Lifecare er på god vei til å bli årets og ti årets superaksje.

fondforvalteren
LIFE 19.03.2021 kl 14:08 17743

Lifecare er på god vei til å bli årets og ti årets superaksje.
Lifecare sin patenterte Sencell-teknologi gir store muligheter. Markedet er enormt. Sencell har store muligheter å bli en "game changer" på verdensbasis.
Styret er styrket betydelig og har aksjonærene øyne på seg. Lifecares Sencell teknologien er meget interessant til flere aktører.
En ekstra bonus er Cantisense hurtigtesten til covid 19 og potensialet for andre virus som Digital Diagnostic utvikler. Berre Cantisense vil forsvare en kurs mellom 17-21kr i første omgang vist den blir godkjent og patentert.
Juvelen i Lifecare er Sencell tekonologien som er meget spennende fremover både for pasienter og aksjonærer.
Gullit
20.03.2021 kl 23:53 3465

Men de har så spennende produkt att de har fått EU støtte😉
Kaloix
20.03.2021 kl 23:54 3474

Aldri tjent ei krone? Dette er biotek, når tid tjente Algeta ei krone? Nano, Trvx, Clavis Pharma, Bgbio, Bionor? Biotek handler om hva som kan komme, forventninger. Dette er ikke DNB eller Yara....
Kaloix
20.03.2021 kl 23:56 3468

Da forstår jeg ikke hvorfor du bruker tid her inne? Har du så mye tid at du også bruker det på selskap du ikke tror på? Tro på det du vil for min del, jeg tror Lifecare kommer i fremtiden. Det er vel lov at jeg kan tror noe annet enn deg ikke sant?
Slettet bruker
21.03.2021 kl 00:05 3458

og kommer trolig aldri til og gjøre det heller...Etterslepet etter DD, Vucak og Wirecard kommer trolig snart frem til overflaten, og da går lyset for godt....
Dubois
21.03.2021 kl 00:06 3455

Ja kamello har ikke troa, nei nå er det bare for Life å ta en styrt avvikling.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 00:08 3465

Hva i all verden er det du babler om? Jeg har da aldri skrevet at du ikke har lov til å tro på noe annet enn det jeg forteller deg?

Jeg liker å tro at jeg kommer med logiske argumenter.
Hvis det ikke er tilfelle, så ville jeg satt stor pris på om du opplyste meg feilene ved argumentene mine, slik at jeg kan bli klokere.
Redigert 21.03.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Kaloix
21.03.2021 kl 00:19 3446

'Jeg liker å tro at jeg kommer med logiske argumenter.' Men du har ingen interesse av selskapet, hvorfor skal noen da legge vekt på deg? Du har ingen aksjer her, men mener du vet mer.....hva babler du om? Er du en bable mester? En som liker å bable bare for å gjøre det? Jeg tror overhodet ikke på argumentene dine, hvorfor skulle jeg ellers kjøpe aksjer her. Forklar heller hvorfor du er så opptatt av å snakke ned Lifecare når du ikke har interesser her? Du må forklare deg, jeg har aksjer her og tror på selskapet. Hvorfor skal jeg forklare noe overfor deg jeg ikke tror på? Det er jo latterlig...haha
Slettet bruker
21.03.2021 kl 00:31 3486

Hva mener du med at jeg har ingen interesse av selskapet? Jeg skriver jo her, eller?

Jeg har tidligere gjort research på selskapet og endte med å utsette å investere. Det er jeg glad for at jeg gjorde etter at den siste børsmeldingen kom.

Hensikten med dette forumet bør være at man skal hjelpe hverandre. I dette tilfellet tror jeg at jeg hjelper til med å advare mot en potensiell nedside. Jeg forsøker ikke å snakke ned aksjen bare fordi.

Du er en aksjeeier, og du liker ikke at andre kritiserer aksjen din. Det bør du gjøre. Da mister du ikke objektiviteten din.

I alle aksjer jeg har investert i, så liker jeg at folk kritiserer. Men det må være saklig. Hvis jeg ikke er saklig, så forklar meg på hvilket grunnlag.
Redigert 21.03.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Kaloix
21.03.2021 kl 00:40 3482

Du tar feil, jeg har jo sagt hvorfor jeg tror på aksjen. Hvorfor tar du ikke hensyn til det? Jeg har jo forklart at det er SENCELL og diabetes som gjør at jeg investerer her. Du bryr deg jo ikke om hva jeg skriver så hvorfor skal jeg da bry om hva du skriver?
Jeg er åpen, sencell tror jeg meget på, har aksjer, tror på selskapet. Hva du da mener er ganske irrelevant for min del, hvorfor er det så vanskelig å forstå? De som ikke har aksjer i andre selskap er jo konsekvent negative, de er stort sett negative fordi de ikke har aksjer der og har dermed ingen grunn til å forsvare et selskap de ikke har aksjer i. Si meg sist du skrytte av et selskap du ikke hadde aksjer i?
Slettet bruker
21.03.2021 kl 00:47 3471

Det var jo derfor jeg svarte deg i utgangspunktet -- fordi du argumenterte med at du bare brydde deg om Sencell og ikke DD. Hele svaret mitt til deg dreide seg om dette. Det var en grunn til at jeg svarte deg og ingen andre. Jeg svarte på innlegget ditt.

Jeg argumenterte for hvorfor du bør bry deg om DD og i hvilken grad Lifecares håndtering av DD vil kunne si noe om troverdigheten til meldinger om Sencell. Det vil jo absolutt ha noe å si for deg som i høyest grad er opptatt av Sencell-utviklingen.

Sist gang jeg skrøt av en aksje jeg ikke hadde aksjer i var på fredag. Jeg har kanskje lyst til å gå inn i aksjen, men det er samtidig vanskelig for meg å gå ut av en annen aksje. Det var til en venn. Aksjen var elabs.
Redigert 21.03.2021 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.03.2021 kl 00:57 3456

Det virker som om dere baissere lever i en svart Hvit verden, eller kanskje en drømme verden hvor alt går på skinner. Spesielt for de selskapene med få ressurser. Om dere derimot vil oppleve den virkelige verden engang så kommer dere til å oppdage hvordan utvikling tar tid og ikke minst hvordan man møter på motgang. Og hvordan det kan være vanskelig å balansere disse utfordringene med «god»IR. Men man kan alltids velge å baisse allt mulig, alle historier har deler man kan vri til sin fordel. Sånn at fortellingen slutter sånn som man selv skulle ønske.
Kaloix
21.03.2021 kl 00:59 3466

Vet du hva noen få folk skrev i Nel når kursen var 3-4 kr? De skrev, vent 2-3 år, hiv aksjene i skuffen og se hva kurs er da, dette var i 2018. Jeg hørte bare delvis. De som ikke hadde aksjer skrev i skytteltrafikk at dette var et konkurs selskap, ingen fremtid. Jeg gikk glipp av svært mye penger da, det løpet er kjørt. Nå har jeg plukket ut Life...dette selskapet kommer, jeg selger ikke ut på 3-4-5 kroner denne gangen. Så må du forstå at jeg har lang erfaring i aksjemarkedet og har plukket ut flere vinnere tidligere, tålmodighet er svært undervurdert, jeg har mye erfaring fra det selv.
bj111
21.03.2021 kl 01:34 3511

Helt enig i det du skriver. Jeg velger imidlertid å avvike fra det jeg gjorde i AZT som var å hive aksjene i skuffen å vente noen år. Så får en se hvordan det går. Det kan ende med et stort tap om den andre hesten viser seg å være en dau hingst og dette følllet Life begynner å løpe før jeg tror det stikker. Men tålmodighet er det jeg alltid har tjent mest på, så løper en risiko for å gå glipp av noe. Alikevel slapp jeg unna Clavis i sin tid for de la jeg ikke i skuffen. Samme med Bionor. Så er ikke alt som tilsynelatende ser bra ut på papiret som blir bra.
Kaloix
21.03.2021 kl 01:56 3486

