Opp og Ned

Slettet bruker
RECSI 22.03.2021 kl 10:20 544320

For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Rubin
05.07.2021 kl 17:09 6432

Ikke umulig at det her finnes bindinger til Røkkesystemet heller. Begynner å bli åpenlyst for alle hva som skjer nå.
Uansett, shorten må jo dekkes inn etterhvert før eller etter kuppemisjonen. Her er det bare å laste opp med all ledig kapital…
Redigert 05.07.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
05.07.2021 kl 17:10 6512

Tror dere vi klarer å komme under 15 ?
Rubin
05.07.2021 kl 17:16 6488

Tja, vi kan jo håpe på det, men det spørs hvor de ønsker å sette emisjonskursen. Hvis Røkke har troa på sterk oppgang senere kan han jo ønske seg noe lavere emisjonskurs selv om han på kort sikt taper på det siden han allerede eier 25%.
Det blir jo uansett billigere å laste opp mer da…🤩
Redigert 05.07.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 17:51 6360

Klarer fint å komme til 13 også om storkara ønsker den dit
strider1
05.07.2021 kl 17:56 6345

Husk at de skal dekke inn igjen short også. Ser på dette som en ypperlig kjøps mulighet. Vi vet alle hva som snart kommer. Da vil den gå laaangt over 20. Aksjer på dette nivået er penger på gata hvis du klarer å være litt langsiktig
Slettet bruker
05.07.2021 kl 18:05 6291

Hvorfor ikke, hva med 9kr? eller 3kr...
Rubin
05.07.2021 kl 18:19 6228

Hehehe… Jada, men finnes det nok RECSI aksjonærer som er villig til å kaste sine aksjer ut av vinduet hvor Røkke plukker de opp gratis…
Nei, tipper Røkke er fornøyd med dagens kurs. Så får vi se når de vil dekke shorten sin igjen…
Intravenøsiu
05.07.2021 kl 18:28 6246

Nei, ikke noe mer enn at det er generisk “paraply" terminologi, og jeg ikke skjønner hvorfor kobler det opp mot silangass produksjon.
Onmyway
05.07.2021 kl 18:35 6229

Han taper jo ikke på kort sikt med mindre han selger - og det gjør han jo ikke. (Og ikke vi heller - om vi ikke selger…)
Winter is Here
05.07.2021 kl 18:38 6322

Tror det er mulig når sånne restriksjoner blir introdusert (se linkene under) i tillegg til høye polysilicon priser? Jeg er spent hvor lang ned kan aksjeprisen presses før folk får FOMO ? Hva tror du ?

1. https://edition.cnn.com/2021/06/24/politics/solar-materials-china-forced-labor/index.html
2. https://www.energy-storage.news/blogs/us-energy-secretary-we-need-to-act-now-to-develop-domestic-lithium-battery
Slettet bruker
05.07.2021 kl 18:45 6321

Helt ærlig så forholder jeg meg til 16,80 pluss minus 2-3 kr. Trading vinduene. Mange ting for og lite imot positiv utvikling. Men med DNB så hardt inne, så kan alt skje frem til viktige ting konkretiseres og materialiseres. Om vi slakter butikken og selger ut alt av essets, så vil vi fortsatt ha mer enn 100% oppside, om ikke 200%
Rubin
05.07.2021 kl 18:56 6275

Selv om ML skulle gå «ad undas», så vil jo Butte snart selge 150% mer Silangass, dvs. når den vedtatte utvidelsen blir ferdig. Siden ML ikke er inkludert i dagens børskurs vil jo kursen etterhvert kunne gå minst 150% bare grunnet økt salg fra Butte…sannsynligvis mye mer da prisen på Silangass er ventet å øke mye i årene fremover…
Burde kanskje vurdert å låne 30% av innsatsen for å gire opp…
Idiotsikkert case etter min mening. Joda, en atomkrig kan jo ødelegge, men hvem trenger penger da…😂
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:03 6275

ja, ser vi 9kr så vil tilogmed jeg belåne portefølgjen..selge alt av eiendom og kjerring.. hehe
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:09 6254

