KCC- product tank selskap som skal reprises.

Slettet bruker
KCC 19.03.2021 kl 16:38 51790

Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.

Redigert 03.10.2022 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Cashisking
20.03.2021 kl 09:02 23166

Ja denne ser interessant ut! vurderer inngang mandagen,
Nye "mpcc"?
Kalle Kurtasje
22.03.2021 kl 09:59 22859

Hva er NAV og potensialet til denne aksjen?
Charlie Freak
22.03.2021 kl 10:49 22798

Da tok jeg en post i denne. Må "innrømme" at det var etter å ha lest Finansavisen - ukens aksje :). Men med utsikter til gode rater både innen tørrlast og tank, så virker dette lovende. Utnyttelsesgrad på 90% !! Det virker så opp i dagen å kunne frakte begge veier he he (genialt enkelt).. Men her er kanskje noen miljøspørsmål rundt reinhold etter frakt, som ikke Finansavisen omtaler .. trolig liten betydning .. ?
Slettet bruker
26.03.2021 kl 10:37 22563

Du vil nok se samme utvikling her som i Gogden ocean fremover,tror dette kan dreie seg om det mest underprisede og mest spennende rederiet i Norge nå.
Tipper en drøy dobbling i første omgang når folk får øynene opp og tank delen kommer tilbake i høst.
Denne er helt glemt uten volum, de slår alltid markedet, et fantastisk shipping bett i grunn, og de motok 1 balje i går og den siste inne et kvartal.

Mr ratene har allerede innhentet seg endelog er på levelige nivåer, tank aksjer stiger nå , bulk er jo allerede fantastisk, de varsler at utbytte graden skal opp, 80% av fri kontantstrøm, selskapet er perfekt possisjonert med tonnasjen levering nå og så venter vi bare på at tank kommer skikkelig opp om 1/2 år, da er Kcc en innertier av en shipping aksje.
2 emisjoner gjennomført i elendige markeder, nå når markedene er bra handles aksjen fortsatt under emi nivåer, en unik sjanse
Redigert 26.03.2021 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:08 22534

Perfekt tispunkt å få ferdieg byggeprogrammet, rett ut i et godt marked, nå vil nok marginene øke godt fremover, og dividende kapasiteten gå godt opp.
'
KCC: TATT LEVERANSE AV MV BASS

25.03-21
Oslo (TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers har 25. mars tatt leveranse av MV Bass, deres syvende nybygg av totalt åtte i selskapets nybyggprogram.
Det fremgår av en melding torsdag.
Skipet har planlagt første last i slutten av april, opplyses det.


Tror en lett kan bli både overbevist og imponert når en hører på denne

https://www.nordnet.no/blogg/investorpresentasjon-og-qa-med-klaveness-combination-carriers/?_ga=2.253973192.1313523373.1616713390-1525860418.1616713390
Redigert 26.03.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:13 22458

https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-kcc/klaveness-combination-carriers-shares

Covid er som Long skriver for noen dager siden IKKE over på lenge, oljen skal ned, et nytt krakk kommer i følge han selv.
Huff og huff som kloven selv ville skrevet.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:22 22439

Hva er det for en tøyse side du drar opp der? ser du ikke at shipping aksjer reprises?
Klarer du ikke se at drybulk ratene er knallsterke, og at Mr er på full fart opp?
dette rederiet har doblet sin markeds verdi innen jul, lykke til med å få aksjer under dagens nivå.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:24 22445

Kan være de må kanslere flere skip de har på gang. Huff og huff.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/kcc-wont-order-new-ships-unless-they-can-reach-zero-emissions/2-1-985953

Sliter med motstand på 45,- ikke bra det her, uten volum går det nok ikke annet en rett bortover.
Redigert 26.03.2021 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:31 22414

De motok det nest siste skipet i serien i går, det siste skipet motar de neste kvartal, skipet er nok så å si ferdig ved verft,KCC har ikke planer om å kjøpe flere baljer nå, nå skal vi nyte det gode markedet og få store utbytter.
hva er det du egentlig roter med her, bortsett fra et spinkelt forsøk på å snakke ned Oslos beste shipping aksje?

