KCC- product tank selskap som skal reprises.

Slettet bruker
KCC 19.03.2021 kl 16:38 51934

Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.

Redigert 03.10.2022 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2021 kl 14:54 4823

Nei, den har ikke steget 20 øre fra tråden ble opprettet og det er vel også litt av poenget.
For noen er kanskje det en grunn til å ikke kjøpe papiret, mens for andre ses det på det som en gedigen mulighet.
Man må på en måte bestemme seg om Panamax drybulk/ MR tank er noe å sette pengene sine i, men at kcc tjener penger på linje med andre drybulk selskaper som har steget 300% fra bunnen er lite å diskutere når de nå engang driver i dette segmentet.

Jeg tenker vi nå er vitne til noen som rister i eple treet, før det går strake vegen motsatt.
Kcc har også et tilbakekjøps program og fortsetter galskapen får vi se hva som skjer.
Vi får gjøre opp status når q2 foreligger å vurdere da om lave 40 var et scoop.
Lykke til med dine valg Fevang
Redigert 06.07.2021 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Saddam68
06.07.2021 kl 16:19 4846

Flott å høre....du har nok rett...hatt lyst å selge flere ganger i d siste..for alt annet stiger...har aksjer for 500k i KCC..planen var å sitte en god stund..og det gjør jeg nok også nå 😉
Slettet bruker
07.07.2021 kl 09:21 4766

Pmax

Jul
34750
+500

Aug
34875
+1125

Q3
34508
+834
Redigert 07.07.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Saddam68
07.07.2021 kl 09:59 4810

Alle bulk selskap går så d suser idag utenom KCC.....
Saddam68
07.07.2021 kl 10:30 4806

Omsetning på 30 tusen må være bra? Ingen som er intresert i denne aksjen lengere?
Slettet bruker
07.07.2021 kl 14:08 4799

Blås i aksje kursen, konsentrer deg om hva som skjer i den virkelige verden, ikke lekestuen på Ose.
I dag faller Kahoot 25%, en meglerfavoritt:-)) der de glupe huene har kursmål 150-200 kroner, kursmålene er satt av de som kaller seg for aksje eksperter og tallknusere:-))

Vær glad du har investert i noe ordentlig, noe som tjener penger, ekstremt mye penger.
August Pamax FFA nå 36 000 dollar
Redigert 07.07.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Luke1
07.07.2021 kl 15:46 4757

Long, er ikke KCC tidligere Bulkhandling som har fornyet flåten. Tidligere gikk de på lange time charter og unngikk dermed topper og bunner. Det resultere i traust og god drift men aldri de store gevinster. Om dette er fortsettelsen på Bulkhandling så er det vel ingen grunn til å slå med luffene?
desirata
07.07.2021 kl 16:17 4798

Nei det er det ikke. KCC er riktignok i samme firma som Bulkhandling, men ellers vidt forskjellige.
Kontrakt dekningen i KCC er ca 50 prosent. De vil benefite med halvparten i en stigning, samtidig som kontraktene vil være gode å ha når markedet går ned.

Som sagt blir ikke KCC noen kule ala Gogl, men kan gjerne stige til 60 neste år. Tilsammen med økende utbytter, blir det ikke verst. Iom nedsiden (risken) er begrensa i forhold tildøme FRO.
PerS
07.07.2021 kl 16:35 4779

Stemmer ikke helt. De har mye kontraktfestet på tank, men lite i tørr, og mye er indeksbasert. Stort sett ettårskontrakter eller kortere med opsjoner for forlengelse (til reforhandlet pris). Kfr nedenstående sitat fra intervju med CEO i januar i fjor:

"Konsernsjefen sier at veien videre at på tørrlast kommer selskapet til å være mer aktive i spotmarkedet, som tidligere kommunisert, siden det er et mye mer likvid marked.
KCC har en politikk i tank på CABU-skipene om å booke så å si hundre prosent av volumene hvert år, ifølge Dahm, som legger til at de er godt booket for første halvår av 2020.
Dahm sier videre at de har igjen en stor kontrakt som er indekstilknyttet, som han anslår utgjør rundt 20 prosent av volumene for CABU-skipene og at en del er mer langsiktige prisninger.
– Resten er gjort på 6 eller 12 måneders kontrakter, sier han til TDN Direkt.
CLEANBU-skipene vil sluttes på indekstilknyttede kontrakter, men konsernsjefen påpeker at de for øyeblikket er mer aktive i spotmarkedet, som betyr at de har lite kontraktsdekning på skipene.
– Over tid vil vi bygge kontraktsdekning på CLEANBU, men da vil være indekskontrakter, også vil det være som vi gjør på tørt at vi bruker papir hvis vi ønsker å hedge, sier han.
– Vi prøver å ha en liten konservatisme i bunn, men vi ønsker å være sikker på at vi kan over noe tid slå, kall det standardmarkedene, og da kan vi ikke hedge hele greia, sier han til TDN Direkt."
Slettet bruker
07.07.2021 kl 18:04 4759

Kan du garantere at Kcc ikke blir ei kule?
Ta deg tid til å høre Ceo snakke med Roger et år tilbake, ligger lengre opp i tråden.

Har du regnet på dividende kapasiteten ved 35 000-40 000 dollar på hele flåten som nå er motatt? Gjør det og se om Kcc kan bli ei kule eller ei.
Markedet for Panamax er kruttsterkt og det tikker bare oppover, snart er hele flåten på disse ratene, og bedre kan ratene trolig bli, pluss på 20-30% premium som Kcc pleier å oppnå historisk.

Da selskapet gikk på børs kostet det 45kr å bli med på reisen,den neste emisjonen betalte de store aksjonærene 47kr
trolig visste de svært lite om at bulk markedet skulle bli så ekstremt godt 2 år senere,men 47 kr aksjen betalte de lell og det lenge før skipene skulle leveres.
Kcc har truffet planken med levering av skip, selv om markedet enda ikke har skjønt det, men det kommer.
Redigert 07.07.2021 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2021 kl 19:31 4687

Q1 2021 hadde vel lavere inntekter enn Q1 2020?
PerS
07.07.2021 kl 21:52 4616

Q2 blir bedre, men fortsatt ikke det helt store. Tynges av tank ennå. Q2 blir også belastet med innfasingskost på de nye båtene og en del off hire. Bulk er bedre, men de store tallene må vente til Q3 og videre.
Jopaul
07.07.2021 kl 22:07 4592

Ser for meg bra inntjening når tank som nå er på vei opp ikke drar de ned og alt er satt i vane m.t.p innfasingen av skip
Max Payne
07.07.2021 kl 22:08 4611

Hvorfor omtales KCC som tørrbulk i overskriften her når de driver med tank og flere andre områder i tillegg? Blir ikke det misvisende?

Hvorfor satse på KCC når man kan eie Golden Ocean?
Slettet bruker
07.07.2021 kl 22:58 4574

65% panamax, siden hovedtyngden nå er brefraktning tørt må den da betegnes som en drybulk aksje.
Ingen gjør et poeng i at Kcc frakter begge veger, tørt den ene og vått i retur, mens rene drybulk selskaper gjerne skipper kun en veg, selv om tank er i dass dekker returen i det minste noe drivstoff, bunker som Kcc gjerne får premium betalt på jo høyere prisene er.
Å frakte tur retur er jo hele konseptet og fordelen i dette rederiet, når tank kommer tilbake vil dette rederiet tjene mer en rene bulk Pmax rederier og Pr i dag er Pmax bedre en Cape.

