LIFE - Digid Cantisense Updat

HP17
LIFE 19.03.2021 kl 14:32 21524

......short lead-time for upcoming regulatory approvals and market entry.

March 19th, 2021, Bergen - Lifecare’s partner, Digital Diagnostics AG (Digid), has developed a novel 5-minute antigen rapid virus detection test. The Cantisense test method is based on proteins binding onto the virus antigen, which leads to electronically measurable changes. The method is highly sophisticated and advanced compared to already existing virus detection test methods:

Les hele meldingen her
https://newsweb.oslobors.no/message/528291

Viktig link som er nevnt i denne tråden.
https://simul-europe.com/2018/attd/Files/(andreas.pfuetzner@pfuetzner-mainz.com)ePoster%20NIA.pdf
Redigert 22.03.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Dubois
20.03.2021 kl 12:24 3500

Pengesummen er ikke relevant, man kan ha arvet 100 mill, det hindrer deg ikke i å gjøre idiotiske valg på børsen. Det er alle de i saueflokken som løper etter hverandre som dumper.
kaunis
20.03.2021 kl 13:14 3422

På generelt grunnlag er det bare å tilføye, at de som baisser veldig med sine dårlig skjulte agenda om hvorfor de har solgt seg ut, har en agenda for å komme billigere inn. MERK dere videre, dette kom brått på, noen trodde dette var en riktig godmelding og kjøpte ca 50000 aksjer på ca3,10 for å sikre seg aksjene, kusen var da ca 5,80-90. Men kort tid etter var den solgt ned til 4,25 som lavest. Så leste en seg litt bedre opp og meldinger ble skrevet og lest, da steg kursen fort tilbake til ca 4,90-5.0. De, med mest panikk var nok daytraderne (øretrillerne), derfor det store nedsalget, som etter hvert viste seg å være nettopp det, PANIKK. Håper de som var/ er villig til å satse på LIFE sin glukose- måler for sukkersyke fortsetter med det. En bør også merke seg, at det er måleteknologien i denne som også er en del av den i DD sin cov måler, så ikke selg unødvendig lavt til Øretrillerne. Dette er ikke en katastrofe, men en utsettelse, når det er ventetid for DD så er det også ventetid for andre og de kommer heller ikke på markedet med noen ny måler før de har vært i dette laboratoriet. Så spørs det da hvem som kommer først, ikke hør på de som solgte i panikk og ikke fikk billige aksjer ned mot 4,0 De er sprikkferdige av panikk, for de de ikke var oppgående nok å kjøpte på nedgangen de selv var ansvarlig for, i deres panikk, for ikke få med seg hvert eneste øre ned, til en ny oppgang. Toget gikk, og no preiker de opp og ned på alle tråder for å få andre til å forstå at dette er bare RÆVA, så da må dere selge dere ned, så de også får billige aksjer. Nei her er det bare å holde på aksjene, denne vil naturlig måtte opp da LIFE sin glukosemåler-enhet har en enorm verdi. Kjøp på dette lave nivået, som er en konsekvens av en melding, som kom brått på og som ble mistolket begge veier, livet går videre for denne aksjen, den trenger ikke DD testen for å kunne gi en eventyrlig avkastning. De som har aksjer her, sitter på en mulig gullklump som vi ikke vet størrelsen på enda.
Redigert 20.03.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
True
20.03.2021 kl 13:30 3390

Blir litt sånn når man har store forhåpninger til en aksje og får en særdeles skuffende melding. En viktig lærepenge faktisk, da det er viktig å holde seg nøytral / objektiv i det gamet her, uavhengig av hvor stort potensial en aksje har.

Skal ærlig innrømme at det gikk litt inn på meg i går, men dette eventyret er langt ifra over. Jeg håper bare vi kan ha tillit til Life, da det er ingenting som er verre enn å sitte i Limbo og undre seg over hvor dette går eller ikke. De har i allefall litt å bevise fremover.
Redigert 20.03.2021 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.03.2021 kl 13:38 3387

LIFE er like bra nå som det var før utsettelsen. Det er bare et at markedet konsekvent hater utsettelser. Da finnes det mange andre steder å ha pengene sine for nå vil ikke kursen stige over kr 5,50 igjen for det kommer en melding om at de har funnet en lab som kan hjelpe de videre. Men LIFE er som sagt fortsatt et godt selskap som vil levere. Men TTT og nå altså enda lenger tid. Synd at vi ikke kunne bruke pandemien som en faktor. Snart er alle mennesker vaksinerte og behovet for testing vil nok gå kraftig ned så salget vil ikke bli i nærheten av hva det kunne vært om produktet var på markedet.
kaunis
20.03.2021 kl 13:53 3398

Her tror jeg det er lett, å ikke se skogen for bare trær, Det kan godt komme en bølge 4-5 og 6 om det ikke utvikler seg en bedre forståelse for hvor viktig det er å være helt bevist på hvor lett dette viruset muterer og smitter. Det må også et større mot blant regjerringer rundt omkring i verden, for å legge større vekt på straff for unnasluntrerne. Det er de som er det farligste "viruset", det skal ikke mange til for å smitte hundrevis på kort tid som igjen smitter tusenvis osv osv osv osv osv. Det er ingen grunn til å tro at dette er over i-21, det er det for mange drittsekker til på denne jord. Lifec og DD sine målere/tester kan jo brukes til nesten en hver diagnosering, og da har ikke tidspunkt noe særlig betydning for inntjening i nærfremtid.
Dubois
20.03.2021 kl 14:09 3377

Du er klar over at hvilken som helst dag, til og med dagen etter at alle er vaksinerte, kan en mutasjon gjøre alle vaksinene verdiløse.
bj111
20.03.2021 kl 14:14 3398

Det er sant. Nå vet hverken du eller jeg om det var lurt å selge eller å kjøpe i går. Det vil tiden vise.
Mariobros
20.03.2021 kl 14:20 3395

De fleste småsparere vil ha fortjeneste, helst mest mulig og så fort som mulig. Ja man kan si man er long osv, men faktum er at kursen kommer til å dale nedover frem til neste melding en gang i fremtiden og da er det smartere å selge nå til høyest mulig kurs, tjene penger i andre aksjer og så kjøpe seg inn igjen i Life når den har gått lengre ned. Nå blir jo også den potensielle fortjenesten life kunne fått på denne testen kraftig redusert etterhvert som tiden går og dermed også den kortsiktige oppsiden i aksjen. Dette vil ta tid, og tid i markedet er penger
Kajtek
20.03.2021 kl 14:31 3372

Jeg synes at du er litt ufin nå. Vi kan tenke selv, ikke undervurder vår intelligens.
Kajtek
20.03.2021 kl 14:42 3417

Det er som Kaunis sa , det er nok mange andre som venter på å komme til laboratoriet.
True
20.03.2021 kl 14:42 3421

Enig. Spørs om jeg får solgt meg ut til en høy nok kurs dog uten tap. Hva kan kursmål til Life være på lang sikt uten DD-testen mon tro?
Mariobros
20.03.2021 kl 14:49 3414

Jeg gjorde en kalkulasjon ut fra diabetesmarkedet for lenge siden. Hvis Life får 2% markedsandel på det europeiske markedet så snakker vi nok tresifret kurs, asia og usa kommer i tillegg. Men dette er en del år frem i tid, ser ikke poenget med å la kapitalen ligge død så lenge når man kan kjøpe seg inn senere og heller tjene litt i mellomtiden
bj111
20.03.2021 kl 15:41 3369

Noen ganger er det bedre å ta et tap, gå i noe annet, forhåpentlig tjene litt det og så heller komme tilbake på lavere kurs.
Dubois
20.03.2021 kl 15:49 3361

Misforstå meg rett, om man selger for å kjøpe tilbake på lavere kurser fordi man vet at den blir kjørt ned av irrasjonelle grunner så er det bra. Man tjente på det, jeg gjorde litt av det selv igår når jeg skjønte at de kom til å reagere på en utsettelse. Men om man dumper fordi man tror at meldingen er negativ, så er det ingen respekt å hente her. Jeg er heller ikke redd for ørkenvandring, når man kan trade aksjen hver eneste dag imellom tiden.
SomSa
20.03.2021 kl 16:10 3325


Mest sannsynlig fikk du panikk og solgte på den laveste kursen i går, du er en dårlig trader. Det pleies å dukke opp verdiløse hausse artikkel på finansavisen, E24 eller nettavisen etter en dårlig nyhet...............
SomSa
20.03.2021 kl 16:22 3318


Jeg antar at du mener Diag (Pre Diagnostics) og alzheimer testen. Stadig kom med nye lovnader og bla bla bla, Tok ikke Spetalen over selskapet tilslutt?

2014
Norsk selskap tror de har oppnådd gjennombrudd i Alzheimers-forskningen
https://e24.no/naeringsliv/i/na1dMJ/norsk-selskap-tror-de-har-oppnaadd-gjennombrudd-i-alzheimers-forskningen
rufus01
20.03.2021 kl 16:29 3290

Nei jeg mener Digid som Lifecare visstnok eier 25% av. Makan til amatørmessig ledelse skal man lete lenge etter....Sjeleglad jeg ikke har en eneste krone plassert i dette selskapet.
Dubois
20.03.2021 kl 16:31 3292

Ledelsen sin feil at laboratoriene er fulle, veldig amatørmessig må jeg si.
True
20.03.2021 kl 17:48 3221

Vel, jeg sitter langsiktig så med mindre jeg vet for sikkert at Life ikke kommer til å lykkes, er ikke det den beste strategien. Det forutsetter også at jeg faktisk kommer inn igjen på en lavere kurs, og da det er også noe jeg må gamble på. Å selge med tap er i grunn helt uaktuelt for meg. Enten break-even eller gevinst.
bj111
20.03.2021 kl 18:09 3194

Har vært med for lenge til å ta ikke veloverveide valg så ta deg en bolle SomSa. Jeg er fornøyd med det valget jeg gjorde i går. Noen trader er jeg ikke iallefall ikke ut fra min definisjon. Kanskje en transaksjon eller to pr måned men kan gå mange måneder mellom hver gang jeg gjør noen endringer. For 20 år siden var jeg som en hare, hoppet rundt og tapte stort sett på alt jeg gjorde. Der har nok de fleste vært en gang i tiden. Hender jeg leker meg med noen småpenger men det jeg solgte meg ut med i går er for meg ikke småpenger selv om det kun var 8% av porteføljen.

Meldingen kom, DD sin test kommer først senere, vri så mye dere orker på det men det er hva det står der. Da dukker det og opp spørsmål om de har nok cash i Life til å klare seg uten å hente penger frem til de tjener penger. Med dette flagget finner jeg det helt naturlig å ta en pause fra aksjen til tåken har lettet og setter pengene andre steder. Om Life stiger 50% til uka så er det da bare fint for de som er inne og går den ned 50% så er det synd. For min del spiller det faktisk ingen rolle.
Mister83
20.03.2021 kl 19:19 3149

Det er en lang vei fra in vitro testing til godkjenning. Først skal in vitro testen gjennomføres og basert på resultatet skal det gjennomføres in vivo(kliniske) tester.

At det er ingen her som stiller spørsmål til selskapets uttalelser. Lifecare har vel fortalt at de kliniske testene skulle være ferdig først i oktober og så på nyåret. Hvordan kunne de uttale det når in vitro testene ikke er gjennomført.

Det som også kan være tilfellet er at de kliniske testene har feilet og at de dermed må tilbake til in vitro for å justere.

Det kan uansett umulig være en overraskelse at kapasiteten på forskjellige lab er sprengt.
Redigert 20.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
kaunis
21.03.2021 kl 12:45 2936

Helt greit det du har gjort og i tillegg har skrevet på tråden om ditt valg og hvorfor, det står til godkjent. Det som er irrasjonelt , er de som solgte i panikk og ikke våknet før aksjen var tilbakefør nær 5.0. I ettertid bruker de enorme krefter på ¨å drite ut LIFE og alt som er galt , og påstander det ikke finnes hold for i det hele tatt, målet er at flest mulig selger til dem på Mandag, så lavt som mulig. Da kan de slikke sårene og puste lettet ut. Det er god historikk på OSE, at det er mange inne med lånte slanter, som ikke tør å sitte på aksjer, som noen har lagt alt av elendighet på i tråder på HO. Går den ned kommer den fort opp igjen, på kurser under 4kr,- er det SVÆRT attraktiv igjen å kjøpe, så ikke selg under 4kr. Den vil være over 5kr på kort tid. Svært få vil tore å sitte utenfor denne under 5kr. Jeg solgte noen aksjer på 5,90, sekunder før den spratt opp som lynet, gjennom en strøm av kursnivåer til den stoppet på 6,05 som var kjøpskursen, som sopet til seg alle nivåene under, til ca 50000 aksjer var kjøpt. Så begynte rasert, jeg plukket litt da den nærmet seg 4.0 nivået og gikk raskt til 4,6-4.9 nivået. Kjøpte litt på stigende kurser og kom godt ut av det. Skulle det være noen som virkelig selger på lave nivåer under 5.0, så sitter jeg klar, men håper vi legger bak oss det som skjedde og ser fremover. LIFE er like attraktiv som før, vi må bare være litt mer tolmodig
bj111
21.03.2021 kl 13:03 2906