Redigert 26.03.2021 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:33 22398

Smitten øker i Europa, blir ikke bra dette her. Huff og huff.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:35 22398

Da bør du selge flere Nol aksjer til meg nå, jeg har fortsatt ordre på 11,2, dump i veg
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:38 22383

Huff og huff, ikke bland inn NOL i shipping aksjer blir jo bare tull det.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 15:16 22313

3ade2
Du begynner å få det travelt nå hvis du vil være med i utbytte grisen under 50kr,

Slettet bruker
29.03.2021 kl 12:58 21993

Ser ut som denne pærlen stikker snart

MR 10700
LR1 13300
PMAX 24100
Slettet bruker
29.03.2021 kl 13:25 21949

Per dato for innkallingen er det totalt 48 207 000 aksjer i
Selskapet, hver pålydende NOK 1,00 og hver med én
stemme på selskapets generalforsamling, dog slik at
Selskapet ikke kan stemme for sin beholdning av egne
aksjer, som per 26. mars 2021 er 40 078 aksjer.

Styret foreslår at generalforsamlingen gir styret fullmakt til
å vedta ytterligere utbytteutdelinger for første til fjerde
kvartal i 2021. Slike utbyttebetalinger vil formelt være basert
på det godkjente årsregnskapet for regnskapsåret 2020.
Selskapet vil kunngjøre dividendeutbetalinger i
sammenheng med de respektive kvartalsresultatene og
utbetaling er forventet å finne sted ca. 2 til 4 uker etter
kunngjøringen av kvartalsresultatene.

Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende
vedtak:

1. Styret gis fullmakt til å beslutte utdeling av utbytte på
grunnlag av Selskapets årsregnskap for regnskapsåret
2020.
2. Fullmakten er gyldig frem til ordinær
generalforsamling i 2022, dog ikke lenger enn til 30.
juni 2022.


Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende

1. Styret gis fullmakt til på vegne av Selskapet å erverve
og å bli gitt sikkerhet i egne aksjer opp til en samlet
pålydende verdi på NOK 4 820 700. Dersom Selskapet
avhender eller sletter egne aksjer, skal dette beløpet
forhøyes med et beløp tilsvarende pålydende verdi av
de avhendede og slettede aksjene.

2. Kjøpesummen per aksje skal være minst NOK 1 og
maksimalt NOK 75
Slettet bruker
06.04.2021 kl 13:50 21691

Små nyttesløse maskin ikke eksisterende volum forsøk på å få Kcc ned før dividende festen starter?
Redigert 06.04.2021 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 10:36 21257

Skal det aldri skje noe i denne da, trodde de hadde endel eksponering mot Pmax, 23k er kanskje ikke bra nok
Blir vel andre boller nå tilbakekjøps programmet blir godkjent i mai og dividendene økes i juni
Redigert 19.04.2021 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 21:48 21117

Ikke en kjeft komenterer denne aksjen, er jeg eneste aksjonær her i dette selskapet her på forumet?
Kan ikke fatte at der ikke er større interesse, med det hete drybulk markedet, og et MR marked som vil komme utover sommeren, en lang nybygg periode er snart over i selskapet, der siste nybygg i serien motas i neste måned.
Her vil jo inntjening gå kraftig opp i takt med flere skip og reprisingen i papiret må nødvendigvis komme, dette er penger på gata tror nå jeg.
Utbyttepolitikken i selskapet er god, og trolig vil de tilbakekjøpe aksjer senere i sommer.
Redigert 19.04.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
PerS
20.04.2021 kl 06:49 20972

Markedet liker "rene bets", mens KCC er både wet & dry, og den er såpass lite likvid at den ikke interesserer traderene. Det er tross alt de som bidrar mest her på forumet for å slå ihjel tid mens de likevel sitter foran skjermen og vokter betsene. Reprisingen kommer med rapporter og meldinger. For de interesserte er det ennå tid å komme seg inn i forkant.

https://www.tradewindsnews.com/bulkers/kcc-moves-into-lithium-concentrate-sector-as-battery-demand-rises/2-1-996816
Redigert 20.04.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
20.04.2021 kl 08:20 20908

Har en liten post i KCC.
Har stor tro på denne utover sommeren,
men sitter full-lastet i andre bulkaksjer.
Slettet bruker
20.04.2021 kl 08:39 20877

Du mener investorene er så dumme at de ikke klarer å legge sammen 1+1, med et segment i boet allerede Panamax på rundt 25k spot og Klavnes premium ligger dette segment allerede over 30k for selskapet, den beste inntjening på 10 år.
Mr segment rundt10k nå, altså ingen krise overhode men derimot det beste segment innen Wet, og der forventes kraftig oppsving allerede i mai/opec og utover.

Alle som dekker aksjen med kursmpl 55-60kr, og det når tank er i bøtta, ja jeg begriper ikke, men det er vel som du antyder, det jages bare etter likvide Fro/Gogl , men Kcc bør definitivt være krydder i shipping porteføljen, denne kommer, føler jeg meg rimelig sikker på.

Containerfrakt stiger først og høyest, deretter tørr bulk, deretter produkttankere, deretter rå tankskip. Det er den nye konsensusen om hvordan en global gjenoppretting etter COVID vil spille seg ut innen sjøfart.
Redigert 20.04.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
PerS
20.04.2021 kl 09:17 20863

"Du mener investorene er så dumme at de ikke klarer å legge sammen 1+1,.."

Tydeligvis. For the record har jeg selv en god slump KCC. I shippingsegmentet av porteføljen er det ca 50/50 KCC/GOGL (selv om GOGL-posten pt begynner å trekke fra ser jeg). KCC har guidet et forholdsvis labert Q1 pga det svake tankmarkedet samt oppstartsutgifter ifb levering av ny tonnasje og i tillegg pandemien selvsagt. Det kan være noen venter til den katten er ute av sekken. Det meste av investorpengene går nå til rene bulk-bets, som Kalle K. 08:20 her er eksempel på.
Redigert 20.04.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 16:13 20683

Jaja, dette selskapet har vel ikke Panamaxer de, det er synd for nå er raten ober 26k
Slettet bruker
22.04.2021 kl 00:28 20568

Vi får se Per.
Neste uke godkjennes trolig Kcc nytt tilbake kjøps program, jeg tror ikke det er noe god ide å avvente.
27 april q1 hvor det blir dividende og med det drybulk rallyet, nei, denne må en kjøpe nå, for når den går så er det for sent.
PerS
22.04.2021 kl 11:07 20457

Selge GOGL og gå all in i KCC?
Slettet bruker
27.04.2021 kl 08:59 20198

KCC: JUST. EBITDA USD 9,2M I 1.KV 2021 (12,9), UTBYTTE USD 0,03/AKSJE

07:04
Oslo (TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers fikk en justert ebitda på 9,2 millioner dollar i første kvartal 2021, mot 12,9 millioner dollar samme periode året før.

Det fremgår av rederiets kvartalsrapport tirsdag.

Omsetningen i perioden ble 21,1 millioner dollar, mot 22,9 millioner dollar samme periode i fjor, mens resultat for perioden var -2,0 millioner dollar (1,2).

Styret i selskapet har besluttet et kvartalsutbytte på 0,03 dollar pr aksje for første kvartal 2021, som er uendret fra forrige kvartal.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 09:16 20166

Forventer 60% bedring på drybulk delen i q2- jaja, hvordan denne ikke skal gå opp fremover fatter ikke jeg.
Og 80% av dette overskudd går rett på dividende.
Dividendegraden vil øke betydelig fremover.

KCC: TØRRBULK VIL HA BETYDELIG POSITIV EFFEKT PÅ INNTJENING I 2.KV

07:12
Oslo (TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers skriver i deres førstekvartalsrapport at tørrbulksegmentet er ventet å bidra betydelig positivt til inntjeningen i andre kvartal.

Tørrbulkreiser/TC-turer i andre kvartal representerer 65 prosent av planlagt CABU og CLEANBU kapasitet i kvartalet, som gir en estimert omsetning på 21.200 dollar pr dag, sammenlignet med 13.900 dollar pr dag i første kvartal.


