Opp og Ned
For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43
Du må logge inn for å svare
Så sant. Men har lastet opp ganske mye , alt annet er bonus . Men er forberedt på å være noen 100k opp og ned intradag i tiden som kommer
Greit om du legger ut om dette er relevant, siden dette er en låst artikkel. For alt vi vet handler det ikke om Rec i det hele tatt.
Piloten69
23.07.2021 kl 11:43
8661
D.d
Pareto-analytiker Gard Aarvik dekker Rec Silicon, og øyner stor oppside i aksjen. Aarvik opererer med en kjøpsanbefaling og kursmål på 25 kroner, hvilket er 50 prosent høyere enn dagens kurs. Rec Silicon har for øvrig vært en av børsens absolutte vinnere det seneste året, da aksjen er opp over 350 prosent.
Jeg sitter i båten …
Pareto-analytiker Gard Aarvik dekker Rec Silicon, og øyner stor oppside i aksjen. Aarvik opererer med en kjøpsanbefaling og kursmål på 25 kroner, hvilket er 50 prosent høyere enn dagens kurs. Rec Silicon har for øvrig vært en av børsens absolutte vinnere det seneste året, da aksjen er opp over 350 prosent.
Jeg sitter i båten …
spanjolen
23.07.2021 kl 11:53
8690
Til ettertanke,
Scatec oppstart 2014. Nå markedsverdi mer en 37 miliarder kroner. Belånings grad omtrent 80%
Rec: oppstart når mobilen var kjempestor:-)
Markedsverdi omtrent 6 milliarder, belåningsgrad ca. 30%.
Så vi forventer en kursutvikling som Scatec😎😎😎.
Scatec oppstart 2014. Nå markedsverdi mer en 37 miliarder kroner. Belånings grad omtrent 80%
Rec: oppstart når mobilen var kjempestor:-)
Markedsverdi omtrent 6 milliarder, belåningsgrad ca. 30%.
Så vi forventer en kursutvikling som Scatec😎😎😎.
strider1
23.07.2021 kl 11:56
8728
Jeg kjøpte scatec på 29. Solgte på 33 for å handle mer recsi..... Det var dumt.
Men har alltid hatt mer trua på REC og vil fortsette å kjøpe recsi så lenge den er underpriset
Men har alltid hatt mer trua på REC og vil fortsette å kjøpe recsi så lenge den er underpriset
Rec Silicon ligger i løypa til å bli et ESG selskap med meget stor inntjening. I batterimarkedet, som skal ha en eventyrlig vekst neste ti-årene. Det snakkes om 10x frem mot år 2030. Jeg tror det kan bli mye mer. Det vil uansett ikke stoppe i år 2030.
PV markedet skal også vokse enormt. Skal Rec gjøre penger der må dog USA og Europa få i gang noe ingot/wafer produksjon, det tror jeg også vil skje innen 3-5år senest.
PV markedet skal også vokse enormt. Skal Rec gjøre penger der må dog USA og Europa få i gang noe ingot/wafer produksjon, det tror jeg også vil skje innen 3-5år senest.
spanjolen
23.07.2021 kl 12:02
8824
Fundamentet er på plass. Så når startskuddet går vil Rec skinne som sola 😎.
solfylt
23.07.2021 kl 14:42
8570
Fra artikkelen/fredagens aksjetips i FA: «Pareto-analytiker Gard Aarvik dekker Rec Silicon, og øyner stor oppside i aksjen.» De skriver at «Aarvik opererer med en kjøpsanbefaling og kursmål på 25 kroner, hvilket er 50 prosent høyere enn dagens kurs.» Det tilføres også «Rec Silicon har for øvrig vært en av børsens absolutte vinnere det seneste året, da aksjen er opp over 350 prosent.» Det er en stund siden fredagens aksjetips inneholdt REC 🌞
orhaugen
23.07.2021 kl 15:59
8443
Hva ønsker traderne videre, ta kursen ned til nye intervaller eller begynne å kjøpe opp mot 20 igjen. Kan jo ikke holde på i evigheter med å prøve å lure hverandre på det samme nivået. Er nok en del som håper/venter på at noen skal presse kursen ytterligere ned, men enn så lenge ingen større aksjonærer som tømmer seg og da er det ikke så mye å hente lenger nede. Straks tid for høyere kurser igjen..