Hvem er det som gjør jobben for Voleon egentlig, å drar kursen ned? Hvem tjener på å hjelpe de når short er satt?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:26 6163

Kan det være BNP PARIBAS som vi har snakket om, at de flytter akjer mellom kontoene sine. ???
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:30 6153

Nei, det er jo ren spekulasjon, som det meste annet her med tråden. Tenkte kanskje det var mer givende å diskutere, men jeg har ikke all verdens kunnskap så tenkte om noen andre med mer kunnskap hadde meninger, så kunne det bidratt med noe interessant. Det er vel over hodet på de fleste, så er vel vanskelig å dra igang samtaler om batterkjemi og prosesser.

Litt av det som var grobunn for spekulasjon var jo at det i stillingsbeskrivelsen stod at det var for å starte opp en ny type batterikjemi som aldri har vært før, noe next-gen greier. Silicon anoder er jo definitivt next-gen. Så at jeg prøver å dra spekulasjonen den veien er jo ikke så far-fetched.
Redigert 05.07.2021 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Rubin
05.07.2021 kl 19:31 6178

Og hvem leier de til å shorte aksjen med det største vekstpotensialet på mafiabørsen, dvs. med unntak av BCS da….?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:33 6154

Ja, Butte har kjempepotensial. Nå planlegges det for enormt mye innen halvledere i USA. Masse nye fabrikker neste årene. Vil gi Butte god butikk.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:37 6123

Jeg har ikke noe svar der. Jeg oppfordrer ikke til konspirasjonsteorier, som jeg kanskje gjorde litt med min kommentar. Min kommentar var bare store spørsmålstegn egentlig til hvorfor to ulike selskaper samtidig driver å skal ha kursen ned og merkelig flytting av aksjer
Marketwatch
05.07.2021 kl 20:14 5924

Jeg har heller ikke noen tro på at aksjen blir bevisst manipulert. Det markedet imidlertid er klar over, er at dersom
AKH skal utvide sitt eierskap i REC så passer en kurs omtrent som dagens bra (kr 16,62 er AKH sin inngangspris i
jan 21). Markedet venter også helt sikkert på en avklaring av hva AKH ønsker med sin investering i REC.
Før aksjen går til værs, må også oppstart igjen av ML bli mer konkretisert med avtaler mv. Før det skjer, tror
jeg aksjen blir tradet rundt kr 20. Selv om jeg er langsiktig i REC, håper jeg at nyhetstørken snart tar slutt og at
Røkke fremviser planer og avtaler, slik at risikoen i aksjen kan tas ned. En lønnsom gjenåpning av ML, vil som jeg har
skrevet før, medfre dobling av aksjen - minst. Vi får håpe på nyheter mot q2 fremleggelsen.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 22:12 5657

Jeg er helt enig med deg om at her trengs det avklaring fra AKH samtidig som det må meldes avtaler som sikrer lønnsom drift for ML, slik at fabrikken kan åpnes opp igjen. Jeg håper selvfølgelig at selskapet også vil være villige til å bygge flere fabrikker og utnytte dagens politiske ståsted, men dette er nok lengre frem i tid. I mellomtiden blir aksjekurs herjet av moment og tradere.

Må si at jeg er uenig med deg når det gjelder kursmanipulasjon. Jeg tror ikke at verken Røkke eller AKH har noe som helst å si på aksjekurs. De har langt viktigere ting å jobbe med - og jeg er helt sikker på om at disse kloke hodene jobber i ett sett for å utnytte posisjonen der er i. Derimot så tror jeg at det er institusjonelle investorer som er med på å skape og utnytte volatilitet. De utnytter trendene og har nok penger til å påvirke moment, både opp og ned. Det at vi har journalister som ikke tørr å skrive om potensialet til REC hjelper heller ikke, men nok en gang - jeg forstår også dem. De må beskytte sin jobb og historikken til REC er en stor grunn til at aksjen blir straffet så hardt.

Det jeg derimot tror er at Røkke og resten av ledelsen i REC vil vinne denne tilliten fra markedet, noe som vil føre til at mer seriøse aktører vil være til å ta et større eierandel i selskapet. Akkurat nå er REC alt for risikabelt for de fleste, på grunn av volatilitet og at kontraktene ikke er sikret. Jeg håper at så fort G14 får finansiering på plass (forhåpentligvis innen Q3 i følge dem selv) at det vil skape mer trygghet, men dette i seg selv er heller ikke nok. Her trengs det flere avtaler som kan garantere for lønnsom permanent drift over de neste årene slik at all kapasitet utnyttes.

Heldigvis mener jeg at vi er i et marked hvor politikk er til vår favør. Vi har ikke bare Røkke som jobber i ett sett bak kulissene, vi har også Biden og hans administrasjon i USA med majoritet fra senatet som er med på å forme politikk som er ekstremt fordelaktig for REC. De har kanskje et langt større hastverk enn Røkke, fordi det handler ikke bare om økonomi, men også landets sikkerhet og posisjon i samfunnet. Jeg tror at det kommer til å være helt stille - helt til det eksploderer og børsmeldingene kommer i bøtte og spann. Alt blir synlig. Ikke bare for oss som har satt oss inn, men for alle. Og da vil prisen presses. Ekstremt.

Jeg håper selvfølgelig på nyheter, men jeg forventer egentlig ingenting nytt både frem til og på kvartalspresentasjonen. Butte vil gi gode tall som vanlig, kanskje mer informasjon rundt utvidelsen. Vi kommer til å få vite mer om hvordan politikk påvirker situasjonen til REC og at de er under forhandlinger - og vi kommer til å få hints, men vi får ingenting konkret. Dette må bli børsmeldt først. Tror heller ikke at vi får noe håndfast rundt situasjonen i Yulin, men er lov å håpe på hints. Nå blir jeg heller ikke overrasket om vi faller 10% etter kvartalspresentasjon - selv med ekstremt bra innhold, fordi det har skjedd flere ganger tidligere.... nei, det som trengs her er at enten så får vi vite mer fra AKH rundt visjonen deres med REC (i detaljer og ikke bare det generelle vi har fått til nå) eller at avtalene meldes. Jeg tipper at vi får en kombinasjon av begge, men det kan godt hende at nyheter ikke kommer før sent i sommer / høst. REC har sagt innen 2021 - og ettersom Butte går bra og markedet for ML også virker til å være svært bra - så har Røkke tid på sin side. Han bryr seg ikke om 10-20% opp eller ned.

Mener selvfølgelig at aksjen er underpriset, som vanlig. Hehe. Dette er en flerdoblingskandidat, ikke bare i 2021, men år til år. Spesielt hvis det blir enda mer utvidelse / nye fabrikker. Godt å være posisjonert i et vekst selskap som REC. I mellomtiden er jeg egentlig forberedt på om at vi kan godt se 13kr - eller vi kan se 20kr fremover. Denne er trader og moment styrt og akkurat nå er moment negativt på kort sikt og positivt på lengre sikt. Ingenting er sikkert til REC ikke får mer legitimitet; og dette vil nok gjenåpning av ML gjøre. Vi trenger sterke eiere og jeg håper at vi kan bli flyttet til Nasdaq, slik at poster på 27M ikke er nok for å stoppe moment. Der har de faktisk likviditet.
Redigert 05.07.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 22:19 5598

He he he så feil kan man ta:-)

https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=REC%20SILICON&land=norway

Som skrevet tidligere, trenger ikke å kontakte noen meglere..
Rubin
05.07.2021 kl 22:35 5489

Så vidt jeg husker har flere her tidligere sagt at dagens kurs kun reflekterer verdien til Butte. Så når Butte øker Silangass produksjonen med 150% til økte priser, så gir jo det alene en solid oppside. Hvis ML sendes på skraphaugen vil det gi veldig god profittmargin.
Skjønner derfor ikke at alle nå plutselig mener at RECSI bare er avhengig av oppstart av ML.
Mitt poeng er at risikoen i RECSI med dagens kurs er meget lav…👍
Redigert 05.07.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
05.07.2021 kl 22:47 5421

Skal Paris avtalen overholdes, må det produseres solpaneler, vindkraft, elektriske biler etc, etc, hva remmer og
tøy kan holde. Ut fra dette, og at Aker systemet med Røkke i spissen har gått seriøst inn i fornybart, gjør det ut fra
mitt synspunkt utenkelig at ikke ML skal gjenoppstarte. Spørsmålet er når og hvilke avtaler som skal/må inngås
før det skjer. Ser det heller ikke som utenkelig at Rec/Akh vil ta del i en større del av verdikjeden for sol/batteri produksjon
i og utenfor USA
Rubin
05.07.2021 kl 22:54 5368

Enig, og det betyr også at RECSI har større oppside enn de fleste selskaper på mafiabørsen, og samtidig ingen nedside basert basert på normale verdivurderinger…
polion
05.07.2021 kl 23:03 5295

Manipulering? Blir bare så møkka lei denne forklaringen på RECs gjentagende nedganger. REC er definitivt ingen illikvid aksje som lar seg manipulere i øst og vest. Bare å stikke fingeren i jorda, markedet har bare ikke tro på en brøkdel av det som serveres her på forumet. Hadde de det hatt, hadde ikke dagens kurs ligget på 16-tallet.

Kommer det derimot meldinger fra REC om noe håndfast, kan pipa selvsagt fort få en helt annen lyd. Men mye skrik og forferdelig lite (eller absolutt ingenting) ull, det er det som nå i månedsvis har kjennetegnet REC - ferdig snakka. Manipulering, shorting, trading? Kjøss meg bak! Hvis/når markedet tilfeldigvis skulle oppfatte en aksje som et formidabelt godt case, vil ikke 10 ville hester klare å holde aksjen nede - ferdig snakka.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 23:04 5305

REC er lett å flytte både opp og ned. Tradere kan kan gjennom en dag ligge flere mill aksjer både short og long og tjene mye penger. Ligger desse feil når meldingen kommer, blir det spennende
Merk 22 juli da kommer q2 god sommer.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 23:05 5308

Helt enig med deg Rubin. Oppsiden er enorm og nedsiden er minimal på grunn av inventar. Gode nyheter har kommet i bøtte og spann. Likevel har aksjekurs kun blitt herjet med og ikke reflektert realiteten. Det er akkurat derfor jeg nå tror at det må noe mer til før vi får stabilitet og tillit fra markedet. Jeg mener at denne er farlig å trade, fordi selv om det kan ta tid før nyhetene kommer - så kan de også kommer når som helst - med alt som foregår akkurat nå. Likevel må jeg bare innrømme at for nå har jeg ingen forhåpninger om at aksjekurs tar fart - med mindre noe utenom faktor påvirker, ettersom psykologi er et viktig aspekt av markedet som utnyttes ekstremt negativt mot REC. Hver gang denne får muligheten til å gå litt opp på grunn av gode nyheter så skal aksjekurs absolutt smadres. Ett par store salg for å påvirke negativt moment. Litt salgspress når det begynner å komme kjøpspress og voila, magien går av seg selv. Akkurat nå er tid for akkumulering. Utnytte billig inngang og fortsette å bygge vår posisjon samtidig som vi er tålmodige og gir Røkke og ledelsen tid. Når det først tar fart, ja da blir det veldig trangt inn i flyet. Potensialet er enormt, men det markedet fokuserer på er ML - og da får vi gjøre som tråden sier. Opp ned og sidelengs i mellomtiden...
omac
05.07.2021 kl 23:22 5234

He he, tenk at noen har satt en short, he he, hele markedet jukses med av de store gutta i mørke dresser. He he, vi bønder bare lar oss lure, he he. Voleon har shortet REC tidligere med større og mindre hell, sist over 2% short, he he.

Tror folk her seriøst de store gutta styrer REC men ingen andre store gutter ser en bedre deal, dette er markedet som kjører aksjen. Shorter settes hele tiden i flere aksjer. Voleon er ett selskap som handler 100% på algoritmer, det er bare å sjekke dem ut
Redigert 05.07.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
omac
05.07.2021 kl 23:26 5212

Korrekt, markedet tror ikke på REC som det er. Men det er jo som alltid en usynlig hånd som styrer kursen
Slettet bruker
05.07.2021 kl 23:47 5104

Tøft gjort å sette short nå… Selskaper prises til 1/4 del av erstatningkost av fabrikkene- Og flere batteriprodusenter konkurrerer om å få bli kunde av RECsi.

Jeg bruker kalkulator og framtidsutsiktene i markedet selskapene opererer. Det her er jeg ganske sikker på skal doble seg mange ganger kommende 6-18 måneder.
Short er ulogisk😂
omac
05.07.2021 kl 23:51 5094

Kursen raste som en stein fredag så vi får se, kanskje har de allerede dekket seg inn. Forige gang var de over 2% short med gradvis økning og dekning, det så ut som de kom seg ut relativt fint den gang da. Da ble shorten og satt rundt 20 kroner
Slettet bruker
05.07.2021 kl 23:54 5069

He he he omac. Jeg skrev bare at det ble satt en koordinert short, men du nektet for det. Jeg skulle oppsøke en megler for å forstå hvordan det hele fungerer... Så feil kan man ta. Den 2. Juli ble det satt en short, og det er akkurat det jeg skrev, verken mer eller mindre. Det er lov å ro seg vekk fra sakenskjerne.
Redigert 05.07.2021 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
Jemo
06.07.2021 kl 00:01 5037

Tull og tøys omac, forrige gang de var short var de på meste 0,91% og mener å huske at de tapte den gangen:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675
omac
06.07.2021 kl 07:10 4533

Korrekt, jeg blandet sammen med en annen short, men nei de tapte ikke. De ble synlig i februar og gikk ut av listen i april, de vet vel bare selv hva det ble nøyaktig men burnen av de ble det ikke noe av da de dekket seg mer og mer på en fallende kurs.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 07:22 4498

Totalt sett, så sitter de med et tap på 3,66 Mill..

Rec Silicon - history
Summary for all available positions (NOK):
Voleon Capital Management Lp lost -3.66 million (full history)

https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Rec%20Silicon&land=norway
omac
06.07.2021 kl 07:23 4497

Shortnordic har ikke data du kan stole på, hver gang en short endres settes all short til datoen endringen skjedde. De anser den som dekket inn og satt på nytt om den økes eller krympes
Redigert 06.07.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2021 kl 07:43 4406

Ok - da er de er de totalt sett i pluss :-) raset som startet i det blå på torsdag er også frifantasi og konspirasjon :-) 0 sammenheng med nordicshort sin oppdatering av data :-)
omac
06.07.2021 kl 07:51 4379

Jeg vet alle vil at det skal være en konspirasjon og store usynlige krefter som styrer kursen opp og ned av menn med en hemmelig agenda. Hva er vel bedre og enklere å forklare verden enn det? Hva om Voleon anså REC som overkjøpt og gikk inn i den, klart 2 mill aksjer som selges påvirker ikke prisen positivt men det er litt mye å håpe på at det skal styre kursen 25%.

Men nå orker jeg ikke bruke mer tid på konspirasjoner på Trygves Tivoli, hvis de får dere til å sove bedre om natten så kjør på.