-Positivt
Vi har retunert til apex, som er veldig vanlig, der vi hadde bruddet ut av en lengre decending triangel- Kan fungere som støtte, da kursen oftere går tilbake til breakout for å teste bruddet.
Støtte er flyttet til 15.8 kort siktig.

Holder vi denne og får rekyl herifra, ligger fortsatt de siste 3 lows på linje oppover, og trendkanalen fortsetter oppover. Dette hadde jeg satset på, og ser kun punktet vi er på nå som gylden kjøpsmulighet. Er heller ikke langt ned til bunnen i lengre trendkanal, i verste fall som tar risikoen betydelig ned.

Fredag gikk nok mye stopploss og mange nervøse aksjonærer ut. Ingenting fundamentalt har skjedd , så når denne begynner gå opp igjen, skal nok mange av disse inn igjen :-)

Spennende tid dette her, men jeg prøver ha god tålmodighet! Jeg logger heller av en periode hvis det begynner se litt mørkt ut TA messig, for caset er det samme, og det samme er utsiktene og alt det fundamentale.

Foreløbig er vi på ett punkt kortsiktig det enten går veldig opp neste 10 dagene til ny high, eller vi er uheldig og faller ned i lang trendkanel. heldigvis ikke så langt ned dit.

Krysser fingrene vi korrigere opp herifra og setter ny high ila denne eller neste uke :)

Ha en fin uke!

Fholm
05.07.2021 kl 08:24 10512

Ser ut til at Toppen sitter høvelig stille ut ifra rask sammenligning av listen 2.7 og hva som står på rec sine hjemmesider, ville dog ikke blitt overrasket om vi går opp 40øre før vi fortsett ned og ser 16 tallet igjen ( typisk).
t3sm
05.07.2021 kl 08:33 10482

Og slik blir det frem til vi får nyheten.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 08:47 10374

Ja , den vil nok mest sannsynlig ligge i intervallet 14 kr til 24 kroner, frem til avtalene om silane gas er ferdig forhandlet.
Vi vet de har vært i forhandlinger om finansielle garantier lenge nå.

Eneste risikoen jeg ser med dette caset er om dette skulle bli brutt. Sannsynligheten for det sier seg selv er veldig liten...
REC er forhandlinger med flere angående silane gassen sin, og når disse blir til formelle avtaler, da kan kursen ta steget videre opp. Kan komme neste uke eller det kan gå flere måneder.

G14 derimot burde være innenfor KORT tid... Her burde vi få noe news innen maks 1-3 mnd etter deres egne uttalser for ikke så lenge siden.
Er denne jeg tror vil være det første som setter fyr i kursen. Når vi får bekreftet at de har hentet kapital, kan vi nok forvente en formell avtale kort tid etterpå med REC angående levering, for deretter starte bygging ved REC sitt annlegg
Redigert 05.07.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 11:47 10212

Morning star bullish reversal

https://www.tradingview.com/x/PC9EMlWq/

Ser veldig tydelig ut som dette foreløbig. Kan tyde på vi blir å slutte ett sted rundt 17 kroner i dag, åpner vi over i morgen blir det mest sannsynlig rekyl
Slettet bruker
05.07.2021 kl 12:47 10404

Trodde du var tatt ferie Sirbalo😂😂. Men helt topp med oppdatering altså👍
Tolker det som ett positivt tegn at du ikke klarer å la være.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 13:15 9904

Haha ikke helt...

https://www.tradingview.com/x/NbV1TE6W/

Veldig mange streker her nå, avgjør selv.

Stochastic: 5
Dette kan indikere at aksjen er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn.
RSI er den den bruker ligge på rekyl nivå nå.

SHORT term timing snart på 80% iflg visse indikatorer.
Foreløbig neutral kort og mellomlang sikt.

Lang sikt er fortsatt bull og vi har ikke vært nede å testet bunn i denne kanal enda, som vel ligger på rundt 15.8 ca.

Hadde jeg hatt tilgjengelig trading post hadde jeg gått inn her uten å tvile. Hadde ikke ventet for å se om den skulle ned mot 15.8 kr.

Burde snu snå iflg alle de parametre jeg klarer å lese av :/

Dette er mitt syn for kursen akkurat nå...
Ny high over siste topp har jeg avblåst for de neste ukene pga av dette fallet.

Ny target for de neste ukene vil i første omgang være 19.3 igjen, så får vi se fredag neste uke hvor vi ligger :-)
Holymoses25
06.07.2021 kl 14:33 9697

Kan tenke meg at det blir fart på Biden de nærmeste ukene, hvis ikke Kinesene skal kjøre over USA

https://www.pv-tech.org/tongwei-doubles-polysilicon-pipeline-capacity-with-200000mt-facility-plans/

Hvis made in America, da må ML annonsere sine leveranse og skalere opp.

Noe som de kommer å gjøre!!!
Slettet bruker
06.07.2021 kl 14:47 9641

Minimalt volum her nå, stødig på 16.70,-
Enten bryter vi opp eller ned snart. Mest sannsynlig opp.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 14:58 9612

Voldsomt anlegg. Det snakkes om fabrikk på 2x100.000 MT. (metric tons)

"In fact, Torvund said REC projects domestic demand for silane at around 50,000 metric tons by 2030, with the total global market for silane at around 200,000 metric tons. (A metric ton is 1,000 kilograms, or 2,200 pounds.) The shuttered Moses Lake plant has a current silane production capacity of 25,000 metric tons, Torvund said."
- https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/14/rec-silicon-hopes-restart-production-moses-lake-20/

Jeg føler nok også at det er litt nå eller aldri, ja. Det er kamp mellom stormaktene nå om hvem som skal bli ledende i fremtiden. Sånn sett ligger all brikker til rette for Rec nå, men kundene må jo finnes. Dette tar rett og slett bare tid.

... Så til syvende og sist anser jeg casen som klar. Det er kun et spørsmål om NÅR Recsi har kunder klare. I mellomtiden er finansene gode og selskapet blør svært lite på å ikke ha produksjonen i gang. Bare å smøre seg med tålmodighet.
Null
06.07.2021 kl 14:59 9708

Det er lite å gjøre med det men nesten ingenomsetting 40 mill til nå i dag mot 150 250 tilvanlig
på nedgangen fredag var det vel omsatt 150 mill før kl 0930
Slettet bruker
08.07.2021 kl 11:42 9182

Er i bunn nå da på 15.80NOK. Utrolig men sant.

Det er ikke mer en litt over en uke siden flere seriøse mente at nå var det bare til å laste opp, hvis en skulle ha aksjer til under 19,-
Er forbanna irriterende å være tom for krutt.
Slettet bruker
08.07.2021 kl 12:12 9144

14.5 og 13.8 kan fort komme her, men synes det er merkelig om vi ikke evt får en rekyl først. Men vi har brutt gjennom støttenivå på 15.8...

https://www.tradingview.com/x/Khqy2EW9/

Aksjen er oversolgt...
Skal vi ned til 13.8 før vi begynner klatre igjen som sist, så kan den like gjerne bare komme med en gang så er vi ferdig med den...

Her gjør jeg som sist å logger av noen uker :-)

I midten av august burde vi være nærmere toppen av den horisontale trenden igjen.

Lykke til å god sommer :-)
MGS
08.07.2021 kl 12:23 9215

Rett og slett deprimerende
Slettet bruker
08.07.2021 kl 12:32 9180

på kortsikt, ja helt enig... heldigvis har jeg ingen planer om å røre noen aksjer før forhandlinger og avtaler er ferdig uansett, så hva kursen er før dette spiller ingen rolle.

MEN ja, deprimerende se papirtap, og kursen for øyeblikket. Ingenting fundamentalt er endret så derfor er jeg enda veldig rolig :-)

Får man aksjer både ved støttenivå 15.8 eller 13.8 vil jeg se på som veldig godt, har man litt lengre sikt en noen dager eller en uke.
Skulle gjerne kjøpt både nå og kommer til å prøve frigjøre kapital om vi nu skulle havne rundt 13.8 igjen.

