Opp og Ned

Slettet bruker
RECSI 22.03.2021 kl 10:20 560585

For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:09 5626

https://www.tradingview.com/x/MggwzLzH/

enig, burde bryte opp på 1 eller 2 forsøk :-)

slutter den under 19.1 blir det utløst salgsignal. Får håpe den holder her hvertfall. Ikke at det har så mye og si kortsiktig :P men alltid gøy gå opp enn ned :-) Fullastet uansett
Redigert 06.04.2021 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:08 5556

I bunn og grunn driver vi alle med "bingo", men noen av oss har fundamentalt tro på våre tall og dermed får vi en magefølelse. Det som er 100% sikkert, er at ingen her påvirker KIR eller aksjekursen betydelig, laaaange tekster med alle mulige senarioer er også slitsomt når blir gjentatt, så jeg setter pris på alle utkast, små som store og så er det slik at man bruker ikke mye av det man leser her inne, når man velger case..men smaken er som baken osv ;-)
kncapital
06.04.2021 kl 14:04 5617

Ser bra ut akkurat nå, reagerte fint på både motstand tidligere idag, og støtte nå. https://www.tradingview.com/x/2pHeXbHl/
Ytsejam
06.04.2021 kl 13:52 5746

Meldinger kommer når de kommer....er kortsiktig mest spent på eventuelle endringer i short-registeret.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 13:47 5830

Unnskyld, men slike kommentarer blir det veldig mange av og jeg finnner de veldig lite interessante når de bare blir tatt ut av løsa lufta. Disse TA kommentarene som man også mates med her om kursen om en halvtime etc. kopiert fra andre nettsteder er heller ikke veldig opplysende og de ser ut til å bomme i veldig mange tilfeller - det kastes egentlig litt kron og mynt...
Slettet bruker
06.04.2021 kl 13:32 5991

jaja litt TA oppsumering før jeg logger

midtre bollinger i 3mnd chartet tok lett imot idag sendte papiret rett opp igjen

recsi har laget en cup with handle formasjon ,hvor handtaket er en vimpel med reaksjon ila 2 uker

har skiftet taktikk fra cashtrade til å akkumulere aksjer ved trades da cup with handle er en bullish formasjon

lykke til videre idag!
Holymoses25
06.04.2021 kl 11:51 6229

Vent og se nå - Bikker snart 20 igjen og da blir det fart rett opp til 25
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:49 6239

markedet reagerer postivt på at REC tar strategiske valg, i tillegg er dette første gang Røkkes lederestil er synlig , ser ut som om markedet har troen på at Røkke har store mål for REC .. Børsmeldingen sier jo klart at man kommer å ta valg med fordel for aksjeeierne . REC kastet VP som ikke har et. navn, ikke har en fabrikk og som har en usikker fremtid . Kvittet seg med dødkjøttet ! meget godt !
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:29 6430

Helt enig! Det er derfor jeg har klokketroen på REC. Solar er nå en ting, men det er bilindustrien med silisiumsanoder jeg virkelig gambler på. Det er den typen samarbeid (Group14/Sila Nano) jeg venter på. Har derfor smurt meg godt inn med tålmodighet.

Viktig at vi ikke tar av i mellomtiden og rosemaler situasjonen uansett. Bare å puste med magen.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:23 6561

Og i en større sammenheng er det slik at USA ikke kan tillate seg å forbli avhengig av Kina i forhold til energi - situasjonen nå er at USA og resten av verden er avhengig av Kina for å bygge ut solarkapasitet - og det er en situasjon som ikke er holdbar i lengden av sikkerhetsmessige årsaker.
strider1
06.04.2021 kl 11:22 6562

Er en vill aksje vi sitter i. Syke svingninger som i dag er slett ikke uvanlig. Derfor man aldri må ha SL eller dårlige nerver her. Gjør deg opp din mening med bakgrunn i fundamentale fakta og vær tro mot deg selv
MGS
06.04.2021 kl 11:19 6475

Er nok dette - ca. 10% forskjell mellom bunn og topp = liten handelspause. Akkurat som det pleier å bli handelspauser når det er mer enn 10% oppgang i ren pluss, som det forhåpentligvis blir mange av fremover ;)
Ytsejam
06.04.2021 kl 11:14 6565

Er bare å håpe, men tenker spranget i dagens topp/bunn er årsaken!?!
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:12 6634

Aksjen stoppet? Kommer melding allerede:))
Tanjiro
06.04.2021 kl 11:11 6636

Matching halt :o
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:11 6612

fine poster som går i handelen nå

noen skal inn
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:05 6707

Jeg synes dette blir litt vel spekulativt. REC er nok priset slik det er fordi
a) Fabrikken i ML er stengt ned
b) Handelskrigen med Kina har vanskeliggjort ny handel
c) Man ikke har noen ny samarbeidspartner til ML på amerikansk jord.

REC har enorm potensiell oppside, men det fordrer egentlig også at man har en samarbeidsparner i USA som også satser. Slik avtaler tar tid å lande. Selv satser jeg på REC fordi jeg har troen på at REC kan bli en svært viktig brikke for USA i handelskrigen med Kina. Det er dog verdt å merke seg at absolutt ingenting av dette er sikkert. Da burde man heller ikke fremstille det som at de gode nyhetene er rett rundt hjørnet og at "dette er beviset". :)

Vi får holde oss til fakta litt til, men jeg er absolutt ikke stressa.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:43 6911

Derfor har også markedet vært usikre og holdt kursen lav. Alle har jo lurt på dette her inne hvorfor ikke kursen stiger.Nå har vi fått servert sannheten, Rec/Røkke har noe mye bedre på gang:))

Markedet må nå begynne å prise denne mer rettferdig i forhold til potensiale og det fundamentale melding kan komme når som helst om videre fremgang:))

Enig med Arctic her denne burde prises rundt 28-30kr før Ml åpning kommer. Da blir den mye høyere:))
Redigert 06.04.2021 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:27 7084

At REC ikke har produsert poly i ML på en stund burde vel heller ikke ha unngått VP's oppmerksomhet. VP's uttalelse virker noe desperat spør du meg, og de forsøker å vri oppmerksomheten fra det faktum at VP ikke har fått kjøpt seg en spade enda til å ta det første spadestikket på tomta de skal bygge på. Så hvem som er upålitelig kan nok diskuteres.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:25 3400

Tja. Jeg vil vel si at VP mer eller mindre sier at REC har brutt samarbeidsavtalen dem i mellom. Så spørs det hvor mye man stoler på VP da. Dette er deres side av saken og jeg tror ikke REC har lovet de noe annet enn en gitt kapasitet gitt at ML faktisk åpnet opp. Nå som ML enda ikke er åpnet opp føler nok VP seg en smule snytt, men her tror jeg de bare må innse at de er for små for REC alene. Det er neppe tilfeldig at VP fikk en noe difus "samarbeidsavtale" heller enn en konkret avtale som regulerte ferdig produksjon.

Alt er altså øynene som ser, men for meg fremstår det kun som krokodilletårer fra VP. Slikt bryr ingen seg egentlig om.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:25 3390

Sett ut ifra dagens situasjon, syntes jeg det er rart at ikke REC annonserer at de starter opp. Flere argumenter for og i mot men......
MorganKane
06.04.2021 kl 10:08 3563

FA har garantert vært i kontakt med REC, men REC henviser bare til børsmeldingen. Alt står der. Krystallklart. Men likevel ikke krystallklart nok for FA???

Men slik jeg ser det beskylder ikke VP at REC ikke er til å stole på. De ststfester et faktum som har vært der hele tiden, dvs at per i dag så produseres det ikke polysil ved ML.
suspekt
06.04.2021 kl 10:05 3601

Det er bra at vi har aksjonærer som er sterke i troen i rec. Dippet ned på 17,50 i dag før mange synes det var billig og fylte på med aksjer, og vi føk opp til19 igjen.
Sitter selv rolig gjennom litt turbulens og ser minst 6-12 mndr frem, da ser vi mest sannsynlig andre kurser. (hadde heller ikke så mye ledig kapital å kjøpe for)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:58 3737

Ikke lett å treffe når folk enda ikke har lært at stopploss setter man ikke i denne aksjen:)) når selskapet sier vi har bedre kort på hånda og bryter samarbeidet sier det vel litt:)).
Kursen har vært lav lenge og holdt nede på grunn av at ting dro seg ut, nå har vi vite at ting kan gå mye raskere enn vi håpet så er det vel liten tvil om at oppgangen endelig kan begynne:))
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:51 3691

ja du skulle hatt ganske flaks om du klarte treffe den bunnen i dag ;) Gratulere til de som klarte det hvertfall.

Tror det er nærliggende det kommer en oppfølgingsmelding på denne i dag. Aker er med i spillet, og de handler som sagt veldig raskt.
Forundrer meg ikke at de har en avtale i boks allerede.

DNB og Aker har nære bånd. Litt merkelig dnb fondet skulle øke med 3 mill aksjer og så blir VP kontrakten avsluttet kort tid etterpå. Helt sikker på det kommer mer her nå :-)
Redigert 06.04.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
06.04.2021 kl 09:47 3763

Får satse på det - jeg stoler såpass på ledelsen at jeg tror de har bedre kandidater på lager...OG at de deler disse med oss relativt snart

Økte beholdningen litt i dag, men bommet fullstendig på bunnen -selvfølgelig :)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:28 4058

Kan hende det er nok kunder som har levert inn ønsket ordremengde slik at max produksjonsvolum er dekket og recsi kan begynne å sile ut svake ledd
Anywhere
06.04.2021 kl 09:27 4046

RECSI har meddelt tidligere at de ikke foreløpig er eksklusive med partnere og har identifisert 3-4 gode aktualiteter.
Det er tydelig at Violet har sittet for lenge på gjerdet, muligens ikke tatt inn over seg at markedet strammes. Dette kan nå RECSI utnytte, og inngår fremover i lukurative avtaler som selvsagt skal komme aksjonærene rikeslig tilgode. Det som fokuseres hos RECSI nå skal lede til snarest mulig oppstart i ML.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:27 4035

Det ville jeg også sagt om at var VP. De er i oppstartsfasen og trenger investorer/penger. Dette er politikk tenker jeg og de gjør det de kan for å stille seg så høyt de kan.

Rec/Røkke ser nok bedre muligheter og var ikke villige til å gå med på VP sine krav regner jeg med. Det kan være dette har skjedd etter at Røkke tok over. De var enige, men Røkke hastet inn for å få slutt på en dårlig VP deal :P
Ærligtalt
06.04.2021 kl 09:22 4058

Vel, Violet går jo nå ut og sier at REC ikke kan stoles på... I tillegg hevder de jo at det var de som sa opp avtalen... for en UKE siden

...Så her må jo REC på banen uansett, snarest mulig - for å redegjøre for videre planer... muligens også si noe om hvorfor dette ikke ble meldt markedet umiddelbart? Uansett -selv er jeg ikke i lynsjestemning, da jeg er en av de som stoler på selskapet
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:19 4107

Det er smått utrolig at i løpet av 10 minutter er verdiforskjellen på min beholdning 400.000. Jeg håper ikke altfor mange ble nervøse og kastet ut aksjer og sitter igjen med skjegget i postkassa pga av meldingen om terminering av intensjonsavtalen med VP. Denne avtalen var for det første ikke priset inn i aksjen så det var ingen grunn til å hive ut aksjer. Det REC sa var at de har funnet mer lønnsomme løsninger.
Ærligtalt
06.04.2021 kl 09:18 4092

Negativ... Det er den jo absolutt ikke - men usikkerhet straffes som regel hardt -og noen ga den fart nedover i beste åpnigstid

Når det er sagt: Jeg kjøpte billetter på et tog...ikke på en berg-og dal bane...

REC bør klargjøre en god del her nå...veldig snart
strider1
06.04.2021 kl 09:14 4185

prøvde kjøpe nede på 17 tallet, men gikk for fort opp. IRRITERENDE!
Tenk at noen mente denne meldingen var negativ lol
Ærligtalt
06.04.2021 kl 09:12 4236

https://columbiabasinherald.com/news/2021/apr/05/rec-violet-power-end-solar-supply-deal/

Hmmm... Er det da duket for en episode av : "Du sa at de sa men de lovte først og derfor trakk vi oss ut"... i beste sendetid?

Vil REC annonsere nøyaktig hvem de nye samarbeidspartnerne er snart?

Wacker?

Spennende
Slettet bruker
06.04.2021 kl 09:06 4390

While REC gave no details, Violet Power founder and CEO Desari Strader told the Columbia Basin Herald her company terminated the relationship more than a week ago because REC has proven to be an unreliable business partner.

https://columbiabasinherald.com/news/2021/apr/05/rec-violet-power-end-solar-supply-deal/
Redigert 06.04.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare