Opp og Ned
For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43
Du må logge inn for å svare
Fholm
19.08.2021 kl 15:48
6640
Synes faktisk det er rart at ingen flere kom på shortlisten idag, etter pumpen i går.
omac
19.08.2021 kl 15:45
6652
Jeg tipper dette er fra shortnordic, hvis så er nok alle tallene feil. Shortnordic setter kursdato til siste dag det enten økes eller dekkes inn, Voleon gjør ofte begge deler underveis, dekker inn noen få aksjer så settes alle til den kursen i deres data.
Ikke akkurat de skarpeste kniver i skuffen..
Voleon Capital Management LpNorway
Summary for all available positions:
Earned 22.05 million on Nel (history)
Lost -1.32 million on Zaptec (history)
Lost -14.93 million on Bw Offshore Limited (history)
Lost -0.18 million on Panoro Energy (history)
Lost -4.91 million on Pgs (history)
Earned 0.06 million on Rec Silicon (history)
Earned 2.00 million on Borr Drilling (history)
Earned 13.25 million on Norwegian Air Shuttle (history)
Earned 18.92 million on Dno (history)
Earned 9.09 million on Grieg Seafood (history)
Earned 1.80 million on Bergenbio (history)
Earned 23.61 million on Flex Lng (history)
Earned 1.26 million on Nordic Nanovector (history)
Lost -5.56 million on Photocure (history)
Lost -5.17 million on Arcticzymes Techonologies (history)
Lost -27.95 million on Avance Gas Holding (history)
Lost -4.85 million on Xxl (history)
Lost -0.53 million on Axactor (history)
Earned 31.90 million on Aker Solutions (history)
Lost -17.92 million on Bw Lpg (history)
Earned 12.16 million on Storebrand (history)
Lost -21.50 million on Norwegian Finans Holding (history)
Lost -15.90 million on Hexagon Composites (history)
Earned 1.24 million on Funcom (history)
Lost -212.58 million on Borr Drilling (history)
Sum: -195.97 million NOK
Voleon Capital Management LpNorway
Summary for all available positions:
Earned 22.05 million on Nel (history)
Lost -1.32 million on Zaptec (history)
Lost -14.93 million on Bw Offshore Limited (history)
Lost -0.18 million on Panoro Energy (history)
Lost -4.91 million on Pgs (history)
Earned 0.06 million on Rec Silicon (history)
Earned 2.00 million on Borr Drilling (history)
Earned 13.25 million on Norwegian Air Shuttle (history)
Earned 18.92 million on Dno (history)
Earned 9.09 million on Grieg Seafood (history)
Earned 1.80 million on Bergenbio (history)
Earned 23.61 million on Flex Lng (history)
Earned 1.26 million on Nordic Nanovector (history)
Lost -5.56 million on Photocure (history)
Lost -5.17 million on Arcticzymes Techonologies (history)
Lost -27.95 million on Avance Gas Holding (history)
Lost -4.85 million on Xxl (history)
Lost -0.53 million on Axactor (history)
Earned 31.90 million on Aker Solutions (history)
Lost -17.92 million on Bw Lpg (history)
Earned 12.16 million on Storebrand (history)
Lost -21.50 million on Norwegian Finans Holding (history)
Lost -15.90 million on Hexagon Composites (history)
Earned 1.24 million on Funcom (history)
Lost -212.58 million on Borr Drilling (history)
Sum: -195.97 million NOK
247Bulli
19.08.2021 kl 15:06
6774
Yepp, godt sagt. Håper inderlig du ikke har rett ift emisjonskurs. Vært en gjevn nedtur nå og tror selv den mest ihuga trader henger etter nå. Veldig mye bra her inne som gir en muligheten til å balansere informasjonensflyten både positivt og negativt/realistisk. Utrolig mye reasech enkelte legger ned, og takker for det.
