Opp og Ned

Slettet bruker
RECSI 22.03.2021 kl 10:20 544251

For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:37 3471

Synnsykt at vi er tilbake på 16kr igjen og at nedgangen fra fredag, som kom fra ingenting, fortsetter.

Gode makro nyheter som bekrefter fremtiden sender denne midlertidig opp - også blir den dratt ned igjen. Om det er av tradere eller en av de store som utnytter volatilitet vet ikke jeg, men det at aksjen fremdeles er på usle 6 milliarder overrasker meg litt. Særlig med tanke på hvor stort dette markedet er på vei til å bli og hvor godt rustet REC er for å ta en større del av kaken, særlig innenfor vesten.

Verken ledelsen eller de største eierne, Aker har sagt noe som helst om hva som foregår i markedet. Beskjed vi har fått er at de er under forhandling med flere batteri produsenter. Disse forhandlingene har nå foregått i 6-9 måneder, hvis jeg ikke husker helt feil.

Dette betyr jo egentlig at enten at ledelsen i REC ingenting å formidle - ellers er det begrenset hva de kan fortelle markedet, ettersom det er innside informasjon.
Vi ser jo børsmeldinger fra andre Røkke styrte selskaper i ny og ne - og fornybart er noe han virkelig satser på, men REC aksjonærer vet ingenting; og dette gjenspeiles på aksjekurs.

Vi dro til 20-tallet igjen etter at vi fikk nyhet etter nyhet. Men hvorfor er vi da på 16kr igjen - når ingenting har endret seg siden sist? I mellomtiden ser vi at drittselskaper går opp flere hundre prosent.

Nei, jeg er lei av at aksjekurs herjes med på denne måten. Som aksjonær som eier noen hundre tusen aksjer forventer jeg at ledelsen i REC utnytter den politiske situasjonen i USA til alt det er verdt. Jeg forventer at avtaler som vil sikre lønnsom drift for ML vil bli annonsert fortløpende og jeg forventer at det vil bli bygget ut nye fabrikker, men mest av alt forventer jeg mer informasjon fra Aker Horizon. Nå har det gått veldig langt tid; vi må vite hva selskapet planlegger med veien videre;

Yulin
ML
Visjonen rundt de neste årene og RECs markedsposisjon

Jeg ønsker ikke at de skal fortelle oss alt; men litt kan de utdype seg om. De kan nok ikke utdype seg om pågående forhandlinger, men litt rundt fremtiden og de neste årene savner jeg å høre om. Å høre hvordan REC tenker å utnytte denne situasjonen forventer jeg å høre mer om. Det vi får på Q rapporter er ikke nok. Jeg trenger mer detaljer nå.

Men nei, det er helt stille. Jeg antar at dette er på grunn av at forhandlinger foregår og gir Aker Horizons benefit of doubt, men det virker jo som om denne bare kommer til å fortsette å herjes med til vi ikke vet mer - og vi som aksjonærer må bare holde ut - eller selge oss ut frem til vi får mer informasjon og aksjen blir mer stabil.

Potensialet til selskapet er helt enormt, men jeg er veldig spent på hvordan Aker vil utnytte dette potensialet. Kort sagt; Nå må enten kontrakter landes snart ellers trenger vi aksjonærer utdypende informasjon om hva som er planen fremover.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:38 3466

Vet ikke helt jeg. Det at vi ender i hovedindeksen er jo bra det, men er ingen grunn til at ting skal bli veldig annerledes annet enn å stabilisere kursen litt. Disse kortsiktige bevegelsene blir den ikke skjermet fra.

Det er bare noen få måneder siden KIR kom inn, årsaken til at det hastet kan være ting som utspiller seg nå bak lukkede dører. ML er stengt og det er ikke noe markedet som står klart til å svelge unna det de produserer om de åpner etter lunsj i dag. Så her er det ingen umiddelbar hast med å børsmelde, de har veldig god tid siden ting er som de er. Anodeprodusenter som Sila N, G14, Enovix, Sianode osv osv har heller ikke hastverk med å lage avtaler med Rec.

