Opp og Ned
For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43
Du må logge inn for å svare
En del krypto som faller hardt enda. Får se om det er isolert eller om Cash is king
Jeg har ikke abonnement, men er det noen som kan si noe om det var REC eller andre Aker selskap i denne artikkelen som ble anbefalt?
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/07/01/7698769/pareto-securities-ber-investorer-satse-pa-folgende-10-aksjer
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/07/01/7698769/pareto-securities-ber-investorer-satse-pa-folgende-10-aksjer
Fikk kjøpt tilbake det jeg solgte igår.
Vanskelig å lese ordrene idag
Vanskelig å lese ordrene idag
Jeg så i krystallkulen i går kveld. Kunne skimte en cool down i dag, nokså nøytralt. Fredagsrally opp mot 20kr i morgen. 😅😅😅
😂Fikk økt beholdningen litt så summa summarum ble det bedre enn det var
Hei. Har selv også ståltro på REC, dermed all in her òg! Du nevner at du er topp 100...hvor kan man se det?
Fholm
01.07.2021 kl 11:54
5712
Usikker på hvor topp 100 ligger, men top 50 ligger ute, linken i « shareholder « tråden.
Såfremt han ikke står inne som et AS er han nok merket som « private»
Såfremt han ikke står inne som et AS er han nok merket som « private»
Redigert 01.07.2021 kl 11:55
Ja, det er det jeg er usikker på, hvor en evt topp 100 liste ligger. Kunne vært interessant å sett hvor mange aksjer som skal til for å nå topp 100! 😃
Rec er tydeligvis en magnet for hobbytradere som selger på 5-10% gevinst 😂. NEL har tilfeldigvis fulgt kursen til Rec fra 17-18 kr. Med 6% av aksjene short og muligens inntekt i 2040 er den på vei mot 25 mens Rec stagnerer umiddelbart fra 20 tallet takket være alle amatørtradere og DNB fond med hovedalgoritmen? 😂
Hehe. La dem selge seg ut. Enda bedre for oss. Få inn nye aksjonærer med høyere snittpris som faktisk ønsker å bli med på denne reisen og som har større kursmål. Med det sagt er RECsi og moment styrt. Nå har vi testen enn ny high på 20.5kr og vi bør begynne å nærme oss bunnen nå, hvis vi fortsatt skal holde oss i bullish trend og da bør omsetningen også komme.
Med det sagt, ja, RECsi er svært underpriset. Alle som følger med aktivt vet at det er mye verdier å hente når selskapet blir repriset. Markedsverdien tar ikke forbehold til markeds og politiske situasjonen som den er per nå. RECsi blir fremdeles behandlet som om vi er i 2019, men alt er egentlig annerledes.
Bare å slappe av. Nå er jeg ikke i nærheten av Sirbalo sitt nivå på TA og er fremdeles en amatør her (fundament er min ekspertise), men alt peker oppover her, fra fundament, til teknisk analyse til makro politikk. Dette blir bra og jeg antar at Røkke skal få Jensen til å spise alle ordene som ble skrevet på dyna.
Med det sagt, ja, RECsi er svært underpriset. Alle som følger med aktivt vet at det er mye verdier å hente når selskapet blir repriset. Markedsverdien tar ikke forbehold til markeds og politiske situasjonen som den er per nå. RECsi blir fremdeles behandlet som om vi er i 2019, men alt er egentlig annerledes.