Kommer tilbake med mer TA når jeg ser noe tydelig mønster igjen eller andre positive signal fremover.
Veldig vanskelig se hvor vi tar veien nå. Den må nesten få seg ett feste ett sted enten rundt støttenivå rundt 15.8 eller om det blir lengre ned.

Utifra stoch rsi, burde det vært feste rundt støttenivå der vi er nå, men igjen så var det ikke mye som tilsa vi skulle falle helt ned hit til å begynne med. Hadde skjønt det om det var nedsalg i alle de andre esg aksjene eller sol i usa, men var helt motsatt denne gangen
Redigert 08.07.2021 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2021 kl 13:49 9201

https://www.tradingview.com/x/efu4dOPA/

En medium klype salt

Begynner macd å snu i morgen, og vi holder dette nivået vi er på nå(helst slutte over 15.76, burde vi stige opp mot standsnivå igjen frem til q rapport 22 juli.
Som ved andre q rapporter bruke vi falle i etterkant hvis det ikke kommer noe mer utenom det vanlige. Target frem mot q rapport 18.3 kr

Sånn tidshorisont messig hva som er mulig iflg kun TA slik jeg ser det nå, burde vi opp å teste motstandsnivå 2 (20.5 ca) over i andre halvdel av august igjen.

Med forbehold om vi holder stand rundt dette nivået her, og ser kursøkning neste 2 dagene, slik at MACD snur oppover igjen.

Kommer det vesentlige nyheter fra G14 eller andre forhandlinger med silan levering blir ferdigstilt, så blir saken en helt annen :-)

Slettet bruker
09.07.2021 kl 12:03 9411

Umulig holde seg borte herifra :-)

https://www.tradingview.com/x/Bg2dAfo2/

Ganske så symmetrisk mønster her når man får sett nok på den. Mer tydelig på denne , enn den jeg laget sist.
20.5 kr burde komme i juli iflg denne. Øvre motstands nivå i august.

Ønsker alle en god helg :-)

tidsperspektiv
https://www.tradingview.com/x/tbT5G9Cr/





Redigert 09.07.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2021 kl 12:25 9404

Den e go Sirbalo👍😁😁

Ha en fortreffelig helg du også!!
Slettet bruker
12.07.2021 kl 12:16 9067

samme gjeldene graf som lagt ut forrige uke

https://www.tradingview.com/x/xevKEszN/

Har truffet motstandsnivå 2 ganger nå akkurat ved 17.5, noe som også utløser kjøpsignal slutter vi over.

Kommer tilbake når det synes mer tydelig med topp og bunn chart litt mer kortsiktig, om vi fortsetter trenden oppover her nå de neste påfølgende 3 ukene :-)

Rsi og stoch har masse gå på og på lave nivåer, macd er på vei oppover å krysser snart.

Ser bra ut med andre ord de neste 18-23 dagene slik det ser ut nå ;)
Redigert 12.07.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Stonks_
12.07.2021 kl 22:05 8650

Du må dele teksten
Shikibetsu
12.07.2021 kl 22:10 8619

Ny analyse fra Pareto Sec idag 12.07.21 kl 16.35 (gjengitt klipp og lim tekst inne fra xtrainvestor):

