KCC- Neste drybulk aksje i Oslo som skal kraftig opp og reprises


Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.

Redigert 20.03.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare

KCC: A subsidiary of KCC has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major international charterer in the tanker market
Oslo, 2 August 2021: A subsidiary of Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC")
has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major

international charterer in the tanker market. The contract for shipment of clean

petroleum products (CPP) has a duration of one to three years commencing in

Q3-2021 covering 1-1.5 vessel years tanker capacity during this period.

KCC's CEO Engebret Dahm says, "This contract marks an important milestone for

our CLEANBU business reflecting a growing tanker market acceptance of the

CPP/dry bulk combination trading of our CLEANBU vessels and an embrace of the

CLEANBUs' capability to reduce inefficiencies and cut carbon emission. The

contract supports the expansion of the CLEANBU combination trading patterns and

provide the customer with a 30-40% lower carbon footprint of its ocean freight

compared to similar sized standard tanker vessels."

For further queries, please contact: Engebret Dahm, CEO, telephone +47 957 46

851

About Klaveness Combination Carriers ASA:

KCC is the world leader in combination carriers, owning and operating nine CABU

and eight CLEANBU combination carriers. KCC's combination carriers are built for

transportation of both wet and dry bulk cargoes, being operated in trades where

the vessels efficiently combine dry and wet cargoes with minimum ballast.

Through their high utilization and efficiency, the vessels emit up to 40% less

CO2 per transported ton compared to standard tanker and dry bulk vessels in

current and targeted combination trading patterns.

https://newsweb.oslobors.no/message/538834


Nei Longsit. Va`kje meg nei. Fristende. Mange sure eiere. Som blir grønne i ansiktet av å vente på resultater. Det er først å fremst om konseptet fungerer. Det har vi ikke ennå. 2 kvartal kan gi en indikasjon på om de kommer seg over 20k om dagen. Regnskapsmessig er vel 18k nødvendig for å få regnskapsmessig balanse. Så det er vel ingen grunn til å jage denne aksjen før vi ser 1. resultater. 2. de gir meningsfylte pressemeldinger. Siste melding som kom i dag, var med sin sedvanlige grønne svada helt meiningslaus. Uten et tall om rater, målsetninger eller noe som helst.
Betegnende nok er de vel de eneste overlevende i Obo -bransjen. Det de har levert hittil av fakta og meldinger gir ingen grunn til optimisme akkurat.

Så anbefalingen min er som før. Kjøp på 37. Salg på 41.

Skal man tro denne anbefalingen, burde jo KCC stige 50% dette året.
Iom den er i bulk som allerede er sterke rater. Sammen med combi trade bør dette bli bra. Det må sies at først må de levere kvartal resultater og utbytte. Inntil nå har det helst vært snakk om "tomorrow" hele tiden.


https://e24.no/boers-og-finans/i/0G97VJ/oeyner-tankopptur-naermer-oss-slutten-paa-en-smertefull-periode

Det sitter et par hovedeiere her med altfor høye eierandeler til at det noensinne kan bli fart i denne aksjen!