GREEN MINERALS

TheSceptic
GEM 22.03.2021 kl 17:36 13594

Ja i morgen skjer det vi har ventet lenge på og vi kan vel ikke si annet en at vi er meget spente, selv hadde jeg foretrukket litt mer skriverier og haussing om vi skal kalle det det i media :) men lite og hente der tydeligvis! Når det er sagt så går vi en spennende tid i møte nå,

vil vi få samarbeidspartnere som vil hjelpe og løfte oss dit vi vil?

Hvordan vil dette påvirke sbx fremover med muligens gode kontrakter?

Vil vi kunne se fremskynding av letelisenser?

Spørsmålene er mange, la oss myldre litt inne her alle som er interesert i dette :)

Og lykke til ved noteringen i morgen alle sbx/gem eiere!



canarias
22.03.2021 kl 17:51 8532

Fremskynding av lisenser vil garantert komme , vi satser på solide samarbeidspartnere fremover.
TheSceptic
23.03.2021 kl 07:31 8309

Noteringskurs 22,40 ser det ut til!
Slettet bruker
23.03.2021 kl 14:28 8043

Blir interessant å se den første topp 20 aksjonærlisten til GEM.
Strategi
23.03.2021 kl 16:43 7893

Ellevill handel i perioder.
Første spatak i 2027 er lenge å vente.
TheSceptic
23.03.2021 kl 16:49 7867

Skal nok tjene bra med kroner på både sbx å gem før 2027 så det uroer meg ikke et gram :)

Kontur
23.03.2021 kl 16:52 7843

Har dere fått deres aksjer på konto?
JPM
23.03.2021 kl 17:05 7821

Nei desverre
kazynor
23.03.2021 kl 17:11 7802

Jeg har mine tvil her, men er det grunnlag for noe følger for DNB mtp fuckup på utstedelsen idag? I teorien så har de "hindret meg" i å selge mine aksjer på 40-ish toppen i dag, og hindret store deler av aksjonærene (med enkelte unntak) i å ta gevinst
TheSceptic
23.03.2021 kl 17:41 7724

Jeg (med flere jeg kjenner) fikk våre på Nordnet i dag men det dro ut noen timer! For meg som ikke skal selge så gjorde det ingenting men ser absolutt irritasjon for dem som kunne tenkt seg og solgt med bra profitt på 40 tallet!!

Jeg personlig brukte anledningen fra morgen av å kjøpe litt ekstra før jeg fikk mine inn
BoatUp
23.03.2021 kl 20:07 7527

Jeg ville selge på 40 og så kjøpe igjen på 20 tallet. Denne kommer nok med tida, men jeg tenker det blir mange som hopper av når de ser at det blir mye venting før det er inntjening. Får vel heller bare laste opp om det blir billigere
HP17
23.03.2021 kl 20:13 7492

I dette selskapet vil nok emisjonene stå i kø i årene som kommer? Årevis frem til inntekter og ingenting unikt med selskapet som også er spunnet ut fra «skandaleselskapet» SBX. Å gå inn her nå er nok å kaste gode penger etter dårlige penger.?
Redigert 23.03.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
McCartney
23.03.2021 kl 20:47 7412

søke etter mineraler på havets bunn.....? yep, det høres jo lukrativt ut.
det finnes sikkert noen nykommere som biter på denne også.
Molbre
23.03.2021 kl 20:53 7432

YEP, men du vil kanskje lete etter mineraler i luften? Hvor tror du egentlig de skal finne mineraler i fremtiden? Luft, kjelleren din, postkassen kanskje? Jeg sier ikke at det er 100% sikkert at SBX og GM vil lykkes, kanskje andre lykkes bedre, men at dette er en del av fremtiden er det vel ingen tvil om! Ble vel kalt idioter de som leitet etter olje i Nordsjøen og!
Odi.1
23.03.2021 kl 21:02 7407

