Lifecare er på god vei til å bli årets og ti årets superaksje.
Lifecare er på god vei til å bli årets og ti årets superaksje.
Lifecare sin patenterte Sencell-teknologi gir store muligheter. Markedet er enormt. Sencell har store muligheter å bli en "game changer" på verdensbasis.
Styret er styrket betydelig og har aksjonærene øyne på seg. Lifecares Sencell teknologien er meget interessant til flere aktører.
En ekstra bonus er Cantisense hurtigtesten til covid 19 og potensialet for andre virus som Digital Diagnostic utvikler. Berre Cantisense vil forsvare en kurs mellom 17-21kr i første omgang vist den blir godkjent og patentert.
Juvelen i Lifecare er Sencell tekonologien som er meget spennende fremover både for pasienter og aksjonærer.
Lifecare sin patenterte Sencell-teknologi gir store muligheter. Markedet er enormt. Sencell har store muligheter å bli en "game changer" på verdensbasis.
Styret er styrket betydelig og har aksjonærene øyne på seg. Lifecares Sencell teknologien er meget interessant til flere aktører.
En ekstra bonus er Cantisense hurtigtesten til covid 19 og potensialet for andre virus som Digital Diagnostic utvikler. Berre Cantisense vil forsvare en kurs mellom 17-21kr i første omgang vist den blir godkjent og patentert.
Juvelen i Lifecare er Sencell tekonologien som er meget spennende fremover både for pasienter og aksjonærer.
Mister83
22.03.2021 kl 19:50
2877
Ja, jeg er klar over at DD på webinaret uttalte at de hadde problemer med sensoren. Dette ble derimot tilbakevist av Holter samme dag. For meg virker det åpenbart at de har hatt problemer og godt mulig det er den "nye" sensoren de skal teste på lab nå.
Mister83
22.03.2021 kl 19:54
2865
Hvor fremkommer det at det er en ny test slik som du påstår? Du kan ikke konkluderer med at prototypen ikke lar seg produsere fordi de skriver "utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen". Det kan være utrolig mye mer, eksempelvis kan det være at de venter på en underleverandør for deler av testen eller at de må justere på produksjonslinjene for starte produksjonen.
Gullit
22.03.2021 kl 20:00
2840
Fint å få en sånn oversikt for de som er blitt usikker her. Husk på att det er en test som kan brukes i all overskuelig fremtid. Ikke bare for covid 19! Så uansett når den kommer vil denne være ledende med tanke på hurtighet og treffsikkerhet( om alt går som planlagt) kursen hadde vert helt annen hadde det ikke vært noen usikkerhetsmoment !!!!
Dubois
22.03.2021 kl 20:14
2798
Vil man ikke fortså så vil man ikke, ikke noe jeg får gjort med det. Det er linker til bilder du kan sjekke ut, så kan du vurdere hvor lite endring det er. Testen kommer på markedet enten du vil eller ikke
Dubois
22.03.2021 kl 20:21
2778
Det var en viss usikkerhet rundt om digid kom til å klare å løse problemene knyttet til produksjon. Det var det eneste som kunne hindre en kommersialisering. Meldingen på fredag var dermed ekstrem bull, da den bekrefter at det eneste gjenværende problemet er løst.
Dubois
22.03.2021 kl 20:22
2776
For tradere, som ikke tåler en dag ekstra. Var den selvfølgelig ekstremt negativ.
Akutt Bistand
22.03.2021 kl 20:22
2775
Går det an å legge denne diskusjonen rundt hurtigtesten litt til siden, og diskutere det fundamentale rundt Lifecare littegrann, som først om fremst er Sencell-teknologien vedrørende pasienter med diabetes type 1, i all hovedsak.
Hvordan ligger dette an i løypa?
Hvordan ligger dette an i løypa?
hurtigtesten påvirker det fundamentale bildet
bj111
22.03.2021 kl 20:35
2711
De meldte vel at de skulle kjøre tester på folk med den, så får vi håpe det stemmer.
Det er jo det som er årsaken til dette lurvelevenet rundt DD/Life. Stemmer det de kommer med? Vanskelig å ta stilling til hvor de ligger i løypa når de plutselig kommer å skal inn på lab med testen fra DD. Den skulle jo være ferdig med kliniske tester nå og de er tydeligvis ikke startet.
Spetakkelet handler egentlig ikke om teknologien men progresjon og kommunikasjon. Det handler om tillit og den er de i ferd med å totalt rasere. Det er veldig synd.