Du må jo selv vurdere om du bør kjøpe, men en ide er alltid å slå til før alle andre gjør det, aksjen har ikke rikket seg.
Ingen har eller sagt at du må bør selge Gogl for å kjøpe Kcc, selv har jeg begge, kjøpte Gogl på 37kr og Kcc på 42 men tror Kcc har potensiale til å stige mer en Gogl fra dagens nivåer.
Redigert 07.07.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Fevang
07.07.2021 kl 23:28 4531

Jeg liker aksjer som jeg vurderer til å ha liten nedside. Så jeg har kjøpt denne rundt dagens kurs og tenker å bli sittende en god stund. Se hvordan andre tank- og tørrbulkaksjer har utviklet seg mens denne står stille. Merkelig synes jeg. Forventer bra utbytte også.

Er derfor enig med Long.
Saddam68
08.07.2021 kl 11:27 4401

Nok en rød dag med KCC....
desirata
08.07.2021 kl 12:01 4399

Unødvendig kommentar. Vi kan lese vi andre også.!
PerS
08.07.2021 kl 22:46 4315

Kan vi håpe på 20 cent for Q2? Dahm har lovet å åpne pengesekken etter fullført investeringsprogram, men Q2 er kanskje ennå litt for tidlig å forvente? Etter hvert skal vi opp i 30-40 cent kvartalsvis hvis markedet fortsetter å utvikle seg som forventet.

FA mars 2021:
* Frederik Ness, SEB: "Vi forventer utbytter som tilsvarer en 15 prosent årlig direkteavkastning når alle nybyggene er levert fra andre halvår 2021."
* Frode Mørkedal, Clarksons Platou: "I spotmarkedet tjener en produkttanker i dag rundt 10 000 dollar pr. dag mens et Panamax bulkskip tjener over 20.000 dollar. Gjennomsnittet er dermed 15 000 og KCC burde tjene 1,8 ganger dette, altså 27.000 dollar pr. dag. Driftskostnadene er rundt 8000 dollar. Selskapet tar levering av de siste nybyggene i løpet av andre kvartal og med alle båtene på vannet, forventer vi KCC årlig kan tjene 12-13 kroner pr. aksje. Med en forventet 80 prosent utbetalingsgrad i utbytte kan direkteavkastningen dermed bli 25 prosent."
Redigert 08.07.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2021 kl 00:13 4265

Ja, enda en rød dag, nå falt vel 95% av aksjene i Oslo 2-4% i dag , hvis en skal finne en unnskyldning for aksjen som ikke fikk være med i shipping oppturene, bare nedturene.

På den positive siden, LR2 stiger 300% i dag, fra grufullt lave nivåer skal påpekes, men alle små tank/produkt segmenter stiger kraftig i dag, Suez og Afra med 20-50%
Kan dette omsider være starten på rewarden i tank, håper og tror det.
Redigert 09.07.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Saddam68
11.07.2021 kl 17:12 4009

Alle andre bulk aksjer opp fra 1% til 3% mens kcc går i minus.....
tobbelobb
13.07.2021 kl 13:56 3799

Har denne på watch listen uten å eie.
Litt forundret over volum på denne? Veldig liten aktivitet…
Er det noen spes grunn tror du Long? Aksjen er jo attraktiv i det lange bildet
Saddam68
13.07.2021 kl 17:33 3811

28 handler idag ikke mye aktivitet nei....
Saddam68
14.07.2021 kl 10:38 3696

3 handler til nå idag.....populær aksje😉
Saddam68
14.07.2021 kl 10:45 3775

Når er Q2 og når er d aksjeutbytte på KCC ?
Purdey
16.07.2021 kl 09:33 3664

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/13/7704516/torvald-klaveness-gruppen-selger-resten-av-containerflaten

Når disse salgene er utført, hva skjer m de pengene? Vil noe av dette bli betalt ut som utbytte for aksjonærene?
Slettet bruker
16.07.2021 kl 17:31 3579

De salgene har ingen ting med Kcc å gjøre
Jopaul
20.07.2021 kl 22:31 3278

Noen som har noe forklaring på nedgang med tanke på at de tjener gode penger nå og at ingenting fundamentalt har endrer seg? Er det bare generell nedgang i markedet?
PerS
21.07.2021 kl 10:08 3191

