Opp og Ned

Slettet bruker
RECSI 22.03.2021 kl 10:20 544322

For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2021 kl 13:56 11746

Værste dårlige timingen jeg har hatt på salg var i DNO. Satt og akkumulerte på 7 og 8 og 10 tallet i lang stund. Så kom det et fiffig prosjekt jeg ble forelsket i og bokstavelig talt 9 sekunder etter jeg tømte DNO beholdningen så gikk den fra 11 til langt oppå 17 tallet. 🍺
Slettet bruker
15.07.2021 kl 14:00 11724

Jepp, det vi trygt kan si er at mange vil angre at de ikke kjøpte her fremover. Den lå veldig lenge på 3kr også så regner med det er flere som angrer på at de ikke kjøpte der :))
fattigstakkar
15.07.2021 kl 14:15 11689

Jeg synes nå det er bedre å kjøpe på 15,5 enn på 24.
Null
15.07.2021 kl 14:40 11594

Det eneste positive som man kan si om REC sil i dag er vel at omsettingen er veldig lav på nedgangen.
Ikke vært det store å vært eier den siste uken med nedgang på lav omsetting. Kom inn litt omsetting tidligere ui uken da spratt vi opp noen prosenter....

Ferie steming på børsen og i REC iallefall...
SÅ får vil se om en uke da hva vi får ut av Q2, jeg tror ikke det kommer annet en litt oppdateringer på det vi allerede har hørt om, og INGEN konkrete nyheter....

Fin pluss på Butte og liten pluss toptalt hadde vært fint

NULL
Slettet bruker
15.07.2021 kl 15:02 11483

Det burde ved Q2 meldes om forhandlingene med anodeprodusenter eller andre har hatt framskritt, og om at de fortsatt holder fast på at beslutningen om oppstart ved ML vil skje i år. Det har jo skjedd mye politisk som burde tilsi at sannsynligheten for oppstart er større nå enn ved Q1. Det er også skjellig grunn til å håpe på at resultatet fra Butte er vesentlig forbedret, samt at utbygging av kapasiteten ved Butte er i gang. Om kursen vil bevege seg nevneverdig etter Q2 avhenger slik jeg ser det hovedsaklig av om det avklares mer, eller ikke, omkring oppstarten av ML - som igjen betyr at avtaler kan meldes om ikke alt for lenge. Om Torvund er lite lysten på å si noe konkret kan han iallfall spørres om han er mer positiv nå enn for ett kvartal siden. Kommer det noe positivt er kursen i dag en vedlig god pris, mener jeg.

Man kan jo saktens spørre om hva planen er for 1 mrd i emisjonspenger dersom man ikke tenker på å fyre opp ML. 1 mrd er mye penger, og å holde en slik sum bundet i ett år kostbart. Oppstart er slik jeg ser det derfor noe borti 100% sikkert.
Redigert 15.07.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
15.07.2021 kl 15:26 11502

He he...jeg kjøpte 90.000 aksjer på 2,67 men solgte bare så altfor tidlig :) hadde jeg sittet på de opprinnelig aksjene så hadde jeg ikke brydd meg om 15 eller 20,- men nå føles det som mer usikkert. Men men er sikkert fornøyd med inngang rundt dagens nivåer om noen år :) Men syns nå Røkke er lovlig stille.....
Mossegutt
15.07.2021 kl 20:40 11482

Recsi kommer, ta tålmodigheten til hjelp.
Husk ferietid er hvert eneste år ensbetydende med lavere omsetning på børs og dertil er ganske ofte salgspresset større enn kjøper presset. Noe forteller meg at det vil endre seg i motsatt favør når fellesferien er over og vi er tilbake til normalen.

Bruk tiden til å akkumulere på dippene, les en god bok eller ta deg en svømmetur, så ser dette finere ut om kort tid.
…og gjerne noe godt i glasset 🍺

God sommertid
Blåfredag
15.07.2021 kl 23:41 11069

Tweet fra Guvernør Islee sitt besøk hos Rec Silicon, sammen med Group 14; "I'm touring REC Silicon with Group14 in Moses Lake. I am so glad to have these leaders diversifying our energy production, combating climate change & reducing our carbon emissions. I look forward to seeing more companies invest in our economy & expand job opportunities for WA."

Etter et kjapt twitter søk kom jeg også over denne fra Washington state department of commerce: "REC Silicon is working on a comeback. After impacts from the trade war, companies like theirs are preparing for new opportunities around the corner in the battery and solar industry".

Legg merke til den siste der: AROUND THE CORNER. Spennende tider.
spanjolen
15.07.2021 kl 23:51 11044

Fattig. Vi blir sett på kjedelig vi som både følger Ta og det fundamentale 😎😎
Teknisk er Rec oversolgt. SMA 20 og 100 indikerer at kursen er lav osv….

Så så tiden er inne for å vekte seg opp nå.
Redigert 15.07.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
spanjolen
16.07.2021 kl 00:45 11014

Hmm. Tillit!! Markedet er avventende som tilsier at de tror på hva som ble sagt etter første kvartal og det er ett sunnhetstegn. Tålmodighet nøkkelen…. Alle solemerker sa at kursen skulle gå sidelengs og det har den gjort.

Fra fremleggelsen:
Oslo, Norway – May 11, 2021: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported first quarter 2021 revenues of USD 28.1 million versus USD 36.0 million in the fourth quarter of 2020 and EBITDA of USD 4.0 million versus USD 1.9 million in the prior quarter.
REC Silicon reported a cash balance of USD 131.5 million on March 31, 2021 compared to USD 134.9 million on December 31, 2020.
The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment of USD 10.8 million for the first quarter compared to USD 8.0 million in the first quarter 2020 and USD 11.7 million for the fourth quarter of 2020. The decrease in EBITDA compared to the prior quarter was primarily the result of lower silicon gas sales volumes of 781 MT for the first quarter compared to 881 MT for the prior quarter.
“The demand for semiconductor polysilicon and silicon gas has strengthened over the last quarters and we expect this trend to continue. Limited shipping availability over the Pacific has created some problems in fulfilling orders, but we are confident it will gradually be resolved. The PV polysilicon market has strengthened over the last months, but unfortunately, REC Silicon is not able to supply this market due to the trade dispute with China. However, plans to develop an “ultra-low-carbon footprint” PV value chain continue in collaboration with other solar companies and the US Government. REC Silicon is also in negotiations with several “Silicon Anode” companies concerning silane supply contracts from our Moses Lake facility. REC Silicon is confident that the Moses Lake facility will be restarted in 2023 with probable demand from both the PV and the Silicon Anode market,” said Tore Torvund, CEO.

Altså: oppstart 2023. Det må Breaking News til for å få kursen til å skyte fart. I mellomtiden er der andre markeder som er mye mere attraktive for kortsiktige tradere 😎
Redigert 16.07.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
manman01
16.07.2021 kl 09:52 10506

Ser ud til det bliver en grøn dag, mine streger fortæller mig at vi er bundet ud (:

God dag til alle!
manman01
16.07.2021 kl 12:10 10039

ref:

https://www.tradingview.com/x/1Jj5caDc/

EDIT: jeg vil også meget gerne have input og kritik :)
Dette er noget jeg gerne vil lære :)
Redigert 16.07.2021 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2021 kl 12:37 9927

Jeg er ikke så bedrevet i TA selv, men så at det ble omsatt 5-600 000 aksjer i starten av intradag i dag, og det virket som kursen gav litt slipp på bremsen etter det. Kan det ha vært Voleon som dekket inn deler av shorten, og da har gitt litt opp caset sitt?
Lov å håpe, og blir spennende å se hva Finanstilsynets lister sier når de oppdateres.
solfylt
16.07.2021 kl 13:17 9835

Det har blitt ille når vi lurer på hvorfor kursen går opp 😄 Fra spøk til alvor; ja mulig shorterne har fått seg litt å bryne seg på. Jeg tror også både resultatene fra Elkem, twitter fra G14 omvisningen kan ha en effekt i dag. Ellers må vi huske på at kursen har fått svi ganske godt den siste tiden og den har vært ganske immun mot triggere og gode utsikter. Nå er q2 rett rundt hjørnet og frykten for å stå utenfor er kanskje større enn frykten for kursnedgang. Jeg trenger ikke en åpningsdato for ML for å bli happy, men forventer god omsetning og at ting går som planlagt. Resten er bonus.
solfylt
16.07.2021 kl 13:19 9902

Forøvrig er jo hele ordrebildet fullstendig endret siden begynnelsen av uka..
Slettet bruker
16.07.2021 kl 13:21 10255

Guvernørens besøk igår hvor TT sammen med G14 presenterte fremtidsutsikter var en KRAFTIG kjøpssignal.


Myndighetene vil trolig støtte G14 med byggestart og oppstart av den nye fabrikken da dette er i trå med Bidens fremtidsutsikter samtidig vil dette gagne Rec enormt !
Her skjer det store ting nå !
Redigert 16.07.2021 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2021 kl 13:37 10173

Det er nok ikke usannsynlig.

Jeg håper på et enda bedre scenario: at Group 14 skal innlemmes i RECsi:)

Jeg ser uansett fram til litt guiding på torsdag.

Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:29 9267

Blir gøy med oppdatering på torsdag. Nesten blitt en rutine å ha det på i bakgrunnen mens jeg gjør meg klar for jobb, hehe. Tenker å laste opp ytterligere enten på torsdag morgen eller fredag, vi får se.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:33 9220

Aksjen er en katastrof ose burde stop handel
spanjolen
19.07.2021 kl 10:06 8907

???
Over 300% opp siste året. Hmm definer katastrofe
Fholm
19.07.2021 kl 10:35 8784

Hadde lynflaks i dag jeg, hadde SL stående da jeg har hatt langhelg og måtte jobbe MYE de første timene i dag, auto solgte på 16,2 og fikk tilbake på 15,85. Bare synd resten av portisn drar meg i rødt :(
Salbei
19.07.2021 kl 10:41 8732

Ja dette er en klassisk overpriset traderaksje, som plutselig kan falle 15-20% intradag. Vi så det igjen for litt siden, da aksjen var over 20 nå nylig:-)
Fholm
19.07.2021 kl 10:45 8735

Sitter å ser over "handel oversikten" er ikke mange poster over 10.000 som har gått etter vi gikk under 16., en på 30k+ , 2 over 14k en på 12, 11 og ett par på 10.
Overflod av 1-5k posisjoner som skifter hender. Men ser ut som om det blir høyt volum i dag. 1.9 i skrivende stund.
PHOinvestor
19.07.2021 kl 11:46 8442

Ja, ja akumulerer hver mnd på dette nivå, der gikk resten av feriepengene inn
solfylt
19.07.2021 kl 13:06 8174

Det blir i alle fall spennende! Hva tenker man om nøkkeltall? Elkem ser jo ut til å ha fått gode resultater (selv om markedet ikke responderte positivt før i dag) og vi må vel tro at REC har gjort det rimelig greit siden sist med tanke på etterspørsel og polysilpris. Jeg er veldig spent på om markedet i det hele tatt henger med på resultatene eller om alle venter på de store nyhetene..
Fholm
19.07.2021 kl 13:30 8021

Min personlige mening er at såfremt det ikke står ML åpner neste uke i store svarte bokstaver, så kan de øke ebitda med 20% uten at kursen går opp. Virker som om Moses er det eneste som kan sende oss ut av denne 14-20 syklusen
Slettet bruker
19.07.2021 kl 14:33 7779

Mange med personlige meninger her nå før Q2 :)) Det vi kan slå fast er at den er oversolgt før kvartalet så markedet priser ingenting nytt her:))) Topp 20 og 40 rører seg knapt på aksjonærlisten osv osv.
Redigert 19.07.2021 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2021 kl 14:33 7779

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg at vi kommer til å få gode nyheter, som vanlig. Gode tall for Butte, kanskje mer informasjon om utvidelsen som er planlagt. Kanskje mer informasjon rundt Yulin samarbeidet og situasjonen. Definitivt så kommer vi til å se positive ledere som også vil fremheve hvordan det politiske aspektet påvirker dem. Satser på mer informasjon rundt dialogen med potensielle samarbeidspartnere, men tror dette vil være begrenset. På generell basis vil vi få god informasjon, men jeg er litt redd for hvordan markedet vil reagere uten konkrete nyheter for ML og avventer med å laste opp ytterligere til etter torsdag. Da blir det nok 100k + som går inn denne måneden.

Jeg tror ikke at vi får informasjon om gjenåpning på Q2, med mindre det blir børsmeldt på forhånd. Med det sagt er jo aksjen ekstremt underpriset som jeg har sagt flere ganger tidligere og en fin mulighet for oss som har troen til å akkumulere mer, men markedet venter nok på en avklaring fra Røkke / kontrakter som signeres før vi virkelig tar av.

Har bare blitt lei av opp og ned og bryr meg ikke så mye mer lenger. Vet at det jeg venter på blir verdt det. Og sannheten er, alt går vår retning, vi trenger bare å høre mer fra ledelsen og de største eierne bak selskapet. Makro frykt som drar oss ned i dag, tror jeg.