Det er jo det som er årsaken til dette lurvelevenet rundt DD/Life. Stemmer det de kommer med? Vanskelig å ta stilling til hvor de ligger i løypa når de plutselig kommer å skal inn på lab med testen fra DD. Den skulle jo være ferdig med kliniske tester nå og de er tydeligvis ikke startet.
Spetakkelet handler egentlig ikke om teknologien men progresjon og kommunikasjon. Det handler om tillit og den er de i ferd med å totalt rasere. Det er veldig synd.
LIFE er en spændende aktie med en uduelig ledelse. Jeg var inde sidste år rundt 4 NOK og fik solgt mig ud på 5 NOK, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne stole på særlig meget af, hvad ledelsen meldte ud. Jeg synes, at virksomhedens kerneteknologi er rigtig lovende og spændende, og jeg overvejer at købe mig ind, når aktien lander på 3,5 NOK igen - jeg kan ikke andet en at forestille mig, at aktien skal en del længere ned med det sidste års usikkerhed og inkompetence rundt hurtigtestene i DD. Det er jo en skandale uden lige, og jeg forstår slet ikke, at så mange aktionærer finder sig i det. Men det giver måske en mulighed for at købe sig ind i interessant og innovativ norsk pharma-teknologi for dem, der forstår at skille støjen fra og se de rigtige værdier i selskabet - diabetesteknologien! Lige nu holder jeg mig ude. Nedsalget er først lige startet, men en god og billig indgang lidt senere ville være svært interessant. LIFE kan blive en vinder på sigt, og det går jo lovende med deres diabetes-produkter, selvom usikkerheden rundt dem naturligvis også er betydelig. Jeg venter i skyggerne :D
Redigert 22.03.2021 kl 20:36
Du må logge inn for å svare
Akutt Bistand
22.03.2021 kl 20:58
2827
Tusen takk for alle gode innspill.
Har helt enorm tro på sencell-teknologien, men om ledelsen er så pilråtten som det blir beskrevet her, så vurderer jeg å selge meg ut med litt tap, og heller kjøpe meg inn om den synker under 4,0kr som er mulighet for med all den negativiteten det er knyttet til virus-testen. Et sidespor av det fundamentale her, sånn i utgangspunktet.
Synd at ledelsen er svak, og at fokuset blir på noe annet enn utgangspunktet. Håper dette endrer seg, for her er det massive muligheter
Har helt enorm tro på sencell-teknologien, men om ledelsen er så pilråtten som det blir beskrevet her, så vurderer jeg å selge meg ut med litt tap, og heller kjøpe meg inn om den synker under 4,0kr som er mulighet for med all den negativiteten det er knyttet til virus-testen. Et sidespor av det fundamentale her, sånn i utgangspunktet.
Synd at ledelsen er svak, og at fokuset blir på noe annet enn utgangspunktet. Håper dette endrer seg, for her er det massive muligheter
Redigert 22.03.2021 kl 20:59
Ja det er rigtig ærgerligt, at ledelsen er så pinligt dårlig, ellers havde jeg beholdt mine aktier. Jeg tror roligt, at du kan samle aktier op på 3-tallet - det overvejer jeg kraftigt. Det fundamentale er interessant, men DD og hurtigtest fylder for meget og præger kursen negativt i det korte billede.
Dubois
22.03.2021 kl 21:30
2728
Det er ingenting galt med ledelsen, kommunikasjonen kunne vært forbedret ettersom vanlige folk må ha informasjon skrevet med store bokstaver for å ikke misforstå med vilje.
Dubois
22.03.2021 kl 21:32
2719
Også må de kanskje slutte å guide, for markedet takler ikke utsettelser, uansett om utsettelsene er av forståelige grunner. Markedet er aldri rasjonelt i det korte bilde, spesielt ikke når tradere styrer aksjekursen med den lave omsetningen vi har.
Ha nå fokus på teknologien og dens enorme muligheter. Dette er et oppstartfirma/helseaksje med en så lav MCAP som 370 millioner. Billig inngangsbillett. Se hva slags MCAP det er i helseaksjene Gentian, Ultimovacs, Targovax, mye høyere. Har ingen aksjer i disse, men i Lifecare. F.eks. tech aksjen NEL har en MCAP PÅ 31 milliarder. Hinsides.
Baisserne får som ønsket i dag, rettet fokuset mot kommunikasjon/ledelse og fjæra som ble til fem høns.
Baisserne får som ønsket i dag, rettet fokuset mot kommunikasjon/ledelse og fjæra som ble til fem høns.