Med dagens teknologi er ikke det problem, nå er nesten mye av alt av gass og oljeproduksjon gjort på havbunnen.
Green meldte samarbeidspartner UK også , med forrett til utstyr for utvinning i Norsk farvann.
At det vil ta noe tid, er ikke diskutabelt en gang. Men mye skal på plass her underveis. Følg godt med , her skal det kjempes om lisenser og tilskudd i meget solide klasser. Da kan en ikke bare sitte å si "dette kan hvem som helst begynne med " , er ikke slik det fungerer.
Elpge
24.03.2021 kl 07:51 7181

Dette må jo være en perfekt shortkandidat.
Får legge den inn i obs listen.
Frodon
24.03.2021 kl 09:26 7055

Er det noen som vet hvor mye cash GEM har? Er det kr 32 mill?
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:32 7039

Ja. Og mer trenger de heller ikke. Ikke at det ville vært noe problem å hente de. Men:

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/23/7646782/green-minerals-med-solid-avtale-timing

– Det vi gjør nå er å flytte målstengene ganske betydelig. Progresjonen i prosjektet er rett og slett raskere enn det de fleste nok har trodd, sier Rodahl.

Unngår kjempeinvesteringer
Styrelederen har tidligere anslått at et slikt system kan bety investeringer på 1 milliard dollar.
Green Minerals har imidlertid ikke planer om å være eier.
– Vi skal leie det, sier Rodahl, og fortsetter:

– Det som er veldig gledelig for våre aksjonærer er at konsortiet tar investeringene slik at vi begrenser kapitalbruken og dermed kan vise en helt annen type kapitalavkastning.
– Hvor mye vil dere investere i prosjektet?
– Vi har ikke gått ut med hvor mye vi kommer til å gå inn med av kapital. Vårt hovedbidrag er kompetanse. Vi bidrar med spesialistkompetanse på mineralene.
rosgun
24.03.2021 kl 10:58 6926

Da tok jeg et lodd her Hvalross- skal bli hyggelig å grave litt i
dette firmaet...

Hva er børsverdien i dag?

Ser at REC går bra på batteriboomen som er over oss nå spår REC-fest på batteri-boom

"Arctic-analytiker Daniel Stenslet har sendt kursmålet til himmels i REC Silicon. Til grunn ligger batteriindustriens jakt på billigere batterier.
TROR PÅ SILISUM: Analytiker Daniel Stenslet i Arctic Securities har hevet kursmålet på REC Silicon kraftig"

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/24/7646965/spar-rec-fest-pa-batteri-boom

, så det å ha aksjer i mineraler som de og alle andre vil ha et enormt behov for, vil nok gi " å grave etter" gull en helt ny betydning. At Norge har de nest største mineralforekomstene i verden er jo helt spinnvilt- det er jo bedre enn "olje og gass"... og prisen på dette vil jo være hinsides.... all fornuftig prising og estimater....

Har sans for Stig Myrset også... som sitter tungt..... veldig spennende case.... i godt selskap med bla. Greenstat, NEXT, Polight og Thin i min portefølje denne her:)

Kan også kalles "rakett" porteføljen...:):).-... Regner med et skikkelig vakuum løft i denne bare "tullingene" som fikk aksjer på konto i dag får solgt unna.....:):)

I motsetning til NOM(Nordic Mining) vil jo ikke disse slite med deponi, miljøaktivister, myndigheter, avfall, sjødeponi osv... Må jo være sykt billigere og mer forutsigbart og drive "mining" under vann..........

Også spennende at de kun skal leie utstyr og ikke kjøpe prod anleggene.... det betyr mindre kapitalbehov og raskere inntjening. I tilegg vil nok de første reultatene og lisensene bli delt ut fortere enn forventet da regjeringen nå leter etter "nytt" sort gull etter oljen... At mineralutvinning og hydrogen+batteriproduksjon blir fremtiden og at oljefondet skal inn i disse nye bransjene er det liten tvil om, sett fra mitt ståsted...

Jeg får si : " takk for billig inngang til disse" :):)
Redigert 25.03.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
24.03.2021 kl 14:37 6786

Det var en spenstig tvist ja ;) Da blir det enda mer spennende å se den nye brandingen i mai ;)
Har du sett om NOM gjør noe av det samme, eller skal de betale for investeringene selv?
Odi.1
24.03.2021 kl 15:47 6688

Da var den endelig på VPS :) good..
Så ser en at utbyttet fra tildelingen ble ført på SBX og ASK kontoen, det var jo meget god nyhet , når det først ble litt krøll med å få den i portefølje og handel.
canarias
24.03.2021 kl 15:49 6700

Inngangsbarrieren her er meget høy, Green Minerals er helt i toppsjiktet. Oppsiden er meget meget høy for de tålmodige.
Odi.1
24.03.2021 kl 15:57 6676

Er en grunn til at Kyllingstad og co har sikret seg store mengder med GM aksjer, dem setter seg åpenbart 100% inn i investeringene dem gjør.
Her er det bare å hive innpå om en har kr til det.
McCartney
24.03.2021 kl 20:34 6468

Konkurs blir utlyst senest i 2022.
Single Malt
24.03.2021 kl 21:26 6406

virker som at de fleste nykommere på børsen går til siste emisjonskurs og under, såkalte hjørnesteinsinvestorer er de første ut har visst blitt mer regel en unntaket
Redigert 24.03.2021 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 08:55 6122

Grunnen til at GEM får bruke dette dyrebare systemet er vel å anse nærmest som spons eller forskning, så Oil States Industries kan selge det dyrt til oil majors senere. Grunnen er norges uvanlig fremoverlente statsapparat. Får vi utnyttet disse ressursene kan velferden sikres i nye generasjoner. For den enkelte byråkrat betyr fast-track her internasjonal overbetalt karriere, da Biden administrasjonen, World Economic Forum og FNs International Seabed Authority har det som en absolutt prioritet å redde det grønne skiftet fra kollaps gjennom å sikre disse essensielle mineralene og metallene. Med Norge i tet kan vi være sikre på at utvinningen skjer så moralsk og feiende flott som mulig.

Green Minerals er den sponsa prøvekluten for det som i løpet av noen år blir en trillionnæring, med lønnsomhet som olje. Da vil man være med.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 09:11 6078

Disse mineralene er ikke bare viktige mht det grønne skiftet. Mineralene er viktige for all elektronikk uansett om den er grønn eller ikke,
Kina stanser eksport av disse mineralene til USA mht forsvars industrien men det vil selvsagt ikke Norge gjøre.
Forsvars industrien er nok villige å betale MYE og vil drive prisene til himmels.
Redigert 25.03.2021 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Molbre
25.03.2021 kl 09:17 6059

Utrolig lav salgsvilje her :-) håper det holder seg. Er nok noen som prøver å presse ut selgere med å dumpe kursen for å skremme folk ut. Jeg tror som flere her at de kommer til å fremskynde leteprosessen, håper bare utstyret blir klart og! Noen som har en formening om dette lar seg gjøre?
canarias
25.03.2021 kl 09:19 6049

Det ligger i kortene Hvalross at her vil det bli vedtatt en betydelig fremskynding av prosessene, dette blir viktigere og større enn de fleste makter ta inn over seg.
Odi.1
25.03.2021 kl 09:37 6014

Bolle lyser ut første pakke med 980 Millioner til omstilling/miljø.
Her kommer nok GM med søknad, ikke uten grunn de publiserte pakken nesten samme dag som GM kom på børs.
Det haster for Eu-Usa å få opp mineraler for omstillingen dem har satt som målsetning.

En spør her inne hva dette har med "Miljø" å gjøre. Råder å lese prospektet og informasjonen totalt på Green Minerals sin side så en forstår hva dette dreier seg om.

Du finner dette her : https://greenminerals.no/
kazynor
25.03.2021 kl 09:49 5984

Fortsatt ikke noen GM-aksjer synlig hos meg, skal si at DNB har prestert å gjøre godt arbeid her
Slettet bruker
25.03.2021 kl 09:53 5967

Kom inn hos meg i går ettermiddag etter at jeg hadde ringt og sendt mail.