Jeg tror at Q3 og Q4 vil bli veldig spennende for selskapet og at den perioden også vil gjøre opp for et ellers turbulent år.
Redigert 19.07.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
solfylt
19.07.2021 kl 15:22 7490

Takk for svar. Høres fornuftig ut. Jeg håper og tror vi får gode tall hva omsetning angår, men noen dato for ML kommer ikke nå. Håper de fleste er forberedt på nettopp det; at det blir gode tall, men at Q2 ikke er dagen for take off. I dag er børsen rød som bare det og ikke uventet går vi også ned -noe annet ville vært sprøtt. Jeg var ganske sikker på at jeg traff dippen med kjøp på 15,60 i dag tidlig, men der er vi igjen nå. Akk, den som venter på noe godt ☀️
manman01
19.07.2021 kl 15:26 7518

JULY 19, MONDAY 11:30 AM
The President delivers remarks on the economic recovery and the remarkable progress made under his Administration—from 60,000 to 600,000 new jobs per month thanks to the American Rescue Plan—and why we need the Bipartisan Infrastructure Framework and his Build Back Better agenda to sustain that growth in the years to come
https://factba.se/biden/calendar
Link til livestream: https://www.youtube.com/watch?v=qveffLXjeCQ

tænker jeg skal se med her :)
Stonks_
19.07.2021 kl 16:19 7314

Blir litt dumt å si dette men, personlig så håper jeg at vi bare ligger på denne kursen de neste månedene. Begrunnelsen er at da kan jeg handle aksjer på salg haha, men neida har et lite håp om at q2 er et plus kvartal når det kommer til tallene, istedenfor for negativt.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 16:48 7125

Får handle nede på 14 tallet om vi kommer dit. 13,8 hadde vært helt dessert 😜🍺
Null
19.07.2021 kl 16:52 7087

Som jeg har skrevet tidligere så liker jeg meg bedre over 16 kr, men slik er det
Har som dere andre ikke tro på noen store nyheter på torssdag.
Det jeg forventer er at kvartaL 2 driftsmessig er like godt som Q1.
Ser gjerne at marginene blir litt bedre, så håper jeg på litt info om hvikle tanker de har om eierandelene i Kina.....
Status på ML, har jeg vel egentlig ikke så store forventinger til utover at de kommer til å si de er på nivå med tidligere meldinger, besluttning i høst og oppstart 2023

Null
polion
19.07.2021 kl 17:27 6876

Jau, jau, markedet har virkelig troa på REC, og faktisk bare så vidt at vi ikke så 14-tallet i dag. Og som skribentene pleier å trøste seg med etter disse katastrofe-nedgangene; "dette er en gylden anledning til å fylle opp med mer REC". Vil tro at mange av de nevnte aksjonærene etter hvert sitter med såpass mye REC at porteføljen muligens må karakteriseres som direkte usunn. Sett i forhold til mange av de andre OSE-aksjene, så har REC vært en bunnsolid katastrofe de senere månedene.

Og nå kommer vel det gjentagende gnålet og vissvasset om at nevnte betyr ingenting for de langsiktige, samt den vanlige tullballpåstanden om at jeg er en trader? Det er bare å gi på, ikke vær beskjedene.
Null
19.07.2021 kl 17:37 6844

Polion
Hva vil du anbefale meg å gå inn i om jeg skal ta ned min REC portefølje?
La oss si kjøp i morgen kl 12 og salg 10 november?
Eller du kan gi meg en salgsabefaling basset på en stigning i prosent

NULL
Slettet bruker
19.07.2021 kl 18:00 6718

Kjedelig med nedgang, men i dag så duppet hele markedet ganske kraftig. Med Rec sine volatile tendenser svinger den enda hardere nedover. Sist gang vi var ned under 14kr var det også markedsuro og inflasjonssnakk. Kanskje litt de samme effektene man ser på denne dagen.

Jeg kjøper ikke mer nå, har kjøpt meg ferdig på disse nivåene. Jeg avventer. Skal jeg kjøpe mer må vi enten lengre ned, så jeg får ned snittet, eller så må vi opp basert på meldinger/guiding fra selskapet som viser at denne investeringen har blitt tryggere.

Stonks_
19.07.2021 kl 18:34 6527

90 prosent av min portefølje er nå recsi, og det skal handles enda mere. Må bare laste opp med noen tusen aksjer i bcs først, tenker det er på tide å spørre nordnet om et lite lån haha
Null
19.07.2021 kl 18:34 6571

Da har nok vi litt samme strategi Amatørkongen,
Håper jeg slipper å snitte ned for da er vi nok langt nede på ensifret.

Så kan vi jo se frem mot torsdagen for å se om det kommer noen som kan stabiliserere kursen fremmover mot nye meldinger..
Slettet bruker
19.07.2021 kl 19:01 6454

Det er skumle tider når man skal være lojal mot en aksje som man er mot et fotball-lag.

Å følge Messi i tykt og tynt er nå en ting, men Tore Torvund er ikke Messi. Dette er et turn around case der det kun gir mening å kjøpe aksjer, for å legge dem i skuffen i 5 år.