Standard Drilling Kjøper 1,1% av Weatherford
Urealisert gevinst så langt 90 mill nok kroner på 4 måneder.
Det blir nok pene resultater q3
Spennende teknisk, et brudd på 1,35 på volum og der er ikke motstand før 1,8 kroner
Løp å kjøp
Før det er for sent.
Det blir nok pene resultater q3
Spennende teknisk, et brudd på 1,35 på volum og der er ikke motstand før 1,8 kroner
Løp å kjøp
Før det er for sent.
Redigert 19.10.2021 kl 18:49
Du må logge inn for å svare
MHInvest skrevInnlegget er slettet
Er litt morro å lese store overskrifter i Finans avisen i dag, der knøtten Dltx har tjent 70 mill siste 3 måneder på å børs notere noe krypto rør, aksjen stiger 20%.
Så kan vi se på vår egen pølsebod Sdsd som har tjent urealisert 100 mill siste 3 måneder på 1 stk investering:-))
Bare vent til overskriftene kommer etter q3, bare glem aksjen, blås i tullet, ned nesten en 10 øring nå på 4 handels timer:-)) på 2 mill omsetning.
Oslo børs er et sted der de med minst skal robbes til skinnet, av de med mest.
denne kommer når en minst aner det, bare hold ut.
Så kan vi se på vår egen pølsebod Sdsd som har tjent urealisert 100 mill siste 3 måneder på 1 stk investering:-))
Bare vent til overskriftene kommer etter q3, bare glem aksjen, blås i tullet, ned nesten en 10 øring nå på 4 handels timer:-)) på 2 mill omsetning.
Oslo børs er et sted der de med minst skal robbes til skinnet, av de med mest.
denne kommer når en minst aner det, bare hold ut.
Redigert 02.11.2021 kl 12:45
Woody
02.11.2021 kl 11:34
2328
Nå begynner det virkelig å se interessant ut for denne aksjen. Tank investeringen ble dårlig mottatt av markedet fra første stund og nå er den ute. Sist selskapet satt med mye cash var interessen stor. Det kan komme utbytter. Det kan bli mer likvide investeringer innen energi. Det kan bli navnebytte og ny profil. Som største eier sitter Norges kanskje beste trader og petroleumsingeniør. Man så hvor fort sentimentet snudde for Saga Tankers med endring til Saga Pure.
coccoman
02.11.2021 kl 09:32
2476
Gambler på det, ja!
Verdi per aksje skal nok oppjusteres.
Og endelig skjer det noe som må børsmeldes i selskapet. Nå skal det investeres i 'ny kjernevirksomhet', ikke PSV og VLCC.
Hau, hau
Verdi per aksje skal nok oppjusteres.
Og endelig skjer det noe som må børsmeldes i selskapet. Nå skal det investeres i 'ny kjernevirksomhet', ikke PSV og VLCC.
Hau, hau
Tenker 1,7 er historie når supply flåten meldes solgt om noe tid.
Bare investere i kjappe olje/ energi case, på emi/ipo kurser langt under det markedet forøvrig klarer få tak i.
Dette selskapet blir en vinner i 2022, ingen kan skape verdier på den måten bedre en Spetalen.
Bare investere i kjappe olje/ energi case, på emi/ipo kurser langt under det markedet forøvrig klarer få tak i.
Dette selskapet blir en vinner i 2022, ingen kan skape verdier på den måten bedre en Spetalen.
Tydelig at det er et rent invest selskap som gjelder fremover, syns det lyser i meldingen at supply skipene også skal selges.
Invest porteføljen økt med 120 mill kroner så langt i år, spiller ikke største rollen å bokføre et tap på 7 mill på tank skipet da.
Da blir det skøy å se hva tankskip pengene skal investeres i, jeg har tidligere tippet Sdrl
Invest porteføljen økt med 120 mill kroner så langt i år, spiller ikke største rollen å bokføre et tap på 7 mill på tank skipet da.
Da blir det skøy å se hva tankskip pengene skal investeres i, jeg har tidligere tippet Sdrl
cinet
02.11.2021 kl 07:32
2661
Solgte hele eierandelen av Gustavia, bokfører minus 0,8musd.... Brukbart eller?
