Standard Drilling Kjøper 1,1% av Weatherford

Slettet bruker
SDSD 22.03.2021 kl 20:33 71669

Urealisert gevinst så langt 90 mill nok kroner på 4 måneder.

Det blir nok pene resultater q3

Spennende teknisk, et brudd på 1,35 på volum og der er ikke motstand før 1,8 kroner

Løp å kjøp
Før det er for sent.
Redigert 19.10.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 12:40 2557

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Er litt morro å lese store overskrifter i Finans avisen i dag, der knøtten Dltx har tjent 70 mill siste 3 måneder på å børs notere noe krypto rør, aksjen stiger 20%.

Så kan vi se på vår egen pølsebod Sdsd som har tjent urealisert 100 mill siste 3 måneder på 1 stk investering:-))
Bare vent til overskriftene kommer etter q3, bare glem aksjen, blås i tullet, ned nesten en 10 øring nå på 4 handels timer:-)) på 2 mill omsetning.
Oslo børs er et sted der de med minst skal robbes til skinnet, av de med mest.
denne kommer når en minst aner det, bare hold ut.
Redigert 02.11.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 13:04 2533

MHInvest skrev Innlegget er slettet
En vil aldri bli anbefalt en bra aksje som er billig av en analytiker, når de skal selge seg ut derimot hagler det med kjøps anbefalinger.

Artikkelen på forsiden Finansavisen er jo bare svada prat, at 2021 har vært bra i tørrbulk er da for svarte ikke noe å skrive om, alle vet jo det.
At de derimot ser kjempe marked i tørt i 2022 kommer derimot som en stor overaskelse, har enda ikke med alle mine år i shipping markedet sett et eneste menneske som har klart å spå drybulk /marked rett.
Analytiker standen sitter støkk i Golden Ocean, de er tatt på senga av et jernmalm marked som krakker og de ønsker gjerne at noen vil hjelpe de ut av aksjen.
JTC
02.11.2021 kl 13:08 2543

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Jo, det er noen store feil med SDSD. Først og fremst at dette er et selskap med funksjon som investeringsverktøy for Spetalen. Neste feil, er jo på en måte et følgeproblem av det første, og det er jo at det nesten ikke er omsetning i aksjen nettopp fordi de fleste investorer ikke gidder å være Spetalens nyttige idiot. Jeg har en brukbar posisjon i selskapet som jeg har sittet med en stund. Regner med verdiene synliggjøres og at aksjeprisen justeres etterhvert. Men, det er ikke en aksje man sitter og følger med på fra dag til dag dette.
Woody
02.11.2021 kl 14:47 2441

Det er naturlig at det er en del selgere i dag fordi flere har vektlagt andelen i tankskip ved sin inngang i aksjen. Noen er nok derfor skuffet og selger. Personlig mener jeg tankandelen har tynget interessen for aksjen fordi kombinasjonen ikke er attraktiv. Liker man tank kjøper man Hunter eller Frontline og liker man oljeservice kjøper man oljeservice. Kombinasjonen ble useriøs. Og hvem kjøper 1/3 tankskip kontant med gode penger?? SD satt på en stor pengebinge.... Selv om det ble tatt lån på eiendelen senere var dette grepet nok til at mange seriøse investorer kastet kortene. Det ble for uforutsigbart.

Nå er man litt tilbake til start med mye penger og en tydeligere strategi der man tar sikte på flere likvide investeringer. Man ser investeringer innen olje begynner å se veldig interessant ut etter årevis med underinvestering. Verden trenger olje! Man vet Spetalen har vært gjennom flere sykluser og gjort store penger, som med Prospector Offshore Drilling f.eks. Dette kan tiltrekke seg mer seriøse aktører og fond.

Man kan ikke være misfornøyd med kursutviklingen til Weatherford som SD fortsatt sitter med. Der ligger det vel ca. 95 millioner i gevinst nå.

Når presentasjonen kommer neste uke og man skal se fremover vil selskapet se meget interessant ut. Man kan allerede nå se konturene av et typisk scenario. Selskapet kommer til å skinne med gode tall, mye cash og profilerte investorer. Så går det 1, 2 eller 30 dager og selskapet rykker inn i en ny attraktiv investering innen energi og kursen stiger (Med Weatherford friskt i minne). Så en til og så enda en osv. kommende 3-5 år som kommunisert av selskapet selv.

Med denne dreiningen mot mer likvide investeringer får man håpe at selskapet også endrer navn. Standard Energi? Saga Energi? Samme hva, bare noe nytt.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 16:44 2437

Gratulerer med oppgangen,
kjempe aksje dette her og i morgen faller den sikkert tilsvarende den steg i dag.

Redigert 02.11.2021 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
May-Liss
02.11.2021 kl 18:11 2421

MHInvest skrev Innlegget er slettet
«Industribyggeren» Spetalen trives nok bedre som investor.
Sima
02.11.2021 kl 18:16 2407

Kommentar fra mars etter Noble kjøpet dette. Må nok innrømme at jeg er helt ute for tiden. Vurderer å ta ny posisjon før Q rapporten. Hadde egentlig bestemt meg for å holde meg unna Spetalen når jeg til slutt var ute. I det siste har ting forandret seg litt i selskapet både med ansatte og strategi så kanskje blir dette bra.
Solan-(1)
02.11.2021 kl 19:20 2308

MHInvest skrev Innlegget er slettet
MHI, jeg liker bedre den seriøse siden din enn det fjaset du holder på med her.
Redigert 02.11.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 20:57 2215

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Nei, hadde ikke forventet en dr.tt, hver eneste gang denne starter en oppgang presses den straks tilbake.
Aksje roboten oppnår akkurat det den er satt til å gjøre, skape tretthet og frustrasjon så små spekulanter hiver ut sine aksjer i sinne.
Spiller liten rolle for min del, tar det hele med ro, her selges det ikke en aksje på disse nivåer, dette invest selskapet skal jeg bli med videre i.

Spennende tider med ny cash i selskapet, håper det kjøpes tilbake ny bolk med aksjer før de investerer mer.
Dette her er leke grinden til Spetalen og Fredly, det pleier gjerne å ende godt til slutt.
Redigert 02.11.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Moffi
02.11.2021 kl 21:32 2157

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Finner ikke sdsd på wfrd sin oversikt over 10største eiere.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 23:47 2014

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Tviler på det, den aksje roboten tar aldri ferie, slås neppe av før alle små kryp er fintet ut nå i starten på en lang olje opptur.
Hoff@
03.11.2021 kl 09:32 1750

Hei 😊

Jeg sitter med mine 500k og det blir som før, se maling tørke.

SDSD er som SAGA, den er vaksinert for å komme over 3 kroner.

Slik er det når Spettet sitter i en aksje, da holdes aksjekursen nede som en klam hånd - slik er det bare, men ikke så rart siden han har pisset på med ksjonærer og tatt snarveier flere ganger.

Får se hvor lenge jeg gidder å bli med videre, men skal ut før Nyttår så får vi se.
Slettet bruker
03.11.2021 kl 10:11 1687

Kan du ikke like godt selge deg ut i dag?
Kjøp deg et malings spann for gevinsten på 2 øre/ aksjen inn mot super trend i olje
Bullen
03.11.2021 kl 11:19 1615

MHInvest skrev Innlegget er slettet
Markedsverdien akkurat nå er ca. 730 mill. Så hva er verdien av: Supply båtene + Weatherford + cash = ??
Kanskje legge til en merverdi fordi det er et Spetalen selskap.
Hoff@
03.11.2021 kl 11:47 1591

Kan det, men der er ingen som tar imot 500k aksjer, se på omsetningen - nesten null
Slettet bruker
03.11.2021 kl 12:05 1549

Å joda, prøv skal du se.
Aksjeroboten vil nok sluke den umiddelbart, er jo derfor den står på året rundt, for å trette ut så mindre spekulanter skal gå lei og selge sine aksjer.
Så de med mest kan ta fra de med mindre
Straight flush
03.11.2021 kl 12:51 1484

Legg de 500k ut til 1,44 så forsvinner de nok i løpet av uka