Mister83
22.03.2021 kl 22:30
2573
Ledelsen er forferdelig og det må du selv kunne innrømme uavhengig av hvor stor tro man har på teknologien. Hadde håpet at det nye styret skulle gjøre endringen men det har ikke skjedd enda. Det jeg føler meg overbevist om er at de må endre ledelsen hvis de vil tiltrekke større aksjonærer.
Se på den massive feil informeringen i media eller bare se på følgende børsmeldinger:
02.juni.2020: Lifecare:Digital Diagnostics has filed for U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval. Starting in July, Digital Diagnostics is planning to deliver tests, followed by upscaling of capacities in the short term.
16.juni.2020: Lifecare melder om godkjenning fra Bfarm og FDA i løpet av uker med påfølgende "bring the tests to the market in millions"
17.juni.2020: Både styreleder, Christian Saure og Joacim Holter selger aksjer.
25.aug.2020: The clinical tests of the digital biosensor and the measuring device are expected to be completed in October 2020. If the results are positive, the rapid test is expected to be approved shortly afterwards.
19.mars.2021: Lifecare melder om at DD venter på lokaliteter for in vitro testing.
Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette ikke henger sammen.
Se på den massive feil informeringen i media eller bare se på følgende børsmeldinger:
02.juni.2020: Lifecare:Digital Diagnostics has filed for U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval. Starting in July, Digital Diagnostics is planning to deliver tests, followed by upscaling of capacities in the short term.
16.juni.2020: Lifecare melder om godkjenning fra Bfarm og FDA i løpet av uker med påfølgende "bring the tests to the market in millions"
17.juni.2020: Både styreleder, Christian Saure og Joacim Holter selger aksjer.
25.aug.2020: The clinical tests of the digital biosensor and the measuring device are expected to be completed in October 2020. If the results are positive, the rapid test is expected to be approved shortly afterwards.
19.mars.2021: Lifecare melder om at DD venter på lokaliteter for in vitro testing.
Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette ikke henger sammen.
Mister83
22.03.2021 kl 22:32
2567
Det du glemmer å ta med er børsmeldingen fra Lifecare 13.oktober.2020: "Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics AG eller prosjektet FORGETDIABETES."
Dubois
22.03.2021 kl 22:38
2541
Jeg er glad for at saure er borte, men ellers så er det overdrevent hvor dårlig det er. De har bommet på guidingene og unnlatt å forklare situasjonen godt nok. Hadde de forklart situasjonen bedre og unnlatt de bombastiske guidingene så kunne mye vært unngått. Men det er ikke alvorlige feil, det er helt vanlig at merkur selskaper sliter med kommunikasjonen.
keisam
22.03.2021 kl 22:52
2482
Mye tull som blir skrevet på denne tråden. I tillegg med begrenset leseferdigheter og -forståelse for bj111 så er lommeboka avgjørende for vinklingen i de seneste innleggene, påfallende, admin må rydde tråden. Virker som DD utgjør en anselig andel av Lifekursen, langt utover eierbrøk, og alle patenter ligger hos DD. Vi får trøste oss med de vesle kronene som ligger i selskapet og et tomt skall med mulig fremførbart underskudd, kursen er kanskje på riktig side av null.
doctor
22.03.2021 kl 23:01
2451
Litt hakk i plata her nå både fra den ene og den andre. DM og livsstilsykdommer er verdens største helseproblem. Er det ikke bare helt fantastisk at et norsk firma sammen med flere universitetsmiljøer har funnet Sencell som jo er enn revolusjonerende nyhet innen DM monitorering og behandlig.
Bare det å få tilgang til denne humane studien er jo oppsiksvekkende. Hvordan de gjør dett rent praktisk som en randomisert studie eller en rent deskriptiv blir spennende å se. Første humane implantat før påske og i den forbindelde et samarbeid med big pharme?
Dette er selvsagt risky kan bli vanvittig stort - mye større enn nisjeproduktet NANOV, AZT osv
Bare det å få tilgang til denne humane studien er jo oppsiksvekkende. Hvordan de gjør dett rent praktisk som en randomisert studie eller en rent deskriptiv blir spennende å se. Første humane implantat før påske og i den forbindelde et samarbeid med big pharme?
