KCC- product tank selskap som skal reprises.

Slettet bruker
KCC 19.03.2021 kl 16:38 60184

Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.

Redigert 03.10.2022 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
13.07.2021 kl 13:56 4064

Har denne på watch listen uten å eie.
Litt forundret over volum på denne? Veldig liten aktivitet…
Er det noen spes grunn tror du Long? Aksjen er jo attraktiv i det lange bildet
Saddam68
13.07.2021 kl 17:33 4076

28 handler idag ikke mye aktivitet nei....
Saddam68
14.07.2021 kl 10:38 3961

3 handler til nå idag.....populær aksje😉
Saddam68
14.07.2021 kl 10:45 4040

Når er Q2 og når er d aksjeutbytte på KCC ?
Purdey
16.07.2021 kl 09:33 3929

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/13/7704516/torvald-klaveness-gruppen-selger-resten-av-containerflaten

Når disse salgene er utført, hva skjer m de pengene? Vil noe av dette bli betalt ut som utbytte for aksjonærene?
Slettet bruker
16.07.2021 kl 17:31 3844

De salgene har ingen ting med Kcc å gjøre
Jopaul
20.07.2021 kl 22:31 3543

Noen som har noe forklaring på nedgang med tanke på at de tjener gode penger nå og at ingenting fundamentalt har endrer seg? Er det bare generell nedgang i markedet?
PerS
21.07.2021 kl 10:08 3456

Ikke en tradingaksje. Kjøp billig nå og glem den mellom kvartalspresentasjonene. Da kan du ta de frem, kose deg med utbyttepengene og legge de tilbake.
Saddam68
21.07.2021 kl 13:02 3412

Er neste kvartalspresentasjon 21 August?
Brusselgeren
21.07.2021 kl 13:13 3388

FINANCIAL YEAR 2021

25.08.2021 - Half-yearly Report
Jopaul
21.07.2021 kl 18:55 3340

Finnes det en måte å få utbytte til å automatisk re investere i selskapet? Og er det noe å tjene ved å evt gjøre det hvis det finnes en slik ordning?
jess23
21.07.2021 kl 19:20 3339

Såvidt jeg vet har ingen selskaper på Ose en sånn ordning. Men vet at noen shipping selskaper notert i USA har en sånn ordning hvor man får aksjer med noe rabatt istedetfor dividende(man må melde inn at man ønsker dette).
Slettet bruker
21.07.2021 kl 20:05 3372

Var det sånn at denne hadde en fin utvikling og naturlig fremgang og så når longsitinbulk (Captain Hindsight) anbefaler den så snur det nedover? Kanskje Hindsight skulle holde seg til dethan er god til: forklare nedturer på etterskudd?
Saddam68
23.07.2021 kl 23:53 3208

Laber intresse her ja kom meg ut på tirsdag med 500k...med et mindre tap..ikke angret siden tjent penger på andre aksjer...denne har stivnet helt 5-10 handler om dagen holder ikke....
Redigert 25.07.2021 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Kristoffern
28.07.2021 kl 10:20 2935

Jaja. Det ble ikke akkurat noen tørrlastfest her nei. Pent dokumentert lenger oppe i tråden at et godt tørrlastmarked bare i begrenset grad vil slå gjennom på resultatene. Et annet forhold er at kcc har dyre skip, B/E er omtrent noe over Gogl - nivå. Som går full blast inn i 3 kvartal. For ikke å snakke om Belco.
Combo er vanskelig. Vi som husker Høegh og opprinnelige Frontline fra sene 80 år og tidlige 90 - år vet jo detter, lite kontraheringer siste 20 år viser jo også at dette ikke er et Columbi -egg. Men - Kan det være det grønne flagget de veiver med som har skylda? Denne sektoren er allerede halvert og har vel en ny halvering foran seg. Vil Eg Tru.

Men spennende i 2 Q tall å se om de får noe ut av dette. Er selv tvilende. Men er ikke lenger så sikker!
Jopaul
28.07.2021 kl 12:51 2898

Vent å se på kvartalsrapporten, da finner vi ut, de snakket mye om å gjøre skipene mye i spotmarkedet for tørrlast som har gått som en kanon i år. Burde ligge en del penger klare for utbytte
Slettet bruker
28.07.2021 kl 13:49 2876

Som du selv nå opplever i Belco og dine andre shipping investeringer er det risk off i shipping akkurat nå som trolig har mye av skylden her, tror dette har svært lite med grønne flagg å gjøre.
Selvfølgelig er skipene til Kcc dyre, de er jo splitter nye den siste leveranse av flåte.