Når det gjelder batteri er det vel Sila N og G14 som er mest aktuelle i år, om en avtale børsmeldes. Sila N skal før jul bestemme seg for hvor de skal bygge fabrikk og da burde de ha Silan gass avtale i boks. G14 skal spikre finansiering av sin nye fabrikk i Q3 sier dem, så de også burde avklare en avtale med Rec.

Yulin hintet selskapet at noe positivt kan skje ila året.

Det er flere ting å nevne, det skjer også mye politisk. Særlig relevant for Butte. Det er bare å vente, det er tålmodighet som lønner seg når caset er bra slik som her. Jeg kjøper når jeg kan.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:39 3447

Traiding fra 16 og opp til 20 tror jeg ikke KIR bryr seg mye om. og tror du tar rimelig feil når du tror KIR er passiv;)) Her skjer det garantert veldig mye som ikke media eller vi vet enda. Men vi ser veien selv om ikke nyhetene er sluppet enda,
polion
05.07.2021 kl 09:41 3414

Røkke med meget stort kontaktnett i USA, Biden som nå tilrettelegger løpet for REC, avtale med både Sila Nano og G14, og ikke minst garantien om at ML skal åpnes. Siden produktene fra «monopolisten» REC er (og vil bli) såpass etterspurte, så kan følgelig REC selv mer eller mindre velge hvilken storkunde de nå skal inngå samarbeide med.

Allikevel så er REC nå godt nede på 16-tallet igjen, det er 40-45% opp til den lille toppen vi hadde i februar, samt at aksjen har falt ca. 20% bare de siste 2-3 børsdager.. For å få denne opp til gamle høyder, hadde det vært en stor fordel hvis vi kunne fått noe seriøs haussing her på forumet. En haussing jeg har etterlyst lenge, så det må da være noen som har et eller annet positivt å si om selskapet (vil jeg anta)?

Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:44 3341

Dette er også et problem. Det psykologiske aspektet i aksjen. Det har nærmest blitt en profeti at folk skal gevinst sikre rundt 20-tallet og sende denne dundrende ned, som et stein som faller rett etterpå. Tenk dere at for to uker siden fikk vi nyheter etter nyheter, nærmest daglig. Dette dro oss fra 17kr til 20kr utover flere dager / uker. Nedgangen fra 20 (19.4) til 16kr har tatt to børsdager. Synnsykt.

Jeg var veldig sikker på om at vi skal stabilisere oss på 20-tallet, men alle gode makro nyhetene betyr tydeligvis ingenting for aksjekurs, men men. Dette er bra for akkumulering, men det at aksjen herjes med på denne måten er IKKE bra for å hente inn nye aksjonærer - eller store aksjonærer. Spesielt når aksjonærer ser at alle andre selskaper går opp så mye - hvorfor ta risikoen med REC? Det er sånn jeg antar at de tenker. Det at aksjekurs herjes med og at vi ser så store svingninger - helt uten nyheter er ikke bra for legitimiteten til selskapet. Tradere og småaksjonærer er med på å danne dette inntrykket og det er de som dominerer nå.

Plutselig ser vi at tradere er ferdig med å kjøre denne ned også går vi igjen fra 16kr til 20kr, men det i seg selv er heller ikke bra nok for meg. Jeg har ikke tenkt til å selge før vi ser tresifret, men jeg er lei av hvordan aksjekurs herjes med konstant.

Det vi trenger nå er noe konkret fra Røkke. Vi trenger mer informasjon. Vi trenger mer legitimitet, at folk innser hvor stort dette skal bli fordi kontraktene og tallene viser det. Vi trenger flere større institusjonelle investorer som kjøper seg inn, fordi det er for mange aksjer tilgjengelig for retail.

Jeg vil være den første til å si at RECsi er Norges beste vekst case - og at jeg ikke finner mer fremtidig potensial i andre selskaper, men jeg vil også gi kritikk hvor kritikk må bli gitt.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:54 3190

Begynt og stresse nå? Dette er ikke noe å mase med så lenge du har noen års perspektiv. Måneder er ingenting.
omac
05.07.2021 kl 09:55 3167

Vi er ned 23% siden de forrige optimistene kjøpte på 20,4 for noen dager siden. Dette er ikke en aksje du går inn i når den nærmer seg 20 uten nyheter. Livet er urettferdig og ingenting er sikkert, vi får satse på at loddet i REC gir gevinst til alle som har kjøpt siste måneder til slutt
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:58 3099

Jeg er helt enig med deg. Jeg tror nok selskapet kunne gjort litt PR arbeid for å belyse verdier og snakke frem selskapet litt. Årsaken til at det ikke skjer er jeg usikker på, vanskelig å komme på gode grunner uten å høres negativ eller konspiratorisk ut. Det prøver jeg å unngå så godt det lar seg gjøre. Haha.

Enig med deg dog, bra case. Jeg har veldig troen og skal holde og kjøpe med det jeg kan. Frie midler er brukt, så kjøper litt smått når lønn/feriepenger tillater det.

Vet du har nevnt Tesla tidligere. Det er jo et selskap som alltid har opplevd FUD og motgang. Selv når det var innlysende for investorer som faktisk fulgte selskapet at det gikk bra. Lå mange år sideveis før plutselig markedet skjønte at her er det massivt potensial for fremtiden. Jeg bruker Tesla litt som tilbakeblikk når jeg er fortvilet i Rec. Forøvrig har jeg kjøpt Tesla også i det siste, skal nok mer opp fremover den å. Akkurat som Rec også skal etterhvert.

Veldig spent på hva høsten bringer, men føler vi burde få vite noe mer konkret før den tid. Selskapet burde komme ut med noe konkret rundt Q2 rapport.
Marketwatch
05.07.2021 kl 09:59 3121

Vi får satse på litt konkret info ved q2 presentasjonen senere i måneden. Ellers er det verdt å merke
seg at når Rec sine aksjer ble overført til AKH i januar 21 ble kursen satt til kr 16,62
Nsxnsx
05.07.2021 kl 10:00 3119

Du har sikkert rett i det du sier, jeg MÅTTE bare få utløp for mine feilinvesteringer :) ;) ;)

ALLTID best å legge skylden på andre :) JEG kunne jo bare solgt ALT på 20,- og kjøpt igjen i dag, så hadde jeg vært kjempe happy med KIR :)

NÅ var jeg dønn ærlig ;)
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:01 3101

Ja livet er urettferdig i blant og aksjen er snart under 40 på Rsi og oversolgt :)) skjønn det den som vil her får bare gutta holde på til vi får nyheter:) Kanskje på tide og komme seg av oslo børs for Rec:))
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:03 3054

Hehe du sier det selv, sitter selv ikke her for traiding og det vil heller ikke falle meg inn i denne, men det er det tydeligvis mange som gjør:))
Redigert 05.07.2021 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
omac
05.07.2021 kl 10:03 3061

Jeg holdt igjen noen kroner for å avvente dette, jeg tar noen nye lodd i dag. Sånn sett helt greit for min del
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:04 3043

Melvin jeg tror at du tolker innlegget feil. Jeg stresser ikke. Jeg antar at du kjenner til mine innlegg ettersom du har kommentert dem gjentatte ganger, men jeg mener at RECsi er Norges beste vekst case og at potensialet i selskapet er helt enormt. Med det sagt har vi falt ca 23% fra toppen på 20kr på hva da? 2-3 børsdager? Quantafuel som skifter sjefen sin helt ut av det blå faller bare 7% for sammenligning.

Dette er tall som ødelegger legitimiteten til et selskap jeg elsker, har tro på og har investert millioner av kroner i. Om jeg stresser over min egen portefølje? Hvis du ikke har fått med deg at jeg allerede har noen millioner investert og kjøper for 100-200K månedlig etter lønn så forstår jeg at du kommer med utsagnet ovenfor, men hvis du vet at jeg kjøper en del månedlig og ikke har noen planer om å selge før flere år frem i tid så vet du også at for meg er det bare bra at aksjekurs går ned. Det som derimot ikke er greit er at REC skal herjes med denne måten.

Det lager et psykologisk aspekt hvor trender nærmest blir profeti. Det skaper et pyskologisk aspekt hvor folk ikke tørr å investere, fordi de ser at tradere har større effekt på kursen enn faktiske nyheter. Gode nyheter på makro nivå daglig dro oss til 20-tallet, men et stort nedsalg på 30M skapte salgspress som tok oss 23% ned.

Det jeg er opptatt av er at RECsi skal slutte å bli dømt pga. fortid og bli dømt pga. fremtid, men dessverre har det psykologiske aspektet mye å si. Alle som taper penger på REC, selv om casen er bunnsolid, sitter med bitre minner og holder seg unna aksjen i fremtiden. Dette er ikke bra for oss. Hadde selskapet vi er investert i hetet noe annet enn RECsi - kan jeg garantere at vi hadde vært på 30 + milliarder i markedsverdi nå og ikke 6 milliarder, så jo Melvin; det at aksjen herjes med er ikke bra for legitimitet på kort sikt - og det vi trenger her nå er enten at kontraktene som har blitt forhandlet så lenge landes - eller at vi får mer informasjon fra RECsi direkte. Heldigvis vet vi at innen året er ferdig blir beslutning rundt ML tatt - så vi må ikke vente alt for mye mer - men da får vi bare akseptere at aksjekurs skal herjes med i mellomtiden og ikke få noen forventninger?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:08 2991

Er fullastet så ikke mer å gå for her, stort kjøp på ca 3kr og mange kjøp oppover så snittet er vel ca 7-8 kr i dag:) Har god tid og sitter nok et par år til:))
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:15 2865

Falco, kommer denne på Nasdaq fremfor Oslo Børs så skal jeg ta deg med på middag! Jeg er helt sikker på om at dette vil skje i fremtiden; og det vil løse så mange av problemene. Antar at først vil kontrakter bli meldt - deretter vil det bli meldt at denne flyttes over til USA. Håper bare det skjer fortest mulig, hehe.

Amatørkongen; Ja. RECsi minner meg enormt om min tid som aksjonær i Tesla. Som du vet om Amatør så endret jo Tesla livet mitt. Gikk plutselig fra å være en gjeldsslave til å sitte med millioner på konto. Deretter fikk jeg drømmejobben som også sikret finansiell frihet for meg og min familie.

Akkurat som RECsi opplever nå - var jeg en stund i Tesla uten at aksjekurs gikk noe opp. Bare opp, ned og sidelengs, akkurat som RECsi, men så skjedde 2020 og alle verdiene kom frem. Førte til nesten 10x på under ett år. Men i motsetning til RECsi var Tesla dominert av shorts og store institusjoner som spredte FUD. Problemet til REC er litt FUD på lokalt nivå (journalister), men også tradere. Ingen synlig stort short her. Men ja; når børsmeldingene først kommer og kontraktene landes - og folk ser i faktisk tall hva selskapet vil sitte igjen med - da kommer 10x på REC også. Viktig å påpeke at REC har økt drastisk fra bunn nivå på 2-3kr i fjor, med det sagt mener jeg at potensialet for 10-20x absolutt ligger der med inngang til dagens kurs, bare at man da må ha et langtidsperspektiv. Her er mulighetene enorme, selv om dette ikke reflekteres i aksjekurs.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:23 2771

Du sier det selv dette reflekteres overhodet ikke i aksje kursen derfor har jeg også gått fullt inn i denne og vil sitte lenge.

I mine øyne er dette selskapet det mest spennende selskapet man finner på oslo børs når det gjelder potensiale og det fundamentale.
Baserer ikke mine kjøp på traiding opp og ned dette er kun små penger for mine investeringer. Er en litt mer seriøs investor enn dette og går etter de store pengene:))
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:26 2785

Ser ut som hauserne tar feil igjen, videre ned
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:29 2789

hehe du lærer aldri, nå er den til og med oversolgt og rsi snart under 40 så kanskje det er på tide du dekker inn short, om du ikke sitter med dette burde du kanskje benytte sjansen på å kjøpe før de sender den opp igjen:))
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:31 2763

Lurt å kjøpe nå Semb. Bare snakk om litt tid før vi går mot 20kr igjen. Ser også ut til at vi kan vente oss noen vesentlige børsmeldinger som tar oss til nye høyder før jul.
IKM-ANSATT
05.07.2021 kl 10:34 2777

Jøsses bevares mange så gir opp idag vist💸🤣🤣🤣 jaja får eg får vel bla opp litt å shoppa billige rec aksjer idag då😎🍾
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:36 2698

Innlegget er slettet
Må jo følge selskapet og hva som skjer da. Mener du at vi ikke skal forholde oss til realitetene? Du må gjerne peke på noe vesentlig som skulle sørge for at denne aksjen og selskapet ikke skal gå bra de neste årene.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:37 2692

Skulle gjerne gjort det, men sitter som sagt fullastet:) Idiot traidingen vil sende den opp og ned og har overhodet ingenting med selskapet å gjøre:)
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:39 2677

Tja. Jeg tror tradere er fornøyde for denne gang og at bunnen var på 16.4kr. Fra 20.50kr til 16.40kr på noen dager, imponerende. Nå er det på tide å komme inn igjen - og som Amatørkongen sier; vi får nok nyheter til høsten som drar oss til nye ATH for siste 5 år. Tipper kursen på 42.50kr av MK enkelt blir overgått innen året er ømme.

Men gratulerer med Seadrill da, hvis du fremdeles er inne.

For å klargjøre: RECsi er IKKE hausset. En markedsverdi på 6 milliarder bør egentlig si det motsatte, at denne baisses ned.
Kostpris på fabrikker alene giro oss 300-400%. Potensialet for fremtiden kan ta oss flere tusen prosent opp.

Ulempen med at aksjen svinger mye - er at av og til har du også rett, hehe. Men av feil årsak. RECsi går ikke ned fordi denne er hausset....
Redigert 05.07.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:42 2764

Her følges selskapet ensidig positivt det er problemet. Dere eier aksjer, ergo dere ignorere negative nyheter.

Jeg kan vise til aksjekursen går ned i dag. Det kan være mange grunner til det, blandt annet politiske grunner.

Noen ser mere holistisk på hva som skjer i verden enn andre og tar med faktorer kanskje du/dere ikke gjør for suksess.

MGS
05.07.2021 kl 10:42 2729

Klatrer oppover igjen nå, blir ikke overrasket om vi ender dagen i pluss. Hadde vært typisk for denne aksjen...
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:49 2932

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Alle som eier aksjer mener vel at den aksjen er underpriset rett og slett. Hvis man sitter long så går man ikke glipp av en plutselig oppgang, det opptimale er dog å ikke sitte i aksjen når den er overpriset. Hvis andre er underpriset, og sånn går nå dagan
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:51 2909

Du klarte ikke peke på noe som helst nei, det er notert. Bare litt kanskje ditt og datt.

Her inne hauses ikke aksjen ensidig positivt. Meg selv og flere andre har pekt på flere ting som kan være grunner til bekymring :)

Det jeg dog registrer meg, er at nesten alltid når noen snakker ned aksjen, så er det slik du gjør. Uten noen gode argumenter, du og andre kommer bare innom tråden på røde dager og skriver i en setning at kursen går ned. Jeg savner litt argumenter rundt pessimistiske synspunkter. Tar de gjerne imot om de kommer. Ingenting er bedre enn realitetsorientering, om den er forklart godt.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:54 2895

hehe tror du må få deg litt erfaring med oslo børs og noen år på baken:)) Tips til deg les deg opp om selskapet det fundamentale og potensiale, det slår sjelden feil når du investerer i et selskap på oslo børs:)) Lykke til:))
MGS
05.07.2021 kl 11:01 2916

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Ut av ren interesse / nysgjerrighet. Hva sto i innlegget som ble slettet?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 11:03 2914

Her har vi til og med en artikkel som bekrefter at Rec er trader herjet. Ikke at vi trengte å bli forklart det.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/07/05/7700661/svensk-aksje-er-nordnet-tradernes-klare-favoritt
Holymoses25
05.07.2021 kl 11:05 2946

Skal ikke se bort at vi får en del nye RECSI aksjonærer som solgt seg ut fra QFUEL og nå bytter beite.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 11:05 2977

Var nok noe ala Trump for president eller lignende som mange ganger før:))))
Redigert 05.07.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 11:08 2964

Hehe ja og flere her inne har til og med fornektet dette:)) Handlingen har overhodet ingenting å gjøre med selskapet, det fundamentale og potensiale å gjøre:))