LIFE - Digid Cantisense Updat

HP17
LIFE 19.03.2021 kl 14:32 22957

......short lead-time for upcoming regulatory approvals and market entry.

March 19th, 2021, Bergen - Lifecare’s partner, Digital Diagnostics AG (Digid), has developed a novel 5-minute antigen rapid virus detection test. The Cantisense test method is based on proteins binding onto the virus antigen, which leads to electronically measurable changes. The method is highly sophisticated and advanced compared to already existing virus detection test methods:

Les hele meldingen her
https://newsweb.oslobors.no/message/528291

Viktig link som er nevnt i denne tråden.
https://simul-europe.com/2018/attd/Files/(andreas.pfuetzner@pfuetzner-mainz.com)ePoster%20NIA.pdf
Redigert 22.03.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
takumi
23.03.2021 kl 12:36 3223

Jeg vet ikke om det har blitt nevnt her før, men det var jo en på FB som postet svaret han hadde fått fra Holter da han etterspurte litt mer info omkring siste børsmelding.

Der skriver Holter blant annet følgende "Dette er noe mer komplisert enn at svaret ligger i om Digid var klar over presset på S3 laboratorier - men det er ventetiden her som er den mest drivende tidsfaktoren akkurat nå. Det er litt for tidlig å si konkret hvilken utsettelse dette innebærer, men vi mente det var riktig å informere om forsinkelsen og dens årsak umiddelbart. 𝐕𝐢 𝐟𝐨𝐫𝐯𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐞𝐧 𝐥𝐞𝐧𝐠𝐫𝐞 𝐮𝐭𝐬𝐞𝐭𝐭𝐞𝐥𝐬𝐞."

Vi forventer ikke en lengre utsettelse sier han. Dette tolker jeg som at de her har prøvd å være i forkant (for en gangs skyld), men at forsinkelsen ikke kommer til å bli så lang som det enkelte her hevder. Hvor lang forsinkelsen kommer til å bli er det selvfølgelig veldig vanskelig å si noe om, både for life og DD, men jeg har ihvertfall fremdeles trua på at hurtigtesten vil være klar om ikke altfor lenge. Til tross for at life har klønet en del med kommunikasjonen tidligere, er det tross alt meldingene fra selskapet vi bør forholde oss til og ikke all verdens til synsing fra ekspertene her inne.
Dubois
22.03.2021 kl 13:21 3621

Det skulle vel bare mangle når NIA er 1000 ganger mer sensitiv enn ELISA. Det står beskrevet, så det er ikke mine ord.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 13:20 3604

Hvorfor heter den cantisense og ikke canisense?
JosefK
22.03.2021 kl 13:13 3419

Lol 🤣

Hvordan klarer du å komme fram til noe så teit når det er ELISA som er komparand?

PCR banker ELISA: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0956713516303802
Dubois
22.03.2021 kl 12:31 3483

Det er ikke haussing når man forklarer virkeligheten, både hausing og baissing er basert på løgn.
Mister83
22.03.2021 kl 12:19 3462

Er det "hodeløs baising" å være kritisk til en link fra begynnelsen av 2018 eller er det "hodeløs haussing" og publisere linker fra begynnelsen av 2018?
Slettet bruker
22.03.2021 kl 12:14 3477

Takk Dubois, det var mer om informasjon teknologien jeg etterspurte i helgen. Nå kommer det mer drypp om den tydeligvis, men dessverre får jeg Error på linken du la ut kl. 09:21 i dag. Om trådstarter HP17 kunne legge linken i headingen hadde det vært fint.
Lifecare fortjener atskillig mer konstruktiv dialog her og da er teknologiforståelsen sentral.

Akutt Bistand
22.03.2021 kl 12:05 3490

Sencell virker å være veldig nære; Hva tror vi aksjen er verdt om dette blir godkjent?
Om denne "kunstige bukspyttkjertelen" de jobber med i Italia vil fungere, snakker vi et VOLDSOMT marked.
Redigert 22.03.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Dubois
22.03.2021 kl 12:03 3481

Selskapet er nok ikke i drift, men teknologien derfra er i bruk både i DD og Lifecare, nanoteknologien derfra har bidratt til at sencell er blitt betydelig mindre.
Dubois
22.03.2021 kl 12:02 3480

Det er ikke sånn at teknologien slutter å fungere bare fordi vi er i 2021. Om man ikke vil tro på bevis, så er det bare hodeløs baissing.
bj111
22.03.2021 kl 11:51 3493

Ser ikke ut som det er noe selskap i drift ut fra hva jeg har funnet men du har kanskje noe annet derfra? Link er fint om du har :-)
Mister83
22.03.2021 kl 11:50 3492

Jeg er klar over at Life har noe interesse i CM men du kan ikke argumentere med teknologien fungerer basert på en "one-pager" fra begynnelsen av 2018.
bj111
22.03.2021 kl 11:16 3501

Takk for linken :-) Syntes det er litt underlig at det ikke har kommet noe mer etter dette men men....
Mister83
22.03.2021 kl 11:09 3503

Vi er i 2021 og så kommer du med dokumenter som er laget i begynnelsen av 2018, fra et selskap som verken er DD eller LIFE. Et dokument som ble utarbeidet lenge før DD en gang var tiltenkt. Et dokument som er laget før LIFE i det hele tatt gikk på børs.

Forsøker du å villede folk med vilje egentlig?
Dubois
22.03.2021 kl 09:21 3588

https://simul-europe.com/2018/attd/Files/(andreas.pfuetzner@pfuetzner-mainz.com)ePoster%20NIA.pdf
(kopier hele)

Conclusions
In our proof-of-concept experiment, the NIA in comparison to the classic ELISA was shown to be substantially more sensitive, less time and resource consuming. With the NIA it is possible to determine the analytic-binding directly within minutes and without any further labeling requirement. In addition, the small size of the NIA sensors allows for integration into Lab-on-a-Chip technologies, wich will enable point-of-care testing with a laboratory quality level.

"wich will enable point-of-care testing with a laboratory quality level."
Altså med andre ord like bra som PCR.

Det har aldri vært tvil om teknologien fungerer, bare om de klarer å få den på markedet.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 09:04 3639

Syns aksjen holder seg overraskende bra. Velger å stole på HP71 fremfor markedet. Vist seg å være lurt 💪
Dubois
21.03.2021 kl 23:33 3836

Det er en pdf, vanskelig å finne, laget av pfützner. Kan finne den imorgen.
Dubois
21.03.2021 kl 22:25 3955

Eh ja, teknologien er ikke laget for covid 19, og det er lagt frem bevis på at prinsippet fungerer. Enkel teknologi, MEMS bending bars som er bekledd med antistoffer.
bj111
21.03.2021 kl 20:41 4056

Det er ingen som vet noe om det teknologiske her for det har da ikke kommet noen info om teknologien i denne testen. En chip som var for stor. Egentlig er det vel bare en forretningsidé om man tar hva man faktisk vet om testen. Har de lagt frem noen dokumentasjon i det hele tatt?
Mister83
21.03.2021 kl 20:30 4071

Hva med når de meldte om salg av millioner av tester i juli 2020, eller snarlig godkjenning i august/september, de skulle teste første bergensere før jul 2020 eller at de kliniske testene skulle være ferdig i løpet av oktober.

Du må ha bodd under en stein det siste året om du ikke forstår at tilliten til ledelsen er vekke.
kaunis
21.03.2021 kl 19:25 4097

Leste tråden din akkurat no, jeg mener den var omsatt til 4,25 og jeg erget meg over at jeg ikke fulgte godt nok med på hele nedgangen, for den løftet seg litt og jeg regnet med at løpet var kjørt for å få noe billigere lenger en 4.50 da. Da takker jeg for din tilbakemelding.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 19:16 4123

Har ikke HZI en S3 lab? De er samarbeidspartner. .CE godkjenning er viktigst.
Redigert 21.03.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Mariobros
21.03.2021 kl 19:09 4142

Sier det seg ikke selv at de ikke rekker labtesting og klinisk testing, søknader og innhenting av godkjenninger før man er langt inn i q3? Ting tar tid.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 18:56 4159

1,5 millioner aksjer ble dumpet på 40 minutter og kursen gikk fra 6+ til 4,5. Omsatt før var 1 million aksjer og volum var det samme etter kurskrasj. Fra fallet ut og dagen steg kursen med 10%.

Utsettelse er leit, beklagelig, men i dette tilfellet forankret på forhold utenfor selskapet. S3 labs er fullbooket. Isolert sett gjelder dette Cantisense og DD, ikke Life som sådan. Meldingen sier ikke noe om at kommersialisering ikke vil skje i Q2, så den holder jeg åpen. CE godkjenning i Q1 skjer ikke, og tidslinjen er man nå taus om.

De har i 2021 kommet med en oppdatering pr måned. I første oppdatering flagget de at 2021 ville blir bra.

Jeg holder på det, til annet blir sagt.
Kantarell
21.03.2021 kl 17:20 2758

?Ikke tillit til ledelse fordi de offentliggjør at det tar tid å utvikle en TEST som ikke i et annet selskap?
Jeg setter pris at de faktisk er ærlig med aksjonærer. Uansett, kan det være lurt å last opp om kursen beveger seg sørover ;)

Slettet bruker
21.03.2021 kl 17:09 2772

Prøver å forstå hva som skjer teknologisk nå. Mutasjonene har kommet på rekke og rad i vinter og er selvsagt en utfordring. For å få meget god sensitivitet og spesifisitet (over 99% nøyaktighet) må testen modifiseres for hver vesentlige mutasjon som kommer. Forståelig for begge parametrene. De må få tilgang til virus, det må testes og det er trafikkork på S3 laboratoriene. Kjipt, men en realitet.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger fra noen som har mer teknologisk peiling enn meg på hva som skjer. For meg som rimelig stor aksjonær er det det teknologiske som er i sentrum i oppstartsfasen.
F.eks. på poLight trådene er det mye teknologiinfo, savner det her.
Redigert 21.03.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
True
21.03.2021 kl 17:05 2785

Man kan spørre seg selv hvorfor de hele tatt kommer med disse opplysningene nå. Dersom de virkelig vil fortsette å svindle aksjonærer burde de jo bare holdt dette til seg selv.
Life viddy
21.03.2021 kl 16:57 2778

Jeg kan ikke komme på att det har vært snakk om att DD måtte ha S3 høysikkerhetslaboratorier før meldingen om det kom nå.
'
Den gjenværende produktutviklingen avhenger av hyppige og gjentatte tilganger til S3 høysikkerhetslaboratorier for å ligne datagenerering under virkelige forhold ved å måle på det aktive SARS-CoV-2-viruset. Det er få S3-laboratorier i Europa med tilgang til levende dyrkede Covid-19-virus.
Men dem føler seg sikker på att den kommer ut til markedet.
True
21.03.2021 kl 16:51 2778

De ødelegger for seg selv i såfall. Ingen selskaper overlever over tid på mistillit. Slik er det bare. Omdømme har alt å si og et omdømme forfølger en overalt på godt og vondt. Litt klisje, men ærlighet varer faktisk lengst.
rockpus
21.03.2021 kl 16:43 2802

For meg er det ikke mulig å lenger ha tillit til ledelsen i dette selskapet.

De har bevisst ført aksjonærene bak lyset med en guiding som de må ha visst var direkte feil?
Hvor mange ganger har de ikke gitt guiding til når dette skulle komme ut på markedet? Så viser det seg nå at DD ikke en gang er kommet i gang med in vitro tester!!
True
21.03.2021 kl 16:29 2823

Helt enig. Life har mye å bevise rett og slett dersom de er interessert i å være et selskap aksjonærer har tillit til på lang sikt. Dersom dette går til helvete tviler jeg sterkt på at folk kommer til å plassere pengene sine i dette selskapet igjen med det første. Jeg lever fortsatt i troen dog.
Vangen
21.03.2021 kl 16:06 2862

Ja, enkelte kjøper tydeligvis basert på at det kommer børsmelding og leser ikke nødvendigvis melding før de legger inn kjøpsordre. Det må jo ha skjedd på fredag. Uansett noe mistenksomt at kursen går opp i 6,05 fire minutter etter børsmeldingen kom, før den detter rett ned. Kan spekuleres i om noen visste om børsmeldingen som kom, fikk opp kursen og solgte. Til slutt, når det kommer til språk, så er de aller fleste meldinger på OSE på engelsk. Å lese engelsk må også LIfe-aksjonærer klare, selv om det hadde vært fullt mulig for Life å lage en identisk børsmelding på norsk som kom samtidig.
Vangen
21.03.2021 kl 15:59 2868

Enig, det må være mulig å diskutere både opp- og nedgang, og hvilke triggere som kan føre til dette. Ingen vet jo før børsen åpner i morgen hvor dette bærer hen. Men med Life akkurat nå så er det akkurat det samme som i kirken en søndag; enten så tror man og møter opp i gudstjeneste eller så gjør man det ikke og lar være. Velger man å holde på aksjene og ta et eventuelt papirtapet, fordi man tror at Holter og co vil komme med positive meldinger som løfter kursen, så er det et lodd man tar. Har man mistet troen, så er det jo bare å selge loddet og gå videre i livet.
Mariobros
21.03.2021 kl 15:31 2905

Ganske enkelt, alle Life og DD's produkter er noe som muligens kommer på markedet, ingen aner når og ingen kan garantere at det kommer. Alt er basert på at ting virker og blir godkjent, samt at ledelsen gjør jobben sin.
Ved stadige utsettelser og brutte løfter, dårlig guiding og det som fremstår som dårlig prosjektledelse er risikoen skyhøy og dagens mcap kan ikke forsvares tross all mulig haussing om hva som KANSKJE kommer. På nåværende tidspunkt gjør risikoen så stort utslag for mange av oss at vi ikke anser aksjen som verdt mer enn et sted mellom 3 og 4kr. Kall det baissing om du vil, er bare ment som en ytring om hva mange av oss mener, hverken mer eller mindre. At du ikke er enig er selvfølgelig greit, i et diskusjonsforum må det være rom for flere synspunkt, ellers blir det et evig ekkokammer hvor man blindt hausser og ikke ser risikoene
Redigert 21.03.2021 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
bj111
21.03.2021 kl 15:00 2946

Noen som missforsto den kanskje? De fleste var jo rimelig sikre på at neste melding ville være positiv og ikke en utsettelse. Vel iallfall var jeg det.

Hadde nok vært en fordel om de postet meldinger på norsk ettersom de aller fleste aksjonærer er norske.