Norse Atlantic Airways på børs


Norse Atlantic Airways starter onsdag kapitalinnhentingen av nær 1,3 milliarder kroner. Meglerhusene har ut av startblokkene med seg seks cornerstone-investorer, som allerede har tegnet seg for 550 millioner kroner.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/03/24/7646990/andenaesgruppen-og-fem-fond-tegner-for-550-mill-i-norse-atlantic-airways
sheepman
14.09.2021 kl 20:37 4495

Men skal de virkelig ha 1600 ansatte??????? Skal alle disse jobbe fulltid med full lønn, eller? Blir vel ca 1 mrd +++ bare i lønninger det. Stemmer dette? Noen som har sjekket ut dette?
Bulldog
21.09.2021 kl 12:51 4153

With U.S. skies opening up from November, the recovery in transatlantic travel should pick up speed.
https://www.reuters.com/breakingviews/us-air-reopening-better-late-than-never-2021-09-20/

Da får endelig europere lov til å fly til USA igjen. Det er jo fundamentet i Norse Atlantic Airways.

Paid by flight hours ?
Ikke uvanlig med en lav grunnlønn og høye tillegg, både i og utenfor US.

På disse nivåene er dette et røverkjøp og en gavepakke av en annen verden. For en timing, for et manegement, og ikke minst, for en latterlig pris. 40 kr, nei, her snakker vi 70 kr om et år.. Dette er ikke NAS, det er NORSE!!!

Kåre Grønn. bare navnet sier meg at du er å avveie, NORSE VIL LYKKES. Kjøp NAS med begge hendene MR Grønn. jeg kjøper NORSE, så får vi se om det er du eller jeg som er GRØNN latterlige KÅRE!!!


Blir spennende å se kursutviklingen på Norse framover. Selskapet har falt tilbake på lavt volum. Det er spenstige kursmål fra meglerhusene, og organisasjonen er i ferd med å befeste seg med stadig nye tilskudd av proffe aktører som kjenner bransjen svært godt. Senest i dag. Som en langsiktig investering er jeg ikke i tvil om at det nå ligger en stor oppside i selskapet utover høsten, og inn i det nye året.
Redigert 13.10.2021 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Dakota
15.10.2021 kl 19:46 2745

NORSE ATLANTIC AIRWAYS,ceo laster opp 38000 aksjer
i DRØMMEFLYENE.USA først,. siden åpnes det opp for ASIA.Big CARGO kapasitet.Første flight nærmer seg.
cinet
25.10.2021 kl 21:22 2484

E24: "Norse Atlantic klappes inn i USA-søknad: – Tar vi vare på våre ansatte, vil våre ansatte ta vare på selskapet

Norse Atlantics søknad om flytillatelse i USA får sterk støtte fra turistbransjen og næringslivet rundt planlagte baser i New York og Fort Lauderdale. Også amerikanske luftfartsansatte er positive."+++

NORSE VIL FLY HØYT !

Diamentralt motsatt av SAS sin nye strategi;

E24; "Larsens budskap om at piloter og kabinansatte skal være direkte ansatt i flyselskapet, ikke i separate bemanningsselskaper, er som musikk i ørene for ansatte i en hardt presset luftfartsbransje."

E24; "Det er tidligere kjent at Norse Atlantic har inngått forhåndsavtaler med USAs største fagforening for kabinansatte, Association of Flight Attendants (AFA).
– Dette viser hva respekt for ansatte og våre fagforeninger er for noe. Vi er sterkt begeistret over å kunngjøre denne historiske avtalen og vi ser frem til å få folk i arbeid så raskt som mulig, er AFA-sjef Sara Nelson sitert på i søknaden."

Redigert 25.10.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare

Norse ligger i en kile formasjon, brudd ut av spissen, på høyt volum vil trolig føre til dramatiske kurs utslag, både på nedsiden og oversiden,
Spissen på kilen ligger på 15 kroner blank.