Ganske interessant at den satte fart opp før den gikk ned. Jeg var i et møte så fikk ikke med meg om det var før eller etter meldingen kom?
Milcom79
21.03.2021 kl 13:21 2881

Ja det var akkurat det jeg stusset på. Den gikk kraftig opp ca 1 time før den meldingen kom. Tror noen vet noe som ville inn.
Mariobros
21.03.2021 kl 13:42 2869

Var vel heller det at mange satt med forventning om at neste melding skulle være om godkjent test. Med så lav omsetning skulle det ikke mer enn et par kjøpere til for å få kursen opp, regner med at de kjøpte kun pga de så en børsmelding, leste den etterpå og solgte igjen sammen med mange andre...

Man kan vri på det så mye man vil men gjenstående falta er enkle: kortsiktig er det ingenting som tilsier at kursen skal opp, heller ned siden millions to market ikke skjer på lang tid... For min del sank tilliten til ledelsen ytterligere og risikoen i aksjen steg betraktelig, derfor anser jeg og flere andre den ikke til å være verdt mer enn 3-4kr. Om den går ned dit eller ikke spiller ingen rolle, klarer meg fint uten aksjer i Life. Men det må gå an å ytre seg kritisk om Life uten at aksjonærene tar på skyggelappene og går i skyttergravene sånn som det vanligvis gjøres i Lifetrådene. Det meste av kritikk som har kommet mot Life de siste dagene har vært helt berettiget, enkelt og greit
Redigert 21.03.2021 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
speculator
21.03.2021 kl 13:54 2821

Begrunn dine 3-4.kr Hvordan regner du verdien? Oppstår disse tallene inni i hodet ditt? Bare vas og tull..
Vangen
21.03.2021 kl 14:03 2799

Må bare få sagt at det er fryktelig inspirerende å lese hvor flink du er i aksjemarkedet. Men stusser veldig når du skriver "plukket litt da den nærmet seg 4.0 nivået", siden aksjen aldri var lenger ned enn til 4,48 på fredag. Så hva ligger du i 4.0 nivået??? Uansett, det viktigste er at du er grådig flink og det skal du ha skryt for. Stå på!
Redigert 21.03.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.03.2021 kl 14:08 2859

Det var åpenbart innsidehandel i Life på fredag, og de tolket meldingen annerledes enn traderne.
bj111
21.03.2021 kl 15:00 2756

Noen som missforsto den kanskje? De fleste var jo rimelig sikre på at neste melding ville være positiv og ikke en utsettelse. Vel iallfall var jeg det.

Hadde nok vært en fordel om de postet meldinger på norsk ettersom de aller fleste aksjonærer er norske.
Mariobros
21.03.2021 kl 15:31 2715

Ganske enkelt, alle Life og DD's produkter er noe som muligens kommer på markedet, ingen aner når og ingen kan garantere at det kommer. Alt er basert på at ting virker og blir godkjent, samt at ledelsen gjør jobben sin.
Ved stadige utsettelser og brutte løfter, dårlig guiding og det som fremstår som dårlig prosjektledelse er risikoen skyhøy og dagens mcap kan ikke forsvares tross all mulig haussing om hva som KANSKJE kommer. På nåværende tidspunkt gjør risikoen så stort utslag for mange av oss at vi ikke anser aksjen som verdt mer enn et sted mellom 3 og 4kr. Kall det baissing om du vil, er bare ment som en ytring om hva mange av oss mener, hverken mer eller mindre. At du ikke er enig er selvfølgelig greit, i et diskusjonsforum må det være rom for flere synspunkt, ellers blir det et evig ekkokammer hvor man blindt hausser og ikke ser risikoene
Redigert 21.03.2021 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Vangen
21.03.2021 kl 15:59 2678

Enig, det må være mulig å diskutere både opp- og nedgang, og hvilke triggere som kan føre til dette. Ingen vet jo før børsen åpner i morgen hvor dette bærer hen. Men med Life akkurat nå så er det akkurat det samme som i kirken en søndag; enten så tror man og møter opp i gudstjeneste eller så gjør man det ikke og lar være. Velger man å holde på aksjene og ta et eventuelt papirtapet, fordi man tror at Holter og co vil komme med positive meldinger som løfter kursen, så er det et lodd man tar. Har man mistet troen, så er det jo bare å selge loddet og gå videre i livet.
Vangen
21.03.2021 kl 16:06 2672

Ja, enkelte kjøper tydeligvis basert på at det kommer børsmelding og leser ikke nødvendigvis melding før de legger inn kjøpsordre. Det må jo ha skjedd på fredag. Uansett noe mistenksomt at kursen går opp i 6,05 fire minutter etter børsmeldingen kom, før den detter rett ned. Kan spekuleres i om noen visste om børsmeldingen som kom, fikk opp kursen og solgte. Til slutt, når det kommer til språk, så er de aller fleste meldinger på OSE på engelsk. Å lese engelsk må også LIfe-aksjonærer klare, selv om det hadde vært fullt mulig for Life å lage en identisk børsmelding på norsk som kom samtidig.
True
21.03.2021 kl 16:29 2633

Helt enig. Life har mye å bevise rett og slett dersom de er interessert i å være et selskap aksjonærer har tillit til på lang sikt. Dersom dette går til helvete tviler jeg sterkt på at folk kommer til å plassere pengene sine i dette selskapet igjen med det første. Jeg lever fortsatt i troen dog.
rockpus
21.03.2021 kl 16:43 2612

For meg er det ikke mulig å lenger ha tillit til ledelsen i dette selskapet.

De har bevisst ført aksjonærene bak lyset med en guiding som de må ha visst var direkte feil?
Hvor mange ganger har de ikke gitt guiding til når dette skulle komme ut på markedet? Så viser det seg nå at DD ikke en gang er kommet i gang med in vitro tester!!
True
21.03.2021 kl 16:51 2588

De ødelegger for seg selv i såfall. Ingen selskaper overlever over tid på mistillit. Slik er det bare. Omdømme har alt å si og et omdømme forfølger en overalt på godt og vondt. Litt klisje, men ærlighet varer faktisk lengst.
Life viddy
21.03.2021 kl 16:57 2588

Jeg kan ikke komme på att det har vært snakk om att DD måtte ha S3 høysikkerhetslaboratorier før meldingen om det kom nå.
'
Den gjenværende produktutviklingen avhenger av hyppige og gjentatte tilganger til S3 høysikkerhetslaboratorier for å ligne datagenerering under virkelige forhold ved å måle på det aktive SARS-CoV-2-viruset. Det er få S3-laboratorier i Europa med tilgang til levende dyrkede Covid-19-virus.
Men dem føler seg sikker på att den kommer ut til markedet.
True
21.03.2021 kl 17:05 2595

Man kan spørre seg selv hvorfor de hele tatt kommer med disse opplysningene nå. Dersom de virkelig vil fortsette å svindle aksjonærer burde de jo bare holdt dette til seg selv.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 17:09 2582

Prøver å forstå hva som skjer teknologisk nå. Mutasjonene har kommet på rekke og rad i vinter og er selvsagt en utfordring. For å få meget god sensitivitet og spesifisitet (over 99% nøyaktighet) må testen modifiseres for hver vesentlige mutasjon som kommer. Forståelig for begge parametrene. De må få tilgang til virus, det må testes og det er trafikkork på S3 laboratoriene. Kjipt, men en realitet.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger fra noen som har mer teknologisk peiling enn meg på hva som skjer. For meg som rimelig stor aksjonær er det det teknologiske som er i sentrum i oppstartsfasen.
F.eks. på poLight trådene er det mye teknologiinfo, savner det her.
Redigert 21.03.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Kantarell
21.03.2021 kl 17:20 2568

?Ikke tillit til ledelse fordi de offentliggjør at det tar tid å utvikle en TEST som ikke i et annet selskap?
Jeg setter pris at de faktisk er ærlig med aksjonærer. Uansett, kan det være lurt å last opp om kursen beveger seg sørover ;)