REC Silicon - Non-Chinese value chain gains momentum

At the back of the recent US ban on selected Chinese solar suppliers combined with Biden’s net zero electricity in 2035 target, we see increasing momentum for a non-Chinese value chain for photovoltaics. Accordingly, we reiterate our REC Silicon thesis as this gives comfort to our expected restart of Moses Lake in early 2023. According to our estimates, restart of ML would yield 2023E/2024E EBITDA of USD 129/200m on Group level. Buy, TP NOK 25 reiterated.
We foresee EBITDA of USD 3.6m for Q2’21E – report due 22 July
With REC Silicon already indicating a range for EG polysilicon sales, the visibility on Butte is decent. We expect Butte to make an EBITDA contribution of USD 11.6m. Additionally, we estimate EBITDA contributions of USD -2.5m and -5.5m, for Moses Lake and HQ respectively. Altogether, we foresee Q2’21E EBITDA of USD 3.6m.
Long-term thesis backed by recent US ban on Chinese polysilicon
In late June, the Biden administration banned import of solar products from manufacturers in the Xinjiang region in China. Chinese firms supply 85% the US solar market, but as the US proves its willingness to sanction China over forced labour and child labour allegations, the ban could extend to include solar modules containing silicon traceable back to Xinjiang. This supports our thesis of a non-Chinese value chain. We keep our estimates and expect restart of ML in early 2023, yielding ’23E/’24E EBITDA of USD 129/200m.
Buy and TP NOK 25 reiterated
We reiterate our Buy and TP of NOK 25. This is based on a mix of DCF (9.5% WACC) and 23E/24E SOTP with 10x EV/EBITDA (discounted to present value with 9.5%). As a Moses Lake reopening edges closer and partnerships shapes up, we see de-risking potential.
Slettet bruker
14.07.2021 kl 08:32 7952

For de som lurer på hvorfor vi har falt igjen etter oppgangen på fredag , kan dere se på chartet. Når vi lagde bunn i mai, fikk vi rekyl og tilbaketrekking. Litt som nå.
Det som er viktig få med seg er at bunnene blir høyere fra nå. Da vil vi akkurat som sist få en kortsiktig trend OPP, med høyere topper og høyere bunner.

https://www.tradingview.com/x/uOJfnZle/

Fra bunn til topp bruker det ta ca 1-2 dager og sammenligner vi mønsteret siste tiden ca 2 kroner differanse mellom bunn og topp.
Derfor kan vi prøve på target 18 kr + innen fredag.

Veldig snart Q rapport :-)

PAS ute med oppdatering og beholder kursmål 25 kr med dagens risk reward. Helt OK kursmål før vi får bekreftet ferdig forhandlet avtaler og før vi får bekreftet gjenåpningen av ML.
Regnestykket deres er kun basert på poly, ikke silan gas til batteri segmentet, da marginene og regnestykket blir vesentlig bedre.

Som PAS også nevner begynner vi nærme oss nå...


Redigert 14.07.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Blåfredag
15.07.2021 kl 17:41 7568

Noen tanker om det tekniske ut fra siste dagers bevegelse Sirbalo?
Fholm
15.07.2021 kl 22:58 7139

Sjekk Group 14’s siste post på Twitter, tror en trigger eller 2 er på gang
Blåfredag
15.07.2021 kl 23:33 6999

Tweet fra Guvernør Islee sitt besøk hos Rec Silicon, sammen med Group 14; "I'm touring REC Silicon with Group14 in Moses Lake. I am so glad to have these leaders diversifying our energy production, combating climate change & reducing our carbon emissions. I look forward to seeing more companies invest in our economy & expand job opportunities for WA."

Etter et kjapt twitter søk kom jeg også over denne fra Washington state department of commerce: "REC Silicon is working on a comeback. After impacts from the trade war, companies like theirs are preparing for new opportunities around the corner in the battery and solar industry".

Legg merke til den siste der: AROUND THE CORNER. Spennende tider.
Blåfredag
15.07.2021 kl 23:33 7092

Tweet fra Guvernør Islee sitt besøk hos Rec Silicon, sammen med Group 14; "I'm touring REC Silicon with Group14 in Moses Lake. I am so glad to have these leaders diversifying our energy production, combating climate change & reducing our carbon emissions. I look forward to seeing more companies invest in our economy & expand job opportunities for WA."

Etter et kjapt twitter søk kom jeg også over denne fra Washington state department of commerce: "REC Silicon is working on a comeback. After impacts from the trade war, companies like theirs are preparing for new opportunities around the corner in the battery and solar industry".

Legg merke til den siste der: AROUND THE CORNER. Spennende tider.