Bare å slappe av. Nå er jeg ikke i nærheten av Sirbalo sitt nivå på TA og er fremdeles en amatør her (fundament er min ekspertise), men alt peker oppover her, fra fundament, til teknisk analyse til makro politikk. Dette blir bra og jeg antar at Røkke skal få Jensen til å spise alle ordene som ble skrevet på dyna.
omac
01.07.2021 kl 12:51
5456
Så lenge REC ikke melder noe går kursen overalt, jeg er ikke overrasket om vi ser både 17 og 16 igjen så vær forberedt på det. Ingen melding betyr ingen nyheter
Jeg fant et sted med inntil 250, hvis noen skulle være interessert:
https://www.proff.no/aksjon%C3%A6rer/bedrift/rec-silicon-asa/977258561
Tror det var nevnt av en av forum deltakerne at Tore Torvund ikke hadde aksjer i REC..han er nå hvertfall listet på 200.plass🤩
https://www.proff.no/aksjon%C3%A6rer/bedrift/rec-silicon-asa/977258561
Tror det var nevnt av en av forum deltakerne at Tore Torvund ikke hadde aksjer i REC..han er nå hvertfall listet på 200.plass🤩
Redigert 01.07.2021 kl 13:04
Denne er vel de som satt på aksjer helt i slutten av 2020
Slettet brukerskrev Denne er vel de som satt på aksjer helt i slutten av 2020
Stemmer det!
Men kan hvertfall få en pekepinn på sånn ca hvordan man evt ligger an😉
Men kan hvertfall få en pekepinn på sånn ca hvordan man evt ligger an😉
Jeg ser utenlandske privatpersoner er ikke med i listen.
Svinger bra nå.
Kommer vel ett rykk over 19 snart
Kommer vel ett rykk over 19 snart
Smaug
01.07.2021 kl 14:53
4948
Slettet brukerskrev Stemmer det! Men kan hvertfall få en pekepinn på sånn ca hvordan man evt ligger an😉
Stemmer. På DN kan man søke opp aksjonærlisten ved nyttår. De gir en grei pekepinne på topp 100.
https://investor.dn.no/#!/NorgesAksjer/2020/98630
https://investor.dn.no/#!/NorgesAksjer/2020/98630
C-Eiken
01.07.2021 kl 15:01
4899
Slettet brukerskrev Jeg ser utenlandske privatpersoner er ikke med i listen.
Mon ikke vi står under de banker vi er i ?
f.eks Nordea eller Danske Bank
f.eks Nordea eller Danske Bank
Ble noen heftige spikes idag, så det er vel bare å akkumulere på hvilken som helst måte en kan
Nytt bullish pattern kom i dag, så stemmer fint med day candles med ny low nesten der den skulle iflg boka. Blir bekreftet over 19.25 ca. Så er det opp til ny high iflg trenden ila neste uka
Bare å snu TA diagrammet opp ned idag😂
Noen som spruter ut aksjer lol
Noen som spruter ut aksjer lol
Fholm
02.07.2021 kl 09:22
3594
Ja fytti, straka vegen rett ned, noen skal ut i tidenes fart! Rart vi ikke er gått i pause enda
Opportunist1
02.07.2021 kl 09:24
5578
Jeg tror at dette er ren trading. Det er her det er likviditet og noen prøver å tjene noen kroner. Hvis det er shorting, vil de måtte kjøpe aksjene tilbake på en eller annen tidspunkt. Gir ingen mening dette her.
omac
02.07.2021 kl 09:30
5429
Nå er luften ute av REC enda en gang, ikke vær overrasket om 16 tallet kommer og
Hehe gir ingen mening overhodet som du sier. Bra det snart er kvartals rapport så forhåpentligvis slipper vi denne tulle handlingen her:)). Utrolig at noen fortsatt setter stopploss i denne og går på dette gang etter gang:))
Nei ingen blir overrasket om 25 eller 30 kr kommer heller:)). Men snart skal selskapet tale og da kommer vi på en mer rettferdig kurs enn dette tullet her og meningsløse innlegg fra deg slipper vi kanskje også:))
Bare tull egentlig. Så mange tulleaksjer der ute som har gått 100 - 300% de siste 3-6 månedene, men RECsi som er bunnsolid og har langt bedre fundament samt potensial bare blir vraket opp og ned. Så vi er tilbake til 18-tallet, etter alle nyhetene vi fikk i forrige uke. Med det sagt tror jeg at alt vil bli gjort opp i lengden - for all ventingen vi har hatt.