Dette er selvsagt risky kan bli vanvittig stort - mye større enn nisjeproduktet NANOV, AZT osv
Gullit
22.03.2021 kl 23:03
2443
Enig, teknologien er vår diamant. Så kan de bare baise så mye de vil. Tror ikke EU hadde kommer med millioner hvis det var ett useriøs firma. Så da ser vi fremover. Alle er enige i att hurtigtesten skulle vert på markedet.. trist med tanke på samfunnet vi lever i nå. Så får vi håpe den blir av ypperste kvalitet om den kommer
Mister83
22.03.2021 kl 23:09
2420
Jeg er veldig enig i det du skriver om potensialet til Sencell. Dessverre så er det slik at selskapet selv har skapt forventningene rundt covid-testen og dermed vil den ha en stor betydning for kursen. Når selskapets ledelse har problemer med å informere korrekt til markedet forsvinner tilliten i markedet. Når tilliten forsvinner i markedet sniker det seg raskt inn tvil om de har informert korrekt om Sencell.
Selv er jeg sikker på at kursen i Life hadde stått høyere i dag uten DD og covid-testen.
Selv er jeg sikker på at kursen i Life hadde stått høyere i dag uten DD og covid-testen.
kaunis
22.03.2021 kl 23:10
2416
Slettet brukerskrev hurtigtesten påvirker det fundamentale bildet
Veldig til baissing det var her, har dere ikke fått tak i nok billigaksjer, skuta er nok dratt fra dere, det nytter ikke å rope til svarte natta.
bj111
22.03.2021 kl 23:11
2408
Jo det er faktisk helt utrolig og fantastisk. Så får de bare få på plass en ledelse som skjønner at de må spille med ærlig kort overfor aksjonærene i selskapet. Det er faktisk de som eier selskapet ikke ledelsen.
Og Keisam som mugger over at jeg ikke er positiv fordi jeg er ute, det er helt naturlig å ikke være inne når man ikke er positiv til selskapets ledelse. Jeg er helt åpen på posisjon og jeg vil se an selskapet og hva som skjer. Det handler om at deres forretningsidé både Life og DD er spennende. Akkurat nå ser jeg kurs kun en vei og da holder jeg selvsagt fingrene av fatet. Kursen faller ikke på grunn av det jeg skriver.
Og Keisam som mugger over at jeg ikke er positiv fordi jeg er ute, det er helt naturlig å ikke være inne når man ikke er positiv til selskapets ledelse. Jeg er helt åpen på posisjon og jeg vil se an selskapet og hva som skjer. Det handler om at deres forretningsidé både Life og DD er spennende. Akkurat nå ser jeg kurs kun en vei og da holder jeg selvsagt fingrene av fatet. Kursen faller ikke på grunn av det jeg skriver.
Det her er netop grunden til, at jeg endnu ikke har købt aktier i LIFE, selvom jeg synes, at Sencell virker som en fanastisk teknologi. Hvis ledelsen misinformerer (og måske endda direkte lyver) om DD og arbejdet rundt hurtigtests, har de så informeret rigtigt om Sencell? Jeg kan have min tvivl, og derfor vil jeg nok også vente med at satse, indtil kursen enten er lavere, eller virksomheden fremviser nogle mere sikre resultater, som ledelsen ikke kan vende og fordreje til halve sandheder og misinformation. Når man ikke kan regne med noget som helst af det, som ledelsen siger, så kan Sencell i princippet også bare være et stort cirkusnummer af varm luft - hvem ved? Usikkerheden er for stor. Ledelsen må etablere noget tillid og noget mere sikkerhed. Indtil da skal aktien kun en vej.
Redigert 22.03.2021 kl 23:28
En god oppsummering! At folk fortsatt blir blenda av dollartegn i øya skjønner jeg ikke. Her er det like mange røde flagg som i zenith. Kanskje de to mest møkkaselskapene på den norske børsen??
Gullit
23.03.2021 kl 06:41
2055
Leser att 1,2 % av verdens befolkning er vaksinert .... og da vet vi ikke om disse vaksinene virker på alle mutasjoner. Har selv tenkt att hurtigtesten til DD blir bra på kommende pandemier, men med disse tallene så kan det nok bli bruk for den mot covid 19 også.
Verden trenger noen lyspunkt nå...
Verden trenger noen lyspunkt nå...
Hva er det du babler om
Kajtek
23.03.2021 kl 10:14
1637
Veldig så nedlatende du er Sapa. Skjønner ikke at du gidder å bruke din dyrebare tid her på et selskap som du ser som et møkka selskap.
True
23.03.2021 kl 13:22
1445
Ingenting som tilsier at aksjen skal falle til 3 kr så langt i allefall. Holder seg overraskende bra, men kanskje folk har overdrevet innholdet i meldingen selv om veien videre er så klart mer usikker.