Jo kombi kan være vrient, spesielt i dette guffene tank markedet, der flere en meg har ventet forgjeves, det er soleklart det trekker ned på Kcc.
MR beveger seg litt opp nå, er det starten på vendingen? Har ingen anelse, har sluttet å tro, har trodd det flere ganger siste år, men før eller siden kommer jo vendingen opp, da er straks Kcc mer interessant for de fleste hvis nå bulk holder seg oppe.

Ja investor interessen her er 0, Kcc har vært en skuffelse så langt helt klart, men ser ingen grunn til å gjøre opp endelig status her enda.
Redigert 28.07.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2021 kl 13:38 6076

Er det du Kristoffern som napper litt i snøre i Kcc i dag?
Slettet bruker
02.08.2021 kl 10:16 5933

KCC: A subsidiary of KCC has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major international charterer in the tanker market
Oslo, 2 August 2021: A subsidiary of Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC")
has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major

international charterer in the tanker market. The contract for shipment of clean

petroleum products (CPP) has a duration of one to three years commencing in

Q3-2021 covering 1-1.5 vessel years tanker capacity during this period.

KCC's CEO Engebret Dahm says, "This contract marks an important milestone for

our CLEANBU business reflecting a growing tanker market acceptance of the

CPP/dry bulk combination trading of our CLEANBU vessels and an embrace of the

CLEANBUs' capability to reduce inefficiencies and cut carbon emission. The

contract supports the expansion of the CLEANBU combination trading patterns and

provide the customer with a 30-40% lower carbon footprint of its ocean freight

compared to similar sized standard tanker vessels."

For further queries, please contact: Engebret Dahm, CEO, telephone +47 957 46

851

About Klaveness Combination Carriers ASA:

KCC is the world leader in combination carriers, owning and operating nine CABU

and eight CLEANBU combination carriers. KCC's combination carriers are built for

transportation of both wet and dry bulk cargoes, being operated in trades where

the vessels efficiently combine dry and wet cargoes with minimum ballast.

Through their high utilization and efficiency, the vessels emit up to 40% less

CO2 per transported ton compared to standard tanker and dry bulk vessels in

current and targeted combination trading patterns.

https://newsweb.oslobors.no/message/538834

Kristoffern
02.08.2021 kl 18:41 5844

Nei Longsit. Va`kje meg nei. Fristende. Mange sure eiere. Som blir grønne i ansiktet av å vente på resultater. Det er først å fremst om konseptet fungerer. Det har vi ikke ennå. 2 kvartal kan gi en indikasjon på om de kommer seg over 20k om dagen. Regnskapsmessig er vel 18k nødvendig for å få regnskapsmessig balanse. Så det er vel ingen grunn til å jage denne aksjen før vi ser 1. resultater. 2. de gir meningsfylte pressemeldinger. Siste melding som kom i dag, var med sin sedvanlige grønne svada helt meiningslaus. Uten et tall om rater, målsetninger eller noe som helst.
Betegnende nok er de vel de eneste overlevende i Obo -bransjen. Det de har levert hittil av fakta og meldinger gir ingen grunn til optimisme akkurat.

Så anbefalingen min er som før. Kjøp på 37. Salg på 41.
desirata
15.09.2021 kl 04:18 5528

Skal man tro denne anbefalingen, burde jo KCC stige 50% dette året.
Iom den er i bulk som allerede er sterke rater. Sammen med combi trade bør dette bli bra. Det må sies at først må de levere kvartal resultater og utbytte. Inntil nå har det helst vært snakk om "tomorrow" hele tiden.


https://e24.no/boers-og-finans/i/0G97VJ/oeyner-tankopptur-naermer-oss-slutten-paa-en-smertefull-periode
Sonatrach
15.09.2021 kl 08:00 5487

Det sitter et par hovedeiere her med altfor høye eierandeler til at det noensinne kan bli fart i denne aksjen!
Slettet bruker
28.09.2021 kl 10:41 5252

Så kom oppgangen også her tilslutt da, var jo uungårlig det.
Frodon
28.09.2021 kl 12:41 5221

Det var som bare f, satt å vurderte og kikket når jeg så Kristian Falnes kjøpte mer. Aega også. Litt seint ute flere steder nå 😬
Frodon
03.11.2021 kl 18:36 4928

Merkelig å gi utbytte 28.10.2021 og kjøre emisjon til generelle selskapsformål 3.11.2021?

"Emisjon i Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers (KCC) har intensjon om å gjennomføre en rettet emisjon med bruttoproveny på opptil 25 millioner dollar.

Det fremgår av en melding onsdag.

Nettoprovenyet fra rettede emisjonen vil bli brukt til å finansiere KCCs program for energieffektiviseringstiltak som skal implementeres på selskapets eksisterende flåte, samt til generelle selskapsformål

Hovedaksjonæren, Klaveness Ship Holding AS, har på forhånd forpliktet seg til å tegne aksjer i emisjonen tilsvarende sin pro rata eierandel (cirka 53,8 prosent). Ved sterk etterspørsel kan tildelingen til Klaveness Ship Holding AS reduseres for å prioritere andre investorer og forbedre den samlede friflyten i aksjen, opplyses det.

Klaveness Ship Holding AS har avtalt med tilretteleggerne en lockup på eksisterende aksjer i en periode på 90 dager fra oppgjørsdato for den rettede emisjonen, med vanlige unntak"
Slettet bruker
03.11.2021 kl 20:02 4881

Ja, virker høl i hue, på den annen side, de gjør kanskje lurt i det, drybulk stuper jo.
Jeg solgte alt på forrige opptikk på 50 lappen, tror neppe jeg prøver meg her igjen
Slettet bruker
03.11.2021 kl 23:47 4772

Synes ikke dette er noe rart i det hele tatt. Emisjon er ikke satt fordi det går dårlig og det er helt riktig å betale utbytte på bra resultat. Skulle bare mangle
Frodon
04.11.2021 kl 06:53 4695

Hvorfor kjøre emisjon til generelle selskapsformål hvis det går bra? Du synes ikke det er rart å spørre arbeidsgiver om forskudd på lønna eller låne penger fra familie/venner, hvis du har mye penger på kontoen?
Slettet bruker
04.11.2021 kl 07:26 4677

Synes dere det var dumt av Fredriksen å kjøre emisjon ved kjøp av de siste skipene her i våres?
oppturen
04.11.2021 kl 08:37 4648

Jeg liker metoden til BelcoShipping mye bedre. 50% av overskudd fra normal drift går til utbytte, resterende 50% + ekstraordinære inntekter(overskudd ved salg av skip) går primært til selskapsbygging.
Da gir en både utbytte og en bygger verdier som gir grunnlag for kurs økning.

De som betaler alt ut i utbytte og så må kjøre emisjon på emisjon bygger lite grunnlag for kursstigning. Blir livsfarlig å være aksjonær på nedadgående trender ettersom gulve detter ut av verdsettingen.
Frodon
04.11.2021 kl 11:01 4589

Du svarer ikke på spørsmålene, tror jeg vet hvorfor.

Du synes ikke det er forskjell på å kjøre emisjon til kjøp av skip vs til generelle selskapsformål?

Jeg kan gjøre dette utrolig enkelt for deg, den ene handler om kjøp av en verdi, den andre omhandler forbruk.
Hvis du ikke skjønner forskjellen, burde du se et par program fra luksusfellen, helst den danske versjonen. Der får du en grei innføring i forskjell på å bruke penger på kjøp av bil, hus og luksusvarer. Det er enormt stor forskjell, men det har du tydeligvis ikke fått med deg?
Frodon
04.11.2021 kl 11:05 4606

Kan ikke huske at jeg har sett en ledelse være "dum nok" til å gjøre dette før? Hva er vitsen? Hva tjener de på dette? De bruker masse penger på å kjøre emisjon, som er tapte penger for aksjonærene. Samtidig utbetalte de utbytte 5 dager før? De kunne like gjerne gitt kr 15 mill til veldedighet til meglerhuset som kjører emisjonen. Skyldte selskapet de en tjeneste eller no? Hadde jeg vært aksjonær her, ville jeg bedt styret om en redegjørelse
desirata
04.11.2021 kl 11:20 4616

KCC burde konsentrere seg om drive skipene bra. Nå holder de på med all slags miljø greier. De sender børsmelding på carbon, lite utslipp.o.a.

De har en break-even rate skyhøyt over konkurrentene. Det er vel for å lønne alle miljø folka på kontoret. Som sagt nedenfor å foreta en slik emisjon som ødelegger tiltro. Markedet vil ikke stole på at dette ikke skjer igjen når de mangler penger. De får også inn $10mill for salget av skip dette året. Hadde ikke det vært nok til miljø tullet. Penger en ikke vil se igjen.
CEO bør komme ut med en forklaring på hva de vil gjøre med forringet investor sentiment. Nå går bulk ratene ned og tank er ikke kommet opp, det blir ikke økende utbytter av slikt.