Det som får meg til å stusse litt er hvordan selgere ødelegger moment. Aksjekurs er på vei opp - det er kjøpere tilstede, men noen pusher aksjene flere prosent under markedspris. RECsi er jo moment styrt og denne er lett å påvirke - så begynner salgspresset.
Uavhengig av om vi har gått ned noen prosenter nå så er TA trend fremdeles bullish, som betyr at vi skal opp - selv om det vil være opp og ned i mellomtiden.
Med det sagt så venter egentlig alle på å høre mer fra RECsi direkte. Med alt som foregår i markedet har vi egentlig hørt ingenting fra REC - bortsett fra hints. Jeg tror at dette er fordi det er begrenset hva de kan si, ettersom det er børssensitiv informasjon. Når de først begynner å åpne opp - så vil det være svært mye ny informasjon markedet må forholde seg til, men spørsmålet er fremdeles om vi må vente til slutten av året - eller om RECsi snart begynner å dele mer?
Men ja, Omac - du hadde rett med din prediksjon. Denne traff 17-tallet igjen, dessverre. Jeg får ikke akkumulert mer før om to uker - så sitter bare stille og rolig i båten, men som Falco sier; En melding og det vil gjøre opp for alt siden februar. Jeg selger aldri til disse latterlige kursene.
Det som får meg til å stusse litt er hvordan selgere ødelegger moment. Aksjekurs er på vei opp - det er kjøpere tilstede, men noen pusher aksjene flere prosent under markedspris. RECsi er jo moment styrt og denne er lett å påvirke - så begynner salgspresset.
Uavhengig av om vi har gått ned noen prosenter nå så er TA trend fremdeles bullish, som betyr at vi skal opp - selv om det vil være opp og ned i mellomtiden.
Med det sagt så venter egentlig alle på å høre mer fra RECsi direkte. Med alt som foregår i markedet har vi egentlig hørt ingenting fra REC - bortsett fra hints. Jeg tror at dette er fordi det er begrenset hva de kan si, ettersom det er børssensitiv informasjon. Når de først begynner å åpne opp - så vil det være svært mye ny informasjon markedet må forholde seg til, men spørsmålet er fremdeles om vi må vente til slutten av året - eller om RECsi snart begynner å dele mer?
Men ja, Omac - du hadde rett med din prediksjon. Denne traff 17-tallet igjen, dessverre. Jeg får ikke akkumulert mer før om to uker - så sitter bare stille og rolig i båten, men som Falco sier; En melding og det vil gjøre opp for alt siden februar. Jeg selger aldri til disse latterlige kursene.
Redigert 02.07.2021 kl 09:33
VL
02.07.2021 kl 09:34
5303
Vi får prøve å dempe oss neste gang det går over 20 kr, blir skuffet gang på gang. Hadde vært nydelig med en melding som drar oss godt over 20 kr så vi slippe disse turene ned hver eneste gang.
omac
02.07.2021 kl 09:34
5302
Hvis du finner det meningsløst så ikke les de, bedre å forberede seg på at kursen synker og ikke sitte deprimert når det skjer. Beklager om jeg taler imot menigheten og halleluja stemningen men fakta er nå en gang fakta
Opportunist1
02.07.2021 kl 09:38
5176
Er det noen som ser hvilke meglerhus det er som selger? Hvis det er Nordnet eller Pareto er det garantert shorting/trading.
Denne synker og stiger om hverandre og har ingenting med potensiale og det fundamentale å gjøre. Hva du blir deprimert for vet jeg ikke, men selv har jeg til gode å sitte i en aksje der alt peker opp og kusen blir lekt med en periode er en dårlig handel:)) så får min del er det ingen grunn til å bli deprimert av denne leken til traderne, de vil forhåpentligvis være ute eller løpe etter den dagen det smeller:))
Ganske sykt at det eneste argumentet som kommer når noen kritiserer TA er "ikke les det"
Forsvar nå for én gangs skyld det dere legger så utrolig mye lit til. Hadde det fungert hadde dere vært de rikeste på kloden.
Forsvar nå for én gangs skyld det dere legger så utrolig mye lit til. Hadde det fungert hadde dere vært de rikeste på kloden.
Skalleknarp
02.07.2021 kl 09:41
5079
Som tittel på denne tråden «opp og ned». Er overbevist at stemningen for RECSI snur i løpet av dagen. Skal ikke skylde på robotene for en gangs skyld, men det er noen som klarer å benytte fall momentumet med stort hell.
Ja sirbalo går motsatt og mener noe helt annet, omac har sikkert solgt:)). Men felles for begge Ta:)) sirbalo tar ihvertfall med potensiale og det fundamentale:)) Men omac er helt blåst for dette og legger nok ikke ut sine tall uten en agenda fra å skremme:))
Saken er vi som sitter nå blir ikke deprimert av om den hadde havnet på 15 eller glade for 25 vi sitter her for større ting enn dette:))
Saken er vi som sitter nå blir ikke deprimert av om den hadde havnet på 15 eller glade for 25 vi sitter her for større ting enn dette:))
Redigert 02.07.2021 kl 09:47
Nei. Ingen bad news, denne nedgangen er standard prosedyre for aksjen siste 6 måneder egentlig.
Folkens - slutt å få panikk kun fordi vi ser 5% ned.
INGENTING har skjedd. Dette er typisk tradere som pusher denne ned. Et stort salg som skaper frykt - panikkselgere kommer seg ut, mens de som vil inn kommer seg inn uten å måtte presse prisen opp.
Slapp helt av.
RECsi skal til tresifret når ML er oppe og går. Ikke stress over 5% ned.
Kjempe kjedelig at denne blir dratt ned på en dag som i dag, men husk nå at TA er vi fremdeles bullish pattern.
Fundamentalt er denne så underpriset at det faktisk er kvalmende.
Ikke la dere lures av tradere ved å selge dere ut og gå glipp av Norges beste vekst case. Man må være mentalt sterk for å være RECsi aksjonær.
For alt vi vet ender vi dagen med pluss! Bare slapp av. Denne skal langt opp!
INGENTING har skjedd. Dette er typisk tradere som pusher denne ned. Et stort salg som skaper frykt - panikkselgere kommer seg ut, mens de som vil inn kommer seg inn uten å måtte presse prisen opp.
Slapp helt av.
RECsi skal til tresifret når ML er oppe og går. Ikke stress over 5% ned.
Kjempe kjedelig at denne blir dratt ned på en dag som i dag, men husk nå at TA er vi fremdeles bullish pattern.
Fundamentalt er denne så underpriset at det faktisk er kvalmende.
Ikke la dere lures av tradere ved å selge dere ut og gå glipp av Norges beste vekst case. Man må være mentalt sterk for å være RECsi aksjonær.
For alt vi vet ender vi dagen med pluss! Bare slapp av. Denne skal langt opp!
Bare å vente til neste bølge kommer. Logger av traderen og logger på dataspillet til ungene.
God Helg og husk :Ta gevinsten når du har den!
God Helg og husk :Ta gevinsten når du har den!
Har kjøpt i 5-6 omganger siden Desember. Så gevinsten er ikke veldig stor. Skal fortsette med det frem til ML er i drift og verdiene er der. Liker investeringer som dette, hvor selskapet har trend og fremtiden på sin side. Jeg har stort sett aksjer som skal holdes i minimum 5 år++. Megatrend innen både solar og batteri, samt elbiler. Dette går veien før eller siden.
Bare en normal Fredag for REC,enkelte her tåler ikke å høre andres mening,skikkelige grinebitere.