Men hvis du har dem på VPS så er de i boks uansett.
Molbre
25.03.2021 kl 11:42 5854

Ser ikke bra ut dette for hverken GEM eller SBX, faller jo som en stein begge aksjene for hver dag som går på lav omsetning som igjen betyr null interesse! Kanskje ikke så rart da det ikke skjer noe bortsett fra infoen om OSI, må si jeg begynner å bli lei hele selskapet dessverre! 10% ned nesten på begge selskapene daglig svir godt, lurer på når bunnen er nådd, virker ikke som om vi er i nærheten enda!
Redigert 25.03.2021 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 11:47 5839

Tålmodighet
Molbre
25.03.2021 kl 11:59 5812

Tålmodighet er jo greit, men når det ikke kommer nye kontrakter eller informasjon så hjelper jo ikke det! Det mest skremmende som sagt er jo at det ikke er omsetning i aksjen. De siste dagene har en og egentlig fått drahjelp fra Fa og andre aviser som har skrevet om GEM, men interessen er likevel lik null tydeligvis!
Slettet bruker
25.03.2021 kl 12:11 5786

Joda, kontrakt til SBX hadde vi likt. GEM har ikke så mye selgere heller, og jeg vil heller ha en gradvis oppgang, enn hysterisk oppblåst greie, her er noe nytt, og det tar litt tid før folk forstår hva dette dreier sg om. Når man hører hvordan Trygve i trygves tivoli omtaler dette, så må man regne med at småinvestorene holder seg unna. Men man skal ikke se bort fra at tyskerne og svenskene plutselig dukker opp. Idag er det meste rødt, folk rigger til covid påsken og vi sitter godt på disse andelene i både SBX og GEM.. mer arg på at vi ikke får riktig omtaler osv. ut ifra at verden skal mangle så mye av ditt og datt..FA kommer nok med en solskinnshistorie, bare spettet får rota seg inn i en eller anna subsea mining greie...
Slettet bruker
25.03.2021 kl 12:32 5758

Det meste innen olje og alle seismikk selskaper untatt EMGS er i rødt i dag. MSEIS og PGS faller mer enn SBX,

Svakheten til SBX er dårlig flåteutnyttelse som tærer på kursen.
Da covid 19 begynte for over et år siden kom de med en kriseplan, I worst case scenario skulle de ha to vessels i operasjon samtidig som utgifter skulle kuttes.
Men de understreket også at dette ikke var guiding, det var et worst case scenario. Basert på dialog med kunder så regnet de med flere vessels i jobb.
Så hva skjedde? De har stort sett bare hatt en vessel i operasjon, sjeldent to samtidig,
Nå er det nesten 5 måneder siden de meldte en kontrakt. Men gode guidinger har vi fått rikelig av. Det er den samme leksen for hver presentasjon:
De har moderne flåte, lav gjeld og nesten ikke utgifter og det gjør dem svært konkuransedyktig.
Men kontraktene uteblir alikavel.



Molbre
25.03.2021 kl 12:41 5735

Virker litt som ett selskap med store ord og det er det! Hvorfor skal de da få til GEM? Spør du meg så ser det dessverre helsvart ut her, de har holdt seg godt pga GEM men den klarte de å få ut i markedet etter at ESG boblen sprakk, god timing det! På tide at selskapet kommer med noe av substans ellers så tror jeg dessverre på en kollaps i kursen sånn som markerdet er nå!
kazynor
25.03.2021 kl 14:23 5666

Svir litt dette her, er glad jeg solgte mine SBX-aksjer på tirsdagen
Blir uansett loooooong i GEM, but still...
Single Malt
25.03.2021 kl 14:24 5674

fortsatt mange med gode gevinster fra forje Emi. Spesielt fra den før jul.
Frodon
25.03.2021 kl 14:26 5744

Er du fortsatt med i aksjen? Til nå har det vært mer lønnsomt å selge SBX aksjene på kr 14,50 enn å sitte over og få GEM aksjer