Redigert 27.04.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
PerS
27.04.2021 kl 10:58 20071

Nei, gjorde ikke det, vet du (men kanskje nå...)
Slettet bruker
27.04.2021 kl 12:02 20043

Gjesp
Slettet bruker
27.04.2021 kl 13:36 20015

Nå snakker vi, kanskje en lur ide å kjøpe papiret før MR går rett opp senere i sommer?
Nei, ser ikke sånn ut.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/04/27/7662588/tank-dro-ned-for-klaveness
Alejandreuta
28.05.2021 kl 13:10 19380

Satt med en liten post rett under 20 K som jeg doblet nå. Helt overbevist om at denne kommer til å komme heldig ut av nye miljøkrav og EEXI. Liten andel av shippingporteføljen, men når denne begynner å gå går den styggfort. Tenk med Supersyklus i tørt og vått samtidig rundt November/Desember da blir det fine julegaver.
Siddis61
04.06.2021 kl 14:48 19092

Uforståelig at det er så liten omsetning i denne. Mens andre bulk selskaper har doblet siste 6 måneder, så har denne gått kun 16% opp i samme periode.
Med sine 19 Panamax combiskip så vil inntjeningen øke dramatisk de kommende kvartaler og de betaler 80% utbytte av overskudd.
desirata
04.06.2021 kl 15:28 19069

KCC kan ikke direkte sammenlignes med andre pga combo trade.
De har COA dvs kontrakter de MÅ fullføre og konseptet er helt avhengig av at disse fornyes og dekker ca halve tonnasjen/ ton-mile. Dette vet sikkert avskipere også. Disse er mangeårige og kan ikke reforhandles. Et godt marked vil løfte disse noe, men ikke mye. Dissa COA kontraktene i caustic og alumina har også faste laste og losse havner. Spotlastene må således passe inn i dette mønsteret. Presentasjon på websiden beskriver opplegget.

Selv om combo med last begge veier er et pluss, drar COA noe ned, men er sikker inntekt i dårlige tider. Tror ikke KCC har noen enorm upside, muleg 60kr.

PerS
04.06.2021 kl 18:14 19029

60 kroner + $$ i utbytte på et års sikt høres ikke dårlig. Analytikerne er unisont positive. I FA 20. mars forespeiler SEB 15% årlig direkteavkastning fra 2H '21 og Clarkson Platou forventer 12-13 kroner på bunnlinjen fra samme tidspunkt. Ratebildet ser klart bedre ut nå (pmax). De nye cleanbu-skipene er versatile og kan allokeres til de beste markedene. De gamle cabuene får også greie rater. KCC oppnådde gjennomsnittlig dagrate på $23.825 på tvers av alle segmentene i fjor.
PerS
07.06.2021 kl 12:10 18865

KCC svingte rundt 45 kroner i året 2019/2020 frem til corona. Nå med betydelig høyere rater og ferdigstilt byggeprogram er vi på 42..
Siddis61
09.06.2021 kl 17:08 18723

Helt urimelig lav kurs nå mht til både økte rater på bulkfrakt og økte skipsverdier. Burde stått i kr 65-70,- nå. Men jeg er tålmodig og vet at KCC vil stige også og da blir det nok i store rykk oppover…
Siddis61
11.06.2021 kl 18:17 18609

Fikk kjøpt billige KCC aksjer i dag også… q3 blir bra og 2. halvår veldig bra, så om ågjøre å være tolmodig. KCC eier alle sine 17 skip, men for eks BEL som hausses nå eier kun 9-10 av sine og må hente penger i emisjon for å benytte kjøpsopsjoner.
Jopaul
14.06.2021 kl 15:28 18429

Noen som vet hvordan det har seg at nesten alt inne shipping har tatt helt av, og denne har gått relativt rolig? Er det noe spesifikt som holder den nede, eller trenger den bare mer oppmerksomet av resten av folka i forumet her?
desirata
14.06.2021 kl 16:19 18406

Merkelig du stiller et spørsmål, men har ikke giddet å lese 5 rader opp, hvor det er forklart.

Tank er dårlegt og tørrbulk er bundet opp på lange kontrakter, verre er det ikke -