Klaveness har drivet med kombiskap siden 1990 uten å lykkes. Ser dårleg ut denne gangen også. Cleanbu har ikke tjent penger enda.
Slettet bruker
04.11.2021 kl 11:36 4655

Nettoprovenyet fra rettede emisjonen vil bli brukt til å finansiere KCCs program for energieffektiviseringstiltak som skal implementeres på selskapets eksisterende flåte.
Forstår ikke hvorfor du fremhever generelle selskapsformål! Pengene blir brukt til å effektivisere og øke verdier
DividendYield
04.11.2021 kl 18:44 4575

Må si meg enig med Frodon her og forstår egentlig ikke prisingen av denne aksjen. Det er mye fokus på miljø og energieffektivisering som er vel og bra, men det viktigste er inntjening og behandlingen av aksjonærene, synes nå jeg. OBO skip har vel også sånt historiske vist seg vanskelig å få til varig fornuftig drift av?
Redigert 04.11.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
04.11.2021 kl 21:12 4540

Enig 😉 Spennende å se om Kristian Falnes selger seg ut på dette tullet. Han har garantert tatt en tlf til ledelsen og bedt om forklaring, slik alle aksjonærene her burde. Men det ser ikke ut som han ene over her engang skjønner hvor mye penger som er kastet bort på absolutt ingenting 😜
Frodon
04.11.2021 kl 21:14 4549

Kan du se en eneste grunn til å kjøre utbytte, så kjøre emisjon 5 dager etterpå? Hvor mye har selskapet betalt for de 2 transaksjonene?
DividendYield
04.11.2021 kl 21:31 4557

Nei, rett og slett snodig. Tror heller ikke det vil slå ut positivt for kursen fremover. Kan fort vise seg dyrekjøpte de kronenstykkene folk mottok i utbytte
Titleist
05.11.2021 kl 02:06 4521

Selskapet har nok en ambisjon om å oppnå en bredere aksjonærmasse og etter hvert søke opptak til hovedlisten.

Emisjonen kan godt være et grep for å oppnå nettopp dette.

Tror egentlig ikke at selskapet trengte påfyll av disse pengene..

Tips: Bruk dippen til å kjøpe billige aksjer i stedet for å syte og klage..
Frodon
05.11.2021 kl 09:21 4540

Meeeen, dette gjør at jeg ikke stoler på ledelsen.....Jeg skal se hva aksjonærene gjør her, som jeg kjenner til fra før. Selger de, kjøper de mer eller beholder de samme antall og blir utvannet?
Sonatrach
30.11.2021 kl 08:05 4009

Stoler på ledelsen? Selv ikke CEO Lasse Kristoffersen har tro på KCC lenger. Han stikker med halen mellom bena over til Wilhelmsen lenge før KCC har bevist noe som helst. Vi trenger en reprising her! 35 next?
Redigert 30.11.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
desirata
01.12.2021 kl 13:57 3932

Omsetningen har helst stoppet opp i KCC. Etter den fiasko rettede emisjonen de hadde. Først sa de det ville komme en reperasjon emisjon for små sparere. Deretter kansellerte de samme pga lav kurs. Ledelsen er udugeleg, de har gått i feil trade med nyeste flåten og opprettholder store driftskostnader. Bruker store penger på intetsigende miljøtiltak.
Får håpe de lærte av emisjonen, kursen kunne vært i 50 nå foruten den. De har lovet store utbytter som de ikke vil klare å levere på.

Blir det ikke mere intresse for aksjen, vil den bare ligge i dvale og hoppe 10 % ved en god nyhet for deretter falle tilbake.
JonnyHinken
10.02.2022 kl 22:43 3767

Hva forventer folket rundt resultatet som kommer neste uke?
The Godfather
09.03.2022 kl 13:08 3549

Oslo (Infront TDN Direkt): Klavenes Combination Carriers målsetter å utbetale et utbytte de kommende kvartalene på samme nivå som for fjerde kvartal.

Det sier konsernsjef Engebret Dahm til TDN Direkt under DNBs energi- og shippingkonferanse onsdag.

-Når vi har lagt nivået der vi har lagt det, og ut fra planleggingen vi har gjort, så er det under forutsetning at vi klarer å holde det for flere kvartaler fremover i tid, sier han.

For fjerde kvartal 2021 var utbyttet på 0,10 dollar pr aksje, opp fra 0,045 dollar pr aksje i tredje kvartal.
DividendYield
09.03.2022 kl 13:14 3549

Voldsom omsetning på denne for tiden!
The Godfather
15.03.2022 kl 14:15 3504

Sterk kursutvikling i dag.
DNB Markets har et "bull-case scenario" på aksjen, hvor de setter kursmål 90 kroner.
Så fortsatt plenty av oppside igjen i denne (60%)