Personlig er jeg ute nå. Kjøpte 200k på 8,1 som jeg solgte på 40. Bommet litt og kjøpte meg inn på 3,5 men solgte litt tidlig dpå 23. Venter(med hele gevinsten) til den kommer ned i 11 igjen....Da skal jeg låne på huset igjen(nedbetalt), pantsette kona(ikke rolexen) og gå all in 😉
Personlig er jeg ute nå. Kjøpte 200k på 8,1 som jeg solgte på 40. Bommet litt og kjøpte meg inn på 3,5 men solgte litt tidlig dpå 23. Venter(med hele gevinsten) til den kommer ned i 11 igjen....Da skal jeg låne på huset igjen(nedbetalt), pantsette kona(ikke rolexen) og gå all in 😉
Redigert 19.08.2021 kl 16:00
Har allerede solgt Apple beholdningen min for å øke REC beholdning. Kommer nok til å selge Tesla aksjene nå og øke REC enda en gang.
omac
19.08.2021 kl 14:34
7016
Jeg er enig der, foretrekker at selskaper utvikler seg noenlunde fornuftig og ikke hopper rundt som en Duracell kanin på kokain. Med alle fallene de siste månedene tviler jeg på alle har kjøpt "billige" aksjer konstant. De har isåfall bare blitt "billigere" og "billigere" for hver gag de har handlet. Om ikke REC klarer å overbevise markedet ser jeg ikke vekk for at vi når emisjonsprisen på 10,8 ila de neste månedene. Sikkert en enorm kjøpsmulighet ifølge mange.
247Bulli
19.08.2021 kl 14:22
7027
Stusser litt over enkelte sin holdning her inne. "Forbanner" shorterne, hauser aksjekursen til astronomiske verdier, men vil samtidig kjøpe til lavest mulig pris(fra en eller annen utømmelig pengebinge). Blir lite troverdig. Personlig liker jeg bedre å ta gevinst enn å omprioritere for å snitte ned og begrense tap i en aksje. Har troen på Rec og har både Rec i porteføljen i en langsiktig ASk og noe rec i en annen ASK i en som jeg trader mer med. Tror vi her inne har nada påvirkning på kursen, men forstår ikke vitsen med at enkelte poster innlegg hvor de ønsker kursen ned? Hvorfor da ikke holde kjeft og vente til du synes kursen er lav nok. Tror dere leker butikk og formidler svada. Jeg invisterer i selskap jeg ønsker skal øke i verdi. Sikker på at det lønner seg i lengden. I forkant går jeg i allefall ikke inn i forum for å snakke ned, eller skryte av hvor billig kurs jeg fikk "kjøpt" på. Synes utviklingen av REC er bekymringsfull og det iriterer meg at shortere torpederer kursen(sammen med alle de her inne som sitter klar og kan kjøpe ubegrenset om så den gikk helt ned til 50 øre). Mine aksjer får du ikke!
Fholm
19.08.2021 kl 13:47
7184
Bullfight skrev 14.85 her så får jeg plukke mere om den går lenger ned
sitter på 14,4 å venter jeg. ca 7,5% ned fra åpning
Bullfight
19.08.2021 kl 13:45
7156
Slettet brukerskrev Da begynner det å bli kjøpsmulighet ..
14.85 her så får jeg plukke mere om den går lenger ned
Da begynner det å bli kjøpsmulighet ..
Trodde jeg gjorde et knallkjøp i for et par dage siden til 15.70. Tenkte jeg skulle starte en liten tradingpost jeg kan flytte rundt på forskjellige aksjer jeg følger. Ble en dårlig start.
Trøster meg at vi har støtte rundt 5kr som du nevnte tidligere.
Trøster meg at vi har støtte rundt 5kr som du nevnte tidligere.
Jeg tror at mange har realisert gevinst i fjor å må gjøre opp for skattesmellen i morgen, samt neste måned. Mange (inkludert meg selv) har regnet med å få mer for aksjene og ventet med å selge. Jeg er så heldig at jeg slipper å selge, og hadde jeg måttet så hadde jeg heller tatt opp belåning for å dekke skattesmellen! Spennende å se hvor lavt dette går, før det definitivt snur😊
manman01
19.08.2021 kl 13:16
4059
Er klar til at nappe en større post, hvis det skulle ske (:
Ellers nyder jeg rutschebanen hehe
Ellers nyder jeg rutschebanen hehe
omac
19.08.2021 kl 13:07
4150
14,88 da fikk jeg dessverre rett selv om det var etter lunsj. Er 13 tallet neste stopp?
manman01
19.08.2021 kl 11:41
4510
Godt at se dig Sirbalo!! Ser frem til opdateringerne (:
Håber du har haft en god ferie!!
Håber du har haft en god ferie!!
Helt riktig. Regner med de fleste er i REC å venter på ML skal melde åpning og avgjørelse i 2021. Det har sagt de sagt flere ganger skal skje i 2021 og senest siste q rapport. Da spiller det lite med kurs før vi får beskjed.
Skulle de bli forsinkelser vil sikkert kursen falle, men caset er foreløbig ikke endret og USA har enda store planer bygge egen verdikjede.
Wacker som har nylig inngått levering til asia fra sin usa fabrikk er nok mer enn interessert kjøpe rec sin ml fabrikk om rec ikke klarer få til noe som helst og skulle vise seg helt udugelig...
ML hadde vi nok fått nok cash tilsvarende hele dagens mcap +nedbet gjeld. Hadde allikevel hatt butte, og rec med kun butte uten gjeld ville gitt utbytte med høy årlig ebitda. Worst case er ikke dårlig en gang for rec med dagens kurs... det er bra!
Fortsatt 1 milliard i cash, butte utvider og går for fult og selskapet prises til 5 milliarder :)
Kunne ikke brydd meg mindre om aksjen falt til 10-12 kroner uten noe fundamentalt endrer seg.
Går breakeven på 16.8 ca, så er i rødt nå :)
Heldigvis setter jeg meg godt inn i hva jeg investerer i. Derfor er daglige svingninger frem mot avgjørelse helt ubetydelig for øyeblikket.
Blir litt TA updates fra mandag av igjen :)
Skulle de bli forsinkelser vil sikkert kursen falle, men caset er foreløbig ikke endret og USA har enda store planer bygge egen verdikjede.
Wacker som har nylig inngått levering til asia fra sin usa fabrikk er nok mer enn interessert kjøpe rec sin ml fabrikk om rec ikke klarer få til noe som helst og skulle vise seg helt udugelig...
ML hadde vi nok fått nok cash tilsvarende hele dagens mcap +nedbet gjeld. Hadde allikevel hatt butte, og rec med kun butte uten gjeld ville gitt utbytte med høy årlig ebitda. Worst case er ikke dårlig en gang for rec med dagens kurs... det er bra!
Fortsatt 1 milliard i cash, butte utvider og går for fult og selskapet prises til 5 milliarder :)
Kunne ikke brydd meg mindre om aksjen falt til 10-12 kroner uten noe fundamentalt endrer seg.
Går breakeven på 16.8 ca, så er i rødt nå :)
Heldigvis setter jeg meg godt inn i hva jeg investerer i. Derfor er daglige svingninger frem mot avgjørelse helt ubetydelig for øyeblikket.
Blir litt TA updates fra mandag av igjen :)
Selv om ML ikke åpnes i nærmeste fremtid så er realistisk kurs langt over 25+ basert på nåværende verdier
omac
19.08.2021 kl 11:33
4031
Om ML ikke åpner må de selge det til høystbydende eventuelt gi det vekk om noen vil ha det. Da er det vel verdier i Butte til dagens aksjonærer som forsvarer kurs høyere enn 5 får jeg håpe
RT
19.08.2021 kl 11:21
4085
har ingenting å si om den er på 20kr eller 15kr, selskapet har sagt de skal ta avgjørelse i løpet av 2021 om ML skal åpne…
1. de bekrefter åpning av ML= kurs 30+
2. det blir forsinkelser eller de sier ML ikke åpner= Kurs 5-10kr
så enkelt er det
1. de bekrefter åpning av ML= kurs 30+
2. det blir forsinkelser eller de sier ML ikke åpner= Kurs 5-10kr
så enkelt er det
Hvem vet, nå er det gått så langt ned at her kan hva som helst skje :)) Alt fra storfisk som griper sjansen eller short inndekning osv:))
omac
19.08.2021 kl 10:43
4224
Ser ut som 15.04 blir bunn i dag. Lå lenge i området under 15.10. Får krysse fingrene
Ser også de leverer Q2 i dag, med vekst sammenlignet med i fjor.
Intravenøsiu
19.08.2021 kl 10:14
4545
Interessant observasjon at Tekna Holding, som bruker silangass som innsatsfaktor for produksjon av nano-silisium, holder seg så bra idag.
Fholm
19.08.2021 kl 10:14
4551
Der har du rett, å man drømmer stadig om 28 målet, jeg har jo forøvrig i disse tidligere trådene hvor vi alle skrev hvor vi selger sagt at på 24-25 er jeg nok ute for en liten pause, dog så er beholdninga mi ikke større enn ei lita årslønn, så det salget merkes ikke av noen. Kom meg heller ikke ut i dag for øretrades så nå sitter vi i samme båt, dog har man en kjøpsordre lengre ned her som dessverre ser ut til å gå inn så noe positivt må man dra ut av det. <--- Merk også , det er HELE markedet , ikke bare Rec som blør i dag, men det var man jo klar over i går kveld ved å se det kollektive hylekoret på Twitter ang DOW(n) osv
Slettet brukerskrev Alt har sin ende:)))
Som jeg har sagt før burde den ligge på 25 og 28 kr som er Paretos og Arctic sine kursmål uten nyheter. Nå er vi milevis unna:)) Men ting pleier og snu raskt:))
Alt har sin ende:)))
Ja, det kan du si. Jeg syns også det.
For meg så virker det som at etter "ESG krakket" før sommeren, så stiller markedet ganske strenge krav for tydelig guiding og resultater. Håpium alene er ikke nok lenger. Det gjelder flere selskaper jeg følger. Ikke bare Rec.
Det går nok bra til slutt.
For meg så virker det som at etter "ESG krakket" før sommeren, så stiller markedet ganske strenge krav for tydelig guiding og resultater. Håpium alene er ikke nok lenger. Det gjelder flere selskaper jeg følger. Ikke bare Rec.
Det går nok bra til slutt.
Redigert 19.08.2021 kl 10:04
Nå har den gått ned veldig mye på kort tid og det har heller ingenting med selskapet. Den burde heller gått mye opp på forventninger da nyheter nærmer seg kraftig for selskapet :))
Om de klarer det går den under laveste kursmål fra husa i Rec som er 15kr og da prises den lavere enn butte alene:))
I dag faller markedet. Det har ingenting med selskapet å gjøre. Det er rødt over hele børsen. Sånn går det :)
Svake aksjer har en tendens til å falle mer, derfor er vi ned 3% mot børsens 1.5%.
Svake aksjer har en tendens til å falle mer, derfor er vi ned 3% mot børsens 1.5%.
Hvem er det som selger på disse latterlige nivåene?
Splintner
19.08.2021 kl 09:46
4228
Kanskje Nemis har noen gode ord å rape opp. Erfaringsmessig pleier kursen å skyte fart opp hver gang vi er i en bunn og han åpner nebbet.
Synes den står godt imot til nå, på en sur dag. Mange som vil handle på disse nivåene så er vi heldige så konsoliderer den her på 15-tallet. Men tidlig på dagen..
Planlegger selv gearing for første gang i mitt liv i en aksje, er fullastet med veldig lavt snitt. Men denne sjansen vil jeg ikke gå fra meg, nå prises den lavere en butte en alene tro det eller ei:))
manman01
19.08.2021 kl 09:16
4531
manman01 skrev Hvem har efterladt deres penge på gaden???
Jeg kunne sgu ikke lade være. Det blev 15.42 uden at tøve.
Så må vi se (:
Så må vi se (:
Null
19.08.2021 kl 09:12
4569
var vel en bunn på 13,86 tidligere i år skal den testes ??
Tror ikke det jeg . men jeg har tatt feil før
Tror ikke det jeg . men jeg har tatt feil før
Takk.
Opportunist1
19.08.2021 kl 08:11
4859
Er sikker på at det regnestykket ditt ikke ser så bra ut som du ønsker å gi inntrykk av. Men du får holde på videre og ha lykke til.
De har nok en strategi bak nedsalget, trenger ikke ha noe med Rec å gjøre.
Carrera
19.08.2021 kl 07:57
4881
FA i dag :
"Centra Invest brukte ferien til å selge seg kraftig ned.
For to uker siden var de 12. største aksjonær med 2,8 millioner aksjer verdt 46 millioner kroner. Nå sitter de igjen med drøyt 900.000 aksjer til en verdi av 14 millioner."
Hva er det Centra Invest ikke skjønner?
"Centra Invest brukte ferien til å selge seg kraftig ned.
For to uker siden var de 12. største aksjonær med 2,8 millioner aksjer verdt 46 millioner kroner. Nå sitter de igjen med drøyt 900.000 aksjer til en verdi av 14 millioner."
Hva er det Centra Invest ikke skjønner?
😂Ja, recsi er kjent for sine 10øres svingninger.
Opportunist1
18.08.2021 kl 23:39
5213
Har ikke tenkt å eie REC i evigheter, så jeg er vel en trader. Men jeg liker å gjøre det på den måten som gir meg mest penger i gevinst. Gjør heller en trade fra 3,55 til 16 enn 50 trades med 10 øre i gevinst. Men hver sin smak.
Har 5-doblet på ett år ved å sitte stille, og tror jeg femdobler neste året også ved å gjøre det samme. Så får de som blir lykkelig med 10 øre i gevinst per trade holde på med det. Ønsker dem lykke til.
Har 5-doblet på ett år ved å sitte stille, og tror jeg femdobler neste året også ved å gjøre det samme. Så får de som blir lykkelig med 10 øre i gevinst per trade holde på med det. Ønsker dem lykke til.
Null
18.08.2021 kl 23:29
5238
jeg kan vel svare for meg gk
jeg er eier ikke trader
så jeg var inne på listen over de 200 største til nyttår
har kjøpt meg opp i år også
null
jeg er eier ikke trader
så jeg var inne på listen over de 200 største til nyttår
har kjøpt meg opp i år også
null
Opportunist1 skrev Synes du er litt sent ute. Mange av oss lastet opp på 3,55 i fjor 🥳
Bra det.
Er du en trader?
Er du en trader?
Null
18.08.2021 kl 23:08
5287
Slutthandelen i dag var massiv
Jeg har ikke finregnet på det men ca en mill aksjer byttet eier.
DET skjedde uten at det ble et massivt fall, kun 11 Øre ned og bare 1,7% ned fra i går og innenfor intervallet +- en krone som man kan trade REC på daglig for de som ønsker det.
Jeg er mer og mer sikker på at dette går veien når det er kjøpere til så mange akjser en sen onsdag kveld
Gleder meg til Jul om ikke før i år
Jeg har ikke finregnet på det men ca en mill aksjer byttet eier.
DET skjedde uten at det ble et massivt fall, kun 11 Øre ned og bare 1,7% ned fra i går og innenfor intervallet +- en krone som man kan trade REC på daglig for de som ønsker det.
Jeg er mer og mer sikker på at dette går veien når det er kjøpere til så mange akjser en sen onsdag kveld
Gleder meg til Jul om ikke før i år