Bjørn Tore kjøpe som kjent nylig 37 000 aksjer på 14,97
Redigert 29.10.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare

Tipper vi skal mye opp framover. Vi er snart på tur inn i et nytt år, og jeg tenker vi får en del spennende nyheter fra selskapet framover. I mellomtiden får småsparere kjøpe og selge av hverandre.
Redigert 29.10.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
cinet
08.11.2021 kl 13:54 1975

Kastrup blir mulighetenes land i 2022. Her må NAS og NORSE kjenne sin besøkelsestid. NAS her nå helt på siden av SAS i antall passasjer, men har klokt nok bare satset videre på Europa. NORSE kan gjøre seg klar til å overta alle USA- passasjerene fra Kastrup. (SAS selger "grisedyre" usa-billetter til 29.000nok. Tror den svenske adelen at vi fremdeles er en koloni?)
Les disse bevingede ord fra en klok mand med danske brille. Sjelden god luftfarts/infrastrukturanalyse. ;

"Skal vi pumpe flere penge i SAS af hensyn til helheden og infrastrukturen i Danmark eller lade markedsøkonomien råde og presse SAS ud over kanten?"

https://www.altinget.dk/transport/artikel/sas-overlever-kun-med-yderligere-statsstoette
Redigert 08.11.2021 kl 13:57 Du må logge inn for å svare

Perfekt timing å gå inn i denne aksjen nå (kom meg inn på torsdag). Det "snille" Omikron viruset vil danke ut de andre "slemme" variantene, og bety slutten på pandemien slik vi kjenner den i daf. Og fritidsreiser vil ta helt av til sommmeren. Det blir perfekt for Norse, som da er oppe å flyr. Og de vil ha en helt annen kapitalbase (og kapitalkostnader) en konkurentene. Og mens konkurrentene brenner penger i den pågående oppblussingen av pandemien, så sitter Norse stille i båten.
Redigert 21.12.2021 kl 07:46 Du må logge inn for å svare

Er dette priset inn eller skal kursen opp i morgen?
kelle
30.12.2021 kl 22:57 890

Her var det mye godt lesestoff.
Ser ut for at selskapet har inngått en meget god avtale og vil begynne å tjene penger ved første flygning, som forhåpentligvis vil skje alle rede rundt påsketider.
Trusselen er Covid 19, men har nå et håp om at verden skal normaliseres igjen. Skjer det i løpet av året, blir dette et gullkantet papir.
Kjøpte litt i dag og har troen for at det blir en liten opptur over helga.
kelle
03.01.2022 kl 18:22 635

Fin opptur for flyaksjene i dag. Norse Atlantic kan bli en vinner.

Jeg tror Norse kan bli bra på sikt hvis dem store selskapene på long haul vil ha dem der og ikke dumper billettene unormalt mye for å skvise dem ut.
Dem har store utfordringer fremover og skal nok ha litt stang inn for å lykkes.
Fordelene er veldig billig leasing og at dem har fått ansatt mange dyktige folk.
Det er veldig dyrt å opperere long haul og selv en 787 vil nok bruke rundt 44 tonn OSL-NYC som gir en kostnadd på 450.000,- eller 1300,- pr/pax hvis flyet er helt fult.
Så kommer alle dem andre kostnaddene med Crew, teknisk, handling flyplassavgifter, osv.
Norse er også helt avhengig av en god feeding avtale (det kommer nok), så må dem greie å få merkenavnet kjent samt en kabinfaktor og pris som generer penger.
Så er det jo bare å håpe at Dreamlineren gir dem en bedre regularitet enn dem ga Norwegian.
Det blir nok ikke + i kassa med det første, men jeg har håp og trua på Norse...alt ligger til rette for å greie det, men flymarkedet er tøft å være i og man skal ha litt flaks for å lykkes over tid.

TTT. Og det er slett ingen garanti at resultatet blir topp likevel; det kommer an på inngangen.