Fevang
02.11.2021 kl 00:55
2755
Spettet har jo gjort investeringen via SDSD. Så du mener altså at han da skal tjene på dette via SDSD mens andre skal tape på det via SDSD???
Mildt sagt selvmotsigende.
Mildt sagt selvmotsigende.
Mye av forklaringen ligger nok i at Supply ship og seismikk er siste skanse i olje syklusen, det er fortsatt for mye skip i supply, litt motsatt av rigg, der det har blitt skrapet utrolig mye tonnasje sett opp mot supply.
Rigg markedet er faktisk i balanse etter 5 forferdelige år, supply er ikke der riktig enda selv om ratene omsider er levelige for de selskapene med minst gjeld, der har vi jo Sdsd.
Når det er sagt skjæres jo alle og alt over en kam, det er vel kjedelig å analysere noe som ikke klinger i investorenes ører.
Få eller ingen skrev eller om dry bulk for 1,5 år tilbake og de få som skrev noe var ´hold deg unna´ dette er ikke noe å satse penger på.
Et ´refinansiert´ selskap som Sioff med sin fortsatt ekstrem gjeld, der det i tilegg skal investeres et grønt skifte som koster mye.
På sett å vis har jeg forståelse for at det er lite dekning på supply der ute, bror parten av selskapene er fortsatt ned dynget i gjeld, selv etter siste restruktureringer.
Så er jo ikke tilfelle i Sdsd, det er jo også derfor jeg har pengene mine her når det gjelder supply, så lenge selskapet tjener gode penger vil aksjen komme etter hvert.
Kan ikke fatte å begripe at ikke noen vil gripe tak i selskapet etter q3, eller rett før, de vil levere et kjempe resultat.
Sdsd er jo eller ikke et supply rederi, men et invest selskap innen olje, jeg tror det blir bra, men ser ingen grunn til å utdype det noe mer, nedgangene som kommer på under 1 mill i dags omsetning er jo lite å henge seg opp i, selv om det selvs er kjedelig med ørken vandring, intet nytt det.
Rigg markedet er faktisk i balanse etter 5 forferdelige år, supply er ikke der riktig enda selv om ratene omsider er levelige for de selskapene med minst gjeld, der har vi jo Sdsd.
Når det er sagt skjæres jo alle og alt over en kam, det er vel kjedelig å analysere noe som ikke klinger i investorenes ører.
Få eller ingen skrev eller om dry bulk for 1,5 år tilbake og de få som skrev noe var ´hold deg unna´ dette er ikke noe å satse penger på.
Et ´refinansiert´ selskap som Sioff med sin fortsatt ekstrem gjeld, der det i tilegg skal investeres et grønt skifte som koster mye.
På sett å vis har jeg forståelse for at det er lite dekning på supply der ute, bror parten av selskapene er fortsatt ned dynget i gjeld, selv etter siste restruktureringer.
Så er jo ikke tilfelle i Sdsd, det er jo også derfor jeg har pengene mine her når det gjelder supply, så lenge selskapet tjener gode penger vil aksjen komme etter hvert.
Kan ikke fatte å begripe at ikke noen vil gripe tak i selskapet etter q3, eller rett før, de vil levere et kjempe resultat.
Sdsd er jo eller ikke et supply rederi, men et invest selskap innen olje, jeg tror det blir bra, men ser ingen grunn til å utdype det noe mer, nedgangene som kommer på under 1 mill i dags omsetning er jo lite å henge seg opp i, selv om det selvs er kjedelig med ørken vandring, intet nytt det.
Redigert 02.11.2021 kl 00:54
Prisene på tank skip fortsetter opp, scrubber skip er nå igjen in the money.
Forventer et godt comback for tank i vinter, det er forventet rekord etterspørsel på olje, noen må frakte, det blir neppe på taps rater.
Forøvrig gidder ikke komentere Sdsd aksje kursen mer, alle med litt mellom øra skjønner at det som pågår på Oslo børs er helt bak mål.
Forventer et godt comback for tank i vinter, det er forventet rekord etterspørsel på olje, noen må frakte, det blir neppe på taps rater.
Forøvrig gidder ikke komentere Sdsd aksje kursen mer, alle med litt mellom øra skjønner at det som pågår på Oslo børs er helt bak mål.
anfield16
01.11.2021 kl 22:13
2878
Solan-(1) skrev Håper vi ikke har solgt…
Noble salget blei ikke meldt før fremleggelse av 2. kvartal….
danmark1
29.10.2021 kl 10:49
3181
Jeg er også med igen, tog en bid i går. Der sker tilsyneladende ikke den store ændring i olieprisen og dermed tjenes der gode penge.
ruda
29.10.2021 kl 09:16
3213
Spettet hadde aldri lastet uten at han så en formidabel oppgang. Tror vi vil se en pen fremgang i vinter. Tar noen lodd i denne
Hvorfor er det lenge til dobbling?
Er ikke dette et invest selskap, ?
Hva vet vi hva de sitter på av planer, de nye hodene skal vel ikke bare sitte passive å klø seg i hue.
Hva vet dere om Sdsd tar plass i nye Sdrl3, Sdsd er et type selskap som vil ta slike posisjoner, og de vil kjøpe aksjer langt under nivåer du og jeg klarer,
de kan kjøpe store bolker fra banker osv, noe jeg tror de vil gjøre.
Det er et lite knippe som skriver på disse trådene, kanskje 5-10 stk, resten blåser lang masj i selskapet.
Skal dette selskapet bli en favoritt blandt investorer må det skje større ting en 1% i et Amerikansk selskap, det må trades større og tyngre.
Det tror jeg vil komme, Spetalen gidder neppe slik ørkenvandring selv , her kommer det nok noe stort snart.
Er ikke dette et invest selskap, ?
Hva vet vi hva de sitter på av planer, de nye hodene skal vel ikke bare sitte passive å klø seg i hue.
Hva vet dere om Sdsd tar plass i nye Sdrl3, Sdsd er et type selskap som vil ta slike posisjoner, og de vil kjøpe aksjer langt under nivåer du og jeg klarer,
de kan kjøpe store bolker fra banker osv, noe jeg tror de vil gjøre.
Det er et lite knippe som skriver på disse trådene, kanskje 5-10 stk, resten blåser lang masj i selskapet.
Skal dette selskapet bli en favoritt blandt investorer må det skje større ting en 1% i et Amerikansk selskap, det må trades større og tyngre.
Det tror jeg vil komme, Spetalen gidder neppe slik ørkenvandring selv , her kommer det nok noe stort snart.
Redigert 26.10.2021 kl 23:02
coccoman
26.10.2021 kl 22:27
3587
Skarve 14 mnd til dobling fra dagens 1,37 er et faktum ;O)
Hau, hau
Hau, hau
Redigert 31.10.2021 kl 07:01
anfield16
26.10.2021 kl 22:09
3606
Dobling er nok lenge til……men .1,8,1,9 kan komme før jul.Spennende 3. kvartal
coccoman
26.10.2021 kl 22:05
3603
Skal si det er hummør her på tråden. Det er jo ikke ulovlig å selge aksjer til underpris. Ved lav omsetning og manglende kjøpere får vi dager som denne. Det er jo ingen nyheter som tilsier kursfall, men man kan jo ikke nekte folk å stampe gullparpir. Så, opp med hummøret, det er like før aksjen smeller over 1,50.
Selv skal jeg være med på en dobling til !
Hau, hau
Selv skal jeg være med på en dobling til !
Hau, hau
Redigert 26.10.2021 kl 22:06
Ramo007
26.10.2021 kl 20:43
3671
MhInvest. Vi er i oppgang og aksjer går opp og ned. Så lenge trenden positiv så er det ingen vits i å være dramatisk hver gang norsk og amerikansk børs åpner eller stenger :-).
MHInvest
26.10.2021 kl 12:11
3853
Straight flush skrev Jeg som trodde du ville ha blitt sittende til 1,50 minst
Hva?
Straight flush skrev Jeg som trodde du ville ha blitt sittende til 1,50 minst
Skjer noe snart?
Redigert 26.10.2021 kl 12:04
Straight flush
26.10.2021 kl 10:56
3877
Jeg som trodde du ville ha blitt sittende til 1,50 minst
Håper de selger Usa caset, og tilbakekjøpet 10% egne aksjer, eneste måte å tvinge frem verdier her, Norske investorer klarer det ikke på egenhånd
oslo0407
25.10.2021 kl 17:23
4217
Håper egentlig på flere investeringer i rigg, enten indirekte eller direkte slik SDSD i sin tid begynte.