Ikke en tradingaksje. Kjøp billig nå og glem den mellom kvartalspresentasjonene. Da kan du ta de frem, kose deg med utbyttepengene og legge de tilbake.
Saddam68
21.07.2021 kl 13:02 3147

Er neste kvartalspresentasjon 21 August?
Brusselgeren
21.07.2021 kl 13:13 3123

FINANCIAL YEAR 2021

25.08.2021 - Half-yearly Report
Jopaul
21.07.2021 kl 18:55 3075

Finnes det en måte å få utbytte til å automatisk re investere i selskapet? Og er det noe å tjene ved å evt gjøre det hvis det finnes en slik ordning?
jess23
21.07.2021 kl 19:20 3074

Såvidt jeg vet har ingen selskaper på Ose en sånn ordning. Men vet at noen shipping selskaper notert i USA har en sånn ordning hvor man får aksjer med noe rabatt istedetfor dividende(man må melde inn at man ønsker dette).
Slettet bruker
21.07.2021 kl 20:05 3107

Var det sånn at denne hadde en fin utvikling og naturlig fremgang og så når longsitinbulk (Captain Hindsight) anbefaler den så snur det nedover? Kanskje Hindsight skulle holde seg til dethan er god til: forklare nedturer på etterskudd?
Saddam68
23.07.2021 kl 23:53 2943

Laber intresse her ja kom meg ut på tirsdag med 500k...med et mindre tap..ikke angret siden tjent penger på andre aksjer...denne har stivnet helt 5-10 handler om dagen holder ikke....
Redigert 25.07.2021 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Kristoffern
28.07.2021 kl 10:20 2671

Jaja. Det ble ikke akkurat noen tørrlastfest her nei. Pent dokumentert lenger oppe i tråden at et godt tørrlastmarked bare i begrenset grad vil slå gjennom på resultatene. Et annet forhold er at kcc har dyre skip, B/E er omtrent noe over Gogl - nivå. Som går full blast inn i 3 kvartal. For ikke å snakke om Belco.
Combo er vanskelig. Vi som husker Høegh og opprinnelige Frontline fra sene 80 år og tidlige 90 - år vet jo detter, lite kontraheringer siste 20 år viser jo også at dette ikke er et Columbi -egg. Men - Kan det være det grønne flagget de veiver med som har skylda? Denne sektoren er allerede halvert og har vel en ny halvering foran seg. Vil Eg Tru.

Men spennende i 2 Q tall å se om de får noe ut av dette. Er selv tvilende. Men er ikke lenger så sikker!
Jopaul
28.07.2021 kl 12:51 2633

Vent å se på kvartalsrapporten, da finner vi ut, de snakket mye om å gjøre skipene mye i spotmarkedet for tørrlast som har gått som en kanon i år. Burde ligge en del penger klare for utbytte
Slettet bruker
28.07.2021 kl 13:49 2611

Som du selv nå opplever i Belco og dine andre shipping investeringer er det risk off i shipping akkurat nå som trolig har mye av skylden her, tror dette har svært lite med grønne flagg å gjøre.
Selvfølgelig er skipene til Kcc dyre, de er jo splitter nye den siste leveranse av flåte.

Jo kombi kan være vrient, spesielt i dette guffene tank markedet, der flere en meg har ventet forgjeves, det er soleklart det trekker ned på Kcc.
MR beveger seg litt opp nå, er det starten på vendingen? Har ingen anelse, har sluttet å tro, har trodd det flere ganger siste år, men før eller siden kommer jo vendingen opp, da er straks Kcc mer interessant for de fleste hvis nå bulk holder seg oppe.

Ja investor interessen her er 0, Kcc har vært en skuffelse så langt helt klart, men ser ingen grunn til å gjøre opp endelig status her enda.
Redigert 28.07.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare