EURONEXT GROWTH - PUMP & DUMP?

Max Payne
PUMP 19.03.2021 kl 19:16 990

Ser det er mange nye såkalte børsnoteringer som hausses godt av media og "analytikere" og når kursene får seg en løft så starter massiv dumping av "hjørnesteinsinvestorene". Deretter sitter småsparerne igjen med skjegget i postkassa og lurer på hvem som selger og presser prisene ned.

Er det noen av disse selskapene som i det hele tatt har reelle sjanser til å overleve eller er det bare klassisk pump & dump?

Er det ikke på tide å avvikle dette opplegget og la hvem som helst delta i emisjoner på like vilkår? Kan umulig være godt for business at "hjørnesteinsinvestorene" tømmer seg på et par minutter?
undrende
19.03.2021 kl 19:24 974

Jeg har vært engasjert i AKH siden begynnelsen av mars. Holder med til den med flere fremtidige ben å stå på. Syns risken blir for stor på f.eks bare karbonfangs, og/eller hydrogen. OK, skjønner hva du mener, jeg fikk nok et litt større snitt enn ønskelig, men har realisert det verste, tar skattefradrag, og er inne med samme aksjepost, nå med snitt langt under hjørnestens investorene. Uken her under ett, så er det vel drøyt 3% av totalt antall aksjer som har vært i spill, så ingen storstilt selloff. Tror heller ikke det er bare store som dumper, og små som hamstrer alt. Er vel heller robot trading i et forsøk på å nettohandle på lavere nivåer, skremme småsparere ut.
Max Payne
19.03.2021 kl 19:41 936

Der er det kanskje langsiktige industrielle eiere som står bak?

Hva med alle de andre små? Rana Gruber, Pryme, Horisont Energi, Circa Group, Kingfish, Otovo? Det kommer vel en haug andre også snart?
undrende
19.03.2021 kl 19:51 911

Nei, de har jeg ikke noen formening om. Og holder meg langt unna. Har ikke turt å sette noe mer enn en middels post i AKH heller. Så Horisont Energi gikk fra 56 til 96 på et par dager i månedsskiftet, men er nå tilbake på drøye 60 igjen. Skumle saker.
Max Payne
19.03.2021 kl 19:55 900

Ja, var kanskje noen som trengte utgang? Så det kom en "optimistisk" "analyse" som ga en fin mulighet for EXIT.