KCC- product tank selskap som skal reprises.
Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Redigert 03.10.2022 kl 20:44
Du må logge inn for å svare
DividendYield
16.11.2023 kl 11:24
10069
Langemannen skrev Nei, men "alle andre" gjør det og da blir det som Liso skriver
Jeg tolker ikke at Lise skriver det, det er heller ikke riktig at « alle» bruker Panama. Går noen titalls skip hver dag. Det er hovedsakelig LPG som tjener på dette, da de har skip området, men blir ikke prioritert til å gå gjennom.
HAS
28.12.2023 kl 08:20
9634
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/12/28/8076549/kcc-overgar-guidingen?internal_source=sistenytt
"Miljø-gevinsten" vil også etterhvert få større betydning.
Økning i utbytte på gang?
"Miljø-gevinsten" vil også etterhvert få større betydning.
Økning i utbytte på gang?
Redigert 28.12.2023 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Før børsåpning torsdag varslet fraktrederiet Klaveness Combination Carriers at de vil tjene mer enn ventet, som følge av bedringen i tank- og tørrbulkmarkedet.
desirata
04.01.2024 kl 10:30
9444
KCC setter stadig nye ATH rekorder.
Ny anbefaling idag, tror derfor aksjen vil gå i 3-tre sifret denne måned.
Med 12-15kr i årleg utbytte, er det framdeles mye å gå på -
Ny anbefaling idag, tror derfor aksjen vil gå i 3-tre sifret denne måned.
Med 12-15kr i årleg utbytte, er det framdeles mye å gå på -
Denne aksjen kan gå 50% i løpet av året. De har båtene markedet roper etter nå. Gullår forut!
Nye rakettangre i Rødehavet sender ratene videre opp ; https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#143455
Heldige de som får denne juvelen under 100 lappen.
HAS
09.01.2024 kl 08:05
9122
HAS
16.01.2024 kl 09:14
8978
Winter is Here
16.01.2024 kl 09:21
8961
Cashisking skrev Ja denne ser interessant ut! vurderer inngang mandagen, Nye "mpcc"?
Er det noen som vet hvor kan man finne oversikt over utløpsdatoene for kontraktene de har ? Sto litt vagt, men mulig jeg mistforstår.
HAS
18.01.2024 kl 22:18
8636
Slettet brukerskrev Heldige de som får denne juvelen under 100 lappen.
https://shows.acast.com/c767ec47-5295-448a-9f75-4f55ed84bfe8/65a8faaad9478f00169aa977
Absolutt verdt å høre på en optimistisk Engebret Dahm fra Klaveness på denne podcasten:)
Absolutt verdt å høre på en optimistisk Engebret Dahm fra Klaveness på denne podcasten:)
HAS
26.01.2024 kl 09:16
8270
https://www.nordnet.no/market/news/1008904351
SEB har fått det med seg:)
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/26/8088005/klaveness-combination-carriers-kan-dra-nytte-av-momentumet-i-tankmarkedet?internal_source=sistenytt
SEB har fått det med seg:)
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/26/8088005/klaveness-combination-carriers-kan-dra-nytte-av-momentumet-i-tankmarkedet?internal_source=sistenytt
Redigert 26.01.2024 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
HAS
31.01.2024 kl 09:13
7974
https://www.nordnet.no/market/news/1008933185
Ny analytiker hever kursmålet og sier kjøp:)
https://www.nordnet.no/market/news/1008934408
"KCCs TC-rater i fjerde kvartal vil bli de neste beste noensinne, og 2024 starter enda bedre", skriver Pareto, som peker på at LR-ratene har steget til 100.000 dollar pr dag samtidig som tørrbulk har en overraskende sterk utvikling i lavsesongen."
https://www.finansavisen.no/finans/2024/01/31/8089920/ser-mer-potensial-i-kursrakett
Ny analytiker hever kursmålet og sier kjøp:)
https://www.nordnet.no/market/news/1008934408
"KCCs TC-rater i fjerde kvartal vil bli de neste beste noensinne, og 2024 starter enda bedre", skriver Pareto, som peker på at LR-ratene har steget til 100.000 dollar pr dag samtidig som tørrbulk har en overraskende sterk utvikling i lavsesongen."
https://www.finansavisen.no/finans/2024/01/31/8089920/ser-mer-potensial-i-kursrakett
Redigert 31.01.2024 kl 12:04
Du må logge inn for å svare
Button
03.02.2024 kl 16:26
7652
Under 2 uker igjen før vi vet hva utbyttet blir. Kan trolig vente oss et av de beste utbytter som rederiet har betalt ut.
Noen som har formening om hvor stort?
Kursen burde også holde seg framover med gode rater og høyere kursmål.
Noen som har formening om hvor stort?
Kursen burde også holde seg framover med gode rater og høyere kursmål.
Button
03.02.2024 kl 18:04
7576
Hva tror andre her ang kursen framover. Har jo gått mye på kort tid, men hva skjer om det kommer en fredsavtale, og rødehavsproblematikken forsvinner. (Håper jo uansett på fred)
Vil da shipping generelt falle mye tilbake?
Vil da shipping generelt falle mye tilbake?
HAS
05.02.2024 kl 09:28
7254
https://www.nordnet.no/market/news/1008962164
På sikt vil en "grønn" profil med 40% innsparte drivstofftutgifter og lavere carbon-avgifter gi ennå større uttelling.
Glimrende utsikter:)
På sikt vil en "grønn" profil med 40% innsparte drivstofftutgifter og lavere carbon-avgifter gi ennå større uttelling.
Glimrende utsikter:)
Redigert 05.02.2024 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
tjeste
05.02.2024 kl 10:39
7181
Både Pareto og DnB Markets har økt kursmålene sine de siste dagene.
Pareto øker fra 105 til 120 og DnB øker fra 100 til 127. Begge med kjøpsanbefalinger.
Pareto øker fra 105 til 120 og DnB øker fra 100 til 127. Begge med kjøpsanbefalinger.
HAS
16.02.2024 kl 07:06
6628
https://www.nordnet.no/market/news/1009047132
Selskapet investerer store beløp i tiltak for å spare drivstoff og redusere utslipp. De får foreløpig ikke full uttelling for disse investeringene, men er likevel I posisjon til å betale solide utbytter.
Selskapet drives på en glimrende måte.
Trengsel inn døra i dag?
Gratulerer!
Selskapet investerer store beløp i tiltak for å spare drivstoff og redusere utslipp. De får foreløpig ikke full uttelling for disse investeringene, men er likevel I posisjon til å betale solide utbytter.
Selskapet drives på en glimrende måte.
Trengsel inn døra i dag?
Gratulerer!
Redigert 16.02.2024 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
HAS
16.02.2024 kl 08:28
6493
https://www.nordnet.no/market/news/1009047364
Ikke et ord i avisene! Hvor I all verden er det blitt av journalistene?
Står de i kø for å handle aksjer i KCC?
Braastad
16.02.2024 kl 10:49
6281
Fearnley Securities mener utbytte overrasket positivt og at guidingen for første kvartal 2024 var sterk, og meglerhuset forventer å gjøre positive estimatjusteringer etter rapporten.
Fluefiskeren
16.02.2024 kl 10:59
6258
KCC: Sikret 90% av dager i 1.kv, ser snittrate usd 40.000-41.500
9:53
Oslo (Infront TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers har sikret 90 prosent av fartøysdagene i første kvartal 2024, og ser en snittrate for selskapets flåte på 40.000-41.500 dollar pr dag for kvartalet.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport fredag.
For Cabu-flåten er 90 prosent av dagene sikret i første kvartal, med estimert dagrate for segmentet på 32.000-33.000 dollar pr dag for flåten i kvartalet. For Cleanbu-flåten er 90 prosent av dagene sikret, med en estimert dagrate på 48.000-50.000 dollar for segmentet i kvartalet.
Rateestimatene er basert på inngåtte slutninger og ventet beskjeftigelse for den åpne kapasiteten basert på forward-rater (FFA).
Junaid Razak finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
9:53
Oslo (Infront TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers har sikret 90 prosent av fartøysdagene i første kvartal 2024, og ser en snittrate for selskapets flåte på 40.000-41.500 dollar pr dag for kvartalet.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport fredag.
For Cabu-flåten er 90 prosent av dagene sikret i første kvartal, med estimert dagrate for segmentet på 32.000-33.000 dollar pr dag for flåten i kvartalet. For Cleanbu-flåten er 90 prosent av dagene sikret, med en estimert dagrate på 48.000-50.000 dollar for segmentet i kvartalet.
Rateestimatene er basert på inngåtte slutninger og ventet beskjeftigelse for den åpne kapasiteten basert på forward-rater (FFA).
Junaid Razak finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
HAS
19.02.2024 kl 08:36
5785
https://www.nordnet.no/market/news/1009056038
Fearnley først ute etter rapport q4.
På dagens kurs er det fortsatt mulighet for å handle aksjer som gir 15% utbytte:)
Fearnley først ute etter rapport q4.
På dagens kurs er det fortsatt mulighet for å handle aksjer som gir 15% utbytte:)
Redigert 19.02.2024 kl 08:44
Du må logge inn for å svare
tjeste
21.02.2024 kl 14:40
5348
Ex utbytte på 0,35$ idag.
I løpet av 4 kvartaler så får du ca 15 NOK, som tilsvarer 15% avkastning
I løpet av 4 kvartaler så får du ca 15 NOK, som tilsvarer 15% avkastning
HAS
22.02.2024 kl 16:21
5153
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/19/8099401/espen-galtung-dosvig-med-tregangeren-i-klaveness
Tydeligvis noen større aktører som har besluttet å selge seg ut/ned. EDG solgte seg også kraftig ned på samme tid i fjor. Siden det har kursen gått mer enn 30%. At kursen holdes nede er en fordel for den som har tenkt å investere det solide utbyttet i flere aksjer:) Slik ratene ser ut til å utvikle seg er det på llitt sikt uunngåelig at kursen fortsetter oppgangen.
Redigert 22.02.2024 kl 20:44
Du må logge inn for å svare
HAS
28.02.2024 kl 10:55
4717
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/28/8103410/golden-ocean-tredobler-utbyttet-klassisk-john-fredriksen
Gode tider i bransjen. KCC leverer enda bedre utbytter, men lever en litt anonym tilværelse i skyggen av de store stjernene.
Enn så lenge:)
Gode tider i bransjen. KCC leverer enda bedre utbytter, men lever en litt anonym tilværelse i skyggen av de store stjernene.
Enn så lenge:)
Kaaresve
14.03.2024 kl 11:32
4108
Husker dere at det var et stort insidersalg rundt 70. Skal vi på nytt ned dit?
Kaaresve
14.03.2024 kl 11:39
4095
Så sent som i november 2020 var aksjen langt nede på 20 tallet så vi har nu ennu meget å gå på.
HAS
14.03.2024 kl 12:34
4042
Åpenbart noen som klarer å riste til seg billige aksjer.
Når oversikt for inntjeningen q1legges fram i midten av april er det slutt på billigsalget....:)
Når oversikt for inntjeningen q1legges fram i midten av april er det slutt på billigsalget....:)
Redigert 14.03.2024 kl 12:35
Du må logge inn for å svare
HAS
11.04.2024 kl 08:29
3128
https://www.nordnet.no/market/news/153e41b1-4ca9-4467-8eab-c8d6bba23d53?isNnxNews=true
Klaveness overrasker markedet med "business update " en dag tidligere enn forventet.
Nok et kvartal med rekordresultat. Et normalt svakere q1 viser tvert imot mer enn 10% økning av gjennomsnittlig TCE inntjening.
Vi bør kunne forvente en solid oppgang i dag.
Klaveness overrasker markedet med "business update " en dag tidligere enn forventet.
Nok et kvartal med rekordresultat. Et normalt svakere q1 viser tvert imot mer enn 10% økning av gjennomsnittlig TCE inntjening.
Vi bør kunne forvente en solid oppgang i dag.
Redigert 11.04.2024 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
Kaaresve
11.04.2024 kl 16:04
3002
Da var den på målkurs for meg for denne gang - nu er jeg ute - takk for følget for denne gang.
desirata
11.04.2024 kl 16:34
2946
Dere må ikke ha et Kursmål. Aksjen kommer til å gi minst 15kr utbytte iår. Hvor skal dere plassere pengene som kan slå det, iom risk / reward i KCC. Rederiet vil tjene stødig i flere år framover, ligger bra an i utslipp, klima tiltalt. Fortjener en PE 2-to hakk over vanlegt product rederi, pga 50% kontrakt dekning, dersom Hafnia har 6, bør KCC ha 8.
Jeg vil sitte rolegt, sanke inn 15% dividend og muleghet for en høyere kurs om noen år.
Jeg vil sitte rolegt, sanke inn 15% dividend og muleghet for en høyere kurs om noen år.
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 14:43
2387
Fra i dag:
kusmål økes fra 125 til 147 kr. Lang vei dit.
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier høyner sine kursmål på tørrbulkaksjer og mener lav flåtevekst bør tilsi fortatt optimisme i sektoren.
Det fremgår av en analyse torsdag.
Meglerhuset venter vekst i tonnmiletterspørselen på seks prosent i 2024, fire prosent i 2025 og tre prosent i 2026. Samtidig er netto flåtevekst ventet å bli 1,6 prosent i 2024, 2,9 prosent i 2025 og 3,2 prosent i 2026.
"Vi fortsetter å forvente at veksten i transportetterspørselen vil overgå flåteveksten, og venter at flåteutnyttelsen vil forbedre seg fra 90 prosent i år til 93 prosent i 2025", skriver analytiker Petter Haugen.
Hittil i år er dagraten for Capesize rundt 23.500 dollar. Haugen estimerer Capesize-rate på 29.000 dollar pr dag i 2024, 45.000 dollar pr dag i 2025 og 57.000 dollar pr dag i 2026.
"Skipsprisene har steget betydelig siden vår siste oppdatering, og gitt vår forventning om høyere dagrater fra 2024 til 2025 ser vi ytterligere gjennomsnittlig oppside på rundt 10 prosent fra dagens nivå. Vi gjentar kjøp på alle aksjer og ser rundt 50 prosent gjennomsnittlig oppside", skriver meglerhuset.
Oversikt over meglerhusets kursmål
Aksje Kursmål
2020 Bulkers 214 (189)
Belships 41 (21)
Golden Ocean 204 (147)
Himalaya Shipping 130 (88)
Klavenes Combination Carriers 147 (125)
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
kusmål økes fra 125 til 147 kr. Lang vei dit.
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier høyner sine kursmål på tørrbulkaksjer og mener lav flåtevekst bør tilsi fortatt optimisme i sektoren.
Det fremgår av en analyse torsdag.
Meglerhuset venter vekst i tonnmiletterspørselen på seks prosent i 2024, fire prosent i 2025 og tre prosent i 2026. Samtidig er netto flåtevekst ventet å bli 1,6 prosent i 2024, 2,9 prosent i 2025 og 3,2 prosent i 2026.
"Vi fortsetter å forvente at veksten i transportetterspørselen vil overgå flåteveksten, og venter at flåteutnyttelsen vil forbedre seg fra 90 prosent i år til 93 prosent i 2025", skriver analytiker Petter Haugen.
Hittil i år er dagraten for Capesize rundt 23.500 dollar. Haugen estimerer Capesize-rate på 29.000 dollar pr dag i 2024, 45.000 dollar pr dag i 2025 og 57.000 dollar pr dag i 2026.
"Skipsprisene har steget betydelig siden vår siste oppdatering, og gitt vår forventning om høyere dagrater fra 2024 til 2025 ser vi ytterligere gjennomsnittlig oppside på rundt 10 prosent fra dagens nivå. Vi gjentar kjøp på alle aksjer og ser rundt 50 prosent gjennomsnittlig oppside", skriver meglerhuset.
Oversikt over meglerhusets kursmål
Aksje Kursmål
2020 Bulkers 214 (189)
Belships 41 (21)
Golden Ocean 204 (147)
Himalaya Shipping 130 (88)
Klavenes Combination Carriers 147 (125)
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Fluefiskeren
26.04.2024 kl 11:14
2199
Tror aksjen skal betydelig høyere opp og ikke glem utbytte. Bra dag i dag så langt.