NOL-Ptil mister toldmodigheten.....

tordis
NOL 19.03.2021 kl 20:14 51176

Ny gransking fra Ptil er nå klar. https://www.ptil.no/tilsyn/granskingsrapporter/2021/seadrill--west-bollsta--gransking-av-hendelse-med-fallende-stigeror/

Petroleumstilsynet (Ptil) har sluttført granskingen av en hendelse på den flyttbare innretningen West Bollsta .

Stigerøret kunne, med bare litt endret fallretning, truffet borebua hvor det befant seg seks personer da hendelsen inntraff, eller utenfor rød sone på boredekk hvor det også befant seg personell.


Long...

Plukker bare litt glanspapir i Nol på vei ned..(startet kansje litt tidlig ?)
Hovdposten er i BWO....denne er fremtiden på kort/lang sikt.....SE DAGENS MELDING FRA SELSKAPET...!!!
Denne kommer til å gå mange hundre prosent de neste årene...
Mvh.

Bolster skrev Innlegget er slettet
Er så skremmende at aksjen bør gå til ATL
Hvorfor er egentlig denne opp fra ATL? Minker drastisk på kontraktsperioden nå, hva har de oppnådd? Ikke en skitt, plunder,utsettelser, ting som ryker, ødeleggelser, bare rot alt sammen, bare flaks at mennesker ikke har mistet livet siste året, men sånn blir det kanskje når et ´ konkurs´ selskap skal styre greiene.
Redigert 24.03.2021 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
St8
24.03.2021 kl 08:12 4692

Alle vet at denne ikke skal ned igjen i 5-6kr..

Hvorfor skal den ikke det?
At du kjøpte aksjer i går endrer lite av saken, denne er langt under 10 før ukeslutt.
God påske
Redigert 24.03.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
habbu
24.03.2021 kl 08:48 4616

Nå må du bare komme deg inn igjen Long!

...."Vedlikehold og full kontroll på utstyret ombord er vel noe av utfordringen med å kjøpe kansellerte rigger som blir liggende ved verft lenge etter de er ferdigstilt"

Denne vinsjen er ikke gammel, mener den kom ombord i 2020.
Nugatti
24.03.2021 kl 12:47 4358

Er kanskje en garantisak mot leverandør av vinsjen dette?

Takk for nyttige artikler, Sober og Retarded,

Tydelig at dette utstyret er tiltenkt å fjerne personell fra operasjonen (line of fire),, ergo er det kun kameraovervåkning som kunne fanget dette opp. Evt overvåkning på manglende hydraulikktrykk osv (hensyntatt at winchen ikke har flyttet seg).
Redigert 24.03.2021 kl 13:18 Du må logge inn for å svare

...Så er det ofte slik at av forskjellige årsaker, at det gjerne bevegelse som aktiverer slike kamera...? ...og hvis vinsjen ikke vandrer langs spolemekanismen, så er det ikke så mye bevegelse å fange opp....;-)...? (Nå vet jeg ikke hva som har skjedd her, dette er bare tankespinn...)
royhalvo
24.03.2021 kl 13:46 4260

Det kan virke som den store salgs iveren har avtatt. Har vi bunnet ut og panikken lagt seg?
5198
24.03.2021 kl 14:39 4139

Er vel litt typisk at det bunner ut på dag 2 eller 3 etter hendelser som dette så er det flatt/ litt opp ned frem til det blir bekreftet at alt er tilbake i drift så starter stigningen. Men her må det bygges tillit før vi er oppe på 15-16 kr igjen. Med mindre det kommer noen positive meldinger eller analyser da kan det gå like fort opp igjen.
Odium
24.03.2021 kl 14:50 4104

Det tok flere uker før det bunnet ut forrige gang.
St8
24.03.2021 kl 20:31 3824

Fin utvikling idag. Når en ser design i bildene fra artiklene, burde det være "umulig" å kjøre winch uten fungerende spoleapparat da dette vil være fatalt. Finnes garantert systemer på winchen som skal fange opp eller forhindre dette. Så blir det spennende å se om det er winch styring som har sviktet, eller om noen har tatt en shortcut.
5198
24.03.2021 kl 21:01 3793

Akkurat nå heller jeg faktiskmot at utstyret har sviktet, er det her FUTURE har de et problem. Og ikke noen andre. Skulle dette vise seg å være sant er vi snart tilbake på 15-16kr. Men uansett må selskapet prestere, nå må begge riggene klare seg uten nedetid resten av 2021. Fra sommeren av vil vi se kvartalsrapporter som ser lysere ut sa skal kursen virkelig opp mot 50kr.
Mrhifi
24.03.2021 kl 21:10 3773

Hvem er FUTURE ⛑️
Bolster
24.03.2021 kl 21:12 3771

Det har lite å si hvem som har levert utstyret. Seadrill skal vedlikeholde og uføre førbrukssjekk på utstyret. Spoleapparatet svikter ikke akutt 5m under havoverflaten. Spoling er essensielt, spesielt når vekten er høy. Prosedyreverket til seadrill omfatter dette er jeg nesten sikker på. Hvem tror dere må svare for dette? Selvfølgelig er det seadrill.
bravo
24.03.2021 kl 21:54 3665

Som det meste du skriver, er også dette helt feil. FUTURE P. har ikke problem i forhold til hendelsen på Mira, men det har Nol/Sdrl.

FUTURE har levert/installert utstyr i h.h.t et spec som Sdrl har utført MC og commisioning på,altså overtatt og godkjent for bruk.

I motsetning til Future står NOL til langt over hode i problemer. Ikke bare er XT ødelagt og Template og Bop/riser trolig skadet, men etterhvert er også merkevaren Mira/Bollstad varig skadet. Denne industrien er nådeløs med selskaper/rigger som ikke har orden på HMS.

Et «best case» senario vil være 2-6 mnd på null rate ved verft, for å lukke avvik og reparasjoner. Før riggen etter forhandlinger, får fortsette for WS på reforhandlet rate rundt Opex. 180-199k USD.
St8
24.03.2021 kl 22:18 3613

Hvilke reparasjoner er det som trengs utført ved verft? og hva er det som tar opptil 6 mnd? Avvikene ved tilsyn er allerede "ute" av verden, i den forstand at Ptil har akseptert svar fra Seadrill da det ikke ble dagmulkt. Ingenting på riggen som er skadet, ny vaier til winch er nok allerede på plass og denne er nok operativ innen få dager. Var vel også sagt her tidligere at WM besitter to BOPer.
Riggen er klar før Long har ombestemt seg og vil inn igjen.. og det tar normalt ikke lang tid!

Du har mye vettugt å si men nå synes jeg du svartmaler veldig. Regner med seadrill får den største skrapen her. Er ingenting forsikret i oljebransjen?

Hva i all verdens bullshit er det du klarer å lire av deg😂 Skade på BOP og Riser? Du kan jo absolutt ingenting om dette - så jeg råder deg til å holde smella igjen👍

Dere et jo verre enn Coronaen 😅
Trymte
25.03.2021 kl 00:20 3383

Bolster skrev Innlegget er slettet
Mira har to BOPer, leser jeg på xtrainvestor.

Bolster skrev Innlegget er slettet
10,2 kroner i dag?
Knapp uke til nytt Opec møte, starter da å skru på kranene? Lite heldig tidspunkt for Nol aksjen, er nok best å være ute over påske
Redigert 25.03.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
HAS
25.03.2021 kl 08:37 3081

Regner med at Opec er ute etter billige NOL-aksjer, så det kan godt være de åpner kranene for å presse oljeprisen ytterligere ned:)
Mrhifi
25.03.2021 kl 08:56 3043

WM og WB er blandt bedste miljøprofiler når de bliver driftet efter forskrifterne 🌱🌱

Har alle glemt de miljø afgifter som kommer i Rig Branchen i Norge 🤔 ????????

HIGH TECH MONEY ON THE STREET🌱🌱
Redigert 25.03.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
AMG
25.03.2021 kl 08:57 3044

Selger NOL olje?
Et kortvarig oljeprisfall har ikke noen betydning for et selskap innafor exploration segmentet.
St8
25.03.2021 kl 09:00 3035

Under 10kr før helg var det ikke det du sa igår.. Må du ikke bli for sein å komme inn igjen.
Bolster:
Du sitter på mye god info, jobber du mot/på riggen?

Jeg slapper av, gjesp 😝

Tenker denne stuper mot Atl igjen, og så får vi en griseemisjon der JF gribber til seg

Kjøper ikke denne før saker å ting er mer avklart sier jeg, her har man det definitivt ikke travelt.
Jeg gidder ikke halvere pengene mine om jeg ikke må
AMG
25.03.2021 kl 10:05 2849

All time low du liksom. Har den ene riggen sunket til bunns?
Aksjen forsvarer en kurs på MINIMUM 10 kroner selv uten kontrakter.

Du bør eller spørre deg, hvorfor er denne opp fra ATL?
På forventning om noe som aldri kom, det som kom var bare katastrofe, utsettelser tull og rør, og kontraktstiden løper stadig og forkortses uke for uke uten at selskapet tjener ei krone, de taper derimot

Men lykke til ønsker jeg selvf dere, på veg ned i avgrunnen der det skal hentes penger.
Redigert 25.03.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Jabbefly
25.03.2021 kl 10:23 2801

Hvorfor i helvete bryr dere dere om hva Long mener og skriver???? Er jo en totalt irrelevant fyr.