Jeg rørte aldri Clavis, DNB anbefalte dem som bare pokker. De hadde gode resultater, men så kom vel resultatet fra Fase II og alt kollapset. Som mange misforstår, biotek handler nesten aldri om hvor mye penger som tjenes eller om overskudd. De som fabler om dette kjenner ikke biotek i det hele tatt. Det er ingen fasit her, jeg hadde milliongevinst når jeg solgte ut NEL, det var likevel en totalt feil avgjørelse. Bionor var på manges lepper for mange år siden og så videre. Jeg var inne i Algeta, solgte meg ut for å satse på Aker så eksploderte Algeta fullstendig. Bayer kjøpte hele selskapet, nok av kroner mistet der også. Poenget er, folk som skriver her skal alltid vise at de vet så mye mer enn andre, spesielt de uten aksjer i et selskap. De vet som regel minst.

Jeg må bare spørre, hvorfor satser jeg nå på biotek selskapet Lifecare når de fleste andre sier dette er dritt? Spør deg selv hvem som tjener penger i aksjemarkedet og hvem som ikke gjør det? Menigheten tjener nesten aldri i dette markedet, de vil ofte overbevise deg om at de gjør nettopp det, men hva viser erfaring? De er sjelden inne i noe som helst og kritiserer alt og alle, hva annet driver dem :) Lifecare kommer, hvis du klarer å se forbi neste uke. Life handler ikke om neste uke, det handler om Sencell
Dubois
21.03.2021 kl 02:11 3466

Men DD er også en del av lifecare, covid test er ikke hele DD, de skal finne alle områder teknologien til Life kan brukes til utenfor diabetes feltet. Mulighetene er enorme, en covid test er kun en begynnelse for DD.
Kaloix
21.03.2021 kl 02:22 3475

Jeg er ganske overbevist om at Sencell kommer til å bære lønnsomme frukter. Lykkes de med hurtigtesten også, så må flere spørre seg hvor lenge mcap kan ligge på dagens gi bort pris. Husk at sencell fungerer på griser, de har fått green light på å teste dette på mennesker. La meg si dette enkelt, en sensor diabetes teknologi, fungerer på griser. Forstår folk hva dette betyr når EU gir støtte til dette prosjektet? De gir jo nesten aldri støtte til noe som helst. Å teste noe slikt på mennesker uten å være sikker på at det fungerer?
Forstår folk konsekvensene hvis dette ikke fungerer? En ukontrollert injeksjon av hurtigvirkende insulin kan bety død for de som utsettes for dette. Det kan vel knapt sies klarere, dette fungerer. Å teste noe slikt på mennesker uten solid dokumentasjon? Tenk selv. Det er sencell som gjelder for Lifecare. Jeg har kjøpt aksjer på grunn av Sencell, ingenting annet.
doctor
21.03.2021 kl 07:25 3377

Hvis Sencell viser seg å være en suksess så vil dette være noe av deg absolutt største som har skjedd innen Norsk helseforskning ever. Tillatelsen for humane tester er gitt av Tyske helsemyndigheter og vil starte umiddelbart. Testen er validert mot eksisterende gammel teknologi (manuell blodprøvetaking) og viser meget høy korrelasjon.
Teknologien vil være såpass interessant at Big Pharma kommer på banen relativt raskt - når det første humane Implantatet er på plass tror jeg det foreligger det en avtale med et Big Pharma selskap. Dette tror jeg kommer allerede før påske.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 07:46 3339

SENCELL er i rute og sendte i februar aksjen til jevnt kroner 6. En MCAP på ca. 500 millioner. Burde ha sendt MCAP høyere siden diabetesmarkedet er enormt, men altfor mange her tenker corona. Helseaksjer som dette må du bare sitte lenge i, det er regelen.

CANTISENSE har havnet i trafikkork og er gratispassasjer i MCAP. Spennende som rakkern, kan ferdig testet/utviklet/godkjent så detekterer disse mikrofølehornene/cantilevers med reseptorer/tagger på det meste, kreft, virus etc. Anbefaler alle å se illustrasjonen hos digid.com. Avansert.
hvaskjera
21.03.2021 kl 09:42 3193

Joachim Holther er og har vært innsider i DD og LC i flere år. Våren og tidlig sommer 2020 snakket han opp LC aksjen fra 3 kroner til over 7 kroner ifm den fantastiske DD teknologien. Mange kjøpte seg inn i aksjen, mens han, tidligere styreleder og Bech Invest solgte seg ut av aksjen! Dette da i et case som hadde en fantastisk framtid langsiktig i Sencell sensoren og ikke minst i Covid19 hurtig test. Vi bli godkjent før sommeren var "stammehylene" fra Bergen i mars. Nå vet vi at selskapet ikke har tilgjengelig testkapasitet for å få godkjent produktet, hva så med inngående og utgående logistikk ifm produksjon av det samme. JH og de som satt i styret våren 2020 burde blitt vurdert av helt andre enn dagens aksjonærer. Uansett bra for Bech Invest som siden starten i 1996 har brukt noen kroner, utnyttet venner og venners bekjente til å komme hvor LC er i dag. Dog uten han, han forsvant med 90MNok i lomme!
doctor
21.03.2021 kl 10:02 3151

Joachim Holters eksponering har vel vært uforandret de siste 3 årene. han eier ca 1.330.000 aksjer gjennom Cimter. Tror ikke han har solgt noe som helst. På disse nivåene,om det er 3 eller 7 kroner tror jeg det er uaktuelt for ham å selge. Saure har solgt men han er ute.
speculator
21.03.2021 kl 11:42 3034

Neste børsmelding vil mest sannsynlig omhandle Sencell, og den mld tipper eg kommer snart..😉

https://e24.no/boers-og-finans/i/vA3G4j/lifecare-vil-ta-snarvei-til-milliardmarked
Mister83
21.03.2021 kl 12:08 2996

Det som er trist er folk som sitter å hausser opp en aksje og tar feil gang på gang! Er det noen som konspirerer her så er det vel de blåøyde optimistene - er folk negative så er grunnen at de egentlig ønsker å kjøpe men vil ha "billige" aksjer.

Gullit, du har gang på gang sagt du forholder deg til hva selskapet sier - Du evner vel selv å se at Holter villeder markedet men en guiding som åpenbart er tatt ut av luften.

Du har helt rett, de trenger et produkt før de kan teste det. Men hva har Holter og Lifecare uttalt tidligere?

25.august.2020: The clinical tests of the digital biosensor and the measuring device are expected to be completed in October 2020

Nå viser det seg altså at DD ikke en gang har gjennomført in vitro tester.

SomSa
21.03.2021 kl 12:36 2940


Akkurat nå foregår storstilt lovlig svindel på børsen. Mange tulleaksjer blant annen innen grønne aksjer hausse opp av meglerhus og ledelsen, pumpes opp og dumpes ned. Som Hegar sa, det hentes 1 mrd, noteres på børsen og verdien blir 3 mrd uten produkt og inntekter. man kommer ikke nærmere galskap enn dette.

---
speculator
Ledelsen har kommet med flere slike uttalelser. Kanskje bør de holde seg stille fremover.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 13:14 2814

MCAP 400 millioner Lifecare nå. Er helt innafor for helseaksje.
Grønne aksjer med x mrd i MCAP er risiko. F.eks. NEL med MCAP nå på 31 milliarder NOK. Madre mia, da sitter jeg veldig godt i mine helseaksjer på 0,4 milliarder i MCAP.
Andre helseaksjer:
Gentian MCAP 0,94 milliarder.
Ultimovacs 2,1 milliarder.
Targovax 0,75 milliarder.
Redigert 21.03.2021 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
bj111
21.03.2021 kl 13:16 2831

Det de har uttalt var det jeg forholdt meg til. Når det nå viser seg at det var løgn så blir det et tillits problem. Har de kontroll på hva de holder på med er det jeg lurer på?

De må ha vist status på DD sin test i Desember da de meddelte enda en utsettelse til Q2. Kliniske tester skulle starte i Q1 og det er jo ikke rart at det ikke har kommet et pip om at de er gjennomført når de ikke kan gjennomføre de før de har vært på lab. At de skriver at de utvikler produktet høres jo og litt merkelig ut for de må jo ha et produkt de tester i lab, så klinisk og så for godkjenning. Det må vel være samme produkt som går gjennom hele kjeden? Endres dette så er det vel tilbake til start igjen?
Mister83
21.03.2021 kl 13:28 2835

Hva har egentlig DD gjort det siste året? De er åpenbart ikke ferdig med lab-tester enda, det vil si at alt av meldinger til nå har vært regelrett løgn.

Hvordan kunne life melde om at de forventet å selge millioner av tester i juni/juli i fjor? De må jo ha vært klar over det verken var gjennomført lab eller kliniske tester. Enten så har ledelsen i Lifecare kommet med løgner hele tiden eller så har DD løyet til Lifecare.
bj111
21.03.2021 kl 13:52 2818

Får håpe for de som sitter videre og ikke minst selskapet Life at det er DD som ikke er redelige overfor Life og ikke begge to. Svaret er ikke mulig å vite pr i dag.
Dubois
21.03.2021 kl 14:01 2813

Er du seriøs? Eller bare gjør du deg til? Om du kan noe som helst om DD, så vet du at dagens test ikke er samme test som i august, så før du samenligner dagens uttalelser med uttalelser fra august så bør du vite at det er snakk om to helt forskjellige produkter.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 14:55 2734

Ja, vi har gjennom vinteren lært at det dukker opp mutasjoner og skal hver mutasjon fanges opp i testen må man vel tilbake til S3 laboratorium for tilgang til viruset og å teste modifisert hurtigtest på nytt. Om så er skjønner jeg utsettelsen og trafikkorken på S3 laboratorium.
Kajtek
21.03.2021 kl 15:12 2727

Det er som Dubois sier, testen til DD er noe helt annet enn de som er på markedet nå. De blir brukt til andre sykdommer også så om vi blir så heldige, noe jeg ikke tror på, at covid 19 forsvinner, så er det allikevel andre ting man kan bruke tester til DD til. I dag hørte jeg på nyhetene på Tv 2 nyhetskanalen at ikke alle lager antistoffer. Det var også noen som ble vaksinert og ble allikevel smittet av korona. Så vi har god tid å vente på testene fra DD.
Gullit
21.03.2021 kl 15:21 2714

Det nytter ikke å forklare Mister noe som helst. Er ikke mottakelig for andres synspunkt, trist..
Vangen
21.03.2021 kl 16:22 2648

Om så er tilfelle, er det utrolig synd/rart at Life ikke skriver dette i børsmeldingen: De burde i så fall skrevet at det er nødvendig for DD å få gjennomført testen på nytt i et S3-laboratorium for å sikre at den også fanger opp mutasjoner av covid. Det står det jo ikke, så da er det naturlig å anta at testen ikke er gjort tidligere.
Mister83
21.03.2021 kl 20:36 2507

Ja, jeg er dønn seriøs.

Søknaden til BfArm gjelder covid test og godkjenningen til å starte kliniske tester gjelder for covid, ikke andre virus.

Men du mener vel at Lifecare og DD har satt dette på vent fordi den skal godkjennes for alle type virus.

Bare slik at seriøse folk som deg forstår hvordan BfArm funker, de må ha egen godkjenning for å starte kliniske tester for hvert virus/sykdom.

Har du sett DD melde at de har fått tillatelse for andre sykdommer og virus? Har du sett de melde om at de har søkt godkjenning for andre virus? Eller har de glemt det?

Ja, de tror og håper testen kan brukes andre steder men søknaden gjelder covid.
Mister83
21.03.2021 kl 20:39 2509

Det som er trist er glad amatører som sitter i aksjer og ikke forstår noe. Kommer med samme svada hele tiden. «Aksjen er billig, nå kommer godkjenningen» etc uten å begrunne noe som helst.

Til nå har ikke du hatt rett om noe som helst. Du skrev tidligere at du forholder deg til det selskapet melder. Hva forholder du deg til nå egentlig?
Mister83
21.03.2021 kl 20:56 2481

Ser at noen har publisert et svar fra Holter på FB gruppen. Holter skriver at Cantisense potensielle evne til å påvise andre virus ikke har noe med forsinkelsen eller produktutvikling av covidtesten.

Likevel sitter ekspertene Dubois og Gullit å hevder noe annet... applaus
Bondeinvestor
21.03.2021 kl 21:05 2461

Sier Holter noe om hva som skjer med FDA?
bj111
21.03.2021 kl 21:11 2435

Er vel ikke så mange her som er mottakelige for noe annet synspunkt enn hva de selv har.

Kommer vel av at denne aksjen er så mikroskopisk interessant at kursen faktisk til en viss grad avgjøres på forum, det har vi jo sett før.

Å sitte å finne på at de har søkt om godkjenning for flere virus ja da lurer jeg virkelig på hvor man har det fra? De har vel ikke søkt om godkjenning om noe som helst all den tid de ikke har noe ferdig produkt som de kan få godkjenning for. Ja de kan få vanlig CE merke men det duger ikke.
Det må henges på en klassifisering som medical device og det får de ikke uten dokumentasjon på at det virker. Det skal de nå til T3 for å skaffe første del av, så følger kliniske tester. Så søker de.

At Life har ført aksjonærene bak lyset er ekstremt irriterende for alle enten man er inne, var inne eller lurte på å gå inn i aksjen. Egentlig burde man skiftet ut ledelsen i selskapet på dette men det får aksjonærene avgjøre.

Må si Mister83 faktisk fortjener honnør og det er ikke fordi jeg alltid har vært eller er ening med han. Av noen få saklige kunne han faktisk kjørt på med en hva var det jeg sa stil. Fint å se at han ikke gjør det men stiller de spørsmål som alle bør stille seg enten man har aksjer eller vurderer å kjøpe.

Nå blir det jo interessant å se utviklingen til uka. Kan fort bli et leketøy for daytradere på ME for går ut fra at uken blir volatil. Hvilket nivå den roer seg ned på blir spennende å se for alle som har fulgt Life over tid.
Mister83
21.03.2021 kl 21:34 2387

Nei, ingenting om noe godkjenning.
doctor
21.03.2021 kl 21:59 2302

Det er jo engang slik at investeringer i farma kan være lunefulle - se bare på NANO - investorene håpet på en repetisjon på Algeta - istedet er det stadig forsinkelser, skuffelser og ikke minst gjentatte emisjoner. Mange var med på emisjonen på over hundrelappen. Mange har solgt og tapt enormt på NANO men noen har fortsatt trua.

Når det gjelder Lifecares Sencell så er potensialet enormt - intet annet faramaselskap på OB har et produkt som er rettet mot en sykdom av den prevalens Diabetes Mellitus har. 10 prosent av verdens voksne befolkning har DM. Når det første humane Sencell device er implantert tror jeg også det foreligger avtale med en Major Player.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 22:09 2265

Befriende at doctor igjen kommer med kunnskap og fakta om hva aksjen faktisk handler om. Hør på fagfolk sier nå jeg.
Ellers bra at Joacim Holter sitt svar på en e-post er lagt ut på Facebook gruppen.
Redigert 21.03.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare