Opp og Ned

Slettet bruker
RECSI 22.03.2021 kl 10:20 544569

For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 16:44 9781

Det er en intensjonsavtale per nå, hvor G14 skal sikre finansiering innen Q3 for å realisere dette. Når det går fra intensjonsavtale til at finansiering er sikret - så vil det nok ha en god boost på aksjekurs, men det er ikke G14 jeg ser på nå. Jeg venter på at REC skal melde samarbeid med flere aktører fra USA - og her forventer jeg veletablerte aktører fra før av også (ref. forrige børsmelding).

Uavhengig. Det at denne aksjen kan herjes som en jojo er ikke sunt for selskapet. Dette skremmer aksjonærer vekk. RECsi trenger mye mer stabilitet - og dette kommer forhåpentligvis når melding om ML kommer. I mellomtiden så kan vi falle fra 20.5kr til 17kr uten noen som helst form for nyheter, kun basert på tradere og algoritmer. Makros er positive.

Noen som er flinke med matte her? Hva må kurs være hvis det blir utført en emisjon for at AKH kan gå til 33% eierandel? Er det ikke rundt 18-19kr?
Slettet bruker
02.07.2021 kl 16:44 9773

For de som vil trade Recsi så er det å fylle lageret fram mot neste bølge opp.

Kan sikkert ble 2 kroner billigere, hvem vet?
Best å ha kronene klar.
Intravenøsiu
02.07.2021 kl 16:44 9772

". RECsi blir fremdeles behandlet som om selskapet er på vei til konkurs”

Nei

Nok drama for denne gang, bare fyrer opp algoen imo.



Redigert 02.07.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 16:56 9636

Så hvordan vil du rettferdiggjøre dagens markedsverdi? Vi vet at REC faller under vekst og teknologi kategorien.

Hvis vi tar dagens markedsverdi som utgangspunkt; 6.4 milliarder kroner.
Kostpris på Butte, ML og Yulin; 25 - 30 milliarder NOK avhengig av kildebruk.
Teknologi (fornybart fremfor kullkraft) og patenter (patentene kan selges eller leases til andre aktører i USA som også vil inn i markedet - trengs flere enn REC her).
Sitter i et marked som skal ha ekspansiv vekst. Demokratene har majoritet i USA med Biden som president; som skal skape fornybare verdikjeder i USA. Hva har disse verdikjedene til felles? De trenger produktene til REC.
Eneste aktør av Silangass i USA. En av få selskaper i USA som produserer høy grad av polysil.
Har allerede bevist at deres business idea er profitabel og går inn i et marked som er aktiv her og nå - ikke muligens 5 år frem i tid.

Mener du at 6.4 milliarder NOK er rettferdig pris basert på alt vi vet på makro og mikro nivå? I mitt syn blir veldig lite inkludert i markedsverdien. Ingenting av fremtidig potensial blir inkludert. Kostpris på fabrikkene blir definitivt ikke inkludert. Så ja, utdyp gjerne hvorfor du mener at RECsi er riktig priset. Min teori er at markedet tar feil, er fylt med naive mennesker som ikke vet bedre - og at de store manipulerer og leker med oss små for å styrke sin posisjon ytterligere.

For sammenligning:

NAS er verdsatt til over 8 milliarder kroner. Teller vi aksjene som kommer om noen måneder er markedsverdien langt høyere. Så NAS - som sitter i et marked som er preget av corona, hvor så og si alle rutene er kuttet ut - er verdt mer enn REC Silicon? Men dette blir også litt feil sammenligning, ettersom det er to forskjellige segmenter og selskaper. Uavhengig - 10% ned i dag er bare tull og tøys. Så jo, Intravenøsiu, aksjen blir priset som om selskapet er på vei til konkurs i mitt syn.

Redigert: Poenget mitt gjenstår. Dritt selskaper går opp 100 - 300% de siste månedene, mens RECsi som er bunnsolid bare vaker opp, ned og sidelengs. Som en annen skrev tidligere; tråden ble laget for 3.5 måneder siden og da var kursen høyere enn det den er i dag. Jeg forstår og deler frustrasjonen mange viser her. Det er kjedelig å ha så mye tro på et selskap, få nyheter som bekrefter ditt perspektiv, men at aksjekurs blir herjet med. En venn av meg som solgte på 20.2, fordi han mente at han bare kan kjøpe igjen på 16kr en uke senere. Jeg anbefalte han om å ikke gjøre det - men sett i ettertid så har jo han gjort et kupp. Eneste årsaken til at jeg ikke trader REC er fordi jeg vet at meldingen kan komme når som helst - og jeg tørr ikke å stå utenfor. Omac predikerte også at vi skal teste 17-tallet igjen og jeg antar at prediksjonen kom pga. historisk utvikling de siste månedene. Det skal ikke være så lett å predikere noe - og man skal ikke klare å predikere fremtid pga. fortid.

Jeg anbefaler alle om å ikke selge seg ut, men jeg forstår alle som selger seg ut veldig godt. RECsi er en tålmodighetsprøve. Men ikke la deg herjes av svingningene, hold deg fast på din opprinnelig teori på hvorfor du investerte. Man må være litt herdet, se vekk fra svingningene og tenke langsiktig. Denne skal til tresifret +++, det har jeg veddet millioner på.
Redigert 02.07.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
02.07.2021 kl 17:08 9550

Det er ikke konkursprising, jeg har kjøpt flere titalls tusen aksjer ned mot 3 kr når REC hadde skattesaken hengende over seg, det var konkursprising.

Jeg er enig i at REC er sterkt underpriset.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 17:08 9594

Jeg synes alt du sier her gir så mening at det bare trigges kjøpelyst hos meg når kursen faller 10%. For meg er det ikke et spørsmål OM, men NÅR Recsi-aksjen dundrer oppover. Jeg tror mye blir avgjort nå fram mot nyttår, og dette er grunnen til at jeg har lastet tungt i opsjoner inn mot mars 2022. Dersom vi ikke lykkes innen da, så skremmer ikke det meg så voldsomt.

Be greedy when others are fearful.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 17:11 9554

Sikkert blitt sagt før, men hva kan man regne i fortjeneste på full drift?
Slettet bruker
02.07.2021 kl 17:14 9536

Hvor kjøper du disse opsjonene? Kanskje greit å putte inn noen hundre tusen i out of the money opsjoner for de neste årene.

Er godt vant med opsjoner og drevet med det på børsen i USA, men har ikke noe særlig erfaring med Oslo Børs - er her kun for RECsi egentlig. Håper vi flytter over til Nasdaq snart.. Hadde satt pris på om du hjelper meg ut her :) Takk!
Intravenøsiu
02.07.2021 kl 17:17 9503

"Redigert: Poenget mitt gjenstår. Dritt selskaper går opp 100 - 300% de siste månedene, mens RECsi som er bunnsolid bare vaker opp, ned og sidelengs. Som en annen skrev tidligere; tråden ble laget for 3.5 måneder siden og da var kursen høyere enn det den er i dag. Jeg forstår og deler frustrasjonen mange viser her. Det er kjedelig å ha så mye tro på et selskap, få nyheter som bekrefter ditt perspektiv, men at aksjekurs blir herjet med. En venn av meg som solgte på 20.2, fordi han mente at han bare kan kjøpe igjen på 16kr en uke senere. Jeg anbefalte han om å ikke gjøre det - men sett i ettertid så har jo han gjort et kupp. Eneste årsaken til at jeg ikke trader REC er fordi jeg vet at meldingen kan komme når som helst - og jeg tørr ikke å stå utenfor. Omac predikerte også at vi skal teste 17-tallet igjen og jeg antar at prediksjonen kom pga. historisk utvikling de siste månedene. Det skal ikke være så lett å predikere noe - og man skal ikke klare å predikere fremtid pga. fortid.

Jeg anbefaler alle om å ikke selge seg ut, men jeg forstår alle som selger seg ut veldig godt. RECsi er en tålmodighetsprøve. Men ikke la deg herjes av svingningene, hold deg fast på din opprinnelig teori på hvorfor du investerte. Man må være litt herdet, se vekk fra svingningene og tenke langsiktig. Denne skal til tresifret +++, det har jeg veddet millioner på.”







Det her er godt skrevet, tommel opp og god helg
Redigert 02.07.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 17:21 9466

Handler på Nordnet. Du finner opsjoner under "Børs & Marked" -> Opsjoner (i undermeny). Direktelink: https://www.nordnet.no/market/options?currency=NOK&underlyingSymbol=RECSI&expireDate=1626386400000 (Merk at du kan velge sluttdato i nedtrekksmenyen)

For å få handle, så må du:
1. Gjennomføre en kunnskapstest for opsjonshandel hos Nordnet. (Finner det i profilen)
2. Søke om derivatshandelsavtale med Nordnet. Trykk på kategorien "Legg til derivat- og shorthandel" og finn skjemaet "Derivathandelsavtale (Opsjonsavtale) OMX" og fyll ut: https://www.nordnet.no/no/kundeservice/skjema (Må ha AF eller Zero-konto til dette mener jeg - kjører selv AF her.) Merk forøvrig laaang behandlingstid...

Det er som regel Nordea/Nordnet som er markedet maker. Opplever markedet som relativt illikvid, men jeg har i hvert fall bare planlagt å worst case løse inn kontraktene om de er ITM. Jeg har nå kjøpt 80 kontrakter på litt forskjellige nivåer, så takler det.

Antar det er andre som også tilbyr tilsvarende. Ville vært rart om Nordea som markedet maker ikke stilte selv i egen portal f. eks. Vet ikke hvor du trader jeg.

Edit: Tror forøvrig du blir skuffet over spreadene om du er vant til amerikanske markeder. Er ganske stygg spread på mye, men jeg har kjøpt relativt out of the money opsjoner med lav premium. Her er det ikke de siste små ørene som teller mest for meg. Det blir enten gravøl eller champagne den 18. mars 2022 på meg i hvert fall! :D
Redigert 02.07.2021 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 17:54 9282

Virker som folk stresser veldig her. Jeg ble lei av å sjekke kursen i rec for noen uker siden og har siden da knapt sett utviklingen. Om ikke du har planer om å selge rec før verdier er priset inn spiller det vel ingen rolle om kursen er 17 eller 20? Kursen kommer til å gå opp og ned helt frem til noe konkret blir meldt. Så er jo spørsmålet om det lønner seg å prøve å time inn og utgangene for å tjene litt, jeg mener nei og har derfor bare sluttet å følge med. Kjøper gjevnt og trutt hver mnd jeg får lønn
Sa2ri
02.07.2021 kl 19:46 8760

«Er godt vant med opsjoner og drevet med det på børsen i USA, men har ikke noe særlig erfaring med Oslo Børs»

😂😂😂😂😂😂😂😂
JML
02.07.2021 kl 20:19 8606

Og,... det som faktisk forundret meg mest i dag var siste halvtimen. Jeg fulgte med for jeg ventet at den ville gå skikkelig opp men mange store poster men det gjorde den ikke, bare små poster siste halvtimen.. Jeg merker at det irriterer meg så mye det som skjer her at jeg vurderer å instruere meg selv til ikke lenger å følge med, bare ta en titt en gang hver måned eller noe sånt - for jeg skal ikke ut av denne..
Redigert 02.07.2021 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
KR
02.07.2021 kl 20:49 8465

Hvis du ikke har noen planer om exit og har tro på selskapet er det jo bare positivt med store fall, slik som i dag. Du kan heller se på det som rabatt og heller kjøpe flere aksjer, istedenfor å la deg irritere.



Marketwatch
02.07.2021 kl 20:51 8448

Liker det du skriver, dine poenger er spot on, men det som mangler er endelig
bekreftelse på at kontrakter er inngått som sikrer restart og lønnsom drift ved ML.
For å være litt kritisk: tror tiden er moden for at Røkke, som ble hastevalgt som
styreleder i vår, kommer på banen og avslører hvilke planer han og AKH har med Rec.
Før det skjer, tror jeg tradere kommer til å herje med aksjen rundt kr 20.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 21:44 8255

Er vel ikke noe rart med dette vel? Om han har tradet i USA, så har han jo ingen platform med marked makers for norske markeder. Du fremstår bare latterlig når du oppfører deg på den måten. Det bekreftet vel forståvidt bare det lille av inntrykk jeg hadde fra før... Stusselig fyr.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 21:50 8260

Intra: god helg til deg og!

Tml90: Tusen takk! setter pris på at du brukte tid til å forklare meg. Hmmm... så siden Nordnet ikke har likviditet, så kan jo OTM opsjoner bli kjøpt for å cashe inn aksjene i fremtiden. Kommer jo an på hva premium ligger på.

Satori (redigert: skrev brukerens virkelige navn ved automatikk og har endret på det nå): er vi ikke litt for gamle for de emojisene? Hvorfor prøver du alltid å angripe meg? Trist type du, spesielt hvor barnslig du blir til tider mtp. alderen din. Bare få det ut for en gangs skyld fremfor å prøve å gi meg månedlig stikk også kan vi bevege oss videre. Hva er det med meg som irriterer deg så mye? :) Jeg kommenterer aldri dine usle innlegg - så skjønner ikke hvorfor du alltid skal prøve deg hele tiden. Også pleier du vanligvis å gråte til admin når jeg svarer deg, haha. Bare la meg være i fred, så slipper jeg også å synke til ditt nivå. Takk!

Marketwatch: enig med deg. Jeg håper at vi får hørt mer fra Røkke snart. Problemet er at jeg ikke tror det skjer. Enten får vi vite alt eller ingenting. Styrt av regelverk her, så begrenset hva de kan dele - men hadde jo vært fint med en ordentlig update, bortsett fra det vi hører på Q presentasjoner. Kanskje generelt om visjonen til Horizons for REC? Ser jo at Røkke jobber hardt med å dele så lite som mulig. Røkke Jr. prøver alltid å skifte tema, hehe.

KR: jeg personlig akkumulerer månedlig for 100-200k avhengig av utgifter etter lønn. Jeg har akkumulert fra i fjor til nå, så sitter med en stor posisjon i selskapet. For min del har jeg ingen salgsplaner, selv flere år frem i tid. Dette er fordi jeg tror REC kommer til å blomstre og at casen handler om mye mer enn kun ML. Jeg vil ha flere fabrikker i USA og EU, hehe. Men jeg forstår veldig godt alle som har solgt seg ut de siste månedene. Ikke alle følger med på alt like nøye - og for nordmannen som er investert så ser de på aksjekurs utvikling. Når dritt selskaper går opp 100-300% de siste månedene, mens RECsi går opp og så ned igjen så kan det føre til at mange mister troen og stikker for godt. Deretter er de bitre på selskapet.

JML - forstår frustrasjonen. bedre å ikke stirre konstant hvis du ikke har tenkt til å selge deg ut. Bare å være tålmodig her. Meldingen vil komme. Er kun snakk om tid. Men ja, kjempe frustrerende og enkelt å bli lei og selge seg ut, men her må vi bare være sterke.
Redigert 02.07.2021 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2021 kl 12:08 7450

Så på BBC igår om batteri satsingen til Biden. Var litt om Lithium fra USA.
omac
03.07.2021 kl 12:28 7369

Feil:
"Reporting threshold reset to 0.2% after 19 March 2021

The EEA-wide decision to temporarily lowering the threshold for reporting net short positions to Finanstilsynet (The Financial Supervisory Authority of Norway) to 0.1% is due to expire on 19 March 2021. After this date, the 0.2% reporting threshold of the Short Selling Regulation will apply. "
Holo
04.07.2021 kl 21:08 6218

Riktig, men selv om posisjoner over 0,2 % skal innrapporteres er det bare posisjoner på 0,5 % og oppover som publiseres.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 08:08 4619

Skalleknarp skrev Innlegget er slettet
videre ned denne uken ja
t3sm
05.07.2021 kl 08:30 4466

Det er bare å holde denne i påvente av meldinger som kommer. De kommer nok ikke i løpet av ferien, kanskje vi får noe den 22, men tviler..

Hvis folk blir så stressa av nedgang (etter oppgang uten nyheter) så får dere holde dere til fond, eventuelt lite volatile aksjer. Vi har nå sett gang på gang at denne mest sannsynlig ikke kommer før vi får bekreftede, positive meldinger fra kilden selv.

Det er flere grunner til det, hvor blant annet tradere liker denne, og folk som selger i panikk etter en drøm om å «bli rik»
manman01
05.07.2021 kl 09:01 4251

Tak for at læse med, Admin!! Haha

Godt at se i begynder at administrere forummet (:
omac
05.07.2021 kl 09:18 4051

Folk ble sinte når jeg sa vi fort kunne se 16 tallet igjen, nå er vi der. Er alle klar over hvilken aksje de sitter i nå? Den er eid av tradere til nyheter kommer
VL
05.07.2021 kl 09:21 4015

Må søren meg ikke ta noe glede på forskudd, trodde virkelig vi skulle forlater disse tallene for godt… tok feil enda engang.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:24 3956

Dette har skjedd så mange ganger når vi nærmer oss 20kr at enda flere hopper på. Neste gang vi nærmer oss 20kr nå så vil enda flere selge. Eneste som stopper det er kursdrivende informasjon fra selskapet, eller noen virkelig store som kjøper seg inn.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:29 3863

Selger aldri på 20 uansett så de får holde på:)))
Nsxnsx
05.07.2021 kl 09:31 3845

Må vel være det selskapet på OB med de beste fundamentale utsiktene, men med den verste utviklingen etter at vi fikk ny styreleder og kom inn på hovedindeksen.

Hadde et håp om at KIR skulle få til noe her, men ser ut som om han er i ferd med å søle alt bort med å være så passiv. Men der er vel sånn med de store gutta, de har ikke for vane å tenke på noen andre enn seg selv.....

P.S. Var sikkert litt mer negativ nå en jeg har for vane, men er litt lei av å se all manipuleringen hver gang vi nærmer oss 20,- (og KIR kan sikkert ikke noe for det, han er jo ikke all mektig :) )
Redigert 05.07.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare