KCC- product tank selskap som skal reprises.

Slettet bruker
KCC 19.03.2021 kl 16:38 58910

Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.

Redigert 03.10.2022 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2021 kl 13:38 5987

Er det du Kristoffern som napper litt i snøre i Kcc i dag?
Slettet bruker
02.08.2021 kl 10:16 5844

KCC: A subsidiary of KCC has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major international charterer in the tanker market
Oslo, 2 August 2021: A subsidiary of Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC")
has signed a new Contract of Affreightment for its CLEANBU fleet with a major

international charterer in the tanker market. The contract for shipment of clean

petroleum products (CPP) has a duration of one to three years commencing in

Q3-2021 covering 1-1.5 vessel years tanker capacity during this period.

KCC's CEO Engebret Dahm says, "This contract marks an important milestone for

our CLEANBU business reflecting a growing tanker market acceptance of the

CPP/dry bulk combination trading of our CLEANBU vessels and an embrace of the

CLEANBUs' capability to reduce inefficiencies and cut carbon emission. The

contract supports the expansion of the CLEANBU combination trading patterns and

provide the customer with a 30-40% lower carbon footprint of its ocean freight

compared to similar sized standard tanker vessels."

For further queries, please contact: Engebret Dahm, CEO, telephone +47 957 46

851

About Klaveness Combination Carriers ASA:

KCC is the world leader in combination carriers, owning and operating nine CABU

and eight CLEANBU combination carriers. KCC's combination carriers are built for

transportation of both wet and dry bulk cargoes, being operated in trades where

the vessels efficiently combine dry and wet cargoes with minimum ballast.

Through their high utilization and efficiency, the vessels emit up to 40% less

CO2 per transported ton compared to standard tanker and dry bulk vessels in

current and targeted combination trading patterns.

https://newsweb.oslobors.no/message/538834

Kristoffern
02.08.2021 kl 18:41 5755

Nei Longsit. Va`kje meg nei. Fristende. Mange sure eiere. Som blir grønne i ansiktet av å vente på resultater. Det er først å fremst om konseptet fungerer. Det har vi ikke ennå. 2 kvartal kan gi en indikasjon på om de kommer seg over 20k om dagen. Regnskapsmessig er vel 18k nødvendig for å få regnskapsmessig balanse. Så det er vel ingen grunn til å jage denne aksjen før vi ser 1. resultater. 2. de gir meningsfylte pressemeldinger. Siste melding som kom i dag, var med sin sedvanlige grønne svada helt meiningslaus. Uten et tall om rater, målsetninger eller noe som helst.
Betegnende nok er de vel de eneste overlevende i Obo -bransjen. Det de har levert hittil av fakta og meldinger gir ingen grunn til optimisme akkurat.

Så anbefalingen min er som før. Kjøp på 37. Salg på 41.
desirata
15.09.2021 kl 04:18 5439

Skal man tro denne anbefalingen, burde jo KCC stige 50% dette året.
Iom den er i bulk som allerede er sterke rater. Sammen med combi trade bør dette bli bra. Det må sies at først må de levere kvartal resultater og utbytte. Inntil nå har det helst vært snakk om "tomorrow" hele tiden.


https://e24.no/boers-og-finans/i/0G97VJ/oeyner-tankopptur-naermer-oss-slutten-paa-en-smertefull-periode
Sonatrach
15.09.2021 kl 08:00 5398

Det sitter et par hovedeiere her med altfor høye eierandeler til at det noensinne kan bli fart i denne aksjen!
Slettet bruker
28.09.2021 kl 10:41 5163

Så kom oppgangen også her tilslutt da, var jo uungårlig det.
Frodon
28.09.2021 kl 12:41 5132

Det var som bare f, satt å vurderte og kikket når jeg så Kristian Falnes kjøpte mer. Aega også. Litt seint ute flere steder nå 😬
Frodon
03.11.2021 kl 18:36 4839

Merkelig å gi utbytte 28.10.2021 og kjøre emisjon til generelle selskapsformål 3.11.2021?

"Emisjon i Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers (KCC) har intensjon om å gjennomføre en rettet emisjon med bruttoproveny på opptil 25 millioner dollar.

Det fremgår av en melding onsdag.

Nettoprovenyet fra rettede emisjonen vil bli brukt til å finansiere KCCs program for energieffektiviseringstiltak som skal implementeres på selskapets eksisterende flåte, samt til generelle selskapsformål

Hovedaksjonæren, Klaveness Ship Holding AS, har på forhånd forpliktet seg til å tegne aksjer i emisjonen tilsvarende sin pro rata eierandel (cirka 53,8 prosent). Ved sterk etterspørsel kan tildelingen til Klaveness Ship Holding AS reduseres for å prioritere andre investorer og forbedre den samlede friflyten i aksjen, opplyses det.

Klaveness Ship Holding AS har avtalt med tilretteleggerne en lockup på eksisterende aksjer i en periode på 90 dager fra oppgjørsdato for den rettede emisjonen, med vanlige unntak"
Slettet bruker
03.11.2021 kl 20:02 4792

Ja, virker høl i hue, på den annen side, de gjør kanskje lurt i det, drybulk stuper jo.
Jeg solgte alt på forrige opptikk på 50 lappen, tror neppe jeg prøver meg her igjen
Slettet bruker
03.11.2021 kl 23:47 4688

Synes ikke dette er noe rart i det hele tatt. Emisjon er ikke satt fordi det går dårlig og det er helt riktig å betale utbytte på bra resultat. Skulle bare mangle
Frodon
04.11.2021 kl 06:53 4611

Hvorfor kjøre emisjon til generelle selskapsformål hvis det går bra? Du synes ikke det er rart å spørre arbeidsgiver om forskudd på lønna eller låne penger fra familie/venner, hvis du har mye penger på kontoen?
Slettet bruker
04.11.2021 kl 07:26 4593

Synes dere det var dumt av Fredriksen å kjøre emisjon ved kjøp av de siste skipene her i våres?
oppturen
04.11.2021 kl 08:37 4564

Jeg liker metoden til BelcoShipping mye bedre. 50% av overskudd fra normal drift går til utbytte, resterende 50% + ekstraordinære inntekter(overskudd ved salg av skip) går primært til selskapsbygging.
Da gir en både utbytte og en bygger verdier som gir grunnlag for kurs økning.

De som betaler alt ut i utbytte og så må kjøre emisjon på emisjon bygger lite grunnlag for kursstigning. Blir livsfarlig å være aksjonær på nedadgående trender ettersom gulve detter ut av verdsettingen.
Frodon
04.11.2021 kl 11:01 4505

Du svarer ikke på spørsmålene, tror jeg vet hvorfor.

Du synes ikke det er forskjell på å kjøre emisjon til kjøp av skip vs til generelle selskapsformål?

Jeg kan gjøre dette utrolig enkelt for deg, den ene handler om kjøp av en verdi, den andre omhandler forbruk.
Hvis du ikke skjønner forskjellen, burde du se et par program fra luksusfellen, helst den danske versjonen. Der får du en grei innføring i forskjell på å bruke penger på kjøp av bil, hus og luksusvarer. Det er enormt stor forskjell, men det har du tydeligvis ikke fått med deg?
Frodon
04.11.2021 kl 11:05 4522

Kan ikke huske at jeg har sett en ledelse være "dum nok" til å gjøre dette før? Hva er vitsen? Hva tjener de på dette? De bruker masse penger på å kjøre emisjon, som er tapte penger for aksjonærene. Samtidig utbetalte de utbytte 5 dager før? De kunne like gjerne gitt kr 15 mill til veldedighet til meglerhuset som kjører emisjonen. Skyldte selskapet de en tjeneste eller no? Hadde jeg vært aksjonær her, ville jeg bedt styret om en redegjørelse
desirata
04.11.2021 kl 11:20 4532

KCC burde konsentrere seg om drive skipene bra. Nå holder de på med all slags miljø greier. De sender børsmelding på carbon, lite utslipp.o.a.

De har en break-even rate skyhøyt over konkurrentene. Det er vel for å lønne alle miljø folka på kontoret. Som sagt nedenfor å foreta en slik emisjon som ødelegger tiltro. Markedet vil ikke stole på at dette ikke skjer igjen når de mangler penger. De får også inn $10mill for salget av skip dette året. Hadde ikke det vært nok til miljø tullet. Penger en ikke vil se igjen.
CEO bør komme ut med en forklaring på hva de vil gjøre med forringet investor sentiment. Nå går bulk ratene ned og tank er ikke kommet opp, det blir ikke økende utbytter av slikt.

Klaveness har drivet med kombiskap siden 1990 uten å lykkes. Ser dårleg ut denne gangen også. Cleanbu har ikke tjent penger enda.
Slettet bruker
04.11.2021 kl 11:36 4571

Nettoprovenyet fra rettede emisjonen vil bli brukt til å finansiere KCCs program for energieffektiviseringstiltak som skal implementeres på selskapets eksisterende flåte.
Forstår ikke hvorfor du fremhever generelle selskapsformål! Pengene blir brukt til å effektivisere og øke verdier
DividendYield
04.11.2021 kl 18:44 4491

Må si meg enig med Frodon her og forstår egentlig ikke prisingen av denne aksjen. Det er mye fokus på miljø og energieffektivisering som er vel og bra, men det viktigste er inntjening og behandlingen av aksjonærene, synes nå jeg. OBO skip har vel også sånt historiske vist seg vanskelig å få til varig fornuftig drift av?
Redigert 04.11.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
04.11.2021 kl 21:12 4456

Enig 😉 Spennende å se om Kristian Falnes selger seg ut på dette tullet. Han har garantert tatt en tlf til ledelsen og bedt om forklaring, slik alle aksjonærene her burde. Men det ser ikke ut som han ene over her engang skjønner hvor mye penger som er kastet bort på absolutt ingenting 😜
Frodon
04.11.2021 kl 21:14 4467

Kan du se en eneste grunn til å kjøre utbytte, så kjøre emisjon 5 dager etterpå? Hvor mye har selskapet betalt for de 2 transaksjonene?
DividendYield
04.11.2021 kl 21:31 4475

Nei, rett og slett snodig. Tror heller ikke det vil slå ut positivt for kursen fremover. Kan fort vise seg dyrekjøpte de kronenstykkene folk mottok i utbytte
Titleist
05.11.2021 kl 02:06 4439

Selskapet har nok en ambisjon om å oppnå en bredere aksjonærmasse og etter hvert søke opptak til hovedlisten.

Emisjonen kan godt være et grep for å oppnå nettopp dette.

Tror egentlig ikke at selskapet trengte påfyll av disse pengene..

Tips: Bruk dippen til å kjøpe billige aksjer i stedet for å syte og klage..
Frodon
05.11.2021 kl 09:21 4458

Meeeen, dette gjør at jeg ikke stoler på ledelsen.....Jeg skal se hva aksjonærene gjør her, som jeg kjenner til fra før. Selger de, kjøper de mer eller beholder de samme antall og blir utvannet?
Sonatrach
30.11.2021 kl 08:05 3927

Stoler på ledelsen? Selv ikke CEO Lasse Kristoffersen har tro på KCC lenger. Han stikker med halen mellom bena over til Wilhelmsen lenge før KCC har bevist noe som helst. Vi trenger en reprising her! 35 next?
Redigert 30.11.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
desirata
01.12.2021 kl 13:57 3850

Omsetningen har helst stoppet opp i KCC. Etter den fiasko rettede emisjonen de hadde. Først sa de det ville komme en reperasjon emisjon for små sparere. Deretter kansellerte de samme pga lav kurs. Ledelsen er udugeleg, de har gått i feil trade med nyeste flåten og opprettholder store driftskostnader. Bruker store penger på intetsigende miljøtiltak.
Får håpe de lærte av emisjonen, kursen kunne vært i 50 nå foruten den. De har lovet store utbytter som de ikke vil klare å levere på.

Blir det ikke mere intresse for aksjen, vil den bare ligge i dvale og hoppe 10 % ved en god nyhet for deretter falle tilbake.
JonnyHinken
10.02.2022 kl 22:43 3685

Hva forventer folket rundt resultatet som kommer neste uke?
The Godfather
09.03.2022 kl 13:08 3467

Oslo (Infront TDN Direkt): Klavenes Combination Carriers målsetter å utbetale et utbytte de kommende kvartalene på samme nivå som for fjerde kvartal.

Det sier konsernsjef Engebret Dahm til TDN Direkt under DNBs energi- og shippingkonferanse onsdag.

-Når vi har lagt nivået der vi har lagt det, og ut fra planleggingen vi har gjort, så er det under forutsetning at vi klarer å holde det for flere kvartaler fremover i tid, sier han.

For fjerde kvartal 2021 var utbyttet på 0,10 dollar pr aksje, opp fra 0,045 dollar pr aksje i tredje kvartal.
DividendYield
09.03.2022 kl 13:14 3467

Voldsom omsetning på denne for tiden!
The Godfather
15.03.2022 kl 14:15 3422

Sterk kursutvikling i dag.
DNB Markets har et "bull-case scenario" på aksjen, hvor de setter kursmål 90 kroner.
Så fortsatt plenty av oppside igjen i denne (60%)
sisterx
23.03.2022 kl 09:40 3374

Teknisk oppside på 10 kr., som er mitt hovedscenario (teknisk er jo ofte slik, det kan gå opp, eller det kan gå ned). Det fundamentale er godt for usikre tider, og med fokus på miljø så er disse skipene best i klassen. Kursmålet til DNB er høyere enn teknisk potensiale opp til kr. 67. 21. februar 2022 kom DnB Market med et kursmål på kr. 76 for denne. Det betales utbytte, og balansen er meget solid (som alltid er en god ting, men spesielt viktig nå med stigende renter på lån, og mange selskaper skal slite med refinansiering). 1. kvartals tall blir trolig en hyggelig overraskelse for aksjonærene, og de tallene nærmer seg
sisterx
23.03.2022 kl 09:50 3370

Overskriften burde med fordel ha blitt endret. Dette er jo "Combination Carriers", ikke bare "dry bulk" - fleksible skip mht. markedsendringer gjør disse skipene unike, og mer lønnsomme. Energi-effektive er de også. Les gjerne linken trådstarter har lagt ved; Om skipene/selskapet; "Så nær et Kinderegg som en shippingaksje kan komme, skriver Finansavisen". Løp og kjøp! ;-)
sisterx
23.03.2022 kl 14:06 3406

Fint å se at omsetningen stopper opp når ingen legger aksjene sine ut på salg til under 57 kroner. Det er kanskje for tidlig å si at støtten på kr. 55 holdt? Jeg tror ikke det. Siste omsetning kl 10:19 i dag. Et godt tegn!
The Godfather
25.04.2022 kl 15:42 3161

KCC Concludes Milestone Contracts in Major Energy Efficiency Retrofit

https://newsweb.oslobors.no/message/559914
desirata
25.04.2022 kl 16:54 3182

Folk som har grei på slikt vil bare le av dette.

Shaft generators har vært alment i bruk siden 1990 tallet. Det er bare det at Klaveness sov i timen når de bestillte båtene og de derved ikke er utrustet med den. Nå lager de en nyhet av slikt. Samme som ifjor de hadde en historie om 2 nytilsette trainees som skulle utvikle fuel besparelse tiltak. Altså de har folk som har jobbet i firma i 20-30 år, så skal til dritunger fortelle de nytt. !

Dette selskapet fokuserer kun på blest om intet sigende tiltak. Istedet for å tjene penger. Jeg har aksjer i mange andre shipping co. Hører ikke slikt tullball fra de.
PerS
25.04.2022 kl 17:13 3284

Dessverre ikke mulig å diskutere KCC her på HF.

"Enova, the Norwegian government enterprise promoting the transition to a low emission society, has granted up to approximately USD 1.0 million in support of the installation on one of the vessels."

"The initiative includes a contract with Silverstream Technologies for installation of an innovative new version of Silverstream’s proven air lubrication system, the Silverstream® System. The system releases a carpet of microbubbles that travels the full length of the flat bottom of a vessel, reducing friction between the hull and water."

", this will deliver sizable cuts in carbon emissions from KCC’s fleet over the next years and further strengthen our lead as the lowest carbon shipping provider in the dry bulk and tanker markets.”
Redigert 25.04.2022 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
PerS
26.04.2022 kl 18:33 3222

Ikke BARE KCC som melder om "latterlige" energispretiltak. Også velkommen etter til GOGL og CEO Ulrik Uhrenfeldt Andersen: The company is looking into digitalization and improving data quality to make better decisions on speed and hull cleaning. “We are also focusing on upgrading the vessels with energy-saving devices such as low-friction paint, Mewis Ducts, propeller boss cap fins and so on. We believe these initiatives alone can save 10% or more on bunker consumption,” he said.
This reduction in bunker costs and emissions also helps prepare the company for the upcoming inclusion of shipping in the EU’s Emissions Trading System.
The Godfather
05.05.2022 kl 08:55 3118

DNB høyner kursmål for Klaveness Combination Carriers til 84 kronor (76), gjentar kjøp - BN