Redigert 23.07.2021 kl 16:06
Mulig. Selv er jeg litt lei opp og ned, er nokså fornøyd med antall aksjer jeg har kjøpt på disse nivåene. Vil se at ting materialiserer seg før jeg kjøper mer. Det kan fort gå 2 år til før ML produserer og selger noe. Jeg har god tid til å kjøpe mer før det skjer.
Å kjøpe aksjer neste år vil også gi god avkastning og da med minimal risiko når avtaler er bekreftet.
Å kjøpe aksjer neste år vil også gi god avkastning og da med minimal risiko når avtaler er bekreftet.
Med så Mange Aksjonærer .., 🙄 er det bare å forvente volatilitet.. noen skvetter i bukse bare aksjen går ned 2 øre ..
Nordmenns grønne favoritt
Tall fra Oslo Børs, presentert i en rapport fra Aksje Norge tidligere denne måneden, viser at Rec Silicon er blant nordmenns favoritter på børsen. Hele 41.357 enkeltinvestorer eide Rec Silicon-aksjen per 30. juni i år. Aksjen er også den desidert mest populære «grønne» aksjene på Oslo Børs, foran Nel og Akers karbonfangst- og havvindsatsinger.
Nordmenns grønne favoritt
Tall fra Oslo Børs, presentert i en rapport fra Aksje Norge tidligere denne måneden, viser at Rec Silicon er blant nordmenns favoritter på børsen. Hele 41.357 enkeltinvestorer eide Rec Silicon-aksjen per 30. juni i år. Aksjen er også den desidert mest populære «grønne» aksjene på Oslo Børs, foran Nel og Akers karbonfangst- og havvindsatsinger.
Da er det straks lønning for mange så det er egentlig bare å håpe på nedgang.
14 tallet 😂🙏🙏🍻
14 tallet 😂🙏🙏🍻
Tar bare 3 år å bygge ny polysili fabrikk ifølge noen. ML må vel åpne før 2023 da om det skal bli noe fart i satsingen til Biden.
Intravenøsiu
25.07.2021 kl 14:44
7272
Moses Lake legger trolig lokk på bygging av polysil fabrikker i USA en god stund, det blir nasjonal verdikjede innen Sol.
Moses Lake ligger I Washington state, det brukes nærmest utelukkende vannkraft, konkurrentene ligger i stater med langt større andel av kull/gasskraftverk (Michigan og edit: Tennessee).
I tillegg så brukes det FBR teknologi som er vesentlig mindre energikrevende sammenlignet med konkurentenes teknologi.
Moses Lake ligger I Washington state, det brukes nærmest utelukkende vannkraft, konkurrentene ligger i stater med langt større andel av kull/gasskraftverk (Michigan og edit: Tennessee).
I tillegg så brukes det FBR teknologi som er vesentlig mindre energikrevende sammenlignet med konkurentenes teknologi.
Redigert 27.07.2021 kl 09:53
orhaugen
26.07.2021 kl 11:06
6178
De vil de vil, men får det ikke helt til. DVS å presse kursen enda mer ned. Nå må de (tradere/noe short) opp i pris igjen skal de "få tilbake" aksjer.
Fholm
26.07.2021 kl 11:07
6286
manman01 skrev Det er godt nok en stille dag
Etter å ha lest om Asia i dag tidlig satte jeg SL i absolutt alt, utløst i AKH og REC, kjøpte tilbake 60% på 15,85 og resten avventer jeg litt med
Fholm
26.07.2021 kl 11:43
6110
Er da samme mønster, nesten så man skal selge når disse 2-600k postene kommer, opp, de skifter hender hender, selv om kjøpersiden er død, så går den litt ned igjen.
manman01
26.07.2021 kl 12:05
6000
Godt timet - Lykke til!
Jeg læser også gerne hvad du fandt - har du et link? (:
Jeg læser også gerne hvad du fandt - har du et link? (:
Jeg lastet ytterligere etter Q2 presentasjonen. Føler meg ganske trygg på om at "den store meldingen" kommer i løpet av Q4 2021, kanskje slutten av Q3 hvis vi er heldige og forhandlinger går fortere. Gjenåpning av selveste fabrikken blir nok i slutten av 2022 / tidlig 2023.
Vil også være flere politiske tiltak som vil bli stemt over de neste månedene. Ting kan bli veldig spennende.
Vil også være flere politiske tiltak som vil bli stemt over de neste månedene. Ting kan bli veldig spennende.
https://www.zerohedge.com/energy/world-will-run-out-ev-batteries-2025
Propaganda maskineriet er satt isving for å drive fram nye løsninger
Propaganda maskineriet er satt isving for å drive fram nye løsninger
The world needs to ramp up its EV battery production, and it needs to do it essentially overnight. But the EV battery issue, as big as it is, is only a microcosm of the much bigger and more pressing issue of a general lack of foresight into the world getting serious about the energy revolution and green energy transition. In many ways, COVID-19 catalyzed the growth of clean energy in ways that we couldn’t have seen coming, to be sure, but the need for this kind of wide-scale adoption of EVs and clean energy has been pressing, known, and all but ignored for decades now. It’s far past time to get serious about policy, incentives, investment, and R&D at a pace that reflects the urgency of the imperative set by the looming threat of catastrophic climate change.
Fholm
26.07.2021 kl 13:27
5723
Var i bunn og grunn tech aksjene som gikk, å vi blir jo straffen både som tech, grønt og Olje 😂 så var ingenting mer å tenke på enn å sikre litt. Tok sjangsen når jeg så 350k til salgs på 16 å solgte 60% av det jeg kjøpte tilbake på 16,01, kjøpte det akkurat tilbake på 15.8 bare for å bevise poenget mitt om at dette er styrt spill.
manman01
26.07.2021 kl 14:17
5548
Hehe uanset hvad, så syntes jeg det var en god trade du fik lavet dig :)
https://www.tradingview.com/x/g3vZwuSm/
(Ser det ud til lige nu!)
https://www.tradingview.com/x/g3vZwuSm/
(Ser det ud til lige nu!)
Skalleknarp
26.07.2021 kl 14:22
5684
Hva skjedde - plutselig en liten rakett...Noen som trykket feil siffer på kjøpsknappen eller noe på gang..?
halvpris
26.07.2021 kl 16:35
5383
Da får vi håpe at det er Røkke som er iferd med å temme "rølpegjengen" som har herjet REC i årevis
Null
26.07.2021 kl 16:42
5476
blir vel hevdet at røkke er en av rølperne som styrer dette
så hvem skal man tro på
oppgangen kommer nok den til jul om ikke før
så da blir det vel å tro på julenissen
så hvem skal man tro på
oppgangen kommer nok den til jul om ikke før
så da blir det vel å tro på julenissen
Rubin
26.07.2021 kl 17:03
5435
Enig med deg. Spennende dager og måneder fremover nå. Det er jo egentlig ufattelig at kursen er ned over 15% den siste måneden. Enten så har de større investorene vært bortreist på ferie, eller så er de bare er mentalt «bortreist» og ikke følger med selskapet og kun driver med daytrading…
…eller så er det Røkke som «holder igjen» for å få billige emisjonsaksjer når avtalene signeres…?
Uansett, det er jo en gavepakke til oss tålmodige som øker hver måned… 👍
…eller så er det Røkke som «holder igjen» for å få billige emisjonsaksjer når avtalene signeres…?
Uansett, det er jo en gavepakke til oss tålmodige som øker hver måned… 👍
Redigert 26.07.2021 kl 17:05
mohitas
26.07.2021 kl 20:02
10690
3 158 892
ACC. SHORT %
0,84%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
23.07.2021
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP
ACC. SHORT %
0,84%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
23.07.2021
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP
Onmyway
27.07.2021 kl 01:53
10342
Er dette nyheten fra DOE vi har ventet på?
https://twitter.com/energy/status/1419743376874909699?s=21
https://twitter.com/energy/status/1419743376874909699?s=21
Det hjelper nok til å flytte USA mot en grønnere hverdag, men dette påvirker Rec i svært liten/ingen grad. Dette handler rett og slett om omstilling. Nøkkelutdraget slik jeg tolker det:
"As part of the pilot, selected IACs will partner with community colleges and technical programs to train diverse students and professionals to conduct energy-efficiency assessments of small to medium-sized buildings, including those located in disadvantaged communities.
To date, the IACs program, one of DOE’s longest-running programs managed by the Advanced Manufacturing Office (AMO), has provided nearly 20,000 no-cost assessments for small- and medium-sized manufacturers and more than 147,000 recommendations for improvement measures. Assessments typically identify more than $130,000 in potential annual savings opportunities."
"As part of the pilot, selected IACs will partner with community colleges and technical programs to train diverse students and professionals to conduct energy-efficiency assessments of small to medium-sized buildings, including those located in disadvantaged communities.
To date, the IACs program, one of DOE’s longest-running programs managed by the Advanced Manufacturing Office (AMO), has provided nearly 20,000 no-cost assessments for small- and medium-sized manufacturers and more than 147,000 recommendations for improvement measures. Assessments typically identify more than $130,000 in potential annual savings opportunities."
Det vi venter på er jo oppstart av Ml. Og det skjer når 1 eller fler av de 3 punktene som kom ut i q2 rapporten blir oppfylt. Værre er det ikke. Må lande kontrakter før vi ser betydelig oppgang, frem til da kommer kursen til å trades mellom 14 og 19 tipper jeg
Onmyway
27.07.2021 kl 09:34
9827
Hehe, det skjønner jeg. Men DOE har hatt REC til en round table discussion og annonserte at de skulle komme med spennende nyheter innen kort tid. Skal det skapes en verdikjede er det en fordel om det politiske ligger tilrette på er konkret plan.
14 🙏🙏🙏
14🙏🙏🙏
14🙏🙏🙏
politikerne må skremmes til å bli enige om desse pengepajkene.
Satser på kollaps, men har kroner klar
Faktisk mulig vi ser 12 tallet også 👍🙏🙏🍻😂
14🙏🙏🙏
14🙏🙏🙏
politikerne må skremmes til å bli enige om desse pengepajkene.
Satser på kollaps, men har kroner klar
Faktisk mulig vi ser 12 tallet også 👍🙏🙏🍻😂
manman01 skrev Tipper slut på 16.47 i dag
Er så extremt lite volum og shorten øker:)) er snart bare disse som selger noe som helst her:))
manman01
28.07.2021 kl 05:59
8168
Jeg har heldigvis lidt feriepenge til gode endnu :)
Så det ville ikke skade :)
Så det ville ikke skade :)
Shorten øker.
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 3 493 753 0,93% 26.07.2021
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 3 493 753 0,93% 26.07.2021
omac
28.07.2021 kl 09:10
7604
Ja hvor er bunnen? Q2 ferdig levert og REC hadde ikke noe å melde annet enn at alt er status quo. Da blir det å se maling tørke til Q3 og ingen er særlig interessert i aksjen. Voleon tjener nok noen gode 2 sifrete % beløp på shorten og kan le hele veien til banken.
Ja, men syns det var litt gryende optimisme å spore fra gamle TT. Litt avtale/kontraktsforslag hos kunder.
Tror høsten nå blir mer spennende enn første halvår, mye avgjørelser som skal tas. Både for Rec og fra potensielle anodekunder, solar og politikere.
Tror høsten nå blir mer spennende enn første halvår, mye avgjørelser som skal tas. Både for Rec og fra potensielle anodekunder, solar og politikere.
I plus, nå i minus. Ikke se på kurs idag det er så trist
Null
28.07.2021 kl 10:49
7101
rolig i dag, nå over 16 kommer vel ned litt på slutten av dagen
ingne ting å stresse eller følge med på
ingne ting å stresse eller følge med på
Ja, investeringen er trygg. Har satt noen alarmer på opp og nedsiden.
Skjer ikke noe før i romjulen her.
Jobbe litt med egne prosjekt så det ikke blir så innmari kjedelig.
Skjer ikke noe før i romjulen her.
Jobbe litt med egne prosjekt så det ikke blir så innmari kjedelig.