KCC- product tank selskap som skal reprises.
Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Redigert 03.10.2022 kl 20:44
Du må logge inn for å svare
HAS
09.01.2024 kl 08:05
9113
Slettet brukerskrev Heldige de som får denne juvelen under 100 lappen.
Heldige de som får denne juvelen under 100 lappen.
Nye rakettangre i Rødehavet sender ratene videre opp ; https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#143455
Denne aksjen kan gå 50% i løpet av året. De har båtene markedet roper etter nå. Gullår forut!
desirata
04.01.2024 kl 10:30
9435
KCC setter stadig nye ATH rekorder.
Ny anbefaling idag, tror derfor aksjen vil gå i 3-tre sifret denne måned.
Med 12-15kr i årleg utbytte, er det framdeles mye å gå på -
Ny anbefaling idag, tror derfor aksjen vil gå i 3-tre sifret denne måned.
Med 12-15kr i årleg utbytte, er det framdeles mye å gå på -
Før børsåpning torsdag varslet fraktrederiet Klaveness Combination Carriers at de vil tjene mer enn ventet, som følge av bedringen i tank- og tørrbulkmarkedet.
HAS
28.12.2023 kl 08:20
9625
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/12/28/8076549/kcc-overgar-guidingen?internal_source=sistenytt
"Miljø-gevinsten" vil også etterhvert få større betydning.
Økning i utbytte på gang?
"Miljø-gevinsten" vil også etterhvert få større betydning.
Økning i utbytte på gang?
Redigert 28.12.2023 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
DividendYield
16.11.2023 kl 11:24
10060
Langemannen skrev Nei, men "alle andre" gjør det og da blir det som Liso skriver
Jeg tolker ikke at Lise skriver det, det er heller ikke riktig at « alle» bruker Panama. Går noen titalls skip hver dag. Det er hovedsakelig LPG som tjener på dette, da de har skip området, men blir ikke prioritert til å gå gjennom.
Langemannen
16.11.2023 kl 11:03
4724
desirata skrev Klaveness bruker ikke Panama kanalen noe særlig
Nei, men "alle andre" gjør det og da blir det som Liso skriver
Rederisjef Øystein Kalleklev om kanalskvis: – Ratene går «all-time high»
Det er kaos i Panamakanalen. Det skaper alternative shippingruter, mindre tilgang på skip og ikke minst høye rater.
Det er kaos i Panamakanalen. Det skaper alternative shippingruter, mindre tilgang på skip og ikke minst høye rater.
desirata
22.04.2023 kl 10:07
5842
Har dobling på 1 år og 40% siden jeg økte min beholdning sist oktober.
Tror det er bare til å sitte rolegt og avvente 3- sifret kurs og meantime dra inn 13 kr året i utbytte.
En av de beste Risk / Reward aksjene på Oslo børs.
God flåte, erfaren ledelse, kontrakt dekning på 50% som gir nedside beskyttelse, m.m.
Tror det er bare til å sitte rolegt og avvente 3- sifret kurs og meantime dra inn 13 kr året i utbytte.
En av de beste Risk / Reward aksjene på Oslo børs.
God flåte, erfaren ledelse, kontrakt dekning på 50% som gir nedside beskyttelse, m.m.
desirata
03.04.2023 kl 02:42
6198
Tom Erik er broren til han som driver KCC og har absolutt ingenting å gjøre forretningsmessig med hverandre.
Derfor se vekk fra det innlegget.
Derfor se vekk fra det innlegget.
skvisen
02.04.2023 kl 20:40
6283
Bør bli en fin dag i morgen etter salg av bilskip som frigjør 1,1 mrd. 💪💪Mye å like her nå👌
hifidude
28.03.2023 kl 12:13
6418
Ser ut som kurspotensialet forblir en hemmelighet ;-) kunne trenge litt mer volum.
desirata
09.03.2023 kl 09:31
6752
75% - syttifem prosent upside i en aksje med den Risk - reward er det få om noen som kan matche på Oslo børs.
De er dekket 50% med COA kontrakter, liten konkurranse deres aluminium trade. Resten i spot på et TOP product tank marked og et stigende Panamax bulk markert. What there is NOT to like ?
Utbytte på 12kr årleg.
Det er bare å kjøpe med begge hendene opp til 90kr.
De er dekket 50% med COA kontrakter, liten konkurranse deres aluminium trade. Resten i spot på et TOP product tank marked og et stigende Panamax bulk markert. What there is NOT to like ?
Utbytte på 12kr årleg.
Det er bare å kjøpe med begge hendene opp til 90kr.
Torine
09.03.2023 kl 09:24
6578
Finansavisen 9.3.
KLAVENESS COMBINATION CARRIERS: DNB Markets skriver dette i dagens morgenrapport: «Blant selskapene som skal presentere på dagens konferanse ser vi øyeblikket mest kurspotensial i Klaveness Combination Carriers med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 128 kroner pr. aksje. Kursen stengte i går på 72,40 kroner pr. aksje».
KLAVENESS COMBINATION CARRIERS: DNB Markets skriver dette i dagens morgenrapport: «Blant selskapene som skal presentere på dagens konferanse ser vi øyeblikket mest kurspotensial i Klaveness Combination Carriers med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 128 kroner pr. aksje. Kursen stengte i går på 72,40 kroner pr. aksje».
desirata
06.03.2023 kl 11:37
6785
Interessant at Fredly har kjøpte KCC. Riktignok er han veldig rask inn & ut av ting, men han må da først få en fortjeneste. Han harkjøpt både i Hauto og KCC etterpå disse fikk seg en nedtur etter blokksalg.
Sammenligner en med et knippe producttank og bulk rederier, så lagger KCC kursen burde minst vært i 90 for å matche peers. Dvs det er ingen som har kombinasjon som de har, men jeg mener å sammenligne litt fra wet og dry rederier.
Meantime kan vi kose oss med 3kr utbytte i kvartalet, på konto idag faktisk.
Sammenligner en med et knippe producttank og bulk rederier, så lagger KCC kursen burde minst vært i 90 for å matche peers. Dvs det er ingen som har kombinasjon som de har, men jeg mener å sammenligne litt fra wet og dry rederier.
Meantime kan vi kose oss med 3kr utbytte i kvartalet, på konto idag faktisk.
sisterx
06.03.2023 kl 10:58
6644
Mindfull skrev Arne Fredlys Apollo asset tok 135.000 aksjer i KCC👍
En av de beste investorene. Hans strategi er å kjøpe aksjer billig.
-Og denne mannen kan regne!
-Og denne mannen kan regne!
Redigert 06.03.2023 kl 11:00
Du må logge inn for å svare
Mindfull
06.03.2023 kl 10:41
6528
sisterx skrev Hvor fant du den informasjonen i går?🙃
Arne Fredlys Apollo asset tok 135.000 aksjer i KCC👍
Mindfull
01.03.2023 kl 17:05
6744
Ja, enig i dine betraktninger. Ideelt burde de vært 100% i produkttank/tank med dagens rater men da blir det mer ballast og økt klimaavtrykk. Etter å ha fulgt shipping siste 3 årene fremstår kcc som et av de beste casene gitt hvor i syklusen vi er. Og som du sier kanskje sektorens beste risk/reward med det bakteppe vi har i tank- og bulksektoren. Legg til at DnB anslår dagens NAV til 131kr og estimerer NAV til 151kr ett år frem. Handles nå til P/NAV 0,57 i ett marked hvor ratene er stigende. Prøv å finne et annet shppingselskapet som matcher det.
desirata
01.03.2023 kl 16:08
6617
Riktig det du sier, men vær obs på at det er noe treghet her.
Cabu flåten på Australia går stort sett 50 / 50, det er halve flåten. Den andre halvdelen Cleanbu har endel tank kontrakter. Derfor dersom de skal øke bulk andelen til 50%, kan det ta et kvartal og to og skifte fra dry til wet. Dette pga skips posisjonering samt inngåtte forpliktelser / kontrakter.
Anyway, jeg tror denne aksjen kan gå over 100kr innen 1år. Meantime kan vi glede oss med 3kr i utbytte per kvartal. En av de beste risk / reward i shipping sektoren.
Cabu flåten på Australia går stort sett 50 / 50, det er halve flåten. Den andre halvdelen Cleanbu har endel tank kontrakter. Derfor dersom de skal øke bulk andelen til 50%, kan det ta et kvartal og to og skifte fra dry til wet. Dette pga skips posisjonering samt inngåtte forpliktelser / kontrakter.
Anyway, jeg tror denne aksjen kan gå over 100kr innen 1år. Meantime kan vi glede oss med 3kr i utbytte per kvartal. En av de beste risk / reward i shipping sektoren.
Mindfull
01.03.2023 kl 15:11
6408
Lamps8 skrev ;)
God inngang.
Dette selskapet er undervurdert, oversett og underanalysert. I tillegg har ikke det brede markedet fått med seg at sekskapet er eksponert mot bulk og kan fint øke bulkandelen til 50% om ratene stiger videre. Bulkrater øker bratt daglig som igjen skyver tc ratene raskt oppover for kcc på toppen av allerede meget sterke produkttankratene selskapet oppnår. Alt av bulkaksjer er bratt opp siste to uker mens kcc er ned. Særlig fin kjøpsmulighet i dag
Dette selskapet er undervurdert, oversett og underanalysert. I tillegg har ikke det brede markedet fått med seg at sekskapet er eksponert mot bulk og kan fint øke bulkandelen til 50% om ratene stiger videre. Bulkrater øker bratt daglig som igjen skyver tc ratene raskt oppover for kcc på toppen av allerede meget sterke produkttankratene selskapet oppnår. Alt av bulkaksjer er bratt opp siste to uker mens kcc er ned. Særlig fin kjøpsmulighet i dag
Lamps8
28.02.2023 kl 18:15
6583
Slettet brukerskrev Hvor står det? Eller er det du som har kjøpt!
;)
Lamps8
28.02.2023 kl 17:46
6558
Slettet brukerskrev Da er man brått tilbake under 70. Svaret får vi kanskje før børsåpning
Ble 71kr
Da er man brått tilbake under 70. Svaret får vi kanskje før børsåpning
sisterx
28.02.2023 kl 17:09
6299
Blir jo spennende å se hva blokken med aksjer blir solgt for🤔
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/28/7989739/vurderer-blokksalg-av-klaveness-combination-carriers-aksjer?internal_source=sistenytt
sisterx
24.02.2023 kl 10:41
6444
sisterx
24.02.2023 kl 10:34
6320
Med skyhøye kursmål i forhold til dagens kurs; Vil vi snart oppleve at KCC-aksjen bryter opp gjennom øvre trendkanal, og skaper en ny trendkanal, en langt brattere en?
Selskapet har gode kvartalsvise utbytter, og er et meget spennende selskap, som har fått lite fokus blant analytikerne. Det er i ferd med å endre seg, flere har fått øynene opp for denne
https://www.combinationcarriers.com/
Selskapet har gode kvartalsvise utbytter, og er et meget spennende selskap, som har fått lite fokus blant analytikerne. Det er i ferd med å endre seg, flere har fått øynene opp for denne
https://www.combinationcarriers.com/
Redigert 24.02.2023 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
Mindfull
17.02.2023 kl 10:58
6565
ABG oppjusterer 12 mnd kursmål til 142kr fra 110kr.
DnB opprettholder kjøp med kursmål 128kr ned fra 136kr. DnB legger til grunn en noe soft cleanbu TC i 2023. Kun USD35,1k/day, mens KCC forventer q1, som historisk er lavsesong, til USD40-42k/day..
DnB opprettholder kjøp med kursmål 128kr ned fra 136kr. DnB legger til grunn en noe soft cleanbu TC i 2023. Kun USD35,1k/day, mens KCC forventer q1, som historisk er lavsesong, til USD40-42k/day..
SHIPPINGWATCH
Klaveness slog rekord i 2022 - og 2023 lover også godt
Kaustisk soda i flydende form skæppede godt i kassen hos Klaveness Combination Carriers sidste år, og i år er indtjeningen fra kontrakterne ”på sit højeste nogensinde”.
Klaveness slog rekord i 2022 - og 2023 lover også godt
Kaustisk soda i flydende form skæppede godt i kassen hos Klaveness Combination Carriers sidste år, og i år er indtjeningen fra kontrakterne ”på sit højeste nogensinde”.
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppjusterer sitt kursmål på Klaveness Combination Carriers til 136 kroner fra 117 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
Meglerhuset har oppdatert sine estimater for 2022-2024 i lys av et sterkt tankmarked, Klaveness Combination Carriers' fjerdekvartalsresultater og selskapets kaustisk-soda-slutninger for 2023. 2022-ebitda estimatet holdes uendret mens ebitda-estimatet for 2023 økes med rundt 40 prosent.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
Meglerhuset har oppdatert sine estimater for 2022-2024 i lys av et sterkt tankmarked, Klaveness Combination Carriers' fjerdekvartalsresultater og selskapets kaustisk-soda-slutninger for 2023. 2022-ebitda estimatet holdes uendret mens ebitda-estimatet for 2023 økes med rundt 40 prosent.
sisterx
07.02.2023 kl 11:05
6567
Tilføyer: DnB Market har kursmål kr. 117, andre meglerhus har også vesentlig høyere kursmål (omtrent som DnB Markets). Frakter både vått og tørt (kan laste t/r, og er fleksibel, «Combination», og betaler høye utbytter kvartalsvis. Brøt nylig teknisk motstand på kr 68
Redigert 07.02.2023 kl 12:24
Du må logge inn for å svare
Minner om denne.
Kan se ut som den er i ferd med å våkne til liv. Har sett 70 i dag og nærmer oss årsrapporten 16 feb.
Kan se ut som den er i ferd med å våkne til liv. Har sett 70 i dag og nærmer oss årsrapporten 16 feb.
desirata
23.11.2022 kl 14:42
6892
Jeg er overasket over at KCC ikke har steget mere. DnB o. a. har kursmål over 100kr.
Riktignok har de en bulk dry del, men likevel tjener de meget godt. Har en EBITDA på 70% av omsetning og betale nesten 20% dividend.
Ok, den må bare falle til 60kr igjen, jeg vil fortsette å øke. Ser ingen bedre risk / reward aksje for tiden. Riktignok lite likvid, men ikke helt vekke.
Riktignok har de en bulk dry del, men likevel tjener de meget godt. Har en EBITDA på 70% av omsetning og betale nesten 20% dividend.
Ok, den må bare falle til 60kr igjen, jeg vil fortsette å øke. Ser ingen bedre risk / reward aksje for tiden. Riktignok lite likvid, men ikke helt vekke.